Uusi syöpäpotilas tässä aloittelemassa loppuelämäänsä

Adenokarsinooma

Huomenta kaikille
Rekisteröidyin eilen nimimerkillä adenokarsinooma, joka on syöpäni nimi. Syöpä lymyilee oikeassa keuhkossa kahden näkyvän patin voimin ja lisäksi se on tunkenut kummallekin ohimolleni kohtalaiset patit. Tällaisen leviämisen takia leikkausta ei edes harkita.

Koko diagnoosi ja elämän romahdus on tapahtunut aika äkkiä. Ensioire, rintapistos, ilmaantui 31.8.2009 Viikko siitä sattui lievä halvaus. Nyt olen jo käynyt pari viikkoa aivojen sädehoidossa ja odottelen solusalpaajahoidon aloitusta.

Mieliala sahaa ylös alas. Välillä on isompikin taistelutahto, välillä yritän asennoitua ottamaan vastaan mitä tuleman pitää. Ennusteet eivät ole nimittäin kovinkaan rohkaisevia.

Yritän nyt kuitenkin pitää edes fyysistä kuntoa yllä niitä solumyrkkyjä varten. Niiden avulla etenemistä voitaneen hidastaa.

Hyvää tätä päivää teille!

13

2117

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raspikurkku

Me olemme kerho johon kenenkään ei toivoisi liittyvän mutta aina vaan uusia jäseniä ilmestyy. Meikäläisenkään ennuste ei ole kovin hääppöinen kun paksusuolensyövän luokka on Dukes D . Mutta eipä anneta yhden syövän häiritä elämää ! . Olet vasta matkan alussa ja kaikki on ilmeisesti tapahtunut melkoisella vauhdilla. Kun vauhti tasaantuu ja hoidot muuttuvat rutiiniksi on helpompi työstää mielessään tapahtunutta.
      Kyllä tämän taudin kanssa pärjää kun pitää mielessään että aina joku selviytyy vaikka ennuste olisikin huono. Minäkin lähden siitä että kuulun siihen kymmeneen prosenttiin joka minun tapauksessani selviytyy vaikka kahdeksan etäpesäkettä maksassa ei oikein hyvältä näytä. Niin että jos ennusteet eivät ole kovin rohkaisevia niin me olemme senkin edestä !

• surullinen puolestasi

joukkoon tummaan. ikävä kun sulle on käynyt noin. tällä on hyvä jengi mutta jokkoon mahtuu häiriköitäkin. he eivät ole syöpäpotilaita vaikka sitä leikkivät

• Adenokarsinooma

Joo, isona toiveena on päätyä tilastopoikkeukseksi, joka on hengissä vielä viiden vuoden kuluttua.

Tänään olin keuhkokuvassa ja ylihuomenna on lääkärin vastaanotto Meilahdessa. Tänään sain myös viimeiset säteet koko aivoalueelle. Sitä ei sitten enää uusiksi otetakaan kuulemma. Eli jos nää patit ei ole nyt hävinneet (enkä usko että ovat), ja jos ne ei häivy sytostaateillakaan, niin korkeintaan jotain täsmäsädettä voidaan antaa enää tän jälkeen.

Isoimmat fyysiset murheet tällä hetkellä liittyy siihen, että hikoilen öisin aina lakanat märiksi ja se hien haju on kammottava! Varmaan siinä löyhkää kortisoni, jota on syötävä noihin aivopatteihin. No nyt on kaiket päivät aikaa pestä pyykkiä ja vaihdella petivaatteita. Olo vaan tuntuu niin kalmalta että!

• eew1

Hoitotyön tekijänä on pysähdyttävää lukea keskusteluja teidän urheiden taistelijoiden kannalta. Jokaisen tarina on erilainen. Tsemppiä teille kaikille! päivä kerrallaan, se riittää.

• mökin muija

vaan porukkaan tummaan joka ei hummaa,yleensäkkään täällä sen jälkeen kun tauti on todettu niin vakavoidutaan,siis jokainen käy omaa selviytymistaisteluaan ja muut pyrkii avittamaan uusia tulijoita parhaansa mukaan ja kykyjensä kokemuksella,ei täällä liene ammattiauttajia paikalla,on meitä jotka on kokenu saman ja luulen että tämä ryhmä on uusille syöpäläisille ihan hyvä vertaiskokemus.Lääkärit ja hoitajat tekee sen fyysisen hoidon ,leikkaus ynm mitä sairaalassa tehdä kuuluu ja se on todella upea asia että meillä on kaiken kattava sairauksien hoito kaikille mahdollinen,varallisuudesta riippumatta.
      Jos vaan jaksat,niin kirjoittele tänne tuntemuksiasi ja ihan vaan mitä mieleen tulee niin kyllä täällä aina joku on paikalla,ellei ole petinpohjalla(;)

• Adenokarsinooma

Kiitos tervetulotoivotuksista :-)

Heräilin kuudelta ja keräilin irtohiukset tyynyn päältä. Aivoihin saatu kahden viikon sädehoito sai luvatusti hiukset lähtemään juuri ennen hoidon päättymistä. Ei kyllä niitä ehdi kasvaa lisää sillä jo ensi keskiviikkona aloitetaan sytostaatit. No alkuviikosta peruukkia ostamaan ja täytyy opetella kietomaan huiveja päähän jotenkin elegantisti @:-) tai #:-) tai &:-) tai sitten vaan lippis P:-).

Viikonloppu menee pihahommissa (puusavottaa) ja se tuntuu kyllä ihan hyvältä kun jaksaa käytellä lihaksia vaikka ei mihinkään aerobicceihin oikein enää uskalla lähteä. Lääkäri kyllä usutti lähtemään vaikka juoksulenkille, jos vain siltä tuntuu.

• aamun-virkku
        Adenokarsinooma kirjoitti:

Kiitos tervetulotoivotuksista :-)

Heräilin kuudelta ja keräilin irtohiukset tyynyn päältä. Aivoihin saatu kahden viikon sädehoito sai luvatusti hiukset lähtemään juuri ennen hoidon päättymistä. Ei kyllä niitä ehdi kasvaa lisää sillä jo ensi keskiviikkona aloitetaan sytostaatit. No alkuviikosta peruukkia ostamaan ja täytyy opetella kietomaan huiveja päähän jotenkin elegantisti @:-) tai #:-) tai &:-) tai sitten vaan lippis P:-).

Viikonloppu menee pihahommissa (puusavottaa) ja se tuntuu kyllä ihan hyvältä kun jaksaa käytellä lihaksia vaikka ei mihinkään aerobicceihin oikein enää uskalla lähteä. Lääkäri kyllä usutti lähtemään vaikka juoksulenkille, jos vain siltä tuntuu.

"tervetuloa" palstalle.... sieki iha aikanaa oot heränny.. mieki 6 aikoihi nousin petistä huonosti nukutun yön jälkeen.. mut kyl se taas siitä :)) nyt hisuksee tääl jotai pientä touhuilen ennen kun poika herää. sit ois jonkilainen siivous tarkotus sen kanssa tehdä.. siin sitä taas miu hermoja kokeillaan. ei oo poika mikää siivous intoilija ;) kissoja ottaa pattiin kun lintu pyörii parvekkeela ja ikkuna on välissä. kamala mölinä välillä, kun molemmat säksättää :))))

• Adenokarsinooma
        aamun-virkku kirjoitti:

"tervetuloa" palstalle.... sieki iha aikanaa oot heränny.. mieki 6 aikoihi nousin petistä huonosti nukutun yön jälkeen.. mut kyl se taas siitä :)) nyt hisuksee tääl jotai pientä touhuilen ennen kun poika herää. sit ois jonkilainen siivous tarkotus sen kanssa tehdä.. siin sitä taas miu hermoja kokeillaan. ei oo poika mikää siivous intoilija ;) kissoja ottaa pattiin kun lintu pyörii parvekkeela ja ikkuna on välissä. kamala mölinä välillä, kun molemmat säksättää :))))

Me vietetään miehen kanssa lauantaita ja huomenna vanhempi tytär on tulossa käymään. Nuorempi tytär viettää viikonlopun poikaystävänsä luona, kuten tavallista. Asutaan pk-seudulla.

Kissoista tuli mieleen, että siskoni ystävä on teettämässä koirallaan pentuja ja oli ehdottanut, että antaisi yhden villakoiran palleron sitten mulle. Vaikka oli puolivitsi, niin jotenkin kauhistuin. Mulle riittää mainiosti, kun saan seurailla pihaoravien mellastamista.

Mukavaa lauantaisiivoilua!

• rumanukke

Huh huh aika rajua.Mulla äiti kuoli n.8 vuotta sitten keuhko/maksasyöpään,Pahaa tekee kun muistelenkin ja aattelen sinunkin asiaa.ja huomenna meen tampereelle viemään kaveria syöpähoitoon pariksi päivää..huuhuh
      no kumminkin toivotan sulle voimia kumminkin

• tkari

Pakko tähän taas on laittaa se tieto, että minulta leikattiin kieli pois syövän takia 2.5.2001 , mutta tehtiin samalla uusi kieli ja minä elän vieläkin. ! Pahimmillaan painoi 40 kg ( olen 180 cm), mutta minä elän vieläkin !

Aina on toivoa ! Älkää sitä menettäkö !

• Adenokarsinooma
        tkari kirjoitti:

Pakko tähän taas on laittaa se tieto, että minulta leikattiin kieli pois syövän takia 2.5.2001 , mutta tehtiin samalla uusi kieli ja minä elän vieläkin. ! Pahimmillaan painoi 40 kg ( olen 180 cm), mutta minä elän vieläkin !

Aina on toivoa ! Älkää sitä menettäkö !

Hei rumanukke ja tkari,

Kiitos kommenteistanne.
        Olin keskiviikkona ekassa sytostaattihoidossa. Hoito meni tosi hyvin ja vasta nyt kolmantena päivänä siitä on ehkä vähän pientä sivuoiretta. Ei ole koko ajan nälkä ja suussa tuntuu vähän kirvelyä. Mutta kohta kyllä uskon että vetelen broileria ja perunamuusia lounaaksi ihan hyvällä ruokahalulla. Kävelyllä käyn joka päivä ja se on kyllä niin ihanaa!

Tsemppiä kullekin, voimia ja vointeja!

• tkari
        Adenokarsinooma kirjoitti:

Hei rumanukke ja tkari,

Kiitos kommenteistanne.
        Olin keskiviikkona ekassa sytostaattihoidossa. Hoito meni tosi hyvin ja vasta nyt kolmantena päivänä siitä on ehkä vähän pientä sivuoiretta. Ei ole koko ajan nälkä ja suussa tuntuu vähän kirvelyä. Mutta kohta kyllä uskon että vetelen broileria ja perunamuusia lounaaksi ihan hyvällä ruokahalulla. Kävelyllä käyn joka päivä ja se on kyllä niin ihanaa!

Tsemppiä kullekin, voimia ja vointeja!

Shalom. Itse sain 2001 vain kaksi sytostaatti hoitoa, kesti muistaakseni 10h/ kpl. Sen toisen jälkeen kerroin lääkärille, että kyllä minä kolmannenkin jaksan, mutta, mutta. Enpä jaksanutkaan , sillä kunto loppui. Mutta syöpä lähti niillä 1,5 kk sädehoidoilla. Alussahan oli se radikaalileikkaus.

Mutta se syöminen; ruuanhaju rupesi olemaan aika sietämätöntä. Minähän en olisi pystynyt syömäänkään, sillä olin letkuruokinnasssa melkein vuoden.

Siunausta sinulle taisteluusi, ja jos näet pienenkin pilkahduksen toivosta päivittäin , niin tiedät että selviät.

• Adenokarsinooma
        tkari kirjoitti:

Shalom. Itse sain 2001 vain kaksi sytostaatti hoitoa, kesti muistaakseni 10h/ kpl. Sen toisen jälkeen kerroin lääkärille, että kyllä minä kolmannenkin jaksan, mutta, mutta. Enpä jaksanutkaan , sillä kunto loppui. Mutta syöpä lähti niillä 1,5 kk sädehoidoilla. Alussahan oli se radikaalileikkaus.

Mutta se syöminen; ruuanhaju rupesi olemaan aika sietämätöntä. Minähän en olisi pystynyt syömäänkään, sillä olin letkuruokinnasssa melkein vuoden.

Siunausta sinulle taisteluusi, ja jos näet pienenkin pilkahduksen toivosta päivittäin , niin tiedät että selviät.

On sinulla ollut aikamoinen koettelemus, tkari. Haluaisin olla itsekin vuosien päästä kertomassa miten meni. Tuntuu nyt että kun ekan sytohoidon jälkeinen pahoinvointilääkitysohjelma on ohi, niin nyt noiden myrkkyjen vaikutus vasta alkaakin oikein tuntua. Sain eilen lääkettä suun sammakseen. Tässä muutaman viikon kestänyt hillitön mässäämisvimma taitaa kuitenkin nyt olla ohi ja täytyy alkaa miettiä mitä sitä söisi että saa tarpeeksi syötyä. Ehkä se on pelkkää viiliä ja velliä nyt vähän aikaa.

Kyllä väsytteleekin kun tuli nukuttua niin pätkittäin. Mutta ei sitä nyt tällaisiin pikkujuttuihin pidä jäädä kieriskelemään vaan pitää nähdä eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe