RENAULT MEGANE 2 **KOKEMUKSIA**

MOTO MORINI_2

Eli tuossa kesällä osti Renault Meganen 1.6 l koneella.Malli Hatcback ja vuosimalli 2003.Kivan näköinen pirssi (ainakin vaimon mielestä) ja mukavahan sillä on ajaa.Mutta muutamia "pieniä" murheita on ollut jo tällä lyhyellä taipaleella ja ajattelin tähän niistä kirjoittaa.

PELKÄÄJÄN PUOLEN LATTIAMATTO MÄRKÄ
Eli muutama päivä auton oston jälkeen huomasin että lattialla olevan kannelisen säilytystilan pohja oli märkä.Kun sormella painoi niin oikeen loiske kävi!Ensin epäilin että tuulilasi vuotaa kun se oli siihen edellisen omistajan toimesta juuri vaihdettu.Oli ollut muutamia kovia sadepäiviä joten oletin vian olevan siinä.Asia tarkastettiin tuulilasiliikkeessä ja lasin liimaukset oli kunnossa.Onneksi tässä liikkeessä oli pätevä mies töissä (ex.Renault liikkeen huoltomies) ja hän sitten kokemuksesta tiesi tarkastaa ilmastoinnin huohotin letkut (Autossani on automaatti ilmastointi!) Kappas vaan, yksi huohotin letkuista oli muurautunut umpeen kuumuudesta (sijaitsee lähellä pakoputkea) ja se kun aukaistiin niin vettä tuli ulos letkusta melkein litran verran.Lisäksi raitisilmasuodatin oli kastunut käyttökelvottomaksi koska lauhdevedet oli osittain tulleet sisälle tuon suodattimen läpi.Vika tuli korjattua ja vaihdettiin suodatin samalla.Seuraavaksi vein auton fixaamoon missä auto tyhjennettiin/imuroitiin vedestä ja lattiamatot kuivattiin.Viime hetkellä kylläkin,sillä vettä oli auton sisällä jo sen verran että olisi saattaneet johdinsarjat kärähtää!Tai ainakin olisi kohta matot homehtuneet!

KESKIMMÄINEN LISÄJARRUVALO EI TOIMI
Koska tämä jarruvalo on toteutettu ledeillä,niin niiden tulisi kestää loppuun asti,siis ihan siihen asti kun auto menee paalaimeen.Tämän korjaus kannattaa tehdä itse vaikkei mikään automekaanikko olekaan.Hiukan rohkeutta vaatii ottaa takaluukun muovipaneeli irti että pääsee käsiksi jarruvaloon.Se lähtee kyllä kun varovasti vääntää.Kolmella klipsillä se on kiinni.Jarruvaloon pääsee tämän jälkeen käsikisi helposti.Kun olet saanut liittimet irti ja jarruvalo kädessä, niin yleensä riittää että puhdistaa hapettumat liittimestä, sellaista vihertävän harmaata karstaaJa jos omistat kolvin niin kannattaa hapettuneet juotokset kolvata uudelleen.Tämän jälkeen pitäisi toimia tai ainakin mulla alkoi pelittämään!Uusi jarruvalopaketti olisi Wetterillä maksanut 113€ työt päälle joten kyllä tällä hommalla pääsi ihan tuntipalkoille.

VETTÄ TULEE ETUOVIEN SÄILYTYSTILAAN
Kyseessä vissiin yleinen ominaisuus näissä Renaulteissa.En ole tämän ongelman kanssa yksin.Olen yrittänyt paikallistaa että mistä vesi tulee auton sisälle.Veikkaan, että syypää on sivupeilit.Eli jostain sieltä saumoista sadevesi pääsee valumaan oven sisään ja lopulta osa valuu säilytlokeroihin.En ole uskaltanut verhoilua irroittaa ovista joten tämä vika on autossa edelleen.Ajattelin hoitaa asian niin, että laitan silikoonia säilytyslokekeroiden reunoille auton sisälle.Ei tarvi verhousta irrottaa mutta oven sisälle kerääntyvä vesi saattaa myöhemmin viottaa esim.sähköikkunoita tai muuten ruostuttaa paikkoja.Onko jollakin parempia ideoita?Onko oven sisällä materiaaleja mitkä voi kosteuden takia homehtua?

YKSI AVAINKORTEISTA EI AVAA OVIA MUTTA KÄYNNISTÄÄ KYLLÄ AUTON
Kokeilin auton huvikseni autoni vara-avainta.Ne oli ollut jo käytössä jossain vaiheessa.Oli sen verran kuluneen näköiset.Siinä oli sitten sellainen vika että keskuslukitus ei auennut sillä sillä mutta auto kyllä käynnistyi.Vaihdoin uudet patterit siihen mutta ei auttanut mitään.Varsinaiset käyttöavaimet toimii kyllä moitteettomasti.Pitää katsoa että mitä tuolle jaksais tehdä joskus...

Siinäpä se vikalista toistaiseksi oli.Niin, ei lähtenyt käyntiin tuossa yhtenä päivänä.Oli aivan mykkä.Piti uusi akku vaihtaa.Akku oli tosin auton alkuperäinen, vuodelta 2002 joten sen oli jo aika muutenkin väistyä uuden tieltä.Nyt taas ollaan muutama viikko ajeltu ilman huolia.
Koputetaan puuta!
THE END.

22

16064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Relluun tyytyväinen !

      Ovista tulee vettä. Katso onko ovien alareunoissa olevat reijät auki, eli niistä pitäisi vesi tulla ulos. Joskus menevät tukkoon autonmassaus aineesta.

    • Kjkajsdf

      Tuttujen autoa ajaneena.... omia kokemuksiani 2004, 1,6 meganesta ovat seuraavat:

      -sähköinen ohjaustehostin tekee auton ohjauksesta todella tunnottoman, aivan kuin kääntelisi kumipalloa
      -liikkeellelähtö autolla on vaikeaa. Painat kaasua, auto lähtee liikkeelle, kunnes moottori nyykähtää, kori tuuppaa moottoria eteenpäin ja taas mennään. Eli liikkeellelähtö ilman niskan nitkausta, ei tunnu onnistuvan.
      -moottorin käynnistyksen yhteydessä kuuluva rallatus ja auton sammuminen. No tuohan johtuu siitä nokka-akselin käyttöpyörästä... Odotellessa sen lopullista hajoamista ja korjausta... Kustannukset noin 1000 euroa!!
      -sähköinen kaasupoljin antaa tunteen kuin moottorissa olisi enemmänkin tehoa. Kuitenkin tiukan paikan tullen kun tehoa tarvisi, kaasua painamalla lisää, tehoa ei enää olekaan. Eli kaikki teho tulee käyttöön jo kaasun avautimisella 0-30% ja loppu on vain silmänlumetta.

      Voihan se toki olla että nuo ovat vikoja eikä ominaisuuksia, kertokaa toki jos nuo on korjattavissa.

      • Kurn kurn

        Jos et niskaa niksauttamatta liikkeelle pääse. Herranjestas sentään.


      • dghsgfsdgsgsdfsdf
        Kurn kurn kirjoitti:

        Jos et niskaa niksauttamatta liikkeelle pääse. Herranjestas sentään.

        Vaikka auto ei minun olekaan vaan tuttuni, tervetuloa kokeilemaan.

        Sijaintina Espoo, anna sähköpostiosoite tai puhelinnumero niin kerron tarkemman ajankohdan ja osoitteen niin pääset näyttämään miten homma toimii.

        Eli, ilmeisesti autossa on jotakin vikaa kun se noin käyttäytyy.


      • aaaaaa.
        dghsgfsdgsgsdfsdf kirjoitti:

        Vaikka auto ei minun olekaan vaan tuttuni, tervetuloa kokeilemaan.

        Sijaintina Espoo, anna sähköpostiosoite tai puhelinnumero niin kerron tarkemman ajankohdan ja osoitteen niin pääset näyttämään miten homma toimii.

        Eli, ilmeisesti autossa on jotakin vikaa kun se noin käyttäytyy.

        Olen ajanut 2006 Meganella 70 000 km ja yhteensä kohta 100 tkm täynnä. Tähän asti olen selvinnyt ilman korjaamokäyntiä. Radio pimeni pakkasella mutta sain uudelleen toimimaan irrottamalla ja laittamalla kiinni takaisin. Tuosta ohjauksesta urputtaminenkin on ihmeellistä. On se tietysti keskialueella vähän epätarkka mutta ei juuri poikkea muista vastaavista autoista. 1.6 on minusta hyvä kierroskone. Kiihtyy ripeäasti ja melutaso siedettävä jopa moottoritienopeuksissa. Vertaappa vaikka samankokoiseen 1.6 Astraan. Onpahan vielä parhaita ruostesuojauksen suhteen. Bensaa voisi mennä vähän vähemmän (nyt. keskikulutus 7.2) mutta halpa hankintahinta kompensoi tämän.


      • fbsdgfsadfs
        aaaaaa. kirjoitti:

        Olen ajanut 2006 Meganella 70 000 km ja yhteensä kohta 100 tkm täynnä. Tähän asti olen selvinnyt ilman korjaamokäyntiä. Radio pimeni pakkasella mutta sain uudelleen toimimaan irrottamalla ja laittamalla kiinni takaisin. Tuosta ohjauksesta urputtaminenkin on ihmeellistä. On se tietysti keskialueella vähän epätarkka mutta ei juuri poikkea muista vastaavista autoista. 1.6 on minusta hyvä kierroskone. Kiihtyy ripeäasti ja melutaso siedettävä jopa moottoritienopeuksissa. Vertaappa vaikka samankokoiseen 1.6 Astraan. Onpahan vielä parhaita ruostesuojauksen suhteen. Bensaa voisi mennä vähän vähemmän (nyt. keskikulutus 7.2) mutta halpa hankintahinta kompensoi tämän.

        Samainen urputtaja jatkaa....

        Tuosta ohjauksesta... Kun itse ajan peugeot 406:lla, joka ei sekään nyt maailmanhistorian autosuuruuksiin tule tietysti jäämään, on sen ja meganen ohjeustuntumassa aivan huikea ero. Ei tuo ohjaus sinänsä huono ole kuin joissakin ääritilanteissa, maantieajossa ei haittaa laisinkaan. Mutta esim. moottoritien rampilla, tiukassa kurvissa kiihdyttäessä, tuntuma on täysin poissa ja ohjaus tuntuu jotenkin kumipallolta.

        Melutaso on alhainen, myönnetään, paitsi takpenkillä... tässä on kyseessä farmari. Voihan se tietty olla että pösön kanssa olen tottunut liian hyvään, onhan toki 406 luokkaa suurempi autokin.

        Mutta... syy miksi alumperin aloin kirjoittamaan, oli tuo liikkeellelähdön vaikeus. Se täytyy siis olla vika jos kenelläkään muulla ei tuollaista niskan niksautus lähtöongelmaa esiinny.

        Ja jos nyt jäi epäselväksi niin pitäisin meganea ihan kohtuullisena autona, omat ongelmansa siinäkin on, mutta niin ne on kaikissa, merkistä riippumatta.


      • relluperkele
        aaaaaa. kirjoitti:

        Olen ajanut 2006 Meganella 70 000 km ja yhteensä kohta 100 tkm täynnä. Tähän asti olen selvinnyt ilman korjaamokäyntiä. Radio pimeni pakkasella mutta sain uudelleen toimimaan irrottamalla ja laittamalla kiinni takaisin. Tuosta ohjauksesta urputtaminenkin on ihmeellistä. On se tietysti keskialueella vähän epätarkka mutta ei juuri poikkea muista vastaavista autoista. 1.6 on minusta hyvä kierroskone. Kiihtyy ripeäasti ja melutaso siedettävä jopa moottoritienopeuksissa. Vertaappa vaikka samankokoiseen 1.6 Astraan. Onpahan vielä parhaita ruostesuojauksen suhteen. Bensaa voisi mennä vähän vähemmän (nyt. keskikulutus 7.2) mutta halpa hankintahinta kompensoi tämän.

        Omasta 2007 Meganesta (ajettu 27tkm) pimeni juuri radio (-20 pakkasta, ensikertaa tänä talvena). Pitänee koittaa irroittaa tuo perkeleen mölytoosa, josko sillä korjautuis =)


    • Piinattu Rellu

      Ainakin apukuskin jalkatilan kosteusongelma ratkeaa näin...

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8556569

      Ovitaskuun mullakin tuli vettä jossain vaiheessa. Lieneekö sitten jossain 'röörissä' ollut roskia ovessa.

    • Me II

      Minulla oli samanlainen auto ja samanlainen veden valuminen oven lokeroon. Valitin asiasta usein, mutta korjaamossa ei viitsitty asiaan perehtyä, vaan se lokeron pohja sotkettiin jollain silikonimassalla ja asia oli heidän mielestään korjattu. Huomioin silloin, että vettä valui vain auton ollessa sateessa paikallaan. Se viittaisi siihen, että ikkunaa pitkin valuva vesi kulkeutuu oven sisällä jotain pitkin väärään paikkaan. Asia olisi selvinnyt, jos korjaamolla olisivat viitsineet katsoa, mutta ei. Oven vedenpoistoaukosta ei koskaan tullut vettä ulos. Vaihdoin auton Sceniciin, jossa ei ole ollut kyseistä vikaa, eikä myöskään niitä jatkuvia harmeja avainkortin kanssa, vaan kaikki on toiminut moitteetta neljä vuotta.

      • Baskeripää

        Meganen omistaminen vaatii hieman erilaista suhtautumista autoon kuin hajuttomien, persoonattomien, varusteettomien ja ylihintaisten tojojen tai volkkareiden.

        Oma Megane (vm. -2001 185tkm) on toiminut erinomaisesti. Ainoa varsinainen hajoaminen on ollut kyseisen mallin tyyppivika eli sylinterin puolan hajoaminen. Itseltäni 1. ja 4. puola. Hinta merkkihuollossa vaihdettuna 180 euroa (molemmat yhteensä). Ottaen huomioon, että kyse oli paikkakunnan kalleimpien merkkihuoltajien joukkoon kuuluva korjaamo niin kyse ei ole taloudellisesti mistään pankinjohtajan puheille vievästä operaatiosta.

        Normaalit korjaamokäynnit ovat olleet normaaleja huoltokäyntejä sekä ajokilometrien vuoksi eteen tulevia kulutusosien uusimisia. Mitään Rellujen yhteydessä usein mainittavia "sähkövikoja" ei ole ollut. Sähkövika yleensäkin on terminä aika epämääräinen ja sähkövikoja on merkitykseltään niin erilaisia, että jonkun tietyn auton karttaminen tuohon vedoten on hätävarjelun liioittelua.

        Yleensäkin huollot omaan automalliini ovat edullisia, koska konetila on uudehkoksi autoksi vielä melko väljä ja tilava. Esimerkiksi monessa autossa hintava operaatio, jakopään vaihto, oli töineen vain 390 euroa.
        Lisäksi esimerkiksi ajovalojen polttimon vaihdot onnistuvat 1 minuutti/puoli.

        Ajo-ominaisuudet ovat myös kunnossa, sisätilat riittävät sekä varustus erittäin kattava.
        Meganen hankkiminen on mielestäni maalaisjärkinen päätös.


      • Me II
        Baskeripää kirjoitti:

        Meganen omistaminen vaatii hieman erilaista suhtautumista autoon kuin hajuttomien, persoonattomien, varusteettomien ja ylihintaisten tojojen tai volkkareiden.

        Oma Megane (vm. -2001 185tkm) on toiminut erinomaisesti. Ainoa varsinainen hajoaminen on ollut kyseisen mallin tyyppivika eli sylinterin puolan hajoaminen. Itseltäni 1. ja 4. puola. Hinta merkkihuollossa vaihdettuna 180 euroa (molemmat yhteensä). Ottaen huomioon, että kyse oli paikkakunnan kalleimpien merkkihuoltajien joukkoon kuuluva korjaamo niin kyse ei ole taloudellisesti mistään pankinjohtajan puheille vievästä operaatiosta.

        Normaalit korjaamokäynnit ovat olleet normaaleja huoltokäyntejä sekä ajokilometrien vuoksi eteen tulevia kulutusosien uusimisia. Mitään Rellujen yhteydessä usein mainittavia "sähkövikoja" ei ole ollut. Sähkövika yleensäkin on terminä aika epämääräinen ja sähkövikoja on merkitykseltään niin erilaisia, että jonkun tietyn auton karttaminen tuohon vedoten on hätävarjelun liioittelua.

        Yleensäkin huollot omaan automalliini ovat edullisia, koska konetila on uudehkoksi autoksi vielä melko väljä ja tilava. Esimerkiksi monessa autossa hintava operaatio, jakopään vaihto, oli töineen vain 390 euroa.
        Lisäksi esimerkiksi ajovalojen polttimon vaihdot onnistuvat 1 minuutti/puoli.

        Ajo-ominaisuudet ovat myös kunnossa, sisätilat riittävät sekä varustus erittäin kattava.
        Meganen hankkiminen on mielestäni maalaisjärkinen päätös.

        Nykyinen peli on Scenic 2.0T privilege 2005. Siinä on ollut tähän mennessä seuraavat viat: Jarruvaloanturi (euron osa, mutta koko ajonvakausjärjestelmä autocruiserit menivät pois käytöstä ja jarruvalot paloivat koko ajan) Ajovalonpolttimot (molemmat) Yksi puola. Raidetangon nivel.
        Auto on erinomainen, ja olen siihen kaikin puolin tyytyväinen.


      • kartal5hiz
        Baskeripää kirjoitti:

        Meganen omistaminen vaatii hieman erilaista suhtautumista autoon kuin hajuttomien, persoonattomien, varusteettomien ja ylihintaisten tojojen tai volkkareiden.

        Oma Megane (vm. -2001 185tkm) on toiminut erinomaisesti. Ainoa varsinainen hajoaminen on ollut kyseisen mallin tyyppivika eli sylinterin puolan hajoaminen. Itseltäni 1. ja 4. puola. Hinta merkkihuollossa vaihdettuna 180 euroa (molemmat yhteensä). Ottaen huomioon, että kyse oli paikkakunnan kalleimpien merkkihuoltajien joukkoon kuuluva korjaamo niin kyse ei ole taloudellisesti mistään pankinjohtajan puheille vievästä operaatiosta.

        Normaalit korjaamokäynnit ovat olleet normaaleja huoltokäyntejä sekä ajokilometrien vuoksi eteen tulevia kulutusosien uusimisia. Mitään Rellujen yhteydessä usein mainittavia "sähkövikoja" ei ole ollut. Sähkövika yleensäkin on terminä aika epämääräinen ja sähkövikoja on merkitykseltään niin erilaisia, että jonkun tietyn auton karttaminen tuohon vedoten on hätävarjelun liioittelua.

        Yleensäkin huollot omaan automalliini ovat edullisia, koska konetila on uudehkoksi autoksi vielä melko väljä ja tilava. Esimerkiksi monessa autossa hintava operaatio, jakopään vaihto, oli töineen vain 390 euroa.
        Lisäksi esimerkiksi ajovalojen polttimon vaihdot onnistuvat 1 minuutti/puoli.

        Ajo-ominaisuudet ovat myös kunnossa, sisätilat riittävät sekä varustus erittäin kattava.
        Meganen hankkiminen on mielestäni maalaisjärkinen päätös.

        1997-classic seisoi yli kaksi viikkoa Helsinki-Vantaan pitkäaikaisparkissa. Palattuani se oli käytännöllisesti katsoen valtavan kinoksen sisällä. Lähti käyntiin yhdellä nykäsyllä 10-13 asteen pakkasessa. Tosin kytkin oli kankea eikä aluksi palautunut ylös. Pensatankin olin täyttänyt juuri ennen parkkiin menoa ja laittanut masiinolia sekaan. Akku melko uusi. Käyntiin lähti, muttei se silti ole hyvä talviauto.


    • Ent relluilija

      Päätin juuri pitkän ajourani Renaultin merkeissä. Minulla on ollut yhteensä kahdeksan Rellua,
      alkaen 19, on koettu Clio, Laguna, pari vanhempaa Meganea ja sitten tämä viimeinen murheenkryyni;
      uutena -05 ostettu Megane. Aiemmissa Relluissa ei ole koskaan ollut mitään merkittävää vikaa, mutta tässä viimeisessä sitäkin enemmän. Laskin juuri tuossa, että olen upottanut siihen rahaa neljässä vuodessa
      3500 € huoltoineen! Siis jo kakkosauton hinnan verran. Vikalista on pitkä ja surullinen ja korjauttaminen
      merkkiliikkeessä maksaa, tosin korjautin sitä takuun loppumisen jälkeen muuallakin.
      Tulin siihen tulokseen, ettei mun rahapussini enää riitä. Vaihdoin japsin, katsotaan miten sen kanssa käy.

      • r

        sopivan paikan mistä kysellä puolueetonta lausuntoa auton vioista??
        Itellä Meganen kanssa ollu ongelmia ja kuluttajariitalautakunnasta tullu pariin hommaan lausunnot, mutta lautakunnan päätökset vähän vaillinaisia, vaikkakin minulle hyviä... Pitäisi siis saada puolueetonta lausuntoa juurikin -05 Meganen vioista, että tietää tarkasti lähteekö vielä vetämään asiaa oikeuden kautta loppuun...


      • g
        r kirjoitti:

        sopivan paikan mistä kysellä puolueetonta lausuntoa auton vioista??
        Itellä Meganen kanssa ollu ongelmia ja kuluttajariitalautakunnasta tullu pariin hommaan lausunnot, mutta lautakunnan päätökset vähän vaillinaisia, vaikkakin minulle hyviä... Pitäisi siis saada puolueetonta lausuntoa juurikin -05 Meganen vioista, että tietää tarkasti lähteekö vielä vetämään asiaa oikeuden kautta loppuun...

        Ostin viime kesänä vm 2003 Megane II 1,6 hatchback 5ov ja tähän asti mennyt ihan kivasti. Mitä nyt yksi kylkilista tippui kesällä, mutta kaksipuoleisella teipillä on pysynyt tähän päivään asti. Moottori on tosi pirteä ja auto on hiljainen, jousitus on mukava ja auto hyvin varusteltu. Renaultin kytkimeen totuttelu vei kyllä aikansa, helposti tuli lähdettyä isolla kaasulla kun ekaksi ei lähtenyt mihinkään. Taitaa olla niin että riippuu paljon yksilöstä, ennen Meganea mulla oli -02 Audi A4 1,8turbo (suomiauto), joka oli puolen vuoden aikana muutaman kerran korjaamolla. Pari vuotta sitten oli Alfa 159, jossa ei ollut mitään ongelmaa. Autot on vaihtunut kerran vuodessa ja niistä ollut eniten huoltamolla Audi, perheen toisessa Audissa ei ollut mitään yllättäviä vikoja. Voi olla että ollut kohtuu hyvä tuuri autojen kanssa, joskus sekin kai loppuu..


    • Tuskastunut1

      Megane 2004 farmari minulla on ollut kyseinen auto vuodesta 2007 alkaen, ja vikoja on piisannut, monenlaisia. Viimeisin vika on se, että auto ei starttaa aina. saattaa olla ,että se toimii hyvin viikon tai pari, mutta sitten taas tekee topin. Se on ollut merkki korjaamolla sekä muuallakin korjattavana, mutta mitään vikaa ei löydy, auto on heidän mielestä täysin kunnossa. Onkohan jollakin ollut sama vaiva ja onko siihen löytynyt selitystä? Startti moottori on hiljan vaihdettu.

      • ei merkkikorjaaja

        Kampiakselin asennon tunnistin


      • Rellu!
        ei merkkikorjaaja kirjoitti:

        Kampiakselin asennon tunnistin

        Meillä Rellu Megane 1.6 hatchback 2003. Ostettiin keväällä ja suht hyvin on pelittänyt. Tuon puolan vaihdon kun opettelee itse, säästää selvää rahaa. :) Siitä helpompaa hommaa ei ole! Puola itse maksaa 20-30€ ja korjaamolla vaihdolle tuolee hintaa 60-100€


      • j.j.j

        oisko ihan vaan akku entinen tai laturista jännitteensäädin/hiilet vetelemässä viimesiään.


      • Anonyymi
        ei merkkikorjaaja kirjoitti:

        Kampiakselin asennon tunnistin

        Ja on sitten todella monessa autossa hyvin tyypillinen puuttuva ehto käynnistymiseen.


    • megane 2 2003

      megane 1.6 vm2003 uuskorinen, osto hetkellä 200tkm myynti hetkellä 295tkm , kokemukset: aina jotain vikaa ei ikinä katsastuksesta läpi. vikoja mm abs,airbag, puolat,,,ym ei saanu ehjäksi edestä korjas takaa samaan aikaan hajos, todella kallis pitää . katsastuksen yhteydessä sai aina miettii kannattaako enää korjata. en suosittele . sopii sellaselle joka korjaa ite . tai jolla on toinen auto millä ajelee. arvosana 4 .

    • ranskalaisetgrillilt

      megane -02 dci ja ei päivää ettei olisi jotain vikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe