Millainen kaupunki Vaasa on?

mahd. tuleva vaasalainen

Saattaa olla, että opiskelujen vuoksi muutan Vaasaan ensi vuonna. Haluaisin siis tietää, millainen paikka Vaasa on asua? Ja ovatko ihmiset siellä tosiaan niin sisäänpäinlämpiäviä kuin väitetään?

83

5043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkyy

      Vaasassa on liikaa mamuja, vuokrat korkeammat kuin esimerkiksi porissa, ja mikään ei toimi. ei kannata muuttaa

      • Sylvi-täti

        Alahan sinäkin laputtaa täältä niin päästään ainakin yhdestä pässistä eroon !!

        Tack för mej !


      • Hiljaa!!!
        Sylvi-täti kirjoitti:

        Alahan sinäkin laputtaa täältä niin päästään ainakin yhdestä pässistä eroon !!

        Tack för mej !

        munsalan soutaja, miksi sukusi tuli takaisin sotakarkuri reissulta?


      • munsalan uimari
        Hiljaa!!! kirjoitti:

        munsalan soutaja, miksi sukusi tuli takaisin sotakarkuri reissulta?

        Sotakarkurireissu on yhdyssana.


      • Ei haittaa
        munsalan uimari kirjoitti:

        Sotakarkurireissu on yhdyssana.

        munsalan soutajat ovat isänmaan pettureita käpykaartilaisia oli y--h--dys--sa---na-- tai ei.

        Eikö se lastentarha jo ala kohta että pääset sinne eevajukka tieteilemään yhdysanojasi.


      • Eikö Munsala
        munsalan uimari kirjoitti:

        Sotakarkurireissu on yhdyssana.

        kirjoiteta isolla? Hei uimari:D


      • eevatukka
        Ei haittaa kirjoitti:

        munsalan soutajat ovat isänmaan pettureita käpykaartilaisia oli y--h--dys--sa---na-- tai ei.

        Eikö se lastentarha jo ala kohta että pääset sinne eevajukka tieteilemään yhdysanojasi.

        Se on Eeva-Jukka EIKÄ eevajukka.


      • Eevatukka-
        eevatukka kirjoitti:

        Se on Eeva-Jukka EIKÄ eevajukka.

        alkaa isolla kirjaimella, museokadun elitisti ei osaa edes kirjoittaa.

        Eevatukkakin kirjoitetaan isolla alkukirjaimella:)


    • vaasalainen Tampereella

      Vaasa on ihan tavallinen pieni kaupunki. Plussaa Vaasassa on kauppojen ja baarien määrä ja lyhyet etäisyydet. Miinusta on paikallaisliikenne ja idiootit täälä keskustelufoorumilla.

      En tiedä kuka on väittänyt sisäänpäinlämpiävästä kaupungista.. Voin sanoa että se on idioottimaista yleistämistä. Idiootteja ja hyviä tyyppejä löytyy joka paikasta.

      • Ei vaasalainen

        Kun lukee tätä keskustelufoorumia, niin en uskalla toivottaa tervetulleeksi. Kaupunki on täynnä vajaita vaasalaisia.


      • Ja puhuvat sekavaa
        Ei vaasalainen kirjoitti:

        Kun lukee tätä keskustelufoorumia, niin en uskalla toivottaa tervetulleeksi. Kaupunki on täynnä vajaita vaasalaisia.

        ruotsia, joka ei ole oikeaa ruotsia vaan sekakieli tyyliin "Jätte kivaa"
        Toinen vajaa ryhmä on nokelaiset joita pyörii rewell(reva)centeris.


      • vaasa jyrää

        Täällä foorumilla on tasan yksi idiotti, joka huutaa pahaa oloaan joka ainoassa ketjussa. Hänen tekstinsä on alkeellista, täynnä kirjoitusvirheitä ja hän on täynnä patoutunutta vihaa ympäristöään kohtaan. Tätä se teettää, kun mielenterveyspalveluista supistetaan Vaasassakin.


      • Aivan totta
        vaasa jyrää kirjoitti:

        Täällä foorumilla on tasan yksi idiotti, joka huutaa pahaa oloaan joka ainoassa ketjussa. Hänen tekstinsä on alkeellista, täynnä kirjoitusvirheitä ja hän on täynnä patoutunutta vihaa ympäristöään kohtaan. Tätä se teettää, kun mielenterveyspalveluista supistetaan Vaasassakin.

        ja hallituspuolueet vain kuskaa rahaa euroopan porvareille, ja suomessa tingitään terveydenhuollosta.

        Olet täysin oikeassa.

        Ja idiootti kirjoitetaan kahdella o:kirjaimella, ei idiotti kuten sinä lukihäiriöinen sen kirjoitit:DD


      • uusstadilainen
        Aivan totta kirjoitti:

        ja hallituspuolueet vain kuskaa rahaa euroopan porvareille, ja suomessa tingitään terveydenhuollosta.

        Olet täysin oikeassa.

        Ja idiootti kirjoitetaan kahdella o:kirjaimella, ei idiotti kuten sinä lukihäiriöinen sen kirjoitit:DD

        Juu, ja Eurooppa ja Suomi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, ei pienellä kuten sinä ne kirjoitit.


      • Lause aloitetaan
        uusstadilainen kirjoitti:

        Juu, ja Eurooppa ja Suomi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, ei pienellä kuten sinä ne kirjoitit.

        Isolla kirjaimella, ja sinun räpellys"uusstadilainen" kirjoitetaan suomeksi ja oikein näin, Uus-stadilainen.

        Ettet vain olisi Sudettisavolainen;)


      • aina oikeassa
        Lause aloitetaan kirjoitti:

        Isolla kirjaimella, ja sinun räpellys"uusstadilainen" kirjoitetaan suomeksi ja oikein näin, Uus-stadilainen.

        Ettet vain olisi Sudettisavolainen;)

        TYHMÄ! Taas ihan väärin. Jäivät näköjään koulut kaikilta Vaasassa käymättä. Ainakin äidinkielen osalta.

        Kaikki -inen-loppuiset maantieteelliset termit tulevat PIENELLÄ, kuten suomalainen, ruotsalainen, munsalalainen, nistinummelainen, suvilahtelainen.


      • Ehei voi voi
        aina oikeassa kirjoitti:

        TYHMÄ! Taas ihan väärin. Jäivät näköjään koulut kaikilta Vaasassa käymättä. Ainakin äidinkielen osalta.

        Kaikki -inen-loppuiset maantieteelliset termit tulevat PIENELLÄ, kuten suomalainen, ruotsalainen, munsalalainen, nistinummelainen, suvilahtelainen.

        väärässä olet, onko naatin tynkä kipparinlakin alla:)?

        Lause aloitetaan aina isolla:) unohditko?

        aina oikeassa pienellä:)) ei ei ei, vaan Aina oikeassa kun lause alkaa:D


      • Jaa ihanko kaikilta
        aina oikeassa kirjoitti:

        TYHMÄ! Taas ihan väärin. Jäivät näköjään koulut kaikilta Vaasassa käymättä. Ainakin äidinkielen osalta.

        Kaikki -inen-loppuiset maantieteelliset termit tulevat PIENELLÄ, kuten suomalainen, ruotsalainen, munsalalainen, nistinummelainen, suvilahtelainen.

        Alkaa sulla tuo harhaisuus saamaan valtavat mittasuhteet, kaikki vaasalaisetko ovat nyt liittoutuneet sinua naattitynkäpäätä vastaan :)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Harhaluuloisuushäiriö

        Jatka harhojesi kanssa mukavaa elämää:D

        "Jäivät näköjään koulut kaikilta Vaasassa käymättä. Ainakin äidinkielen osalta"

        Joo ainakin sinulta.


      • aina oikeassa
        Ehei voi voi kirjoitti:

        väärässä olet, onko naatin tynkä kipparinlakin alla:)?

        Lause aloitetaan aina isolla:) unohditko?

        aina oikeassa pienellä:)) ei ei ei, vaan Aina oikeassa kun lause alkaa:D

        "Aina oikeassa" ei ole lause. Siitä puuttuu predikaatti. Tiedätkö, mikä on predikaatti? Virke päättyy pisteeseen, ei hymiöön.


      • Tyypillinen

        sisäsiitoinen svedupelle, mene nyt kusemaan johonkin raivoissasi jälkeenjäänyt.


      • aina oikeassa

        Sain juuri Kiilapalstan perheenisältä kalua, kun hänen typerä opettajavaimonsa on lomamatkalla. Oli kuukautiset tai ei, hän panee aina kun haluan. :)


      • aina oikeassa
        aina oikeassa kirjoitti:

        Sain juuri Kiilapalstan perheenisältä kalua, kun hänen typerä opettajavaimonsa on lomamatkalla. Oli kuukautiset tai ei, hän panee aina kun haluan. :)

        Taitaa sinunkin kumppanisi paneskella muita (esim. minua), kun olet noin raivohullu ja katkera: :b


      • aina oikeassa

        Vain juntti kirjoittaa n-kirjaimella enään! Oikea muoto on: enää.


      • Jeeesss
        aina oikeassa kirjoitti:

        Sain juuri Kiilapalstan perheenisältä kalua, kun hänen typerä opettajavaimonsa on lomamatkalla. Oli kuukautiset tai ei, hän panee aina kun haluan. :)

        Minäkin tapaan paneskella päiväkoti tätejä.

        Pari junioria vaan valittanut mun isoa kalua.
        Vanhemmat tarhatädit haluaa jopa kakkoseen, vähän se ottaa luonnolle kun natina vaan kuuluu ja mieleen tulee että meneekö halki.


      • Kaluni on aina
        aina oikeassa kirjoitti:

        Sain juuri Kiilapalstan perheenisältä kalua, kun hänen typerä opettajavaimonsa on lomamatkalla. Oli kuukautiset tai ei, hän panee aina kun haluan. :)

        käytettävissä, muijja saa haistaa vi.tut kun meikä panee tarhan tätejä.


      • tiäx daijju hei siis
        aina oikeassa kirjoitti:

        Vain juntti kirjoittaa n-kirjaimella enään! Oikea muoto on: enää.

        tiäx hei ku siis hei tiäx mit iha kalkix vähä hei.


      • ei ollut
        aina oikeassa kirjoitti:

        Sain juuri Kiilapalstan perheenisältä kalua, kun hänen typerä opettajavaimonsa on lomamatkalla. Oli kuukautiset tai ei, hän panee aina kun haluan. :)

        lomamatkalla vaan panemassa sun poikakaveria:)

        läps..viuuh


      • namnamnamnamnam
        ei ollut kirjoitti:

        lomamatkalla vaan panemassa sun poikakaveria:)

        läps..viuuh

        Höpöhöpö. Poikakaverini katsoo tietenkin vierestä ja kuvaa, kun Kiilapalstan patukka puskee menemään.


      • Äidinkieli........
        Jaa ihanko kaikilta kirjoitti:

        Alkaa sulla tuo harhaisuus saamaan valtavat mittasuhteet, kaikki vaasalaisetko ovat nyt liittoutuneet sinua naattitynkäpäätä vastaan :)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Harhaluuloisuushäiriö

        Jatka harhojesi kanssa mukavaa elämää:D

        "Jäivät näköjään koulut kaikilta Vaasassa käymättä. Ainakin äidinkielen osalta"

        Joo ainakin sinulta.

        Voi voi sun äidinkieles, eikö muuta ole, kyllä pönttö käy vajaalla............


      • alfatah

        voisin asua vaasassa. lapualla. alavudella. parkanossa. lapualla. seinajoella. alavudella. vaasassa. seinajoella. ylistarossa. kauhavalla. kauhajoella. alavudella. lapualla. parkanossa. vaasassa. kurikassa ja vaasassa 11 v


      • Anonyymi
        alfatah kirjoitti:

        voisin asua vaasassa. lapualla. alavudella. parkanossa. lapualla. seinajoella. alavudella. vaasassa. seinajoella. ylistarossa. kauhavalla. kauhajoella. alavudella. lapualla. parkanossa. vaasassa. kurikassa ja vaasassa 11 v

        Painu vittuun


      • Anonyymi

        "sisäänpäinlämpiävästä kaupungista"

        Miten pohjalaiset maalaiset muuta voi olla ?!

        Tämä kylä on muuten jälkilämpöinen, ei siis "sisäänpäinlämpiävä".
        Kysy asiaa vaikka Vaskiluodon jätteiden polttolaitokselta.


      • Anonyymi

        Hienoa olla vaasalainen!


    • Ihan hyvä mesta. Ei mitään valittamista.

      On tämä minun mittapuulla kaunis kaupunki ja todella aurinkoinen paikka. Ihmiset on mitä on, mutta eihän kaikille voi olla mieliksi, varsinkaan kun en ole mitään mielistelijä/mukautuja tyyppiä. Nopeesti täällä saa kavereita, ainankin minä olen saanut ja niitä pään aukojiakin ihan mukavasti. Ihan perus kaupunki, ei mikään täydellinen paikka maan päällä, mutta mikä muka olis? Kyllä minä ainankin viihdyn.

      • mmmmtt

        on hiostava ja likainen kaupunki, ei kannata muuttaa!


      • närpes och vörå

        on parasiidi, öö parasiitti..paratiisi..jätte kivaa


    • vanhempi konkari

      Sanoisin kokeneena että Vaasaan on hiukan vaikea päästä "sisälle." Helpompaa ja paljon nopeampaa on sopeutua esim. pääkaupunkiseudulle. Vaasassa porukka on tosiaan hieman sisäänpäinlämpiävää, pyörivät ja hyssyttelevät lähes vain ja ainoastaan omissa ympyröissään. Mutta on Vaasassa myös virtaviivaisempaakin porukkaa, ja myös uusia suhteita voi onnistua luomaan. Vaasa on sellainen paikka, jossa ei oikeastaan ikinä tapahdu mitään. Itse täytyy kehitellä ohjelmaa itselleen ja menoja ja tekemistä. Mitään suurempia häppeningejä ei ole. Vai mitä tuumaat silakkamarkkinoista ja syysmarkkinoista, siinäpä sitä menoa ja meininkiä koko kansalle, ou jeah...Kesäksi opiskelijat lähtevät pois ja mökkiläiset mökeilleen, eli aika hiljainen kesäkaupunki. Vaasalaisia ei saa liikenteeseen kuin taiteiden yönä, uuden vuoden yönä ja vappuna. Jokseenkin aika passiivistakin porukkaa sanoisin. Homeperseitä. Vaasa on loppujen lopuksi aika juntti paikka jossa ruotsinkieli kukoistaa. Sanoisin että isommissa kaupungeissa on enemmän tilaa olla ja hengittää. Vaasassa tahtoo olla liikaa vallalla "tasapäistämisen" kulttuuri. Isommissa kaupungeissa ihmiset saavat yleensä olla sellaisia kuin tahtovat, Vaasa on vielä sen verran juntti paikka, että erilaisuutta katsotaan turhan pitkään. Melkein suosittelisin opiskelupaikaksi jotain muuta kaupunkia. Toki jos rakastaa rauhallisuutta niin silloin voi olla ihan ok mesta Vaasa.

      • mk

        Aika osuva, mutta minkäs vaasalaiset sille junttiudulleen voi ku ollaan pohjanmaalla?

        Ruotsinkielen suhteen täälä hieman ylireagoidaan, oon koko ikäni asunu Vaasassa ja olen joutunut puhumaan ruotsia pelkästään koulussa. Tottakai jos palvelualalta töitä meinaa saada niin pitää sekä suomi että ruotsi olla täydellisiä.


      • homeperse
        mk kirjoitti:

        Aika osuva, mutta minkäs vaasalaiset sille junttiudulleen voi ku ollaan pohjanmaalla?

        Ruotsinkielen suhteen täälä hieman ylireagoidaan, oon koko ikäni asunu Vaasassa ja olen joutunut puhumaan ruotsia pelkästään koulussa. Tottakai jos palvelualalta töitä meinaa saada niin pitää sekä suomi että ruotsi olla täydellisiä.

        Kusipäitä on jokapaikassa! Itse Vaasassa ikäni asunut eli kauan. en todellakaan halua muuttaa muualle, muualla on kiva käydä. Asuminen on palveluihin nähden kohtuullista. Ranta on hieno. sopivan rauhallista, mutta menoa yöelämään riittää. Kauppoja riittää, minimani paras. Kyllä pääsoa Vasalaisista on ihan mukavia ihmisiä. Tervetuloa ;D


      • Kyllä siwa
        homeperse kirjoitti:

        Kusipäitä on jokapaikassa! Itse Vaasassa ikäni asunut eli kauan. en todellakaan halua muuttaa muualle, muualla on kiva käydä. Asuminen on palveluihin nähden kohtuullista. Ranta on hieno. sopivan rauhallista, mutta menoa yöelämään riittää. Kauppoja riittää, minimani paras. Kyllä pääsoa Vasalaisista on ihan mukavia ihmisiä. Tervetuloa ;D

        on paras, ja putusilta.


    • Ei Vaasassa

      ole vika, vaan vika piilee sen asukkaissa. Koska suurin osa täällä asuvista ei ole vielä kaupunkilaistunut, kun ovat maalta lähtöisin.

      Huomaa että Vaasa on reilun sata vuotta vanha Klemetsössä.

      Tervetuloa vaan tänne junttilandian oppimaan ainakin jotain...Suurin osa noistakin opettajista ja virkamiehistä on myös muualta lähtöisin kun Vaasasta. Et sieltä se "sisäänpäinlämpeminen" löytyy jos jostain sitä on etsittävä.

    • manskuli

      .. olen huomannut itsekin (muutin tänne elokuussa) että Vaasalaiset eivät tutustu helposti uusiin ihmisiin. Olen asunut Suomea ristiin rastiin ja missään en ole tavannut samanlaista porukkaa kun täällä. Ja jos ammattiopistolle tulet opiskelemaan niin harkitse kahdesti, koululla on remppa menossa joka häiritsee opetusta suunnattomasti. Toiseksi koululla ei ole mitään välineitä millä harjoitella.. Mut no can do, tervetuloa kuitenkin :)

      • KURALLA:::

        .

        joten välineisiin ei ole rahaa

        .


      • Rahat menee
        KURALLA::: kirjoitti:

        .

        joten välineisiin ei ole rahaa

        .

        kaksikielisyyteen ja nokelaisiin.

        Kalla fakta.


    • xy

      täys juntti mesta ei tapahdu koskaan mitään älä vaan muuta

    • Työn perässä

      Näin vajaan vuoden asuneena sanon, että vähän vanhanaikainen, mutta itsestähän kaikki aina on kiinni. Sellainen ei viihdy, joka haluaa kaiken valmiina. Mutta itse aktiivinen viihtyy, missäpä ei. Itse tulin tänne töihin, eikä ollut mitään suhteita, vaan ihan hakemalla haettu ja ympäri Suomen..tunnen yhden ihmisen, joka on tullut samalla tavalla ihan hakemuksen perusteella.

    • cdygfhjnxdtynhnnnnnn

      Vaasa on persoonaton RKP:n ja pakkoruotsin raiskaama lähiäö vesijättömaan laidalla. En suosittele.

    • hassutin

      Oon viihtynyt 5 vuotta kohta, nätti kaupunki ja ihmiset on ihan kivoja. :) Katkeria valittajia löytyy joka paikasta, täältäkin sivulta valitettavasti, eivätkä anna kovin positiivista kuvaa kaupungistaan, mikä on aina huono juttu.Liekö sitten syynä se että on itse niin sisäänpäinlämpiävä että haluaa karkottaa muualta mahdollisesti muuttavat? Miinuksia löytyy joka paikasta, mutta ei niillä paikkakuntaa markkinoi kuin idiootit. :) Kukaan ei maailmalla ymmärrä sellasta ihmistä joka ei tajua olla ylpeä kotiseudustaan. Ruotsin kieltä en minäkään ole tarvinut kuin koulun penkillä Vaasassa, en usko että sitä kannattaa kynnyksenä pitää. Itse pidän mukavan kokoisena kaupunkina, kaikki löytyy tarpeeksi läheltä vaikka liikkuisi vain fillarilla, harrastusmahdollisuuksia löytyy hyvin niin urheilun kuin taiteidenkin osalta. Ehkä yksi asia mitä itse toivoisin lisää on isompien kotimaisten (ja toki ulkomaistenkin!) artistien keikat.

    • uusstadilainen

      Vanha ketju, mutta on niin paljon valitusta ja kitinää, että pitääpä kommentoida.

      Asuin taannoin Vaasassa opiskelujen takia useamman vuoden. Muutin sinne Lahdesta, joka on siis astetta isompi kaupunki muttei yliopistokaupunki.

      Kotiutuminen Vaasaan kesti, mutta syynä ei ollut Vaasa vaan se, että kaikki muu jäi niin kauas. Toisaalta tykkäsin Vaasasta todella paljon, ja opiskelijana nyt aina saa kavereita ja tutustuu ihmisiin. Töitäkin sain Vaasasta joka kesä, joten sekin asia oli hyvällä mallilla. Vaasan jälkeen muutin Joensuuhun, joka on suht. samankokoinen kaupunkin, ja kyllä Vaasa Joensuuta mukavampi paikka on (vaikkea Joessakaan sinänsä mitään vikaa ole). Vaasa on nätti ja kompakti kaupunki, ja ainakin silloin kun itse siellä asuin, kaupungin fiilis oli jotenkin rento - sellaista länsirannikon meininkiä. Ja tykkäsin siitä, että Vaasa on aidosti kaksikielinen, vaikken ruotsia kovin hyvin osannutkaan, kun sinne muutin.

      Nykyisin asun Helsingissä hyvällä paikalla, mutta juuri taannoin mietiskelin, että voisin ihan hyvin joskus palata Vaasaan. Olen asunut Tampereella, Kouvolassa, Lahdessa, Lontoossa, Vaasassa, Joensuussa ja Helsingissä, ja näistä Vaasa ja Helsinki tuntuvat itselleni parhailta. Tai no, Lontoo olisi paras, mutta sinne muutto vaatisi nykyisin niin paljon, ettei ajatus ole realistinen.

      • Minä ajattelin

        muuttaa kuuhun:)


      • paljas.jalk.

        uusstadilaisen viesti ansaitsee kiitoksen; fiksu ja asiallinen vastaus...näitä sais olla hieman enemmänkin...
        Vaasa on oikeasti todellakin aidosti 2-kielinen hieno kaupunki...

        paina: "Tykkää" :)


      • uussnadilainen
        paljas.jalk. kirjoitti:

        uusstadilaisen viesti ansaitsee kiitoksen; fiksu ja asiallinen vastaus...näitä sais olla hieman enemmänkin...
        Vaasa on oikeasti todellakin aidosti 2-kielinen hieno kaupunki...

        paina: "Tykkää" :)

        eihän uussnadilainen asu vaasassa koska vaasa ei ole stadi.

        Käärme on kaksikielinen. urm.


    • hoho hoijaaaa

      oli niin fiksu ketju vaasalaisilta

    • jeps jeps..

      itse asuin vaasassa 18 vuotta ja pakko sanoa pari seikkaa.

      Paikallisliikenne on surkea, monet valittavat mamujen paljoudesta.. noh.. onhan niitä mutta ei ole haitoksi asti. tapahtumia ei juurikaan ole.

      ihmisten kanssa tulee hyvin toimeen ja helposti saa kavereita, sillä itsestähän se on kiinni. nätti paikka ympäri vuoden.. baari ja ostosmahdollisuudet iha hyviä. osittain myös totta se että sisäänpäinlämpiäviä (tai mitä olikaan) ihmisiä on.. tai ne on yleensä joku tietynkaltainen porukka. mutta voin suositella sitä opiskelukaupungiksi!

    • monikulttuurihelvett

      täällä on liikaa negruja, mee ennemmin Seinäjoelle

    • tyhmäkansa

      Vaasassa on suomalaisruotsalaista, joka piristää, kun on leikkinyt vuosikymmeniä esterataa passiivis-aggressiivisten tai ääriajattelevien suomalaisten maassa. Hej, hej ja Succée morgon Radio Extremillä. Kuten ruotsalaiset, hekin arvostavat reilua henkeä persoonaa, huumoria ja viisautta. Tai ainakin se 25 prosenttia. Se on vähän niin, että muut kansat ovat kivempiä ja meidän oma vähemmistömme. Tai ei niin vähääkään. Itsepä haluat olla kovisnormaalijästi tuulten vietämänä.

    • muitakin_vaihtoehtoja_on

      Vaasa on kaupunkina ihan ok, paitsi että täällä on mun ja monen muunkin mielestä aivan liikaa mamuja.
      Mut tietysti, jos oot nainen, tai homoseksuaali, tms, ja syystä tai toisesta tykkäät niistä partasuu berbereistä, niin sittenhän se lienee vain positiivista...

      Suurinpiirtein kaikki peruspalvelut, koulut, jne, löytyy melkein "lähietäisyydeltä", korkeintaan muutaman kilometrin säteeltä keskustasta. Riippuen tietysti, missä päin kaupunkia asut..

      Ei tässä kaupunkina ainakaan mitään suurempaa vikaa pitäs olla.
      Eikä se paljon sen kummoisempaa oo asua muuallakaan päin Suomea...

      Ja joo, ihmiset on tietysti vähän sisäänpäinkääntyneitä, mutta missä päin Suomea asian laita ei olis niin?

      Mut harkitsisin kyllä hieman Vaasaa sun mahdollisesti tulevana opiskelukaupunkina ihan muista syistä kuin siitä, että millainen paikka tää on asua.

      Riippuen tietysti ennenkaikkea siitä, että mihin kouluun oot menossa opiskelemaan, ja mitä, sekä varsinkin siitä, mikä sun oma tasosi/todistuksesi/taloudellinen tilanteesi on. Ja mistä asti muutat.
      Ja missä meinaat asua täällä, vuokralla yksityisellä/jossain opiskelija asuntolassa, ja kuinka usein aiot käydä kotona, vai käytkö vain loma aikoina.


      Mutta huomioi tämä:
      Oppilaitosten taso ei oo täällä kovin hyvä.
      Varsinkaan korkeakoulutasolla. Ja jos johonkin ammattikouluun, tms, oot menossa niin ne on "täynnä mamuja". Sama juttu, alasta riippuen, myös esim amk:n puolella. Mut jos tykkäät mamuista niin sittenhän se asia ei häiritse...opetuksen tasossa se tosin tuntuu..

      Mutta asuminen tulee täällä keskimäärin halvemmaksi, kuin jossain isommassa kaupungissa, eikä täällä oo samanlaista asuntopulaa, kuin monessa muussa opiskelija kaupungissa. Sen ehkä ainoa syy miksi tänne muuttamista kannattaa ees harkita.

      Ja mm oppilaitosten tasosta johtuen tänne voi olla vähän helpompi päästä opiskelemaan kuin muualle, ns "parempiin/suositumpiin" oppilaitoksiin/kaupunkeihin, lähes alalle kuin alalle.

      Tuulenpieksämä kaupunkimme on vähän syrjässä, joten jos muutat vähänkin kauempaa, kuin esim jostain lähimaakunnista, niin matkat kotikonnuillesi kestää tuntikausia, ja tietysti maksaa.

      Mut jos ite oot vielä opiskelu iässä, ja jostain muualta tänne muuttamassa, niin vähän alasta riippuen kannattais kyllä yrittää päästä opiskelemaan mieluummin esim pk seudulle, Tampereelle, Turkuun, tai vaikka Jyväskylään/Ouluun. Mut ei tänne..

      Ja tulla Vaasaan vain siinä tapauksessa, jos et mihinkään muualle pääse, tai sulla on joku muukin syy kuin opiskelu tulla just tänne opiskelemaan.

      Siis tää kaupunki on periaatteessa ihan ok, mut lähes kaikki kaupungissa olevat opinahjot on valitettavasti nykyisin aika huonotasoisia, ja kaiken lisäksi Vaasan ulkopuolella aika huonosti tunnettuja/arvostettuja.
      Mut tietystikin, jos meinaat jäädä opiskelujen jälkeen tänne töihin, niin sillä asialla ei niin suurta merkitystä välttämättä ole.
      Koska työelämässä kuitenkin vasta ammattilaiseksi tullaan...

      Mutta jos nyt päätät kuitenkin tänne tulla, niin tervetuloa, kyllä tää ihan siedettävä kaupunki on... Ja ajan mittaan alat täällä ehkä viihtyäkin....
      Opiskelijabileitä, yms tapahtumia on varmaankin, kaupungin koko huomioiden, paljon, eli jos sellaista aktiviteettia kaipaat, niin tää voi olla hyväkin valinta.

      Mut mieti nyt tarkkaan, muuttaako vai ei.

    • sellaistako

      On klusteria, lääkäriin pääsee jos on tuuria, suurin henkilömäärä suhteutettuna palvelemassa sinua jne. Saat äänestää tasa-arvopuoluetta , RKP.

      • vaasasta

        -noh noh, eipäs nyt olla noin kateellisia....


    • riistiinummmi

      Ihan kiva kaupunki. Ristinummi on asuinalueena paras vaasassa. Sen ovat jo monet todenneet. Hyvät bussiyhteydet kaupunkiin.

      • Anonyymi

        ihmettelen sitä miksi maakunnassa osa ihmisistä luulee oikeasti vieläkin ettei vaasassa puhuta suomea? itse olen muuttanut tänne 15v sitten ja en osaa ruotsia,äkkiä käsitin että itse vaasassa ja osassa mustasaarta puhutaan suurimmaksi osaksi suomea,se on se pieni mutta ylpeä rantaviivan kouluttamaton sukulinja joka ei edes suostu puhumaan suomea..plus pikku kunnat..vai olenko oikeassa? siksi eivät etelä-pohjalaiset punaniskat vieläkään monesti uskalla tulla esim..töihin tänne.


    • Anonyymi

      Joo kun et vaan ristinummelle muuta.

      • Anonyymi

        yön timot lähti osittain nummelta keskustaan parempien palveluiden ääreen. maajussit ei käsitä sitä miksi mamut ei juurikaan viihdy maalla...niillä pitää juurikin olla tilaa ja aktiviteettiä tehdä omia asioita..nukkua päivät bailata yö...tottakai joka paikkakunnalla on se yks ja kaks pakollista pizza/kebab miestä..viemässä rahat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yön timot lähti osittain nummelta keskustaan parempien palveluiden ääreen. maajussit ei käsitä sitä miksi mamut ei juurikaan viihdy maalla...niillä pitää juurikin olla tilaa ja aktiviteettiä tehdä omia asioita..nukkua päivät bailata yö...tottakai joka paikkakunnalla on se yks ja kaks pakollista pizza/kebab miestä..viemässä rahat

        moon huomannu jotta taloja ja kauppoja on ja ihimisiä..enee kun kyröös. onneksi tuli suvi saa mennä taas hieta rannalle ja ottaa fällykärmehen housuusta pihalle ja peljätellä likkoja


    • Anonyymi

      Opiskelijalle huippu paikka.

      • Anonyymi

        Muutenkin ihan ok,jos siis tykkää asua kaupungissa.Ymmärrän maaseudun ihmisiä myös,mutta kannattaa käydä täällä ja myös seinäjokiset tervetuloa meitä suomea puhuvia on vaasassa ja mustasaaressa yllättävän paljon..pieni mutta kova ääninen ruotsalaisvähemmistö huutaa vaan niin lujaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin ihan ok,jos siis tykkää asua kaupungissa.Ymmärrän maaseudun ihmisiä myös,mutta kannattaa käydä täällä ja myös seinäjokiset tervetuloa meitä suomea puhuvia on vaasassa ja mustasaaressa yllättävän paljon..pieni mutta kova ääninen ruotsalaisvähemmistö huutaa vaan niin lujaa

        Joo siihen ei oikein aluksi meinannut tottua että yksi ruotsinkielinen huutaa viidentoista edestä dösässä


    • Anonyymi

      Ruotsinkielisten kaupunki. Oikein isolla äänellä toitottavat ruotsia . Aivan kuin olisivat maailman napoja

      • Anonyymi

        Ruotsinkielisiä alle neljännes asukkaista, eli noin 23%. Voi Vaasa silti olla ruotsinkielisten kaupunki. Se on myös suomenkielisten ja kaikkien muiden kielisten kaupunki, varsinkin jos Vaasassa on kirjoilla.


      • Anonyymi

        Missäs päin tuota ruotsia kuulee ?! Jotain siansaksaa olen kuullut joka ehkä kuulostaa ja hieman muistuttaa ruotsin kieltä.


    • Anonyymi

      Millainenko Vaasa? Suomen hienoin ja mahtavin.

    • Anonyymi

      "Aika landea" sanoi eräs hesalainen nainen vaasasta. Jotkut paikalliset siellä solvaa muita junteiksi vaikka itse myös ovat sellaisia. En tiedä miksi he mainostavat vaasaa sillä, että siellä on meri, onhan se monessa muussakin Suomen kunnassa. Olen asunut vaasan puolella ja en jotenkin "kaipaa" merta. Ei pelkästään meri tee paikasta viihtyisää jos paikalliset on ylimielisiä, ahdasmielisiä, homokammoisia, sisäänpäinlämpiäviä.

      • Anonyymi

        Vaasa on paras, kuka kaipaa Helsingin rikollisjengien keskelle.....


    • Anonyymi

      Ruotsinkielinen ja ruotsinkielinen

      • Anonyymi

        Suomea ja ruotsia puhutaan, on aina puhuttu Vaasassa. Seinäjoelle voi muuttaa jos haluaa yksikielisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomea ja ruotsia puhutaan, on aina puhuttu Vaasassa. Seinäjoelle voi muuttaa jos haluaa yksikielisyyttä.

        Onneksi ei tarvitse valita joko Vaasaa tai Seinäjokea. En asuisi kummassakaan. On muitakin paikkoja minne voi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei tarvitse valita joko Vaasaa tai Seinäjokea. En asuisi kummassakaan. On muitakin paikkoja minne voi muuttaa.

        Niin on, Lapua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, Lapua.

        Vaasassa saa kuitenkin olla rauhassa jos haluaa,ja suhteelisen tavallinen kaupunki nykyään. Seinäjoki on jotenkin jäänyt sinne lande tasolle henkisesti en nyt yleistä mutta huomaa ns "maakunta muuton" vaikutukset että siitä tuli kertaheitolla taas lande city


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasassa saa kuitenkin olla rauhassa jos haluaa,ja suhteelisen tavallinen kaupunki nykyään. Seinäjoki on jotenkin jäänyt sinne lande tasolle henkisesti en nyt yleistä mutta huomaa ns "maakunta muuton" vaikutukset että siitä tuli kertaheitolla taas lande city

        Avaruuden pääkaupungissa on kaikkia, paitsi merta.


    • Anonyymi

      Ruotsinkielisten mafia on ilmeisesti tilaustyönä häirinnyt, vainonnut, pahoinpidellyt minua vaasassa. En tiedä maksoiko nämä siitä.

    • Anonyymi

      Hieno mesta missä on paljon fordeja ja paljon ajetaan anglioilla.

    • Anonyymi

      Vaasa on vielä ns, Yliopistokaupunki, sanallisessa mielessä. Siis, ei niin haluttu opiskelupaikka enää, kuin vain paikallisten mielestä.

      Mutta, Vaasa on tosi vanhanaikainen kaupunki, jossa ei mikään muutu Ts, uudistu, koska siellä on muutamia vanhoja rantaruotsalaisia, jotka harraavat kaikkea uudistusta vastaan, kynsin ja hampain.

      Kun liikkuu muuallakin, kun vain Citymarketin ja Prisman-nurkilla huomaa vanhanaikaisen Vaasan keskustan ankeuden.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe