Sairauspäivärahan verotus?

ohohh

Miksi opiskelijan sairauspäivärahasta menee 20% veroja kun opintorahasta taas menee vain 10%? Olin aika yllättynyt koska oletin että molemmat ovat saman suuruisia, eli korkeakouluopiskelijalla 298e/kk mutta nettona sairauspäiväraha onkin 30e vähemmän kuin opintoraha. Yleinen asumistukikin on vielä 10e pienempi kuin opintotuen asumislisä :/

6

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjjjjjjj

      kaksi eri asiaa.

      • abcdef

        Ja opiskelijat vielä väittää, että heillä on pienet tulot ja että heillä menee huonosti.

        Taas nähtiin miten se oikeasti on!


      • aloittaja
        abcdef kirjoitti:

        Ja opiskelijat vielä väittää, että heillä on pienet tulot ja että heillä menee huonosti.

        Taas nähtiin miten se oikeasti on!

        siis tuo opintoraha on nettona n.268e/kk ja sairauspäiväraha n.238e/kk. Sitä en tiedä miksi verotus on opintotuessa pienempi. Ja tuo yleinen asumistuki on usein muuten suurempi kuin opintotuen asumislisä, siihen vaan vaikuttaa niin moni juttu, lämmitys ym. ja minulla se nyt sattuu sitten olemaan pienempi, mutta kaikilla ei ole niin.

        Minulla kyllä nähtävästi menee aika huonosti koska olen a)sairas ja b)sivistymätön


      • .....
        aloittaja kirjoitti:

        siis tuo opintoraha on nettona n.268e/kk ja sairauspäiväraha n.238e/kk. Sitä en tiedä miksi verotus on opintotuessa pienempi. Ja tuo yleinen asumistuki on usein muuten suurempi kuin opintotuen asumislisä, siihen vaan vaikuttaa niin moni juttu, lämmitys ym. ja minulla se nyt sattuu sitten olemaan pienempi, mutta kaikilla ei ole niin.

        Minulla kyllä nähtävästi menee aika huonosti koska olen a)sairas ja b)sivistymätön

        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020107101958HL?openDocument


      • fukkifeissi
        abcdef kirjoitti:

        Ja opiskelijat vielä väittää, että heillä on pienet tulot ja että heillä menee huonosti.

        Taas nähtiin miten se oikeasti on!

        valopää.. opintotuki / opiskelijan sairauspäiväraha on 9,04e / pv.. normaali sairauspäiväraha on 22e / pv... vatipää opettele faktat.


      • tippeli..
        fukkifeissi kirjoitti:

        valopää.. opintotuki / opiskelijan sairauspäiväraha on 9,04e / pv.. normaali sairauspäiväraha on 22e / pv... vatipää opettele faktat.

        riittää, ei ainakaan elämiseen???kyllä meitä kuseteaan ehkä 100%lla aina.Miksi kaikista pienistä korvauksista menee 20%veroa kertokaapa.. eikä pitäs tulojen mukaan mennä verokin?!
        Onkohan kukaan kannellut eun jonnekkin näistä asioista??eihän tommosilla korvauksilla oikeesti elä kun ei elkä enää palkoillakaan.Meille käy kohta kuin tunisisaa jaegyptissä, libyassa kansa nousee.Muualla maailmassa on sentään asutoloita niille ketkä joutuu puille paljaille meillä ei ole.Espanjaan pummiksi rannallekko mentävä.Lapset on jo kotoo pois.Ei kannata sairastuu muuten lainkaan, kaikki menee sen myötä..:(.Ei siinnä ainakaan parane koska huoli omasta tulevaisuudesta on melkoinen!kuolee päin vastoin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe