undulaatti

undulaattia hankkimassa

olisin hankkimassa undulaattia mutta yksi kysymys olisi ensin että voiko unndulaatin jättää viikonlopuksi kotiin kun menen mökille eli siis perjantaista sunnuntaihin?

6

562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • §§§§

Lain mukaan eläimen kunto pitää tarkistaa päivittäin.

• vain yksi?

miksi hommaat vain yhden? Kaksi kappaletta on mielestäni minimi mitä unduihin tulee, ellei sitten todella omistaudu lemmikille ja pidä seuraa todella paljon/kesytä. Ovat laumasieluja.
      Itse en siis yksinäistä undua jättäisi viikonlopuksi oman onnensa nojaan. Vaikka olisi enemmänkin, niin kyllä se hyvä olisi jonkun käydä välillä kattomassa että kaikki on ok ja lisäämässä vaikka ruokaa ja raikasta vettä. Parempi vielä olisi jos saisit sen jollekin tutlle hoitoon. Jotkut eläinkaupatkin tietääkseni ottavat maksua vastaan hoitoon vähäksi aikaa (Faunatar, Arabia ?)

• -M-

Sosiaalista parvi/laumaeläintä, kuten undua, ei missään nimessä jätetä päiväkausiksi yksin, ja muutenkin linnulla pitäisi olla samanlajinen kaveri seurana jos omistaja on säännöllisesti paljon päivisin poissa töissä/koulussa. Useamman linnun voi satunnaisesti maksimissaan tuon viikonlopun ajaksi jättää keskenään niin että tarjolla on varmasti riittävästi ruokaa ja vettä ja häkki ei ole ihan minimikokoa. Toki paras olisi jos joku kaveri voisi käydä edes pari kertaa tarkistamassa että kaikki on OK ja ainakin vaihtamassa juomaveden.
      Mökkireissulle undut voi kyllä ottaa mukaankin, jos hommaa lomailuun pienemmän helposti mukana kulkevan häkin.

• ullluu

Ensinnäkin, se on parvilintu. Toiseksi, kun yksinäinen parvilintu jätetään yksin, se masentuu. Kolmanneksi, sinulle on enemmän hupia, kun omistat vähintään kaksi undulaattia. Hanki siis vähintään kaksi lintua yhtä aikaa. Jos jo omistat yksinäisen undulaatin, niin menehän äkkiä ostamaan sille kaveri!

Parempi olisi, jos saisit jonkun luotettavan käymään kotonasi tarkistamassa, että linnulla on kaikki hyvin. Anna hoitajalle suullinen sekä kirjallinen hoio-ohje, jotta mahd. ongelmat vältettäisiin. Näin kylmillä ilmoilla en suosittele undulaattia kulejttamaan kodista minnekkään.

• tiedän kyllä OIKEEST
        ullluu kirjoitti:

Ensinnäkin, se on parvilintu. Toiseksi, kun yksinäinen parvilintu jätetään yksin, se masentuu. Kolmanneksi, sinulle on enemmän hupia, kun omistat vähintään kaksi undulaattia. Hanki siis vähintään kaksi lintua yhtä aikaa. Jos jo omistat yksinäisen undulaatin, niin menehän äkkiä ostamaan sille kaveri!

Parempi olisi, jos saisit jonkun luotettavan käymään kotonasi tarkistamassa, että linnulla on kaikki hyvin. Anna hoitajalle suullinen sekä kirjallinen hoio-ohje, jotta mahd. ongelmat vältettäisiin. Näin kylmillä ilmoilla en suosittele undulaattia kulejttamaan kodista minnekkään.

Tottakai voi. Minä satun tietämään omakohtaisesta kokemuksesta. Tarpeeksi ruokaa ja vettä, pitää tarkastaa ennen lähtöä että häkki on sopivassa paikkaa. Lisää tietoa undulaatti.com tuolla on jotain tietoo.

tiedän kyllä OIKEEST kirjoitti:

Tottakai voi. Minä satun tietämään omakohtaisesta kokemuksesta. Tarpeeksi ruokaa ja vettä, pitää tarkastaa ennen lähtöä että häkki on sopivassa paikkaa. Lisää tietoa undulaatti.com tuolla on jotain tietoo.

eläintä ei saa jättää yksin, edes viikonlopuksi, eri asia jos on kavereita, niin sitten pärjää jos ovat terveitä, viikonlopun, muuten ei. Uskokaa jo, että undulaatteja ei pidetä yksin. Mutta ainahan olisi parempi, jos joku pääsee katsomaan. Sen verran voin kertoa, että melkein omillaan on meilläkin nuo kaksi väliin ollut, kun itse olen ollut sairas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2346
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe