undulaatti

undulaattia hankkimassa

olisin hankkimassa undulaattia mutta yksi kysymys olisi ensin että voiko unndulaatin jättää viikonlopuksi kotiin kun menen mökille eli siis perjantaista sunnuntaihin?

6

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • §§§§

      Lain mukaan eläimen kunto pitää tarkistaa päivittäin.

    • vain yksi?

      miksi hommaat vain yhden? Kaksi kappaletta on mielestäni minimi mitä unduihin tulee, ellei sitten todella omistaudu lemmikille ja pidä seuraa todella paljon/kesytä. Ovat laumasieluja.
      Itse en siis yksinäistä undua jättäisi viikonlopuksi oman onnensa nojaan. Vaikka olisi enemmänkin, niin kyllä se hyvä olisi jonkun käydä välillä kattomassa että kaikki on ok ja lisäämässä vaikka ruokaa ja raikasta vettä. Parempi vielä olisi jos saisit sen jollekin tutlle hoitoon. Jotkut eläinkaupatkin tietääkseni ottavat maksua vastaan hoitoon vähäksi aikaa (Faunatar, Arabia ?)

    • -M-

      Sosiaalista parvi/laumaeläintä, kuten undua, ei missään nimessä jätetä päiväkausiksi yksin, ja muutenkin linnulla pitäisi olla samanlajinen kaveri seurana jos omistaja on säännöllisesti paljon päivisin poissa töissä/koulussa. Useamman linnun voi satunnaisesti maksimissaan tuon viikonlopun ajaksi jättää keskenään niin että tarjolla on varmasti riittävästi ruokaa ja vettä ja häkki ei ole ihan minimikokoa. Toki paras olisi jos joku kaveri voisi käydä edes pari kertaa tarkistamassa että kaikki on OK ja ainakin vaihtamassa juomaveden.
      Mökkireissulle undut voi kyllä ottaa mukaankin, jos hommaa lomailuun pienemmän helposti mukana kulkevan häkin.

      • ullluu

        Ensinnäkin, se on parvilintu. Toiseksi, kun yksinäinen parvilintu jätetään yksin, se masentuu. Kolmanneksi, sinulle on enemmän hupia, kun omistat vähintään kaksi undulaattia. Hanki siis vähintään kaksi lintua yhtä aikaa. Jos jo omistat yksinäisen undulaatin, niin menehän äkkiä ostamaan sille kaveri!

        Parempi olisi, jos saisit jonkun luotettavan käymään kotonasi tarkistamassa, että linnulla on kaikki hyvin. Anna hoitajalle suullinen sekä kirjallinen hoio-ohje, jotta mahd. ongelmat vältettäisiin. Näin kylmillä ilmoilla en suosittele undulaattia kulejttamaan kodista minnekkään.


      • tiedän kyllä OIKEEST
        ullluu kirjoitti:

        Ensinnäkin, se on parvilintu. Toiseksi, kun yksinäinen parvilintu jätetään yksin, se masentuu. Kolmanneksi, sinulle on enemmän hupia, kun omistat vähintään kaksi undulaattia. Hanki siis vähintään kaksi lintua yhtä aikaa. Jos jo omistat yksinäisen undulaatin, niin menehän äkkiä ostamaan sille kaveri!

        Parempi olisi, jos saisit jonkun luotettavan käymään kotonasi tarkistamassa, että linnulla on kaikki hyvin. Anna hoitajalle suullinen sekä kirjallinen hoio-ohje, jotta mahd. ongelmat vältettäisiin. Näin kylmillä ilmoilla en suosittele undulaattia kulejttamaan kodista minnekkään.

        Tottakai voi. Minä satun tietämään omakohtaisesta kokemuksesta. Tarpeeksi ruokaa ja vettä, pitää tarkastaa ennen lähtöä että häkki on sopivassa paikkaa. Lisää tietoa undulaatti.com tuolla on jotain tietoo.


      • ******
        tiedän kyllä OIKEEST kirjoitti:

        Tottakai voi. Minä satun tietämään omakohtaisesta kokemuksesta. Tarpeeksi ruokaa ja vettä, pitää tarkastaa ennen lähtöä että häkki on sopivassa paikkaa. Lisää tietoa undulaatti.com tuolla on jotain tietoo.

        eläintä ei saa jättää yksin, edes viikonlopuksi, eri asia jos on kavereita, niin sitten pärjää jos ovat terveitä, viikonlopun, muuten ei. Uskokaa jo, että undulaatteja ei pidetä yksin. Mutta ainahan olisi parempi, jos joku pääsee katsomaan. Sen verran voin kertoa, että melkein omillaan on meilläkin nuo kaksi väliin ollut, kun itse olen ollut sairas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe