Hei!
Voisiko joku ystävällinen kertoa Air Balticista, onko lennoilla istumapaikat? Joutuuko lentojen välillä itse vaihtamaan matkalaukut seuraavalle lennolle? Veloitetaanko matkalaukuista eri maksu? Olemme menossa Kuopiosta Roomaan isolla perheellä ja yritän funtsia, mistä ne lennot kannattaa varata.....Olisin todella kiitollinen vastauksista!
Air Baltic -kokemuksia? Onko istumapaikat jne?
73
25286
Vastaukset
- 14+12
On istumapaikat, ei tarvitse seistä... Tosin istumapaikkojen varaaminen etukäteen ei ole mahdollista, ne saa vasta kentältä.
Matkalaukut chekataan suoraan määränpäähän.
Jokainen matkalaukku maksaa erikseen. Samoin hintoja etsiessä kannattaa huomioida verojen osuus, mikä ei vieläkään näy etusivulla.
Riian kautta on helppo lentää, kenttä on pienehkö ja selkeä.- airbalticiin tyytyväinen
airbaltic antaa lipuilleen hintatakuun jos ostaa niiden sivuilta. Ostin perheelleni lennot hotellipaketin airbaltictravel.com sivulta. Todella halvat hinnat ja sain takuun, etta jos loydan halvemmat hinnat, niin maksavat mulle erotuksen. Suosittelen. Riika on hyva kentta ja matkalaukut siirtyy automaattisesti. airBaltic ei ole hukannut ikina mun laukkuja vaikka joskus vaihtoaikaa ollut vain 30 minuuttia.
- 987654
airbalticiin tyytyväinen kirjoitti:
airbaltic antaa lipuilleen hintatakuun jos ostaa niiden sivuilta. Ostin perheelleni lennot hotellipaketin airbaltictravel.com sivulta. Todella halvat hinnat ja sain takuun, etta jos loydan halvemmat hinnat, niin maksavat mulle erotuksen. Suosittelen. Riika on hyva kentta ja matkalaukut siirtyy automaattisesti. airBaltic ei ole hukannut ikina mun laukkuja vaikka joskus vaihtoaikaa ollut vain 30 minuuttia.
Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !
- Kysssäää
987654 kirjoitti:
Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !
Tarvitseeko matkalaukuista maksaa, jos ottaa koneeseen sellaisen sinne ylä lokeroon sopivan tai jonkun repun? Näytti 15€ olevan tuo maksu muuten.
Kysssäää kirjoitti:
Tarvitseeko matkalaukuista maksaa, jos ottaa koneeseen sellaisen sinne ylä lokeroon sopivan tai jonkun repun? Näytti 15€ olevan tuo maksu muuten.
Yleinen käytäntö on, että jos matkalaukuista veloitetaan, niin maksu menee ruumaan menevistä laukuista. Käsimatkatavara ei maksa.
- harmitta
987654 kirjoitti:
Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !
tällaista on elämä, joskus joutuu pettymään ja muutoksia tulee
- PUNKKU123
harmitta kirjoitti:
tällaista on elämä, joskus joutuu pettymään ja muutoksia tulee
Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....
- luetun ymmärtäminen
PUNKKU123 kirjoitti:
Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....
turha itkeä, aivan oikea veloitus, teillä oli ylipainoa. laukun painoraja on 20 kg, kaikki ylimenevä ylipainoa. tyhmyydestä sakoketaan, toivottavasti opitte läksynne kerralla.
- BeenThereDoneThat
987654 kirjoitti:
Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !
Kyllä sitä lentojen peruutuksia on päivittäin kaikilla lentoyhtiöillä - se on vain valitettavasti elämää. Ei sillä väliä koska liput on varannut. Se, miten asiasta tiedottavat on myös seurausta siitä kuinka aikaisin peruutus on tiedossa.
- Farfalliinas 01
987654 kirjoitti:
Varattiin matkat syksyllä 2009. Lentää piti pääsiäisenä 2010. Peruivat kaikki lennot yhdellä spostilla. 10 hengen reissu meni pilalle. EN suosittele !
Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön. - fdsinifsdpg
Farfalliinas 01 kirjoitti:
Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.RIIASSA.
Riikka tuskin tykkää mikäli olette hänessä vielä yhden yön tai notkutte yhden päivän. - asdasdasdjsdgkj
fdsinifsdpg kirjoitti:
RIIASSA.
Riikka tuskin tykkää mikäli olette hänessä vielä yhden yön tai notkutte yhden päivän.jos kieliopista mitään tiedät niin paikannimi RIIKA taipuu RIIKASSA. älä päde jos et tiedä faktoja?! nuff said.
- kielinatsi
asdasdasdjsdgkj kirjoitti:
jos kieliopista mitään tiedät niin paikannimi RIIKA taipuu RIIKASSA. älä päde jos et tiedä faktoja?! nuff said.
Kannattaa itse tarkistaa faktat ennen kuin alkaa mölyämään verkossa.
http://www.kotus.fi/index.phtml?i=563&s=2760 - äippäliini
Farfalliinas 01 kirjoitti:
Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.Riian vai Riikan? Latvian pääkaupungin nimi Riika on suomen kieleen mukautettu muoto, ja sitä taivutetaankin kuten suomenkielisiä sanoja, siis Riian (myös Riianlahti), Riikaa, Riiassa, Riiasta, Riikaan.
http://www.kotus.fi/haku?searchterms=riika&haku.x=0&haku.y=0&haku=Hae! - kassu2
Farfalliinas 01 kirjoitti:
Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.Saat vain lisää mieliharmia.
- kassu2
PUNKKU123 kirjoitti:
Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....
Varokaa,varokaa en suosittele!
- matkamiehet
kassu2 kirjoitti:
Varokaa,varokaa en suosittele!
Matkustajat,meidät laskivat väärään koneeseen jatkoselvityksissä väittävät että emme ole edes olleet kyseisessä koneessa, minkä yksityinen mahtaa isolle yhtiölle maksoi minulle reilusti tuplana mitä oli aluksi suunniteltu 1 pv rigassa hotelli eivät korvaa samalla lennolla oli ainakin 8 muutakin jotka m
eivät päässeet jatkolennolle eka ja vika kerta sillä lentoyhtiöllä kyllä kannattaa varoa en suosittele missään nimessä - ruostupois
"itselleni"? Robotit eivät lennä itsekseen, eivätkä saa passia.
- Anonyymi
luetun ymmärtäminen kirjoitti:
turha itkeä, aivan oikea veloitus, teillä oli ylipainoa. laukun painoraja on 20 kg, kaikki ylimenevä ylipainoa. tyhmyydestä sakoketaan, toivottavasti opitte läksynne kerralla.
Siinä vaiheessa, kun asiakas ei enää osta samalta yhtiöltä uudelleen, on se menetys yritykselle. Kyseinen yritys voi kutsua asiakkaita tyhmäksi, mutta menetys on pidemmällä tähtäimellä yrityksen.
Kyse on myös asiakaspalvelusta.
Kyseisen yrityksen sivuilla lukee, että käsimatkatavaroissa saa kuljettaa duty free nesteitä, jos paketti on sinetöity, arvaamaton ja duty freessä pakattu.
Jouduin maksamaan 29€ kuitenkin ruumaan menevästä laukusta. Heillä sanottiin, että yli 100 ml nesteet ei ole sallittu.
Kyseessä oli siis jatkolento.
Asiakaspalvelussa heillä sanottiin, että voit maksaa käteisenä 60€ tai 29,90€. Valitsin jälkimmäisen. Asiakaspalvelussa opastettiin maksun tekeminen netin kautta heidän sivuillaan.
Tsekkasin vielä emailini ja heidän ennen lentoa lähettämässä viestissä luki, että duty freestä ostetut nesteet sallittuja käsimatkatavaroissa.
Olin siis maksanut turhaan. He sanoivat, että koska maksoin netissä itse, he eivät korvaa summaa minulle. Vaadin summaa kuitenkin korvattavaksi ja he pyysivät minua menemään heidän lentokentän toiselle asiakaspalvelupisteelle.
Sielläkään summaa ei suostuttu korvaamaan. Vaan pyydettiin tekemään reklamaatio netissä. Palasin takaisin pisteelle, johon matkatavarat jätetään. He sanoivat pisteellä, että eivät tienneet, että duty free nesteitä on sallittua kuljettaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun asiakas ei enää osta samalta yhtiöltä uudelleen, on se menetys yritykselle. Kyseinen yritys voi kutsua asiakkaita tyhmäksi, mutta menetys on pidemmällä tähtäimellä yrityksen.
Kyse on myös asiakaspalvelusta.
Kyseisen yrityksen sivuilla lukee, että käsimatkatavaroissa saa kuljettaa duty free nesteitä, jos paketti on sinetöity, arvaamaton ja duty freessä pakattu.
Jouduin maksamaan 29€ kuitenkin ruumaan menevästä laukusta. Heillä sanottiin, että yli 100 ml nesteet ei ole sallittu.
Kyseessä oli siis jatkolento.
Asiakaspalvelussa heillä sanottiin, että voit maksaa käteisenä 60€ tai 29,90€. Valitsin jälkimmäisen. Asiakaspalvelussa opastettiin maksun tekeminen netin kautta heidän sivuillaan.
Tsekkasin vielä emailini ja heidän ennen lentoa lähettämässä viestissä luki, että duty freestä ostetut nesteet sallittuja käsimatkatavaroissa.
Olin siis maksanut turhaan. He sanoivat, että koska maksoin netissä itse, he eivät korvaa summaa minulle. Vaadin summaa kuitenkin korvattavaksi ja he pyysivät minua menemään heidän lentokentän toiselle asiakaspalvelupisteelle.
Sielläkään summaa ei suostuttu korvaamaan. Vaan pyydettiin tekemään reklamaatio netissä. Palasin takaisin pisteelle, johon matkatavarat jätetään. He sanoivat pisteellä, että eivät tienneet, että duty free nesteitä on sallittua kuljettaa.Tai ylipäätänsä kuka tahansa voi kutsua täällä tyhmäksi, mutta yritystoiminnassa pätee katse tulevaisuuteen ajatusmalli.
Se, oletko tyytyväinen asiakaspalveluun, koski asia reklamaatiota tai ei. Miten asiat hoidetaan, onko perusteltuja ja millä tavalla ja tyylillä kommunikoidaan.
Juttu jatkuu siis niin, että netin kautta vastasivat, että käsimatkatavaroissa ei saa tuoda yli 100 ml nesteitä, vaikka olin saanut ennen lento matkalipun liitteen ja siinä mainittiin, että duty free nesteitä voi kuljettaa käsimatkatavaroissa jatkolennolla.
Luin heidän sivuiltaan ohjeet vielä uudelleen. Näin siellä sanottiin.
Kuka tahansa täällä voi kutsua tyhmäksi. Mutta kulutan 5000€ kk lentolippujen lisäksi matkustamiseen per kk.
Itse valitsen, mille yritykselle "tarjoan" rahani jatkossa.
Air Baltic ei asiakaspalvelutasollaan täyttänyt Riikan kentällä viestinnässä monien muiden lentoyhtiöiden tasoa. Sain myös väärää tietoa.
En ole lainkaan tyytyväinen saamaani palveluun.
Itse koin palvelun myös neuvostotasoiseksi.
Puhelinpalvelussa tosin osa asiakaspalvelusta saavutti hyvän arvosanan. Osalla ei niin vahva kielitaito.
Latviassa yleensäkin velvoitettiin useassa paikassa yli ilmoitetun hinnan. Se ei voi olla sattumaa. Jätän matkustamisen siitä syystä periaatteessa jatkossa siellä välisiin. Jätän myös Air Baltic väliin jatkossa sen vuoksi, että en koe heitä luotettavana ja käännyn Finnairin palveluiden puoleen luotettavuuden, läpinäkyvyyden ja oikeudenmukaisten arvojen vuoksi. - Anonyymi
PUNKKU123 kirjoitti:
Matkustimme Air Balticilla 2 aikuista 1 lapsi meillä oli yksi matkalaukku Riikan päässä matkalaukku painoi 26 kg jouduimme maksamaan 60 LATIA YLIMÄÄRÄISTÄ LAUKUSTA (90 EUROA) 1KG/10 LATIA ELI LAUKKU SAISI PAINAA VAIN 20 KG........ MATKATOIMISTOMME OHJEITUS OLI VAIN 20KG/HENKILÖ. OLISIMME VOINEET TUODA KAHDESSA LAUKUSSA 40 KG TAVARAA JA MAKSAA SIITÄ VAIN 20 LATIA. LENSIN KYLLÄ VIIMEISEN KERRAN KYSEISELLÄ YHTIÖLLÄ....
Tuo on yleistä, koska laukkujen käsin heittelijät eivät jaksa heittää yli 20 kg laukkuja.
- Anonyymi
Farfalliinas 01 kirjoitti:
Samoin kävi minulle...Äitini vien syntymäpäiville Roomaan ja nyt takaisin tullessa joudummekin olemaan Riikassa yhden yön kun jatkolento siirrettiin tuosta n oin vaan päivällä. Ilmoitus tuli s-postiin.... Mitä me Riikassa teemme yhden päivän...turhaa rahanmenoa ja notkumista...ja yksityisyrittäjänä menee yksi työpäivä harakoille lisää...mikä on vielä kalliimpaa kun notkuminen Riikassa. Muiden lentoyhtiöiden kanssa ei ikinä ole näin käynyt, vaikka paljon olen matkannut.
Nyt koetan saada Air Balticin korvaamaan meille edes hotelliyön.Olin kerran Panamassa 2vrk enkä päässyt edes sänkyyn.
- Anonyymi
Halvat lennot - https://aviasales.tp.st/q5LrfdMd
Aviasales on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Aviasales hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.
- JPS76
Pari kertaa lentänyt Turku- Tallinna väliä, joten kokemukset varsin rajalliset. Sen voin sanoa, että kaikki toimi loistavasti - paljon paremmin kuin mihin olimme varautuneet "halpalentoyhtiön" kanssa.
Paikat oli numeroitu joten ei ollut tarvetta paikasta taisteluun, matkatavarat selvitettiin kuten mille tahansa lentoyhtiölle, lennon aikaiset ostokset (meillä kahvia) olivat maksulliset, palvelu erinomaista. Tosin meillä ei tarvinnut vaihtaa konetta joten en osaa matkatavaran vaihtoon kommentoida, mutta uskoisin sen hoituvan automaattisesti. Matkalaukuista veloitettava maksu selviää nettisivuilta (oli muistaakseni 15€/iso laukku), käsimatkatavara oli ilmainen.
Meiltä iso suositus Air Balticille.- viimuska
Tietääkö joku onko Air Balticilla käsimatkatavaroissa kuljetettavien nesteiden määrää rajoitettu?
- samaa vaan
viimuska kirjoitti:
Tietääkö joku onko Air Balticilla käsimatkatavaroissa kuljetettavien nesteiden määrää rajoitettu?
ihan samat rajoitukset kuin kaikilla muillakin, ei mitään omia erikoisuuksia
- Wassu
samaa vaan kirjoitti:
ihan samat rajoitukset kuin kaikilla muillakin, ei mitään omia erikoisuuksia
Air Balticilla on hieman yleistä standardia pienemmät käsimatkatavarakoot! Onko jollakin tietoa, onko he kuinka tarkkoja mittojen suhteen?
Meillä 55 cm vetolaukut, kun Air Balticin ohjeissa on 50 cm... - usko jo 50 cm
Wassu kirjoitti:
Air Balticilla on hieman yleistä standardia pienemmät käsimatkatavarakoot! Onko jollakin tietoa, onko he kuinka tarkkoja mittojen suhteen?
Meillä 55 cm vetolaukut, kun Air Balticin ohjeissa on 50 cm...kun on lentoyhtiöt määräys laukun koosta on sitä syytä uskoa. Kaikki yhtiöt ovat tarkkoja, mutta tietenkin joku joskus pääsee läpi.
- .......
usko jo 50 cm kirjoitti:
kun on lentoyhtiöt määräys laukun koosta on sitä syytä uskoa. Kaikki yhtiöt ovat tarkkoja, mutta tietenkin joku joskus pääsee läpi.
Yksi kokemus vain tuosta yhtiöstä mutta laukkuja ei keneltäkään syynätty.
Laukun kokoon katsomatta ottivat osan laukuista lähtöportilla koneen ruumaan, luovuttivat ne sitten koneesta poistuessa. Eipä tarvinnut yrittää sulloa sitä jalkatilaan ollenkaan. Mitat olivat ihan vaaditun mukaiset eli syy ei ollut laukun koossa, ehkä siinä, että kaikilla matkaavilla oli käsimatkatavarat mukanaan.
- Arska-81-00000
Air Balticilla Kuopiosta Dusseldorfiin:
Laukku ei tullut perille, soitettu 4 päivääputkeen: ei vastattu tai varattu. TOivottavasti saan laukut ennen kuin palaan Suomeen, että sukulaiset saa joululahjat. Ottaa päähän hieman kun kaikki tavarat oli yhessa laukussa!! Joululoma pilalla. - Esko Lankinen
Todella yrmeää ja perin neuvostoliittolaista palvelua. Jos tulee Air Balticin kanssa ongelmia pitää reklamaatio tehdä joko venäjän tai englannin kielellä ja muutenkin asiakkaan oikeudet vanhan neuvostoliiton tasoa eli jos kaikki menee nappiin,niin ihan Ok yhtiö. Jos taas tulee vähänkin ongelmia .... toivoisi,että olisi valinnut jonkun länsimaisen yhtiön..... En suosittele enkä lennä noilla Air Balticin koneillä enää koskaan.
- Johannes Halmes
Air Baltic on kansainvälisillä arvionti foorumeilla saanut todella surkeaa palautetta asiakkailtaan. Lisäksi firma saattaa olla kohta konkurssissa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/air balticin tappiot puhuttavat latviassa/a648742
- entinen asiakas
Ostin lennon Barcelonaan, välilaskulla Riikaan. n. 6 viikkoa ennen lentoa ilmoitettiin yksipuolisesti sähköpostilla että paluulentoa ei olekaan, ja paluu on uudelleen aikataulutettu vuorokausi aiemmaksi. tämä piti joko hylätä tai hyväksyä, sain tästä sähköpostia. Rupesin selvittämään asiaa ja vaihtoehtoja, eikä sähköpostia voinut kirjoittaa (ei mitään osoitetta). Ainut mahdollisuus oli soittaa palvelunumeroon. Kaikkine jonotuksineen puhelut (3 suht lyhyttä puhelua) tuli maksamaan 25 euroa, joka selvisi kun seuraava puhelinlasku saapui. Ja tällä siis yritin vain selvittää sitä sotkua joka syntyi kun lentoyhtiö yhtäkkiä ilmoittaa muuttavansa lentosuunnitelmaa...
- travelbag
Olen lentanyt AirBalticilla eika valittamista ole. Riigan lentokentta todella pieni, vaihtolento meni OK.
Jos haluat tupakalle, niin sinun on mentava ulos, ja takaisin tullessa uudelleen turvatarkastus.
Katso internetista kaikki tiedot, esim laukun koon ja hintamaksun suhteen. - Esko Jokela
Kerrassaan surkeaa asikaspalvelua. Suosittelen välttämään koko yritystä. Paljon parempia vaihtoehtoja löytyy samasta hintaluokasta. Vanhaa Neukkumeininkiä asiakaspalvelun osalta
- kassu2
Samaa mieltä.Suosittelen välttämään ko. yritystä
- never again
Olimme varnneet air balticin lentomatkan Lontooseen ja takaisin.
Lontooseen pääsimme, mutta lentoa, mikö lipussamme luki ei edes ollut
olemassa. Jäimme Lontooseen..... - Pettynyt matkaaja
Air Baltic on todella ala-arvoinen esitys. Hyi helkkari mitä kakkaa.
- matkamiehet
Kyllä tosi ynseitä ylimielisiä henkilökuntaa tosi surkea yhtiö ihme että pystyssä vielä tekee oikkuilullaan lisätienistiä minkään ett mahda on tämä lentoyhtiö syvältä
- laukuton
Laukku hävisi kokonaan välillä Moldova-Riika -Helsinki.. Vaikeaa on ollut selvittely.Monta sähköpostia ja yhteydenottoppyyntöä lähetetty erilaisiin osoitteisiin.
Heti Helsingissä tehtiin ensimmäinen ilmoitus, nyt 2,5 kuukauden jälkeen tuli pyyntö kääntyä vakuutuusyhtiön puoleen. Eivät aio korvata edes laukunhintaa! Olihan siitä maksettu täysi hinta, sen nyt ainakin voisivat antaa.Yhteydenotot tehty niin vaikeiksi ettei ne käytännössä onnistu ja lopulta kaikki Riikan lentokentän osoitteisiin. - Eienääkoskaan,kiitos
Lensin kaverini kanssa kyseisellä lentoyhtiollä kaksi viikkoa sitten. Tarkoituksena oli lentää Helsinki-Riika-Berliini. Ongelmat alkoivat heti Suomen päässä ku suurimmalle osalle matkustajia tuli yllätyksenä erilliset matkalaukku- ja checkin maksut. 50e pulitettiin heti alkuun. Lentoja varatessamme, silmäämme ei vain osunut mitään tähän liittyvää, eikä tullut muistutusta tms (niinkuin esim.tulee SAS:lta s.postia ja tekstiviestiä). Koneessa oli monia, joille oli käynyt samanlailla.
Koneen henkilökunta oli yksi helvetin iso vitsi! He eivät oikeasti tiennyt, mikä on asiakaspalvelu. Aivan järjetöntä, suorastaan vittuilivat matkustajille, eivät suostuneet tarjoilemaan lennoilla mitään ja ilmeet olivat TODELLA ylimieliset ja kuvottavat koko helvetin pitkän lennon ajan.
Lisää ongelmia ilmeni, kun selvisi, ettemme voi laskeutua Riikaan "sumun takia", joten käännyimme ympäri ja lensimme Tallinnaan. Yritimme kysellä epäselvää kuulutusta lentoemänniltä, mutta vastauksena saimme silmänpyörityksiä ja "i don't know" -vastauksia. Koneessa alkoi yleinen hässäkkä, eikä kukaan oikein tiennyt mitä tapahtuu seuraavaksi.
Laskeuduimme sitten Tallinnaan, jossa matkustajille luvattiin, että Riikassa kaikkia odottavat jatkolennot (koska sumunhan takia kentältä ei voinut myöskään lähteä koneita, eikä sinne voinut laskeutua). Se oli seuraavaan kahteen tuntiin ainoa tieto, mikä meille suotiin. Sitten vain istua kököttelimme koneessa, emme päässeet sieltä ulos, meille ei tarjoiltu mitään ja kukaan ei tiennyt mistään mitään.
Sitten tuli kuulutus, jossa kerrottiin, että voisimme lentää pian Riikaan. No, odotimme kuitenkin vielä puolituntia ennen lähtöä. Laitoin poikaystävälleni Berliiniin viestiä, että emme ole vielä silloin perillä kun alunperin piti olla, mutta koneet odottavat Riikassa, joten pääsisimme nopeasti lentämään.
Riikaan päässä juoksimme infotiskille: tsadam! 500m jonot ja kaksi työntekijää kassalla. Ei vittu voi olla mahdollista. Odotettiin ja odotettiin.
Sitten poikaystäväni laittoi viestiä, että teidän kone juuri laskeutui Berliiniin ajallaan. Anteeksi mitä? Koneidenhan piti odottaa meitä Riikassa. Jos kentälle ei ole voinut laskeutua sumun takia, millä ihmeen konstilla sieltä ollaan vielä ajallaan noustu ilmaan? Tajusimme, että tämä sumu oli peitetarina, sillä myöhemmin meille kerrottiin, että Barcelonan lennot oli ylibuukattu ja siitä kärsi siis koko koneellinen ihmisiä. Jos emme olisi ohittanut jonoa, olisimme missanneet vielä kolmannenkin lennon (missasimme jo yhden jonon takia), onneksi näin ei käynyt.
Barcelonaan menijät laittoivat viestiä myöhemmin meille, että eivät päässeet enään samana päivänä lentämään Riikasta, mutta heille oltiin kuitenkin kustannettu hotelli ja ruoat. Eihän se nyt tietenkään ole sama asia, kun jostakin muusta on maksettu, mutta eipähän heidän tarvinnut nukkua lentokentällä.
Voin sanoa, että oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytin kyseistä lentoyhtiötä. Hyi hyi hyi!
Mahtoi olla tappoiollinen päivä Air Balticille. - matkakuumeilua
Itse olen useamman vuoden käyttänyt air baltic yhtiöitä ollut erittäin tyytyväinen. Vain kerran on ollut kone yli buukattu ja jouduimme odottamaan Helsinki Vantaalla kolme tuntia seuraavaa konetta. Tästä hyvitykseksi saimme kuitenkin kaksi 320 euron arvoista voucheria, joten aika meni rattoisasti miettiessä mihin reissuun voucherit käytettäisiin. Päädyimme käyttämään vain toisen voucherin matkaan ja toisesta saimme puolet arvosta rahana.
Nykyään air balticin nettisivuilla lukee hyvinkin selvästi, että tekemällä check inin netissä säästää 10euron kentällä tekemis maksun.
Hyvä yhtiö, palvelualtis henkilökunta, edulliset hinnat ja voin suositella muillekin. Toissapäivänä tulimme Roomasta ja kaikki toimi moitteettomasti.- Perdone.
Minä en koskaan lennä Airbalticilla. Yrittivät huijata kaksi kertaa.
En myöskään käytä Travellinkkiä minkään matkan ostopaikkana.
Muita rehellisä ja toimivia kauppoja löytyy, vaikkapa Supersaver, aina on onnistunut millainen reissu ikinä on haluttu etsiä. - Anonyymi
Nykyään check in on ilmaista netissä, muutoin maksaa 35€.
- Ei air Baltic
Älä IKINÄ osta lentoja Air BALTICILTA, jos haluat päästä perille matkakohteeseen normaalin, sujuvan aikataulun mukaan, tai sen mukaan mitä ostamissasi lennoista luvataan.
T. Vanhuksen kanssa kahdeksan (8) tuntia Rigan kentällä viettänyt - ei tietoa
Ei mitään tietoa. En osaa vastata kysymykseesi.
- kassu2
Käytä toista lentoyhtiötä
- ViaRixnotanymore
Lensin aikoinaan kymmeniä kertoja vuodessa Air Balticilla.
Myöhästymiset ym. on aivan normaalia lentoihin kuuluvaa asiaa.
Kerran kävikin siten, että lento VNO-RIX-HEL katkesi heti alkuunsa, kun meidät matkustajat tyhjennettiin koneesta teknisen vian vuoksi.
Seuraavalle päivälle kirjoitettiin lentoliput, mutta siinä kaikki.
Reklamaatiooni lentoyhtiö vastasi kysymyksellä, millä perusteella olen vaatimassa mitään muuta?
Siihen loppui matkustaminen Air Balticilla.
Jos lentoyhtiö ei hoida teknisten vikojen vuoksi johtuvissa peruutuksissa asioita siten, ettei matkustajalle jää hotellista, ylimääräisistä taksimatkoista ym. aiheutuvia kuluja, niin en pidä toimintaa EU:n määräysten mukaisena.
Lähetin kyllä Air Balticille pykälät, joiden perusteella olen vaatimassa kohtuullista korvausta, mutta siihen en enää saanut mitään vastausta. - Ippekätkä
Hyvin on toiminut Hki -Riika välillä ja kaksi kertaa Hki-Barcelona, no problemo... lennot ajoissa ja palvelu ainakin basic laatua jos vrt. vaikka halpalentoyhtiöistä Norskiin ja Ryanairiin jotka nekin on pelannut ilman ongelmia. Air Balticille plussaa helposti kännyllä tehtävästä check-innistä (IPhonessa Wallet-sovellus) myös istumapaikat pystyi varaamaan etukäteen checkinnissä, 72 h aikaisemmin, Norskillahan tämä ei ainakaan viime syksynä onnistunut muuta kuin lähtöportin tiskillä jos ei ole maksanut paikkavarauksesta.
- Riianmatkalainen
Hei!
Varaa matkalle korvatulpat (koneen melu sietämätön viime lennollani).
Riian lentoasema hyvin moderni ja helppo - hubina näppärä. - roksuukko
Muuten kaikki meni hyvin mutta matkalaukuista veloitettiin 40€/kpl per suunta. Mielestäni kohtuuttoman kallista ja erittäin huonosti infottu matkaa varatessa. Mennessä pystyi varaamaan mieluisat istumapaikat pikkurahalla.
- vimonenkerta
Ei säästöä suoriin lentoihin verrattuna ("piilomaksuja", paikat,laukut, juomat,ruuat). Koneet pieniä, kiikkeriä ja kuumia sekä henkilökunnan naamat sitruunana. Vaihdot usein juoksemalla Riiassa.... Tein ratkaisun, never ever.
- Moipspööö
Meidän lento myöhästyi molemilla matkoilla emme päässeet myöskään suomeen koska emme kerenneet vaihtoon, air baltic oli kolme tuntia myöhässä, toisella lenolla kerkesimme vaihtoon mutta silti kaksi tuntia myöhässä. Todella huono lento en suosittele.
- Moipspööö
Asiakaspalvelu todella huonoa, myöhässä ihan aina, todella surkea, olen mennyt monta kertaa ja aina sama juttu, ihan kamala.
- nobalticpalvelua
Asiakaspalvelu ei ole palvelua vaan käskyttämistä. Ystävällisyyttä ja auttamista turha odottaa, hymystä puhumattakaan. Istumapaikan sentään saa mutta matkalaukkuasi voit joutua pitämään jaloissas kun tavaratilaa ei löydy. Olen lopettanut Airbalticin käyttämisen ja mieluiten lähden Norwegianilla Helsingistä.
- Anonyymi
Laukkuja hukkaava firma. Aivan surkeaa
- Anonyymi
Lennolla oli kyllä ihan ystävällinen palvelu.
- Anonyymi
Todella ystävällinen palvelu. Uudet koneet. Hyvä vaihtoehto euroopanlennoille.
- Anonyymi
Airbaltic oli ainoa lentoyhtiö jolta en loppujen lopuksi saanut rahojani takaisin Corona perustusten vuoksi
- Anonyymi
Täyttä potaskaa - jos airBaltic peruutti lennot, lipusta saa rahat takaisin. Pari vuotta sitten rahat sai takaisin noin 2 kuukaudessa. Myöhemmin noin viikossa.
Linkki takaisinmaksupyyntöön tulee peruutus / ajanvaihtomailin mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä potaskaa - jos airBaltic peruutti lennot, lipusta saa rahat takaisin. Pari vuotta sitten rahat sai takaisin noin 2 kuukaudessa. Myöhemmin noin viikossa.
Linkki takaisinmaksupyyntöön tulee peruutus / ajanvaihtomailin mukana.Huhtikuussa 2020 keski rahojen palautus 2 viikkoa. Hakeminen oli helppoa.
Finnairin, Lufthansan, Norwegianin, BA;N ja AF:n kanssa oli paljon hankalampaa ja maksujen takaisinsaaminen kesti kuukausia.
- Anonyymi
Ollaan käytetty kun on näppärä lähteä Tampereelta maailmalle, mutta aikataulut ovat muuttuneet tosi usein, ehkä n. 3 lennolla 10:stä. Muutoin ollu ok.
- Anonyymi
Paska maku jäi. Peruivat loman paluulennon, joten peruuntui koko loma. En tulevaisuudessa tule käyttämään kyseistä yhtiötä
- Anonyymi
En koskaan tule käyttämään kyseistä yhtiötä
- Anonyymi
Palvelu Airbalticilla on perinteikästä neukkulaatua. Samanlaistahan se on kaikissa Baltian maissa.
- Anonyymi
Syyskuussa 2022 kun lensin Espanjaan Malagaan Tampereelta ei ollut mitään valittamista. Paluulento oli myöhässä mutta kaikki sujui kokonaisuudessaan kuten pitää ja hinta oli halvempi kuin muilla yhtiöillä. Olisin käyttänyt hyvän kokemukseni pohjalta Airbalticia uudelleen mutta heti kun on ongelmia niin saat paskaa asiakaspalvelua ja hädin tuskin ketään kiinni mistään kautta. Itselläni vaihtui sukunimi ja olisin halunnut hyödyntää Airbaltic clubia ja keräillä pisteitä mutta enhän voi varata lentoja väärällä sukunimellä kuin mitä passissa on. Aivan järkyttävää palvelua ja mitenkään ei meinannut saada omia yhteistietoja päivitettyä. Lopulta luovutin ja kun katsoin lentoja tulisi ne Tampereelta tuplahintaiseksi ja kamalilla vaihtoajoilla Latvian kautta. Finnair lensi halvemmalla ja suorat lennot joten tulipa bookattua kahteen kohteeseen meno-paluut sieltä.
- Anonyymi
todella hyvä lentoyhtiö! check in ja turvatarkastus nopeaa. lentokoneessa hyväh istuma paikat. laskeutuminen ja nouseminen erittäin hyvä ei edes jysähtänyt maahan. matkalaukut määränpäässä sai heti ei mennyt kuin kymmenisen minuuttia kun oli kohteeseen päässyt niin matkalaukku kädessä.
- Anonyymi
hyvä lentoyhtiö.Välillä helsinki-riika lennolla riikaan ei mitään ongelmia. sitten taas riika-helsinki lento myöhästyi puolitoista tuntia mutta muuten kaikki sujui erittäin hyvin. voin suositella
- Anonyymi
Airbaltic on todella huono en lennä enää itse sillä koskaaan, Online Chek in kirjautuminen ei ollut illa klo. 23:00 auki kun menimme nukkumaan ja aamulla kun heräsimme klo. 7:00 Online Chek in ei ollut enää auki. Kentällä surkeat asiakspalvelijat eivät antaneet muuta vaihtoehtoa kuin maksaa 140,00 euroa tiskillä tehdystä Chek in:istä tai ei päästä koneeseen... soitimme välissä myös asiakspalveluun ja sama vastaus???
- Anonyymi
Minä oli kuukauden mittaisella kansainvälisellä operaatiolla Moldovassa.
Kun olin palaamassa Moldovan pääkaupungista kotiin Helsinkiin, niin minulla oli vaihtolento Riikasta - Helsinkiin.
Minua ei päästetty lennolle BT307, koska Air Baltic oli mokannut minun aseen kuljetus laukun toimittamisen kyseiseen koneeseen.
Jouduin odottamaan Riikan lentokentällä melkein 4 tuntia ilman ruokaa ja vettä.
Enkä saanut lentoyhtiön tekemästä virheestä mitään hyvitystä Riikan kentällä.
Minä en ollut nähnyt perhettäni kuukauteen.
Perhe tuli minua vastaan Helsingin lentokentälle, jossa he odottivat minua yli neljä tuntia ilta yhdeksästä eteenpäin.
Minä olisin voinut ihan hyvin lentää varaamallani BT307 lennolla Helsinkiin ja odottaa yhdessä perheeni kanssa aseen saapumista seuraavalla lennolla.
Yritin selittää kyseisen asian moneen kertaan Air Balticin henkilökunnalle, mutta he eivät ottaneet ehdotustani kuuleviin korviin.
Hieman voisi olla joustavuutta, varsinkin kun kyse on lentoyhtiön virheestä.
Eiköhän se aseenkuljetussalkku olisi osannut tulla perille ilman että minä istun kyseisessä koneessa.
Ihan tällein maalaisjärjellä ajateltuna.
En voi suosittella Air Balticia. - Anonyymi
Olen erittäin pettynyt AirBalticin toimintaan. Lento, jolla minun ja perheeni oli tarkoitus matkustaa, viivästyi merkittävästi, ja saavuimme määränpäähämme 12 tuntia myöhässä. Tämän viivästyksen vuoksi menetimme päivän töistä, jouduimme maksamaan ylimääräisiä matkakuluja sekä lisäkustannuksia lemmikinhoidosta.
Olen yrittänyt useaan otteeseen saada korvausta näistä kustannuksista, mutta AirBaltic on kieltäytynyt korvaamasta edes aterioita, vaikka meillä ei ollut mahdollisuutta syödä 12 tunnin viivästyksen aikana. Tämä on kohtuutonta ja osoittaa huonoa asiakaspalvelua. Kaikki asiaankuuluvat kuitit on lähetetty, mutta AirBaltic ei ole suostunut neuvottelemaan korvauksista millään tasolla.
En aio käyttää AirBalticin palveluita enää koskaan, ja aion kertoa kokemuksestani myös kuluttajansuojalle ja sosiaalisen median kanavilla. Tämä kokemus on ollut hyvin turhauttava ja pettymyksiä täynnä. - Anonyymi
Hankimme Air Balticin menopaluu lennot Pirkkalasta Maltalle. Menomatkalla vaihto Riigassa kesti yli 4 tuntia. Paluumatka olikin järjestetty Tallinnan kautta. Kone laskeutui Tallinnaan klo 6.05 ja jatkolennon piti lähteä 8 tunnin odottelun jälkeen klo 14.00. Kyseinen lento siirrettiin kuitenkin lähtemään 9.5 tuntia myöhemmin eli klo 23.35 elikkä kentällä odottelu muuttui 17.5 tunniksi. Muutos sekoitti työt, lastenhoidon ja kaikki muutkin kuviot. Koitimme valittaa lennon aikataulumuutoksesta, mikä tuntuu olevan turhaa. Rahat kyllä Tallinna-Pirkkala lennosta meille olisi palautettu, mutta muut käyttämättä jääneet lennot sekä maksettu hotellimajoitus olisi jäänyt meidän kontollemme, tästä johtuen tyydyimme osaamme. No 17.5 tunnin lennon odottelun jälkeen kentällä ilmoitettiin jälleen lennon viivästyvän, eli lähtö siirrettiin klo 01.50 lähteväksi, taas tuli siis melkein 3 tuntia lisää odottelun. Kokonaisuus alkoi lähestymään vuorokautta, lisäksi ketään yhteyshenkilöä ei ollut kentällä, eikä tavoittanut puhelimella kuten ei millään muullakaan tavalla. Emme saaneet edes kahvia odottelumme aikana, pullasta tai majoituksesta puhumattakaan. Asiakas jätettiin täysin yksin tilanteessa.. voin kertoa että olikin varmasti viimeinen reissu kyseisellä lentoyhtiöllä.
- Anonyymi
Mä olisin ottanu taksin terminaaliin ja lähteny laivalla Suomeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313720- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1201243VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311122- 681099
- 68994
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975