teinkö oikein?

mary jane

Ajattelin kysyä teiltä mieli pidettä että kiirehdimmekö kun menimme kihloihin 9kk seurustelun jälkeen??

26

4039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janna

      Mitäs se kenellekään kuuluu? Parisuhteenne on teidän oma asia, ei siihen muiden mielipiteet kuulu. Itse menin kihloihin kolmen viikon seurustelun jälkeen. Nyt olen naimisissa ja erittäin onnellinen.

    • Juliet

      Kyllähän sitä jokainen pari itse määrittelee, milloin on oikea/sopiva aika mennä kihloihin. Mielestäni 9 kk on tarpeeksi pitkä "tutustumisvaihe" ennen kihloja :)
      Itse seurustelin mieheni kanssa n. puolitoista vuotta ennen kihlautumista, ajatus kyllä oli molempien mielissä jo paljon aikaisemmin ;)

    • ???

      Mites just 9 kk? Mitä niinku silloin ensi treffeillä tapahtu..?

      • mary jane

        siis?mitä ensi treffeillä tapahtu??selittäisitkö tarkemmin?


    • A78

      Itse menin nuorena tyttönä kihloihin 9 kk seurustelun jälkeen. Kihlaus kesti vajaa 2 vuotta ja sen jälkeen erottiin. Toivottavasti olette asuneet yhdessä ennen kihlaustanne, silloin yleensä tuntee toisen jo aika hyvin.

      • mary jane

        valitettavasti ei olla asuttuyhdessä. se on asunut minun kansa mun vanhempien luona n.2,5kk.mä en oikein tiedä mitä mun pitäs tehdä.mä haluaisin mennä sen kanssa naimisiin mutta kuiteskin pelkään että minua satutetaan?mitä sinä tekisit?


      • A78
        mary jane kirjoitti:

        valitettavasti ei olla asuttuyhdessä. se on asunut minun kansa mun vanhempien luona n.2,5kk.mä en oikein tiedä mitä mun pitäs tehdä.mä haluaisin mennä sen kanssa naimisiin mutta kuiteskin pelkään että minua satutetaan?mitä sinä tekisit?

        Vaikka nyt tunnet varmasti olevasi oikeasti rakastunut ja oikean ihmisen kanssa, niin suosittelisin odottamaan ennenkuin menette naimisiin. Seuraava iso askel mitä voitte tehdä on yhteen muutto, se paljastaa, miten tulette toimeen arjen harmauden tullessa vastaan. Samalla opit tuntemaan kumppanisi aivan uudella tavalla. Itse vuosien myötä viisastuneena tiedän, että näissä asioissa ei kannata kiirehtiä. Olkaa kihloissa ja asukaa yhdessä muutama vuosi ja jos kaikki menee hyvin, harkitkaa sitten sitä naimisiin menoa.
        Odottamalla et menetä mitään, mutta kiirehtimällä voit menettää paljon enemmän...


      • Mary Jane
        A78 kirjoitti:

        Vaikka nyt tunnet varmasti olevasi oikeasti rakastunut ja oikean ihmisen kanssa, niin suosittelisin odottamaan ennenkuin menette naimisiin. Seuraava iso askel mitä voitte tehdä on yhteen muutto, se paljastaa, miten tulette toimeen arjen harmauden tullessa vastaan. Samalla opit tuntemaan kumppanisi aivan uudella tavalla. Itse vuosien myötä viisastuneena tiedän, että näissä asioissa ei kannata kiirehtiä. Olkaa kihloissa ja asukaa yhdessä muutama vuosi ja jos kaikki menee hyvin, harkitkaa sitten sitä naimisiin menoa.
        Odottamalla et menetä mitään, mutta kiirehtimällä voit menettää paljon enemmän...

        moi! tuota en minä kiirehikkään naimisiin.kiitos neuvoista.saanko sinulta kysyä neuvoa jos tarvitsen.


      • A78
        Mary Jane kirjoitti:

        moi! tuota en minä kiirehikkään naimisiin.kiitos neuvoista.saanko sinulta kysyä neuvoa jos tarvitsen.

        Kysy pois vaan jos jokin askarruttaa. Neuvon parhaani mukaan, jos osaan...


      • Hellou
        mary jane kirjoitti:

        valitettavasti ei olla asuttuyhdessä. se on asunut minun kansa mun vanhempien luona n.2,5kk.mä en oikein tiedä mitä mun pitäs tehdä.mä haluaisin mennä sen kanssa naimisiin mutta kuiteskin pelkään että minua satutetaan?mitä sinä tekisit?

        Tuo ihan Ok aika on, jokaisesta parisuhteestahan se riippuu ja ei sitä oikeaa ajoitusta voi palstalla puida.

        Me mentiin kihloihin vuoden seurustelun jälkeen, sopiva aika meille. Siitä pari kuukautta niin muutettiin yhteen. Tosin oltiin kihloja ennen lyhyitä aikoja pidetty tupaa pystyssä.

        Naimisiin olisi tarkoitus mennä puolentoista vuoden päästä, silloin reilu 3v yhdessäoloa takana.


      • jartsa
        Mary Jane kirjoitti:

        moi! tuota en minä kiirehikkään naimisiin.kiitos neuvoista.saanko sinulta kysyä neuvoa jos tarvitsen.

        Jos et itse moista asiaa pysty päättelemään ja jos joudut turvautumaan muiden apuun tällaisessa. Niin suosittelisin vakavasti kasvamaan ensin muutaman vuoden lisää!


      • Minä itse
        jartsa kirjoitti:

        Jos et itse moista asiaa pysty päättelemään ja jos joudut turvautumaan muiden apuun tällaisessa. Niin suosittelisin vakavasti kasvamaan ensin muutaman vuoden lisää!

        mieltä jartsan kanssa. Jos et itse tunne sisälläsi tekoasi oikeaksi, niin silloin se ei voi olla oikea. Itse menin kihloihin seurusteltuani vuoden, eikä hetkeäkään mietityttänyt että teinköhän nyt oikein. Eikä mietitytä vieläkään.


    • afrodite

      Jos oot onnellinen niin älä pilaa suhdetta miettimällä liikaa!Voin kokemusta sanoa, että sillä voi pilata hyvänkin suhteen.turhaan..Älä kuuntele muiden mielipiteitä, vaan omia tunteitas!Mutta asukaa kuitenkin jonkin aikaa yhdessä ennenkuin menette naimisiin!:)Onnea teille!

    • Miranda

      Itse en menisi kihloihin noin lyhyen seurustelun jälkeen. En antaisi avioliittolupausta ennen kuin olen asunut tarpeeksi pitkään yhdessä. No, en ole muutenkaan sellainen ihminen, jolla on kiire kihloihin.

      Minusta tuntuu, että olet itse sitä mieltä, että menitte turhan aikaisin kihloihin. Muussa tapauksessa et kysyisi mielipiteitä täällä.

    • Häps

      Sinähän sen itse parhaiten tiedät! Miksi ihmeessä kyselet sitä nettipalstalta??? Luota itseesi ja tunteisiisi.

    • Mia

      Me mentiin kihloihin vuoden seurustelun jälkeen. Kihlauksen jälkeen muutettiin asumaan saman katon alle. Yhdessä oloa on kohta 7 vuotta, josta vuosi naimisissa.

      Kyl sen itse tietää koska on aika mennä kihloihin joten jos sinusta siltä tuntuu niin antaa palaa. Onnea!

    • Shali

      Eikös sitä oo sanottu et jos se tumtuu hyvältä eikä satuta ketään niin sen on pakko olla oikein =)

      Tällä tahdon siis sanoa, että jos se tuntuu teistä oikealta niin sitten te menette kihloihin... Muistattehan kuiten kin että se on lupaus avioliitosta. Tämä siis tarkoittaa että olet molemmat vakuuttuneita että päädytte vielä naimisiin...

      Itselläni sama tilanne tulossa, kihloista puhutaan ja vasta puolisen vuotta oltu yhdessä.. En epäröi yhtään kun mies otti asian vielä puheeksi niin en voisi olla onnellisempi... Tämä mieskin kun arvostaa perinteitä ja hänelle kihlaus on yhtä pyhä kuin minulle....

      Moni varmasti sanoo että hätiköin turhia enkä tunne tulevaa pulisoani vielä riittävän hyvin, mutta olen käytännössä asunut rakkaani luona koko seurustelun ajan.. On minulla toki omakin koti, mutta se on parinsadan kilometrin päässä hänestä, emmekä kumpikaan halua olla toisistamme erossa... Nyt olen asuntoni sanonut irti ja yhteiselämä alkaa pian =)

      • heinämorsian -05

        hei!

        Me olimme seurustelleet n.5 kuukautta, kun muutettiin yhteen (minun asuntooni) ja sitten kaksi kuukautta myöhemmin muutettiin yhteiseen kotiin.

        Vuoden seurustelun jälkeen mentiin kihloihin ja nyt olemme menossa naimisiin vuoden päästä kesällä =) Olemme ikionnellisia, vaikka ei aina elämä ja rakkaus ruusuilla tanssimista ole =)

        mutta sen kyllä tietää, jos aikataulu sopii itselle ja tuntuu hyvältä--> mitään ei saa tehdä, jollei itsestä tunnut hyvältä =)

        varmasti monet ajatteli meistäkin, että pidetään kiirettä.. kihlautumisestamme yllätyi moni kuitenkin iloisesti =) (--> kaikki tiesivät etten mene kihloihin ennen kuin tiedän, että menen varmasti myös naimisiin =) )

        eli tsemppiä vaan tulevaisuuteen =)


    • ansu

      Olen kenties hieman väärä neuvomaan, mutta kerronpa omista kokemuksistani! olen ollut kolme kertaa kihloissa, joista eka yli 4 vuoden yhdessä olon jälkeen. tarkoitus oli mennä naimisiin, mutta... seuraavalla kerralla epäröin, kun kosittiin, mutta hölmö kun oon, nii uskoin jälleen... ero tuli, ONNEKSI! kolmas kertahan sen toden sanoo. sanoin, että ei onnistu ennenkuin sanot hääpäivänkin ja nyt sitten se hääpäivä on 3.7.2004 ja kerrankin tuntuu, että kultainen rengas on oikeista syistä sormessani! ukkoseni otti tosissaan ehtoni ja ihan omasta aloitteesta sitten kosi hääpäivän kera. yhdessä ei olla oltu kuin vasta hieman reilut kaksi vuotta, mutta kun joku muukin ottaa suhteen tosissaan, niin voiko enää hienommalta tuntua!

    • -h-

      Mun mielestä ette ole kiirehtiny...mä menin ite kihloihin 6kk:n seurustelun jälkeen ja se tuntu hyvältä ja tuntuu edelleen. Jokainen seuraa sydämensä ääntä ja menee kihloihin silloin kun siltä itsestään tuntuu...!!=)Onnea=)

      • Miina

        Miks sä kysyt muiden mielipiteitä??
        sun pitää tehä niinku itestä tuntuu..
        jos se tuntuu ajankohtaiselta ja haluat ite nii mikäs siinä...stemppii


    • morsmaikku

      meillä oli lapsi jo samana vuonna kun tapasimme joten ei toi mitään kiirehtimistään oo nähnytkään ja nyt ollaan seurusteltu ja tunnettu vuosi ja 2 kk ja en kuus on häät :)

    • Helmi

      Me mentiin kihloihin ku oltiin oltu yhdessä 4kk, nyt kun alan ite miettimään ni se oli aika aikaseen! mut kuka sitä on sanomaan mikä on toisille oikea aika! yhdessä asuttu kohta puol vuotta ja naimisiin mennään ni täyteen tulee vuosi yhdessä oloa!
      Kukaan ei ole sanonut ainakaan suoraan että liian nopeasti toimitaan!
      Meijän mielestä siinä ei oo mitään vikaa..

    • Leila

      Me menimme kihloihin seurusteltuamme alle 2kk! Ei ole kyllä kaduttanut yhtään. Nyt kihlauksesta on kulunut vuosi.

    • vikkelä

      Voi, me mentiin naimisiin viisi kuukautta ja viisi päivää siitä, kun ensi kerran tavattiin. Kihloihinmeno oli unohtua. Oltiin lähdössä vihittäväksi ja oltiin jo suljettu kotiovi, kun äkkäsin, että vihittäessä vaan mulle laitetaan sormus, joten meillähän pitäisi olla jo yhdet sormissa. Eikun ovi auki ja kihlautuminen ja menoksi.

    • Mary Jane

      KIITOS KAIKILLE MUTTA TOIVON TODELLA ETTEI KUKAAN ENÄÄ VASTAILIS TOHON KYSYMYKSEEN!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe