Eli voiko kannettavaa käyttää verkkovirralla ilman, että akku on sisällä. Kuulin, että tämä toimenpide säästää akkua huomattavasti ja lisää käyttöikää. Oma läppärini on Amilo L6820.
Kiitos tietäville!
Kannettavan käyttö ilman akkua?
9
15830
Vastaukset
- Jake
Olisiko helpompaa kokeilla itse kuin kirjotella tänne....?
- Amilo
Pitäiskö sun Jake hommata parempaa tekemistä kuin vastailla muiden kysymyksiin kun selvästikkään et tiedä asioista juuri mitään. Ja pirun vaikea kokeilla kun kone ei ole mukana.
Mutta, pyristele mukana Jake, kyllä sullekkin joku päivä aurinko paistaa.
- Esa
pitäs onnistuu.
- MacFinn
Meillä on duunissa yksi ikivanha läppäri (Win95) ja siitähän kulahti akku aikoinaan kättelyssä. Eikä sillä akulla mitään ehjänäkään tehnyt.
Vuosikaudet olen sitä verkkolaitteella käyttänyt, ilman akkua. Mutta mistään modernimmasta ei ole kokemusta enkä sano mitään säästääkö moinen akkua. - Tilde
Voi käyttää ilman akkua. Kyllästyin raahaamaan työmatkoilla painavaa akkua ja otin sen pois, kun osoittautui, että varsin harvoin verkkovirtaa ei ole saatavilla.
Huono puoli on se, että kun akun ottaa pois, aukon peittämiseksi ei ole mitään kantta.
Ennen pois ottamista akku kannattaa ladata täyteen ja käyttää koneessa aina silloin tällöin tyhjentymässä ja uudelleen latautumassa. - kokemusta on
Hyvin voi käyttää ilman akkua. Jos käytät verkkovirtaa, ota akku pois koneesta. Jos se on paikallaan, jatkuvasti verkkovirran kanssa, ei se enää loppujen lopuksi pidä latausta lainkaan. Toisaalta, voihan sitä konetta käyttää akulla ja kun se tyhjenee, pistaa piuhan kiinni kunnes akku on taas ladattu...
- unggl
Tottakai se säästää akkua. Kun akku ei ole koneessa kiinni, miten se kuluisi?
- unggl joe
Akut tyhjenee itsekseen jos et sitä tiennyt. Ja jos nykyakku tyhjenee tyhjäksi se on kaputt.
- Jorma__
Mun ymmärryksen mukaan Li-ion -akut kannattaa käyttää 40-60%:iin maksimikapasiteetista ennen akun irroitusta. Tuolla välillä säilytettäessä ne vanhenee hitaimmin. Kannattaa muistaa kuitenkin, että akut tyhjenee pikkuhiljaa, joten ne voi tippua tuolta alueelta ajan myötä pois. Li-ion -akku vanhenee ajan myötä joka tapauksessa, vaikka sitä säilytettäisiinkin oikein. Vanheneminen on kuitenkin oikean säilytettynä huomattavasti hitaampaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja4063140Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1311732Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan201461Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481410Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa641127Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta341121- 841114
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm821053Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1551010Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar209920