Kimille ensi kaudesta 65 miljoonaa euroa

Hyvä Kimi!

Ferrari (ja Santander) maksanee Kimille ensi vuoden palkan (30 miljoonaa euroa) lisäksi 15 miljoonaa euroa sopimusrikkomuksesta. Tämän lisäksi McLaren maksaa ilmeisesti vielä palkkana 20 miljoonaa euroa.

Taitaa olla ennätystulot yhdestä kaudesta F1- ja ehkä koko urheilumaailmassa ikinä. Näin suomalainen hoitaa palkka-asiansa ;)

http://www.hs.fi/urheilu/formula1/artikkeli/Kimi Räikköselle ennätyssuuri kipuraha Ferrarilta/1135249710681

11

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuohon..

      Mitä tuohon nyt voi sanoa...sarjan parhaalle kuljettajalle kuuluu sarjan paras palkka. Koko siirron takana oli Espanjalainen pankki ja saman maan kuljettaja, ei suinkaan se, että olisi ollut ongelmia kuljettajan nopeuden tai yhteistyön alueella. Alonso ei tullut toimeen McLarenilla ja hänet piti saada hyvään tiimiin. Kimi taas varmasti tulee toimeen McLarenilla koska hänelle ei ole suurta merkitystä sillä, mitä ympärillä tapahtuu, kunhan auto on niin hyvä, että sillä on mahdollista voittaa kisoja.

      PS. On ihme jos Räikkönen ei voita mestaruutta ensikaudella, Mercedeksen moottori ON sarjan paras, kuten Brawn GP on osoittanut. Onnea matkaan Kimille ja toivotaan että Häkkisen 2 mestaruuden suomen-ennätys menee rikki ;-) Olisi aika hienoa jos tästä maasta löytyisi kolminkertainen maailmanmestari.

    • Jack Bauer

      Koko siirtokohun suurin voittaja on Kimi Räikkönen.
      2 vuoden F1-tulot lähemmäs 100 miljoonaa euroa mainospalkkiot.

      • B.A.

        Meikä maksaa enemmän veroja kuin Kimi


      • Perusduunari
        B.A. kirjoitti:

        Meikä maksaa enemmän veroja kuin Kimi

        Oletko aivan varma, että maksat? Kimi on muun muassa ostanut (tai rakennuttanut ja siis työllistänyt) ja ollut myymässä Suomen kalleinta omakotitaloa (14,5 miljoonaa euroa) ja eikös siihen liity oleellisesti myös verotustoimita? Kimillä taitaa on myös yritys Suomessa, joka MTV3:n mukaan työllistää pari ihmistä ja liikevaihto oli 2008 toistasataa tuhatta euroa. Lisäksi Kimi on yksi maailman tunnetuimmista ihmisistä eikä se vaikuttaa aika moneen asiaan, esimerkiksi faniturismiin, "Suomi-brandin" tunnettuvuuden lisääntyminen ja sen vaikutus yritystoimintaan ja kulttuurituotteisiin, ja niin edelleen. Kaikista niistä tulee verotettavaa tuloa Suomeen.


      • hyvä vitsi

        Kuka sen ny mainoksiinsa ottaa seisomaan tuppisuuna kun on sosiaalisempiakin kuskeja. Sen mainostamia tuotteita en ostais ikinä!


      • B.A.
        Perusduunari kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että maksat? Kimi on muun muassa ostanut (tai rakennuttanut ja siis työllistänyt) ja ollut myymässä Suomen kalleinta omakotitaloa (14,5 miljoonaa euroa) ja eikös siihen liity oleellisesti myös verotustoimita? Kimillä taitaa on myös yritys Suomessa, joka MTV3:n mukaan työllistää pari ihmistä ja liikevaihto oli 2008 toistasataa tuhatta euroa. Lisäksi Kimi on yksi maailman tunnetuimmista ihmisistä eikä se vaikuttaa aika moneen asiaan, esimerkiksi faniturismiin, "Suomi-brandin" tunnettuvuuden lisääntyminen ja sen vaikutus yritystoimintaan ja kulttuurituotteisiin, ja niin edelleen. Kaikista niistä tulee verotettavaa tuloa Suomeen.

        Olen.


      • Incentive for success

        What is the price for that?
        You don't have a clue, do you? Ie. under the prevailing circumstances?
        Kimi was given a rough deal for the failure to deliver.


    • paskanmarjat ja mansikat

      Joo ja ahneena maksaa verot Sveitsiin eikä hyödytä yhtään Suomen valtiota. Melko pihin olonen tyyppi ja tuurihaukka.

    • SEKR

      Huimaa. Kukaan Suomalainen urheilija ei tule koskaan ansaitsemaan missään lajissa yhtä paljon yhdestä kaudesta kuin Kimi seuraavasta.

      • ihmetteliä

        järkeä sanon minä,eikä näissä sanoissa ole tippaakan kateutta.....


    • rfjnrftgjhnrtfg

      Oikea summa olisi 135 miljardia euroa eli 1350000000000 euroa.Ja kaiken tämän neuvottelee autonkuljettaja Kimin liitto Akt,eli auto ja kuljetustyöväen liitto.Oikeesti tällaisista pelleistä ei kannattaisi täällä puhua.On tärkeämpiäkin asioita,kuin Englantia osaamattoman amiksen touhut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe