Hirvi käveli auton yli

Niimpä!

että heilahtaa. Tapaushan ei ole mitenkään ainutlaatuinen vaan osoittaa hyvin miten nämä joskus toimivat kaikkea todennäköisyyttä vastaan jopa omaa etuaan hengenvaarallisesti uhaten.

Tämänhän toki tietävät kaikki jotka metsällä pääsevät näkemään metsänkruunun joskus todella outoja aivoituksia joille ei aina mitään järkiperusteista selitystä voi keksiä.

Selitä näitä sitten mitenkään niille jotka netistä, lehtijutuista (kirjoitettuna miten milloinkin), ja kirjoista tietonsa ja viisautensa ammentaa.

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=18&news_id=200904053&p=17

On siinä ollut autoilia ihmeissään ja poliisi tutkinut sitäkin tarkemmin mitä tapahtui.

7

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähänkin juttuun antaa syvällisempi vastaus:

      Hirvet ovat nyt hysteerisiä, kun ahneet ihmisporsashirvestäjät jahtaavat niitä lihanhimonsa sokaisemina. Hirvestäjä vähät välittää, vaikka saisi paukuttelullaan nämä muuten niin kesyt metsälehmät poukkoilemaan teille aiheuttamaan kuolonkolareja.

      • Osannetkin

        kertoa sitten miksi metrisessä hangessa melkoiseen ylämäkeen pyrkinyt 7 laumasta 2 onnistui jäämän tavarajunan alle sivusta mäen hiljentämän vauhdin aikaan, keväällä jolloin ei metsästetä eikä tutkinnan suorittaneen poliisin ja metsästäjien mukaan mikään ajanut niitä.

        On niin helppoa heitellä mielipiteitä vailla faktoja, harmillista vain ettei kaikki aina mene kuten tunnut kuvitteleva.


      • Osannetkin kirjoitti:

        kertoa sitten miksi metrisessä hangessa melkoiseen ylämäkeen pyrkinyt 7 laumasta 2 onnistui jäämän tavarajunan alle sivusta mäen hiljentämän vauhdin aikaan, keväällä jolloin ei metsästetä eikä tutkinnan suorittaneen poliisin ja metsästäjien mukaan mikään ajanut niitä.

        On niin helppoa heitellä mielipiteitä vailla faktoja, harmillista vain ettei kaikki aina mene kuten tunnut kuvitteleva.

        todennäköisyyslaskentaa, niin ymmärrät, jotta tällaistakin voi tapahtua. Siihen ei tarvita edella mainittua laskentoa tajuamaan, jotta hirvet poukkoilevat sinne sun tänne jahtikauden alettua.


      • No
        Susianalyytikko kirjoitti:

        todennäköisyyslaskentaa, niin ymmärrät, jotta tällaistakin voi tapahtua. Siihen ei tarvita edella mainittua laskentoa tajuamaan, jotta hirvet poukkoilevat sinne sun tänne jahtikauden alettua.

        sittenhän ymmärrätkin kuinka se todennäköisyyskin joskus pettää, ainakin silloin kun on faktaa laittaa pelkkien laskelmien sijaan...


      • No kirjoitti:

        sittenhän ymmärrätkin kuinka se todennäköisyyskin joskus pettää, ainakin silloin kun on faktaa laittaa pelkkien laskelmien sijaan...

        mikään todennäköisyys petä. Jos vaikkapa täytät lottokupongin, niin on hyvinkin todennäköistä, ettet saa täysosumaa, mutta todennäköisyyslaskennan mukaan täysosumia kuitenkin sattuu aina silloin tällöin. Aivan samalla tavalla luonto on täynnänsä erilaisia tapahtumia. Joskus hirvi voi jäädä auton tai junan alle ihan tuosta vaan. Mutta hirvestäjät ruokkivat tätä todennäköisyyttä. Onhan todennäköisempää saada esim. pitkävetoon osuma vihjeen taikka sopupelin kautta. Jos hirvestäjä paukuttaa pyssyään, niin samalla lailla on todennäköisempää saada liikenteessä hysteerisen hirven survomia ihmisuhreja. Toivon, jotta ymmärrät jo, ettei tarvi alkaa vääntään rautalangasta. Sekin kyllä minulta onnistuu.


      • Hienoa
        Susianalyytikko kirjoitti:

        mikään todennäköisyys petä. Jos vaikkapa täytät lottokupongin, niin on hyvinkin todennäköistä, ettet saa täysosumaa, mutta todennäköisyyslaskennan mukaan täysosumia kuitenkin sattuu aina silloin tällöin. Aivan samalla tavalla luonto on täynnänsä erilaisia tapahtumia. Joskus hirvi voi jäädä auton tai junan alle ihan tuosta vaan. Mutta hirvestäjät ruokkivat tätä todennäköisyyttä. Onhan todennäköisempää saada esim. pitkävetoon osuma vihjeen taikka sopupelin kautta. Jos hirvestäjä paukuttaa pyssyään, niin samalla lailla on todennäköisempää saada liikenteessä hysteerisen hirven survomia ihmisuhreja. Toivon, jotta ymmärrät jo, ettei tarvi alkaa vääntään rautalangasta. Sekin kyllä minulta onnistuu.

        alatkin viimein löytää jyvän mitä tarjosin, sitähän olen yrittänyt sanoa että luontoelukan kyseessä ollen koskaan ei voi varma olla sen käyttäytymisestä!!!!!!!

        Noihin epävarmuus laskelmiisihan sopii hyvin etti tiedossa ole onko kyseisellä alueella edes aloitettu tuota mainistemaasi pyssyjen paukuttelua, metsästystä, saatikka sitten onko se ollut millään lailla laukaiseva tekijä tapahtumien kululle.

        Kuten huomaamme, olemme kumminkin samaa mieltä asiasta vaikka sitä eri kulmista katsommekin.
        Joten voinemme jatkaa kukin tahoillamme.....rautalangasta huolimatta?????? varo kuitenkin sen kanssa- ellei jo ole myöhäistä...


      • Ateisti
        Hienoa kirjoitti:

        alatkin viimein löytää jyvän mitä tarjosin, sitähän olen yrittänyt sanoa että luontoelukan kyseessä ollen koskaan ei voi varma olla sen käyttäytymisestä!!!!!!!

        Noihin epävarmuus laskelmiisihan sopii hyvin etti tiedossa ole onko kyseisellä alueella edes aloitettu tuota mainistemaasi pyssyjen paukuttelua, metsästystä, saatikka sitten onko se ollut millään lailla laukaiseva tekijä tapahtumien kululle.

        Kuten huomaamme, olemme kumminkin samaa mieltä asiasta vaikka sitä eri kulmista katsommekin.
        Joten voinemme jatkaa kukin tahoillamme.....rautalangasta huolimatta?????? varo kuitenkin sen kanssa- ellei jo ole myöhäistä...

        Jumalan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe