Turvaistuin 6kk

suositelkaa....

Elikkäs tarvisin turvaistuimen 6kk ikäiselle vauvalle, koska kaukalo kävi pieneksi. Vaatimuksina ois, että saa sekä selkä että kasvot menosuuntaan, isofix jalkaa/kiinnitysmahdollisuutta meillä EI ole, pystyy kallistamaan niin että vauva voisi nukkua autossa siten ettei niskat retkota, Vauva EI paina vielä 9 kiloa, joten ei voida ostaa 9-kilosten istuinta, eikä voida odottaakkaan että paino nousis vielä kilon verran, koska tarvitaan istuin heti. Hintaraja noin 350 euroa, halvempikin tietenkin kelpaa, jos on hyvä. Katselin tuota Gracon Cosmic comfort S :ää, joka täyttäisi aika hyvin vaatimukset, mutta onko hyvä, kellään kokemuksia? Mitä muita hyviä olisi? Käyttöikä saisi olla sinne ainakin 5 vuoteen asti. Tällä viikolla olisi istuin ostettava.

12

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++

Meilläkään ei ollu 9kiloa täynnä(oli 8100g) kun vaihdettiin 9-18 kilon istuimeen, neuvolassakin sanoi että kannattaa laittaa ennemmin vähän isoon kun pieneen. Gracon istuimet saanu huonot arvostelut, siksi ei ostettu sitä vaan maxi-cosi priorifix.

• vaikee päättä...

Ole vain kasvot menosuuntaan päin..? Mä haluaisin kuitenkin vielä et olis selkä menosuuntaan päin ku on noin pieni vauva vielä..Muuten tuo olisi kyllä ihan kiva istuin varmastikkin..Vai sanokaa, onko sillä niin väliä jos onkin kasvot menosuuntaan päin jo 6kk? Ainahan sitä sanotaan, että turvallisempi on jos selkä menosuuntaan..mutta äh, en tiedä..kun tuota on niin paljon hehkutettu että pitää olla niin siksi se yhtenä vaatimuksena olisi..mutta onko ne istuimet sitten lyhempi-ikäisiä jos ostaan selkä/kasvot menosuuntaan istuimen..

• Elisa_83
        vaikee päättä... kirjoitti:

Ole vain kasvot menosuuntaan päin..? Mä haluaisin kuitenkin vielä et olis selkä menosuuntaan päin ku on noin pieni vauva vielä..Muuten tuo olisi kyllä ihan kiva istuin varmastikkin..Vai sanokaa, onko sillä niin väliä jos onkin kasvot menosuuntaan päin jo 6kk? Ainahan sitä sanotaan, että turvallisempi on jos selkä menosuuntaan..mutta äh, en tiedä..kun tuota on niin paljon hehkutettu että pitää olla niin siksi se yhtenä vaatimuksena olisi..mutta onko ne istuimet sitten lyhempi-ikäisiä jos ostaan selkä/kasvot menosuuntaan istuimen..

muuta 6kk ikäinen vielä selkä menosuuntaan, en edes harkitsisi tuon ikäistä vielä toisinpäin. Sitähän suositellaan 3-4 ikävuoteen asti.

• ++++
        vaikee päättä... kirjoitti:

Kyllä minäkin meinasin ensin selkä menosuuntaan mutta kun tuo meidän pieni mies viihtyy paljon paremmin kun näkee muutakin kun selkänojan, tässä kyseisessä maxi-cosin istuimessa on kuormitus pieni etutörmäyksessä ja meidän pieni matkustaa makuu asennossa niin uskon ettei ole juuri merkitystä kummin päin on. Itse ainakin pidän istuimesta ja sen turvallisuudesta ja olen hyvin tarkka siitä että vauvani on turvassa!

• jesssss
        ++++ kirjoitti:

Kyllä minäkin meinasin ensin selkä menosuuntaan mutta kun tuo meidän pieni mies viihtyy paljon paremmin kun näkee muutakin kun selkänojan, tässä kyseisessä maxi-cosin istuimessa on kuormitus pieni etutörmäyksessä ja meidän pieni matkustaa makuu asennossa niin uskon ettei ole juuri merkitystä kummin päin on. Itse ainakin pidän istuimesta ja sen turvallisuudesta ja olen hyvin tarkka siitä että vauvani on turvassa!

Britax Multi-tech!

• aloittaja...
        jesssss kirjoitti:

Britax Multi-tech!

Tuo britaxin multi-tech ihan kivalta vaikuttaa, millainen käytössä?

• autolla
        ++++ kirjoitti:

Puolivuotias ehdottomasti selkä menosuuntaan! Mitä pienempi vauva, sitä suurempi ja painavampi pää on suhteessa muuhun vartaloon, ja pienellä niska on heikompi. Vasta tosiaan 3-4 vuotiaana katsotaan että on turvallista kääntää toisin päin. Vaikka istuimesta kuinka sanottaisiin että kuormitus on pieni etutörmäyksessä, on kuormitus silti aivan eri luokassa kuin istuessa selkä menosuuntaan.

Turvaistuimissa ei myöskään voi matkustaa makuuasennossa. Niissä saattaa olla joku lepoasento, mutta se ei ole lähelläkään makuuasentoa. Oikein asennettu turvaistuin on aina melko pysty. Silläkään et voi kasvot menosuuntaan -asennusta puolustella.

Täältä löytyy testituloksia valinnan tueksi:
        http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

• aloittaja....
        autolla kirjoitti:

Puolivuotias ehdottomasti selkä menosuuntaan! Mitä pienempi vauva, sitä suurempi ja painavampi pää on suhteessa muuhun vartaloon, ja pienellä niska on heikompi. Vasta tosiaan 3-4 vuotiaana katsotaan että on turvallista kääntää toisin päin. Vaikka istuimesta kuinka sanottaisiin että kuormitus on pieni etutörmäyksessä, on kuormitus silti aivan eri luokassa kuin istuessa selkä menosuuntaan.

Turvaistuimissa ei myöskään voi matkustaa makuuasennossa. Niissä saattaa olla joku lepoasento, mutta se ei ole lähelläkään makuuasentoa. Oikein asennettu turvaistuin on aina melko pysty. Silläkään et voi kasvot menosuuntaan -asennusta puolustella.

Täältä löytyy testituloksia valinnan tueksi:
        http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Nyt olisi kaksi ehdokasta, joista en oikein osaa päättää eli Besafe Izi Combi ja tuo Britaxin multi tech..En tiedä kumpi olisi parempi, tärkeää olisi että toppavaatteet päällä mahtuu hyvin istumaan isompanakin, mahtuuko besafessa? tuo britax taas muutenkin vaikuttaa aika isolta laitokselta, kumpi olisi parempi?

• miiuu
        ++++ kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset laittako noin pieniä vielä kasvot menosuuntaan, vaikka se pieni paremmin viihtyisikin. Kyllä siihen tosiaan on ihan hyvä syy, miksi suositellaan laittamaan pienet selkä menosuuntaan.

• aloittaja...
        miiuu kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset laittako noin pieniä vielä kasvot menosuuntaan, vaikka se pieni paremmin viihtyisikin. Kyllä siihen tosiaan on ihan hyvä syy, miksi suositellaan laittamaan pienet selkä menosuuntaan.

Ihan oikeassa olet, toisilla vain on vaikea keksiä niitä syitä, mut hyvä kun joku ne sanoo :) Kiitos kaikille, en muuta siis mieltäni vaan ostan tosiaan istuimen missä selkä menosuuntaan päin ja sitten isompana saa myös laitettua kasvot menosuuntaan..Tuo besafe izi combi taitaa olla tällä hetkellä se mieluisin, mutta katsotaan mitä myyjä ehdottelee ja muuttuuko mieli vielä yön aikana..Minä en lastani pysty koekaniiniksi mukaan ottamaan ihan sen takia kun matka on pitkä vielä tuon ikäiselle ja muitakin asioita täytyy hoitaa, joten onko hyvä ostaa istuin jos ei lapsi ole mukana sovittamassa sitä?

• Susannah_
        aloittaja.... kirjoitti:

Nyt olisi kaksi ehdokasta, joista en oikein osaa päättää eli Besafe Izi Combi ja tuo Britaxin multi tech..En tiedä kumpi olisi parempi, tärkeää olisi että toppavaatteet päällä mahtuu hyvin istumaan isompanakin, mahtuuko besafessa? tuo britax taas muutenkin vaikuttaa aika isolta laitokselta, kumpi olisi parempi?

Meillä siis tuo cosmic comfort s ja mitään pahaa sanottavaa ei ole.Ollut nyt käytössä n 3 viikkoa ja neiti on nyt sen 6kk.Jaloille on hyvin tilaa.On helppo kiinnittää 3-piste vyöllä kumminkin päin.Sopii monenlaisille istuimille.Ja meidän tyttö tykkää kun näkee muutakin kuin penkin selkänojan.Ainoa miinus on ettei etupenkillä istuvalle jää paljon tilaa ainakaan meidän autossa,tosin ei varmaan jäisi muillakaan istuimilla ja meillä on ihan normikokonen auto.Hintakin oli pk-seudulta ostettaessa 299e.

• Susannah_
        aloittaja... kirjoitti:

Ihan oikeassa olet, toisilla vain on vaikea keksiä niitä syitä, mut hyvä kun joku ne sanoo :) Kiitos kaikille, en muuta siis mieltäni vaan ostan tosiaan istuimen missä selkä menosuuntaan päin ja sitten isompana saa myös laitettua kasvot menosuuntaan..Tuo besafe izi combi taitaa olla tällä hetkellä se mieluisin, mutta katsotaan mitä myyjä ehdottelee ja muuttuuko mieli vielä yön aikana..Minä en lastani pysty koekaniiniksi mukaan ottamaan ihan sen takia kun matka on pitkä vielä tuon ikäiselle ja muitakin asioita täytyy hoitaa, joten onko hyvä ostaa istuin jos ei lapsi ole mukana sovittamassa sitä?

Kerroin tohon ylemmäksi mielipiteeni comfortista.Minä ainakin ottaisin lapsen mukaan kokeilemaan.Lasta ilman pärjää kyllä mutta ehdottamasti suosittelen istuimen sovittamista autoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13