BalticTAXI Gift Voucher
For a reliable and cheap taxi service, use the bright green BalticTaxi cars for a ride in Riga. Buy taxi voucher of EUR 12 on airBaltic flights or airBaltic.com for a ride between any two places in Riga (including the airport) or pay the standard meter fare: EUR 1.42 initial charge and EUR 0.71 per km. T: ( 371) 20008500.
Travelling is fun! For celebrations both big and small, from a wedding to a birthday, surprise your loved ones with the gift of travel! airBaltic Gift Vouchers may be used to shop at airBaltic.com
BALTIC TAXI
5
2027
Vastaukset
- Riganieki
Tapahan se tuokin :)
Vinkiksi ihan, että kannattaa ottaa kentältä vanhaan kaupunkiin mittarin mukaan. Tulee vähän halvemmaksi.
Lisäksi se on tuolla putiikilla etuna, että eivät laskuta käytetystä ajasta vaikka seisoisi ruuhkassakin.
Jopa Red-cap (pun. Rellut/Fordit) laskuttavat.- Expat
"Jopa Red-cap (pun. Rellut/Fordit) laskuttavat."
Eiköhän se kuulu normaaliin taksiliikenteeseen, että laskutetaan asiakasta paitsi kilometreistä, myös ajasta, mikäli keskinopeus on alle määritellyn tason. Taksiliikennöintikin on liiketoimintaa ja siinähän aika on rahaa. - Riganieki
Expat kirjoitti:
"Jopa Red-cap (pun. Rellut/Fordit) laskuttavat."
Eiköhän se kuulu normaaliin taksiliikenteeseen, että laskutetaan asiakasta paitsi kilometreistä, myös ajasta, mikäli keskinopeus on alle määritellyn tason. Taksiliikennöintikin on liiketoimintaa ja siinähän aika on rahaa.parempi asiakkaan kannalta ellei laskuta, eikö?
Taksibisneksen kannalta tietty toisinpäin. - Expat
Riganieki kirjoitti:
parempi asiakkaan kannalta ellei laskuta, eikö?
Taksibisneksen kannalta tietty toisinpäin."parempi asiakkaan kannalta ellei laskuta, eikö?"
Lyhytnäköisesti ajateltuna kyllä, pitkällä tähtäimellä ajateltuna ei.
Taksi saa liikevaihtonsa asiakkaiden palvelemisesta ja tuosta liikevaihdosta maksetaan myös taksinkuljettajan palkka, sosiaalikulut, auton kulut, vakuutukset jne.. Mikäli matkoja myydään polkuhintaan, niin jostain on pakko säästää, eikö vain? Mieleen tulee ensimmäisinä kuljettajan palkat, verot, auton huolto. Kuljettajan on kuitenkin pakko syödä ja asua ja perheelläkin on nälkä, mutta palkkaa ei tule riittävästi. Seuraus: kuljettaja alkaa tekemään tiliä huijaamalla asiakkaita, joista seuraa taksimatkan hinnan kallistuminen asiakkaalle. Samaan aikaan auton omistajan kate liiketoiminnasta putoaa, jolloin autoa ei huolleta, puhdisteta, eikä sitä vaihdeta ajoissa uuteen, vaan mennä kituutetaan sillä vasta 700tkm ajetulla Huyndailla tms.. = Liikenneturvallisuus kärsii ja asiakaspalvelun taso kärsii.
Fakta: maailman helpoin tapa kasvattaa markkinaosuuttaan on myydä polkuhinnalla, mutta vaikeus koittaa sitten, kun yrität korottaa hintaa sillle tasolle, millä se on kannattavaa. - Riganieki
Expat kirjoitti:
"parempi asiakkaan kannalta ellei laskuta, eikö?"
Lyhytnäköisesti ajateltuna kyllä, pitkällä tähtäimellä ajateltuna ei.
Taksi saa liikevaihtonsa asiakkaiden palvelemisesta ja tuosta liikevaihdosta maksetaan myös taksinkuljettajan palkka, sosiaalikulut, auton kulut, vakuutukset jne.. Mikäli matkoja myydään polkuhintaan, niin jostain on pakko säästää, eikö vain? Mieleen tulee ensimmäisinä kuljettajan palkat, verot, auton huolto. Kuljettajan on kuitenkin pakko syödä ja asua ja perheelläkin on nälkä, mutta palkkaa ei tule riittävästi. Seuraus: kuljettaja alkaa tekemään tiliä huijaamalla asiakkaita, joista seuraa taksimatkan hinnan kallistuminen asiakkaalle. Samaan aikaan auton omistajan kate liiketoiminnasta putoaa, jolloin autoa ei huolleta, puhdisteta, eikä sitä vaihdeta ajoissa uuteen, vaan mennä kituutetaan sillä vasta 700tkm ajetulla Huyndailla tms.. = Liikenneturvallisuus kärsii ja asiakaspalvelun taso kärsii.
Fakta: maailman helpoin tapa kasvattaa markkinaosuuttaan on myydä polkuhinnalla, mutta vaikeus koittaa sitten, kun yrität korottaa hintaa sillle tasolle, millä se on kannattavaa.Onhan se asia juuri noin kuten sanoitkin. Varmasti moni sekalainen taksifirma tai -yrittäjä ajatteleekin juuri noin. Lisäksi on hämäremmän taustan omaavia isompiakin toimijoita täällä Riiassa, joita uudet tulokkaat kismittävät.
Tuon uuden firman suhteen voi olla työntekijöiden puolesta huoletta. Heillä on hyvä toimintamalli miten valitaan ja ohjeistetaan kuljettajat. Opetetaan jopa tietoa kaupungista (sellaista yleistä, mikä nyt oletetaan kiinnostavan esim. turisteja). Kalusto pidetään hyvässä kunnossa, hankitaan työkuteen kuljettajille. Palkkakin on suomalaisittain ahterista, mutta paikallisesti kyllä päivänvalon kestävä.
Mitä tulee hintapuoleen, niin eipä tuo niin polkuhinnalta vaikuta. Pikemminkin juuri sitä, mitä luvataan eikä tarvi arpoa hintaa. Luulenpa myös, että suuri osa muualta tulevista valitsee lähes aina sen kiinteän taksan, joka monesti on enemmän kuin mittarilla tulisi. Sen mitä olen omistajaa jututtanut, niin eipä hän katteestakaan niin huolissaan ole. Melkoiset suunnitelmat laajentumisen suhteen ja ihan mielenkiintoista nähdä miten asiat tulevat hoitumaan.
Edelleen pysyn kannassani. Perustelusi oli hyvä, ja asiakkaalle hinnoittelumalli on edelleen mukava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003234662- 162236
- 1942089
- 1071476
- 791375
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57967IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2919Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119834Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59756