Tietääkö joku minä vuonna ovat valmistuneet Jussi Tervakosken suunnittelmat lasilinnut? (Linnuissa hopeisia raitoja). En löydä mistään tietoa ko.asiasta saati sitten koko Tervakoskesta...
Riihimäen Lasi lasilinnut
4
4532
Vastaukset
- hooeee
En tiedä linnuista mitään mutta minulla on kaksi erikokoista siniráitaista lasimaljakkoa, joissa on pohjaan signeerattu Jussi Tevakoski ja ehkä JM/M tai sinne päin...sekä IVO, olisko joku IVO:n liikelahjaksi tehty maljakko.. Olisi hauska tietää tekijästä, tekopaikasta ja ajasta jotakin.
- Lasilintunen
Jos tiedät, että ovat Riihimäen Lasin, niin eikö sieltä selviä? Vai onko sekin sulautettu johonkin toiseen firmaan?
- nyt kysymyksessä
Hämeenlinnan lähellä Janakkalan kuntaan kuuluvassa Tervakosken taajamassa toiminut Jussi´s lasipajan juttu? Muutti kait Ahvenanmaalle ja siellä on muistaakseni tehty tuotteita Jussi´s Keramik -nimellä.
Toiselle vastaajalle tiedoksi, että Riihimäen Lasitehdas taisi lopettaa toimintansa joskus 70-luvun puolessävälissä, mutta siellä sijaitsee kylläkin Suomen Lasimuseo ja sieltä saa (ainakin pientä korvausta vastaan?) tietoa suomalasista lasiesineistä.
Paremmin tietävät voivat kertoa varmaan lisää... - anne6
Minullakin on yksi musta, hopearaitainen lasilintu, jossa signeeraus jussi tervakoski.Omani on vuodelta 1986, sain sen silloin lahjaksi. Olisi mukava tietää ko. suunnittelijasta lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999