Onko teillä kokemuksia tämän lääkkeen käytöstä?
Onko muita vastaavia lääkkeitä? Kokemuksia? Erityishuomioita?
Lääkelaitos
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/vetspc/9/225889.shtml
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/vetpil/7/241507.pdf
Perlutex lääke
2
3300
Vastaukset
- vähäisiä
omakohtaisia kokemuksia kun en pillereitä kissoilla suosi. Ainoastaan sellaisessa tapauksessa antaisin, jossa käyttönaarasta ollaan vielä käyttämässä ja sillä on jo yhdet pennut. Silloinkin hyvin lyhyen aikaa antaisin pillereitä ja heti seuraavaan juoksuun astuttaisin. Tai estämään kiiman tulo ennen leikkaukseen pääsemistä. Kiimoja ei enää nykyään suositella katkaistavaksi pillereillä.
Noissahan on kohtutulehdusriski, nisäkasvainriski sekä sokreitaudin riskin ja käytöksen muutos voi joskus olla huonoon suuntaan aika radikaalisti.
Ennen oli Gestaburan (ettei vain ole nimenmuutos tähän Perlutexiin) ja Megestrol (jota ei suositeltu kissoille suurempien riskien vuoksi).
Annostelu selosteessa on 1 tbl/viikko, mutta parempi on 1/2 tbl 2 x viikossa tasaisesti. Näin hormonitaso ei heilahtele vaan pystyy vakaana. Yhden tabletin viikkotahdilla monet kissat juoksevat pillereistä "läpi" ja silloin riskit edellä mainittuihin ongelmiin kasvaa. Usein suositellaan aloitukseksi 1 tbl ja sitten 1/2 tbl kahdesti viikossa, niin että ensimmäisen ja toisen annoksen väliin jää muutama päivä. Siis aloitetaan isommalla annoksella ja pidetään yllä pienemmällä. - terttuhilja56
Mitä pitäis tehdä, kun naapuri jolla oli 2v kissa ja hän oli sille näitä perlutex tabuja antanut jopa useamman viikossa, vaikka olen hälle kertonut,että puolikaskin riittää. Kissa kuulemma katosi( kissa oli silloin tällöin ulkona vapaana)viimeviikon maanantaina. Nainen ei kissaa ole ilmoituksilla etsinyt ja puheesta kuulsi,että oli tyytyväinen kun kissa "katosi". Sanoi niin varmaksi,että on varmaan jäänyt auton alle. Kissa oli tosi arka ja ei koskaan lähtenyt talon läheltä mihinkään kauaksi. Itse epäilen,että omistajan antama tablettimäärä on aiheuttanut kissalle jotain pahoja komplokaatioita ja omistaja ei uskalla niistä kertoa,koska olen neljän kissan omistaja. Sääliksi käy,jos tää kissa on kaksi vuotta joutunut kärsimään kivuista ja huonosta kohtelusta. Nainen kertoi,että kissa vaati häneltä paljon ja hän kissalta. Ihan omituista puhetta. Tietääkö kukaan millaisia seurauksia tuollaisesta liika-annoksista voi tulla ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653