Matkalaukkujen paino

Kohta menossa

Hei! Olemme lähdössä Deturin matkalle Turkkiin. Luin matkaehdoista, että "matkatavaroiden saa olla paino 20kg/hlö ja käsimatkatavaran paino 5kg". Eli eikö heillä ole sellaista sääntöä, että kahden yhteiset matkatavarat saisi painaa tuon 32kg, joka monilla muilla matkanjärjestäjillä on käytössä?

Minulla on todella kookas lentolaukku (Samsung) johon kyllä mahtuisi 2 hlön matkatavarat ja nyt mietin, että pitääkö sittenkin ottaa 2 pienempää laukkua, jos tuon yhden suuren paino ylittää 20kg? Onko jollakin kokemuksia? Olisi vain kätevää, kun ei olisi kovin montaa laukkua hihnoilla pyörimässä.

12

4292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit joo

hei,
      juuri näin, eli yksi matkatavara saa painaa enimmillään 32 kg, joten laita vain yhteen laukkuun:)

• Juuri Turkista palannut...

Juuri Turkista tulleena voin kertoa ettei ainakaan Antalyan päässä näyttänyt olevan niin tarkkoja nuo painorajat. Joillakin painoi yhteinen matkalaukku 37 kg ja silti ei tarvinut maksaa ylipainomaksuja.....tietenkin voi olla virkailijasta kiinni, mutta näin meidän lennolla, joka oli siis Deturin lento.

• m a r i
        Juuri Turkista palannut... kirjoitti:

Juuri Turkista tulleena voin kertoa ettei ainakaan Antalyan päässä näyttänyt olevan niin tarkkoja nuo painorajat. Joillakin painoi yhteinen matkalaukku 37 kg ja silti ei tarvinut maksaa ylipainomaksuja.....tietenkin voi olla virkailijasta kiinni, mutta näin meidän lennolla, joka oli siis Deturin lento.

Juuri eilen marmariksesta Deturin matkalla palanneena voin kertoa ihan päinvastaisen kokemuksen. Todella tarkkoja olivat kilojen kanssa. Meidän matkatavarat (ruumaan menevät) painoivat 40.7 kg eikä meidän tuosta 700 grammasta tarvinnut maksaa, kun meillä oli vain minun käsilaukku tulossa käsimatkatavaroina (olisin siis voinut ottaa toisesta laukusta 5 kg mukaan käsimatkatavaroina). Sen sijaan todistimme useankin edellä jonottaneen maksaneen jopa niin pienestä ylityksestä kuin 2 kg, jos käsimatkatavaroita oli jo 5 kgn verran. tuo 2 kg maksoi matkustajalle 10 euroa.

• matkalaukku pulloillaan
        m a r i kirjoitti:

Juuri eilen marmariksesta Deturin matkalla palanneena voin kertoa ihan päinvastaisen kokemuksen. Todella tarkkoja olivat kilojen kanssa. Meidän matkatavarat (ruumaan menevät) painoivat 40.7 kg eikä meidän tuosta 700 grammasta tarvinnut maksaa, kun meillä oli vain minun käsilaukku tulossa käsimatkatavaroina (olisin siis voinut ottaa toisesta laukusta 5 kg mukaan käsimatkatavaroina). Sen sijaan todistimme useankin edellä jonottaneen maksaneen jopa niin pienestä ylityksestä kuin 2 kg, jos käsimatkatavaroita oli jo 5 kgn verran. tuo 2 kg maksoi matkustajalle 10 euroa.

minun matkalaukkuni painoi 43kg ja hädin tuskin sain sen nostettua hihnalle mutta virkailijat eivät kommentoineet asiaan mitenkään.. olin jo varautunut maksamaan ylimenevistä kiloista mutta passasipa tuo paremmin kuin hyvin. samoin ystäväni laukku painoi melkein 40kg eikä mitää lisämaksuja karhuttu.

• mukaan
        matkalaukku pulloillaan kirjoitti:

minun matkalaukkuni painoi 43kg ja hädin tuskin sain sen nostettua hihnalle mutta virkailijat eivät kommentoineet asiaan mitenkään.. olin jo varautunut maksamaan ylimenevistä kiloista mutta passasipa tuo paremmin kuin hyvin. samoin ystäväni laukku painoi melkein 40kg eikä mitää lisämaksuja karhuttu.

se 32kg on raja minkä ylittävää laukkua ei lainkaan oteta mukaan lisämaksustakaan.
        Joustoa tietysti tapahtuu paljonkin.

• Piija
        matkalaukku pulloillaan kirjoitti:

Juu, hienoa että on onnistuttu roudaamaan jopa 43 kg pakaaseja ilman sakkoja.
        Mutta onko kukaan miettinyt, että KUKA (ei mikä) ne joutuu lastaamaan sinne ruumaan ja
        pois sieltä. Se painoraja, 32 kg, on ihan perusteltu tätä lastausta ajatellen.
        Henkilökunta parka!

• äitee1

Tuo 32 kg raja on yhdelle laukulle. Elikkä yksi laukku ei saisi olla sen painavampi

• vielä kysymys...

Siis saako kahden matkustajan laukut painaa 32 kg ja pieni 8 kg, ?
        Lisäksi vielä käsimatkatavaraa????

• TÄSSÄ!!
        vielä kysymys... kirjoitti:

HYVÄNEN AIKA EI OLE VAIKEAA KATSOA FINNAIRIN NETTISIVUILTA! TAI DETURIN!

FINNAIR:

Kirjattavan tavaran määrä Lomalennoilla:

20 kg.

Alle 2-vuotiaalla, jolle ei ole varattu omaa istuinpaikkaa lennolla, saa olla 10 kg matkatavaraa sekä yhdet kokoontaitettavat lastenrattaat.

Yksi matkalaukku saa painaa enintään 32 kg. = TÄMÄ PÄTEE JOS KAHDELLA MATKUSTAJALLA ON YKSI YHTEINEN LAUKKU!

Cyprus Turkish Airlines:

For health & safety reason no individual baggage should weigh more than 32Kgs. One item of hand luggage per person can be taken on board, and such items must not be larger than56X45x25cm, and must not exceed 5 Kg.

ELI ALOITTAJALLE:

TEIDÄN KAHDEN YHTEINEN MATKALAUKKU SAA PAINAA 32KG!

LOMA JA REITTILENNOILLA ON ERI SÄÄNNÖT.

• sama vastaaja..
        vielä kysymys... kirjoitti:

JOS TEITÄ ON KAKSI JA TEILLÄ ON YKSI YHTEINEN LAUKKU JA KYSEESSÄ ON LOMALENTO, TÄLLÖIN TEIDÄN YHTEINEN LAUKKU SAA PAINAA 32KG JA SIIHEN LISÄKSI MOLEMMILLE OMA KÄSIMATKATAVARA JOKA SAA OLLA JOKO 5 TAI 8 KG LENTOYHTIÖSTÄ RIIPPUEN.

• Reissunainen 09
        sama vastaaja.. kirjoitti:

JOS TEITÄ ON KAKSI JA TEILLÄ ON YKSI YHTEINEN LAUKKU JA KYSEESSÄ ON LOMALENTO, TÄLLÖIN TEIDÄN YHTEINEN LAUKKU SAA PAINAA 32KG JA SIIHEN LISÄKSI MOLEMMILLE OMA KÄSIMATKATAVARA JOKA SAA OLLA JOKO 5 TAI 8 KG LENTOYHTIÖSTÄ RIIPPUEN.

Lauantain lennolla olivat hyvin tarkkoja,punnitsivat myös matkustamoon tulevan lentolaukun ja hupsista, se painoi 10kg.Tiesin itsekin,että muutama kilo on liikaa,mutta ruumaan tuleva oli ahdettu jo täyteen,
        loput oli laitettava trolliin.Iso laukku tasan 20kg,trolley 10kg.Sanktioo 50tl eli noin 25e.Deturin lennolla
        kannattaa olla tarkka.Vahingosta viisastuneena yritän ottaa vähemmän riepuja,tuliaisia vähemmän.Lisäksi
        harkinnassa postimyynnissä oleva "koukkuvaaka",punnituskyky max.20kg.Ei vie paljon tilaa,eikä paina
        paljon;-D Onko kellään kokemusta ko. vaa´asta? Keskustelin muutamien muiden matkustajien kanssa.
        Tuntuu olevan vähän pärstäkerroin kyseessä ja kuka on tiskin toisella puolen...Tämä tosiaan Antalyan
        kentällä,Helsingissä ei muutamasta ylimääräisestä kilosta piitattu.Olkaa tarkkoja kilojen kanssa!Mukavia
        reissuja kaikille!

• 23

Siis voi elämä sentään, kuinka ihmisillä VOI olla noin paljon tavaraa yhtä viikon, kahden lomaa varten? Itse selvisin kuuden viikon matkasta alle 20 kilon matkalaukulla, ja minulla oli mielestäni paljon tavaraa kotiin päin tullessani!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      5355
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      155
      1264
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      21
      917
    Aihe