ylinopeussakot kuorma-autolla?

?????

Minkälaisia sakkoja tullut ylinopeudesta kuorma-autolla???

11

5705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+17=21

Samanlaiset siitä tulee, kuin henkilöautollakin, tosin jos yli 80 km/h ajat, niin tulee rikottua ajoneuvokohtaista rajoitusta ja lisäksi mahdollisesti myös tiekohtaista rajoitusta.

• jurristi

Ylinopeus kuorma-autolla on vähän eri lainen, kuin henkilöautolla, jolla rikotaan pelkästään liikennemerkillä osoitettua suurinta sallittua nopeutta. Kuorma-, linja-, paketti,- jne autoilla on ajoneuvokohtaiset suurimmat sallitut nopeudet.
        Jos niillä rikotaan samalla kertaa molempia, niin rikesakkoa ei voi käyttää vaikka nopeuden ylitys olisi 20 km/h tai sitä pienempi.
        Sakko määrätään ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen noudattamatta jättämisestä, sen ´päälle´ tulee lisäksi paiväsakkoja liikennemerkillä osoitetun nopeusrajoituksen noudattamatta jättämisestä.
        Ylinopeutta ajaneille kuljettajille määrätään nykyään myös 40 euron rikosuhrimaksu, jos ylinopeutta on ollut 21 km/h, tai enemmän. Törkeästä ylinopeudesta rikosuhrimaksu on 80 euroa.

• Lähes kaikissa kuorma-autoissa on nykyjään rajoitin, poikkeuksena jotkut 2000 luvun alkupuolen kevytkuorma-autot

Näin ollen kuorma-autolla ei voi ylittää ajoneuvokohtaista rajoitusta kuin 10km/h

itse tosiaan ajoin kuorma-autolla kameraan 84km/h (ennen varmuusvähennystä) ja sain yhden 140€ sakon

• jurristi
        Bussissa kirjoitti:

Lähes kaikissa kuorma-autoissa on nykyjään rajoitin, poikkeuksena jotkut 2000 luvun alkupuolen kevytkuorma-autot

Näin ollen kuorma-autolla ei voi ylittää ajoneuvokohtaista rajoitusta kuin 10km/h

itse tosiaan ajoin kuorma-autolla kameraan 84km/h (ennen varmuusvähennystä) ja sain yhden 140€ sakon

Silloinhan kaikki meni niin kuin pitääkin. Varmuusvähennyksen jälkeen ylitit molemmat, niin liikennemerkillä rajoitetun kuin ajoneuvokohtaisenkin yhdellä kilometrillä. Koska poliisi näki tietokoneeltaan, että olet moninkertainen rikoksen uusija, oikea sikailija, niin ei tällaiselle voi huomautusta antaa vähäisestä rikkomuksesta, joka muille olisi annettu.

• Silti tuli vain yksi sakko!

Aikaisempaa rikoshistoriaa EI ole, ei edes ylinopeuksia! Kerran aijemmin ollut syytettynä ylinopeudesta 2013, mutta sakko meni silloin kokonaan kumoon oikeudessa

• Jussi..Pussi
        Bussissa kirjoitti:

Silti tuli vain yksi sakko!

Aikaisempaa rikoshistoriaa EI ole, ei edes ylinopeuksia! Kerran aijemmin ollut syytettynä ylinopeudesta 2013, mutta sakko meni silloin kokonaan kumoon oikeudessa

Älä viitsi. Tottakai poliisit muistavat tuon oikeudessa kumoon menneen sakon. Sinähän kerroit oikein julkisesti ajaneesi ylinopeutta, mutta valehtelit oikeudessa. Kokematon syyttäjä meni lankaan ja sakko kumottiin.
        Nyt poliisit lätkäisivät sinulle sakot, vaikka ylinopeutta oli vain yksi km/h ja maksoivat siten potut pottuina.
        Et ymmärrä rikosoikeudesta mitään. Yhdellä teolla tehdyt eri rikokset merkataan kaikki samaan sakkoon, ei niistä useita eri sakkoja kirjoiteta.

• Rajoitus 80 km/h nopeutta 84km/h (todellinen nopues)

Sakkoa 140€ tuomitsijana ihana nainen nimeltään Linda Jussilainen jonka mukaan kaikki ylinopeus on sakon arvoinen teko

• diippiishittii

Shit happens. Mä olen ajanut kameratolppaan varmuusvähennysten jälkeen 83km/h 80km/h alueella, 37km/h 30km/h alueella, 85km/h 80km/h alueella ja vielä neljännen 86km/h 80km/h alueella. Kaikki noin kahden vuoden sisään, ja sain kaikista vain huomautuksen. Viides missä täräytin 98km/h 80km/h alueella pamahti rikesakko 100 egee, mutta siinä ne.

• diippiishittii
        diippiishittii kirjoitti:

Shit happens. Mä olen ajanut kameratolppaan varmuusvähennysten jälkeen 83km/h 80km/h alueella, 37km/h 30km/h alueella, 85km/h 80km/h alueella ja vielä neljännen 86km/h 80km/h alueella. Kaikki noin kahden vuoden sisään, ja sain kaikista vain huomautuksen. Viides missä täräytin 98km/h 80km/h alueella pamahti rikesakko 100 egee, mutta siinä ne.

Ai niin, toi 86km/h ylinopeus ja huomautus tuli kamera-autosta, kaikki muut mukaan lukien se rikesakko tuli kameratolpista.

• jurristi

Poliisit ovat paheksuneet sitä, että nykyisillä säännöillä voi saada vaikka kymmenen huomautusta ylinopeudesta eivätkä ne vaikuta ajokorttiin.
        Viime syksynä käytäntö tämän vuoksi kiristyi siten, että ennen huomautus annettiin 3-7 km/h ylityksestä, nyt 3-6 km/h ylityksestä.

• Paitsi nainen nimeltään Linda Jussilainen antaa 140€ sakkoa jos ylinopeutta on 4km/h ennen varmuusvähennystä....

noh naiset on naisia :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe