KKK:n hinta?

KarhuK

Oisko kenelläkään tietoa kuinka paljon Karjalankarhukoirat yleensä maksavat? Harvemmin kun niitä myynnissä näkee ja kenneleiden nettisivujakaan ei tunnu oikein löytyvän.

12

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvimies1234

      Moista piskiä.Kengänkiillottaja jos mikä.Karhukoirien omistajat katkeroituneita koiriensa pelamattomuuden tähden.
      Satasella antavat pennun, ja vuoden päästä uuden kun ei toimi jne.

      • KarhuK

        Tässä nyt ei kyselty mitään mielipiteitä kyseisestä rodusta vaan sitä hintaa. Itse en ole mikään metsästäjä eli en koiraa hanki metsästyshommiin, käyn kyllä metsällä muuten ja muutenkin koko ajan menossa joten joku menevä koira olisi mulle sopiva. Mutta myös tarvittaessa omissa oloissaan viihtyvä eikä ihan koko ajan jaloissa pyörivä. Koira ei tosiaankaan tulisi olemaan yksin häkissä tai narun päässä pihalla vaan myös sisällä ja pihallakin sillä olisi seuraa paljon.


      • Garhugobla
        KarhuK kirjoitti:

        Tässä nyt ei kyselty mitään mielipiteitä kyseisestä rodusta vaan sitä hintaa. Itse en ole mikään metsästäjä eli en koiraa hanki metsästyshommiin, käyn kyllä metsällä muuten ja muutenkin koko ajan menossa joten joku menevä koira olisi mulle sopiva. Mutta myös tarvittaessa omissa oloissaan viihtyvä eikä ihan koko ajan jaloissa pyörivä. Koira ei tosiaankaan tulisi olemaan yksin häkissä tai narun päässä pihalla vaan myös sisällä ja pihallakin sillä olisi seuraa paljon.

        Turhaa agressiivisuutta, joten ei välttämättä paras valinta irrallaan olevaksi pihakoiraksi..
        Voipi tulla postiljoonille ylimääräisiä reikiä persauksiin..:)


      • KarhuK
        Garhugobla kirjoitti:

        Turhaa agressiivisuutta, joten ei välttämättä paras valinta irrallaan olevaksi pihakoiraksi..
        Voipi tulla postiljoonille ylimääräisiä reikiä persauksiin..:)

        No meillä ei postiljooni ihan lähelle pihaa tulekkaan, eikä koira ihan irrallaan tulisi pihalla olemaan ainakaan valvomatta. Ja narttua olen meinannutkin, toki nekin voi agressiivisia olla. Mutta eiköhän tässäkin rodussa päde vähän sama kuin muissakin et koulutuksella saa paljon aikaiseksi, jos totutetaan pienestä pitäen muihin koiriin ja ihmisiin niin ei luultavasti tule niin agressiivista tapausta. Toki noilla varmaan se vietti on kuitenkin niin suuri ettei välttämättä kannata metsässä pitää vapaana. Mutta tiedänpä yhden karhukoiran mikä oli vapaana kaupunkialueella ja ihan yksinkin jopa joskus lenkkeili, ei ollut koskaan mitään harmia vaikka koiran kanssa olin lenkillä kun tuli vastaan.


      • valtsu98
        KarhuK kirjoitti:

        No meillä ei postiljooni ihan lähelle pihaa tulekkaan, eikä koira ihan irrallaan tulisi pihalla olemaan ainakaan valvomatta. Ja narttua olen meinannutkin, toki nekin voi agressiivisia olla. Mutta eiköhän tässäkin rodussa päde vähän sama kuin muissakin et koulutuksella saa paljon aikaiseksi, jos totutetaan pienestä pitäen muihin koiriin ja ihmisiin niin ei luultavasti tule niin agressiivista tapausta. Toki noilla varmaan se vietti on kuitenkin niin suuri ettei välttämättä kannata metsässä pitää vapaana. Mutta tiedänpä yhden karhukoiran mikä oli vapaana kaupunkialueella ja ihan yksinkin jopa joskus lenkkeili, ei ollut koskaan mitään harmia vaikka koiran kanssa olin lenkillä kun tuli vastaan.

        Näkyy monilla vielä olevan käsitys,että kaikki karhukoirat ovat vihasia.Ennevanhaanhan sitä jopa ihannoitiin,nykyään tuota ominaisuutta niistä ei juuri löydy.vajaa 20v ollut rodun edustajia itsellä,ja kaikki olleet täyspäisiä


      • ---
        Garhugobla kirjoitti:

        Turhaa agressiivisuutta, joten ei välttämättä paras valinta irrallaan olevaksi pihakoiraksi..
        Voipi tulla postiljoonille ylimääräisiä reikiä persauksiin..:)

        Agressiivisuus aika yksilöllistä, itsellä on reilu 4kk karhukoira ja ihmisystävällinen aivan täysin.
        Mutta siis joo, riippuuhan tuo :)


    • Nuoren kva omistaja

      300-1000 on hinta yleensä vanhempien koe ja näyttelytulosten perusteella. (Nämä en ottas ilmankaan on vain kateellisia kun eivät haukkukokeissa pärjää kkk:le ja ne voit jättää omaan arvoonsa). kkk on vielä viisas joten hyvä valinta ja agrressiota ei tänäpäivänä näy sen kummemmin kuin muillakaan roduilla. Kasvatus toki vaikuttaa niinkuin muihinkin rotuihin, ja metsässäkin pystyt pitämän vapaana kun koulutat siitä isäntäuskollisen. Toki riistan perään se kyllä tahtoo lähteä ainakin hetkeksi, mutta ei ole kauaa jos sille tehdään selväksi että se ei isäntää miellytä.

      • KarhuK

        En kyllä mitenkään voisi uskoakaan, että KKK olisi jotenkin tyhmä rotu tai pelkästään räksyttävä pihakoira. Kyllä se on niin paljon siitä koulutuksestakin kiinni, toki kaikkia rodunomaisia vaistoja ei saa pois kouluttamallakaan ihan kokonaan. Monestikin lukenut, että KKK:t ovat agressiivisia ja voivat jopa tappaa toisen koiran mutten ihan jaksa tuohonkaan uskoa. Meidän entisessä koirassa oli KKK:ta ja se oli kyllä maailman kiltein koira, tosin ei siinä kyllä paljon karhukoiran ominaisuuksia ollutkaan tai sitten se on hämännyt kun niistä sanotaan juuri että ovat vihaisia ym... Ja KKK:t ovat käsittääkseni suhteellisen terve rotu ja pitkäikäinenkin, toki joka rodulla joitain sairauksia aina esiintyy muttei taida kuitenkaan olla niin hirveän jalostettu. Muistaisin kuulleeni jopa 18 vuotiaasta karhukoirasta, meidän seropi eli reilut 16 vuotiaaksi. Jotenkin vaan on sellainen tunne, että jos rotukoiran otan niin KKK:n.


      • nuoren kva omistaja
        KarhuK kirjoitti:

        En kyllä mitenkään voisi uskoakaan, että KKK olisi jotenkin tyhmä rotu tai pelkästään räksyttävä pihakoira. Kyllä se on niin paljon siitä koulutuksestakin kiinni, toki kaikkia rodunomaisia vaistoja ei saa pois kouluttamallakaan ihan kokonaan. Monestikin lukenut, että KKK:t ovat agressiivisia ja voivat jopa tappaa toisen koiran mutten ihan jaksa tuohonkaan uskoa. Meidän entisessä koirassa oli KKK:ta ja se oli kyllä maailman kiltein koira, tosin ei siinä kyllä paljon karhukoiran ominaisuuksia ollutkaan tai sitten se on hämännyt kun niistä sanotaan juuri että ovat vihaisia ym... Ja KKK:t ovat käsittääkseni suhteellisen terve rotu ja pitkäikäinenkin, toki joka rodulla joitain sairauksia aina esiintyy muttei taida kuitenkaan olla niin hirveän jalostettu. Muistaisin kuulleeni jopa 18 vuotiaasta karhukoirasta, meidän seropi eli reilut 16 vuotiaaksi. Jotenkin vaan on sellainen tunne, että jos rotukoiran otan niin KKK:n.

        Olet täysin oikeassa koulutuksesta. ja tuosta vihaisuudesta , kun itsellä on kkknarttu ja on kyllä maailman kiltei koira mutta ei kyllä orjaile vieraita koiria vaikka ihmisille on äärettömän nöyrä. Uros joka itselläni myös on, niin on myöskin erittäin hyvätapainen eikä vihaisuudesta mitään tietoa.


    • Nuori metsästäjä

      Minun KKK narttu makso 500e ja serkulla naapurissa semmonen 750eemeliä. 3kk vanha rasavilli tekkee tuossa vieressä tihutöitä kovasti. Jääräpää se on ja se kertoo kyllä siitä kovasta luontheesta. Käväsi 10vkn iässä avannossaki uimassa ja tuli itte pois. Ei tullu kammoa ku tunkee suihkuun edelleen mukhaan. Sitä on vain hankala "rangaista" jos tekkee pahoja. Lyyä tietenkhään ei saa mutta alistaminen tai aresti. Ei sole millänsäkhään pienestä rangaistuksesta, villiintyy vain vaikka kuinka kovana ite olis. Tottelee kyllä EI sanna ku kovasti sannoo. Luoksekki tullee ku viheltää. Muitten koirien kanssa ku leikkii nii yrittää pyssäyttää, haukkuu ja pyssyy etupuolella. Hyvä koira vaikka kovempi koulutettava ku joku sekarotunen. Niitäki löytyy talosta 3 kappaletta.

      • narttuK

        hei hinnoista ei itellä ole tietoa kun sain ilmaiseksi tutulta.. mutta ajattelin vain kirjoittaa kun huomasin jonkun haukkuneen agressiiviseksi roduksi...meidän martta on 2vee ja niin ihana ja kiltti syli vauva kun koira vaan voi olla.. :) kouluttaminen on toki hieman vaikeampaa koti koiraksi kuin siihen tarkoitukseen olevilla roduilla mutta kyllä meilläkin osataan samoja temppuja kuin tuttujen koirat... sisällä ei kesällä hirveästi viidy kun on kuuma mutta osaa kyllä olla sielläkin ja pihassa pysyy nätisti irti vaikka tie melkko lähellä. välillä jo epäilin että osaako raukka lainkaan haukkua kun ei paljon ääniä päästellyt mutta löytyi sitäkin tilanteen tarvitessa... ollaan kyllä lasten kanssa rakastuttu marttaa ihan kympillä enkä ole vielä mitään negatiivista koirassa huomannut...


    • Länsikairan mies

      Oma KKK maksoi 500 "oravan nahkaa". Narttu ja nyt ikkää reilu 8kk. Laukhea ku lammas mutta välillä testaa että isäntä ei ala lepsuilemhaan kurin kanssa. Ei kellekhään vihanen ja tulee toimheen muitten koirien kanssa. Tottelee hyvin, istuu ja antaa tassua pyynnöstä. On käyty konekarhua haukkumassa ja sai kiitettävät pisteet pennuksi. Täysikokoiset koirat juoksivat karkuun kun konekarhun näkivät mutta tyttö haukku suu vaahossa. Liekkö "karhu koulutuksella" osuutta asiaan ;) Kolme viikkosesta saakka karhun lihaa,luita ja verta. Mettässä toimii jo nuin nuorena todella hyvin. Opettaa isäntää ;D Ku varttuu niin oikeata nallea olis tarkotus lähteä moikkaahmaan.

      Karhukoira on aina karhukoira! Muuta en huoli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe