Vauva suloinen saapui

Blondimami

maailmaan 29.9.9 olemme kotiutuneet ja pikku siskot ja veiljet ovat innoissaan pikkuisesta
On hänellä pellavapää kuin enkelillä
on hänellä nöpönenä kuin pienellä nallekarhulla on hän meidän suloinen iltatähtemme poika terve pikkuinen

38

1158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sama Aaro Hellaakosken sanoin:

      Niin hassunkurisen touhun nään:
      Suu tuoss' on sepposen seljällään,
      suu pieni ja hampaaton.
      Se naurua on!

      Suu pieni, mikä sua naurattaa,
      mikä ilo noin sirriin silmät saa?
      Näin kyselen turhaan lapseltain.
      Se nauraa vain.

      Se on lämmintä maitoa pullollaan.
      Sill' on äidin suukkonen otsallaan.
      Se on kurkkua myöten kylläinen,
      peto pikkuinen.

      Sinä paljon vaadit ja paljon saat.
      Sinä siunaat kättemme toukomaat.
      Nyt vasta se tähkän kantaa:
      Sinä annat meidän antaa.

      • Blondimami

        kiitos :) ollaan keretty miettiä miehen kanssa vaaville nimeä kun lapset oli leikkimässä susanna seijan ja suvin ja sannin ja suskun ja seijan lasten kanssa kanssa ulkona tänään. meillä on kaksi S


    • llllllllllllllllllll

      Minkä kokoinen hän oli? Hänhän syntyi yli kuukausi ennen laskettua aikaa.

      • manymamma

        Oikein paljon onnea koko perheelle: )!


      • blondimami

        poika painaa noin kilon verran ponteva poika ja terhakka ja reipas:)


      • wilma60
        blondimami kirjoitti:

        poika painaa noin kilon verran ponteva poika ja terhakka ja reipas:)

        Poika painaa nyt kilon verran ja olette jo kotona. Nyt en enää usko tätä juttua. Minun keskimmäinen painoi syntyessään 900 gr ja oli kotona vasta 2.5 kuukauden syntymästä.


      • blondimami
        wilma60 kirjoitti:

        Poika painaa nyt kilon verran ja olette jo kotona. Nyt en enää usko tätä juttua. Minun keskimmäinen painoi syntyessään 900 gr ja oli kotona vasta 2.5 kuukauden syntymästä.

        on niitä potria vauvoja tullut maailmaan


      • Blondimami
        blondimami kirjoitti:

        on niitä potria vauvoja tullut maailmaan

        En juurikaan välitä uskotko tätä asiaa vai et wilma :) mutta on potria lapsia synynyt ennenkin tähän maailmaan ja kotiutuneet 2-3 pv ikäisinä no kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi hyvä syKsyä!:D


      • blondimami
        Blondimami kirjoitti:

        En juurikaan välitä uskotko tätä asiaa vai et wilma :) mutta on potria lapsia synynyt ennenkin tähän maailmaan ja kotiutuneet 2-3 pv ikäisinä no kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi hyvä syKsyä!:D

        mielipiteitä kaivataan :) kiitos jo etukäteen


      • wilma60
        blondimami kirjoitti:

        mielipiteitä kaivataan :) kiitos jo etukäteen

        Minusta Sulo Pyry Eemeli kuulostaisi hyvältä. Vai onko tarkoitus tosiaan laittaa toiseksi nimeksi Pyru?

        Potkia lapsia syntyy kyllä, sen tiedän. Ja syntyyhän lapsia paljon kotonakin ja jotkut synnyttävät poliklinikalla ja lähtevät heti synnytyksen jälkeen kotiin vauvan kanssa. Mutta jostain syystä minä en miellä kilon painoista lasta potraksi pojaksi vaan minusta hän on aika pieni "rääpäle".


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        wilma60 kirjoitti:

        Minusta Sulo Pyry Eemeli kuulostaisi hyvältä. Vai onko tarkoitus tosiaan laittaa toiseksi nimeksi Pyru?

        Potkia lapsia syntyy kyllä, sen tiedän. Ja syntyyhän lapsia paljon kotonakin ja jotkut synnyttävät poliklinikalla ja lähtevät heti synnytyksen jälkeen kotiin vauvan kanssa. Mutta jostain syystä minä en miellä kilon painoista lasta potraksi pojaksi vaan minusta hän on aika pieni "rääpäle".

        asiaa, tosin olen jo aiemminkin epäillyt. Kiloinen lapsi ei kotiudu, se on ihan fakta-asia=) Ja joskus lapsia aloittajalla oli (tässä ihan vähän aikaa sitten) 8 kun niitä kyseltiin jossain ketjussa, sitten taas 10 jne.

        Mutta jos joku saa iloa siitä että keksi itselleen netissä elämän, elämän joka ei ole mahd.totta niin siitä vain.

        Ei mene lävitse.


      • ??????????
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        asiaa, tosin olen jo aiemminkin epäillyt. Kiloinen lapsi ei kotiudu, se on ihan fakta-asia=) Ja joskus lapsia aloittajalla oli (tässä ihan vähän aikaa sitten) 8 kun niitä kyseltiin jossain ketjussa, sitten taas 10 jne.

        Mutta jos joku saa iloa siitä että keksi itselleen netissä elämän, elämän joka ei ole mahd.totta niin siitä vain.

        Ei mene lävitse.

        Eivätkös he ole tälle pienimmäiselle isosiskoja-ja veljiä?

        ps.ed.v.; saman huomannut


      • blondimami
        ?????????? kirjoitti:

        Eivätkös he ole tälle pienimmäiselle isosiskoja-ja veljiä?

        ps.ed.v.; saman huomannut

        keisarileikkauksesta :) no pyydän anteeksi virheistäni ihnan naurattaa kun oon ihan hömelö kai tässä ikää on tullut niin paljon että dementia iskee hehehe :) :D
        P.s. laitan väsymyksen piikkiin nämä pikku virheet


      • blondimami
        wilma60 kirjoitti:

        Minusta Sulo Pyry Eemeli kuulostaisi hyvältä. Vai onko tarkoitus tosiaan laittaa toiseksi nimeksi Pyru?

        Potkia lapsia syntyy kyllä, sen tiedän. Ja syntyyhän lapsia paljon kotonakin ja jotkut synnyttävät poliklinikalla ja lähtevät heti synnytyksen jälkeen kotiin vauvan kanssa. Mutta jostain syystä minä en miellä kilon painoista lasta potraksi pojaksi vaan minusta hän on aika pieni "rääpäle".

        ollaan tässä miehen kanssa mietitty kumpi ois parempi ja päätös nimestä on saatu!


      • juupa juu...
        blondimami kirjoitti:

        keisarileikkauksesta :) no pyydän anteeksi virheistäni ihnan naurattaa kun oon ihan hömelö kai tässä ikää on tullut niin paljon että dementia iskee hehehe :) :D
        P.s. laitan väsymyksen piikkiin nämä pikku virheet

        aloittajan pitäisi tietää ettei kiloinen lapsi kotiudu, ei missään tapauksessa...


      • Kummastunut
        wilma60 kirjoitti:

        Poika painaa nyt kilon verran ja olette jo kotona. Nyt en enää usko tätä juttua. Minun keskimmäinen painoi syntyessään 900 gr ja oli kotona vasta 2.5 kuukauden syntymästä.

        Alle 1,5 kg painoinen vauva on pikkukeskonen, eikä taatusti lähde kotiin pitkään aikaan. Eikä äitikään keisarileikkauksen jälkeen. Uskomatonta, millä kaikilla tavoilla jotkut yrittävät päteä, ei voi kuin ihmetellä.
        Olen kyllä tavannut ihan luonnossakin näitä tarinaniskijöitä, kai sitä joku polo kehittelee näitä tarinoita jotain aukkoa paikatakseen. Ihminen ei palturia puhuessaan muista kyllä mitä viimeksi on valehdellut, niin että kiinnihän sitä aina jää.


      • heh.......
        Kummastunut kirjoitti:

        Alle 1,5 kg painoinen vauva on pikkukeskonen, eikä taatusti lähde kotiin pitkään aikaan. Eikä äitikään keisarileikkauksen jälkeen. Uskomatonta, millä kaikilla tavoilla jotkut yrittävät päteä, ei voi kuin ihmetellä.
        Olen kyllä tavannut ihan luonnossakin näitä tarinaniskijöitä, kai sitä joku polo kehittelee näitä tarinoita jotain aukkoa paikatakseen. Ihminen ei palturia puhuessaan muista kyllä mitä viimeksi on valehdellut, niin että kiinnihän sitä aina jää.

        aiemmat, muiden viestiketjujen viestit niin huomaa miten ei olla muistettu mitä aiemmin ollaan kirjoitettu, esim. lasten lukumääristä ym.
        Satua vaiko tarinaa:DD


      • Piritta67
        heh....... kirjoitti:

        aiemmat, muiden viestiketjujen viestit niin huomaa miten ei olla muistettu mitä aiemmin ollaan kirjoitettu, esim. lasten lukumääristä ym.
        Satua vaiko tarinaa:DD

        lapsi päästetään kotiin? onkohan blondilla ees suurperhettä itselläni on oikea suurperhe


      • Piritta67
        Piritta67 kirjoitti:

        lapsi päästetään kotiin? onkohan blondilla ees suurperhettä itselläni on oikea suurperhe

        Sipi Tuisku Kuisma kuulosta hyvältä kummatkin on kivoja nimiä Blondimami painoiko pikkuisenne todella vain KILON VERRAN????


      • Anne 35
        blondimami kirjoitti:

        poika painaa noin kilon verran ponteva poika ja terhakka ja reipas:)

        potra poika ihmetytti minuakin. Meillä oli kaksosetkin yli kaksikiloisia ja silti tuntuivat ruipeloilta lähes nelikiloiseen isoonveljeen verrattuina. Suurperheessä kyllä tiedän, että äiti joskus sekoilee, mutta kilon painoista lasta ei kyllä olisi päästetty noin nopeasti kotiin. Vähän on tullut punnitusvirhettä tai juttu on keksitty, niin kuin joku asiaa epäili. Perustele blondimami jotenkin asiaa, jos ehdit. Miten pikkuinen nyt jaksaa jne.


      • heh....
        Anne 35 kirjoitti:

        potra poika ihmetytti minuakin. Meillä oli kaksosetkin yli kaksikiloisia ja silti tuntuivat ruipeloilta lähes nelikiloiseen isoonveljeen verrattuina. Suurperheessä kyllä tiedän, että äiti joskus sekoilee, mutta kilon painoista lasta ei kyllä olisi päästetty noin nopeasti kotiin. Vähän on tullut punnitusvirhettä tai juttu on keksitty, niin kuin joku asiaa epäili. Perustele blondimami jotenkin asiaa, jos ehdit. Miten pikkuinen nyt jaksaa jne.

        keksittyä


      • Kummastunut
        heh.... kirjoitti:

        keksittyä

        Olen itse vakaasti sitä mieltä, että tällä blondimamilla ei ole lainkaan lapsia. Jokainen synnyttänyt äiti tietää minkä kokoinen lapsi on "potra ja terhakka". Blondimami ei tiedä, koska ei selvästi tiedä, paljonko vastasyntyneen suunnilleen normaalisti pitäisi painaa. Kilon painoinen on keskonen. Voiko sairaanhoitaja olla tietämättä, kun jokainen maallikkoäitikin tietää?

        Voitko perustella blondimami näitä ihan itse?


      • Kyllästynyt.
        Kummastunut kirjoitti:

        Olen itse vakaasti sitä mieltä, että tällä blondimamilla ei ole lainkaan lapsia. Jokainen synnyttänyt äiti tietää minkä kokoinen lapsi on "potra ja terhakka". Blondimami ei tiedä, koska ei selvästi tiedä, paljonko vastasyntyneen suunnilleen normaalisti pitäisi painaa. Kilon painoinen on keskonen. Voiko sairaanhoitaja olla tietämättä, kun jokainen maallikkoäitikin tietää?

        Voitko perustella blondimami näitä ihan itse?

        Myös blondiäidin sisko käy tällä palstalla valittamassa siitä,kuinka joillakin on kanttia elää unelmiensa elämää ja selittelemässä,kuinka sisälukutaidottomana on milloin mitäkin - viimeksi väitöskirjaa kirjoittava tutkija.
        Samanlainen keksitty elämä kummallakin.


      • Samaa mieltä
        Kyllästynyt. kirjoitti:

        Myös blondiäidin sisko käy tällä palstalla valittamassa siitä,kuinka joillakin on kanttia elää unelmiensa elämää ja selittelemässä,kuinka sisälukutaidottomana on milloin mitäkin - viimeksi väitöskirjaa kirjoittava tutkija.
        Samanlainen keksitty elämä kummallakin.

        Tuskinpa näin typerällä forumilla kukaan akateemisesti koulutettu viitsii käydä tällaisia edes lukemassa/kirjoittamassa, mitä sellainen täällä tekisikään. En usko sellaista itse lainkaan.


      • ??????
        heh....... kirjoitti:

        aiemmat, muiden viestiketjujen viestit niin huomaa miten ei olla muistettu mitä aiemmin ollaan kirjoitettu, esim. lasten lukumääristä ym.
        Satua vaiko tarinaa:DD

        Vähän rupeaa kummastuttamaan, mitä tällä palstalla ahkeroi sellaiset, jotka kyselevät omituisia asioita. Hankkisivat oman elämän ja antaisivat toisten elää omalla tavallaan.


      • kimuli38
        Kummastunut kirjoitti:

        Olen itse vakaasti sitä mieltä, että tällä blondimamilla ei ole lainkaan lapsia. Jokainen synnyttänyt äiti tietää minkä kokoinen lapsi on "potra ja terhakka". Blondimami ei tiedä, koska ei selvästi tiedä, paljonko vastasyntyneen suunnilleen normaalisti pitäisi painaa. Kilon painoinen on keskonen. Voiko sairaanhoitaja olla tietämättä, kun jokainen maallikkoäitikin tietää?

        Voitko perustella blondimami näitä ihan itse?

        blondimammalla on oikein lapsia? Ihme, että saa kilon painoisen keisarinleikkauksen jälkeen kotiin. Itse olen ponnistellut normaalilla tavalla 6, enkä ole päässyt alle kolmen kilon yhtäkään kertaa. Lieneekö joku ennätys tuo kiloinen nyytti, jolle nimeäkin haetaan ihan palstalta?


    • ei ollut kiloinen eikä raskaus alle 9 kuukautinen. Painoa oli prinsessalla 3760gr ja ähemmäksi meni itseasiassa kymmentä kuukautta kuin yhdeksää...
      Mutta kovin, kovin iloisia ja onnellisia kaikki olemme.
      Eli siis toissapäivänä sain 44-vuotislahjaksi neljännen lapsenlapsen.

      Kuvassa mummi ja "Hjördis":

      http://www.viipaleita.net/blog/media/blogs/satu/hjordis2.jpg

      • wilma60

        Kylläpäs olet suloisen lapsenlapsen saanut. Oikein paljon onnea! Käy vähän kateeksi kun itseäni niin paljon nuoremmat tulevat mummoiksi. Saa nähdä elänkö koskaan niin vanhaksi että mummoksi pääsen. Ikää on silloin tietysti niin paljon että en jaksa tehdä enää mitään lapsenlapsen kanssa. Mutta itsehän olen tieni valinnut ja tehtyjen päätösten kanssa on vain elettävä. Ja haaveilla siitä mummona olosta!


      • manymamma
        wilma60 kirjoitti:

        Kylläpäs olet suloisen lapsenlapsen saanut. Oikein paljon onnea! Käy vähän kateeksi kun itseäni niin paljon nuoremmat tulevat mummoiksi. Saa nähdä elänkö koskaan niin vanhaksi että mummoksi pääsen. Ikää on silloin tietysti niin paljon että en jaksa tehdä enää mitään lapsenlapsen kanssa. Mutta itsehän olen tieni valinnut ja tehtyjen päätösten kanssa on vain elettävä. Ja haaveilla siitä mummona olosta!

        Oikein paljon onnea sekä mummolle että äidille-kerrassaan suloinen nyytti: )!!


      • knikni

        "Meidän prinsessamme ei ollut kiloinen eikä raskaus alle 9 kuukautinen.....Mutta kovin, kovin iloisia..." Eli vaikka lapsi oli ns. normaalimitoissa ja täysiaikainen, jaksoitte silti olla kovin iloisia ja onnellisia??? Mietitkö koskaan, mitä kirjoitat? Ajatteletko, miltä tuollainen paskahuumori (jos se sitä nyt on) saattaa kuulostaa keskosvauvan äidistä?

        Sitä paitsi luulin otsikostasi, että olit itse saanut lapsen vanhoilla päivilläsi, mutta sehän olikin tyttäresi, joka oli synnyttänyt. "Meidän prinsessamme..."...

        Muuten: suurperheen äitinä saat varmaankin aika vähän positiivista huomiota, koska korostat itseäsi aika huomionhakuisesti. "Piinkova uranainen"...Uskon, että tyköistuvassa jakkupuvussa saatat ollakin liikenaisen näköinen, mutta tuskinpa kenenkään miehen silmä niin paljon harittaa, että tuollaisia menee ääneen sanomaan...ellei ole kyse vaikkapa ironiasta ;)


      • wilma60
        knikni kirjoitti:

        "Meidän prinsessamme ei ollut kiloinen eikä raskaus alle 9 kuukautinen.....Mutta kovin, kovin iloisia..." Eli vaikka lapsi oli ns. normaalimitoissa ja täysiaikainen, jaksoitte silti olla kovin iloisia ja onnellisia??? Mietitkö koskaan, mitä kirjoitat? Ajatteletko, miltä tuollainen paskahuumori (jos se sitä nyt on) saattaa kuulostaa keskosvauvan äidistä?

        Sitä paitsi luulin otsikostasi, että olit itse saanut lapsen vanhoilla päivilläsi, mutta sehän olikin tyttäresi, joka oli synnyttänyt. "Meidän prinsessamme..."...

        Muuten: suurperheen äitinä saat varmaankin aika vähän positiivista huomiota, koska korostat itseäsi aika huomionhakuisesti. "Piinkova uranainen"...Uskon, että tyköistuvassa jakkupuvussa saatat ollakin liikenaisen näköinen, mutta tuskinpa kenenkään miehen silmä niin paljon harittaa, että tuollaisia menee ääneen sanomaan...ellei ole kyse vaikkapa ironiasta ;)

        sanon, ettei Sadun viesti pahoittanut mieltäni lainkaan. Päinvastoin, tulin siitä iloiseksi sillä se oli juuri sellainen viesti jota tämä viestiketju tarvitsi. "Kilon painoinen potrapoika" ei kuulostanut kovin uskottavalta kun itse tietää kokemuksesta ettei kilon painoinen lapsi kotiutu heti synnytyksen jälkeen. Ja kyllä sellainen rääpäle on kaukana potrasta vauvasta.


      • wilma60 kirjoitti:

        sanon, ettei Sadun viesti pahoittanut mieltäni lainkaan. Päinvastoin, tulin siitä iloiseksi sillä se oli juuri sellainen viesti jota tämä viestiketju tarvitsi. "Kilon painoinen potrapoika" ei kuulostanut kovin uskottavalta kun itse tietää kokemuksesta ettei kilon painoinen lapsi kotiutu heti synnytyksen jälkeen. Ja kyllä sellainen rääpäle on kaukana potrasta vauvasta.

        Mutta muuten oli kyllä hilpeää lukea kuinka tarkkaan edellinen kirjoittaja on mm. blogini tavannut.
        Jos kohta sisälukutaito ja sosiaalinen hahmotuskyky ovat vieläkin hänellä hiukan hakusessa.
        :-)


      • Piinkova pulla
        knikni kirjoitti:

        "Meidän prinsessamme ei ollut kiloinen eikä raskaus alle 9 kuukautinen.....Mutta kovin, kovin iloisia..." Eli vaikka lapsi oli ns. normaalimitoissa ja täysiaikainen, jaksoitte silti olla kovin iloisia ja onnellisia??? Mietitkö koskaan, mitä kirjoitat? Ajatteletko, miltä tuollainen paskahuumori (jos se sitä nyt on) saattaa kuulostaa keskosvauvan äidistä?

        Sitä paitsi luulin otsikostasi, että olit itse saanut lapsen vanhoilla päivilläsi, mutta sehän olikin tyttäresi, joka oli synnyttänyt. "Meidän prinsessamme..."...

        Muuten: suurperheen äitinä saat varmaankin aika vähän positiivista huomiota, koska korostat itseäsi aika huomionhakuisesti. "Piinkova uranainen"...Uskon, että tyköistuvassa jakkupuvussa saatat ollakin liikenaisen näköinen, mutta tuskinpa kenenkään miehen silmä niin paljon harittaa, että tuollaisia menee ääneen sanomaan...ellei ole kyse vaikkapa ironiasta ;)

        Puutun tähän aiheeseen kun kiinnostaa, missä Satu 50 on kertonut olevansa piinkova uranainen. On mennyt varmaan ohi. Missäs välissä uraa tehdään... pullanleipomisen ja lanttulaatikon teon välissä?

        On omat haittansa siinä, että tavallinen äiti jostain syrjäkylältä tyrkkää elämänsä nettijulkisuuteen. Satu 50 ei ole selvästikään ihan tilanteiden tasalla näissä asioissa. Kommentit mediassa eivät ole aina ylistäviä, vaikka näiden arkikuvausten perusteella haluttaisiinkin narsistisesti olla pelkkien ylistysten kohteena ja esiintyä ideaalitoimijana jossain viiteryhmässä. Kotiäitien keskuudessahan se onkin äärimmäisen helppoa asettumalla samalla itse arvostelun yläpuolelle. Eihän äitiä, joka koristelee tiskirätitkin, sovi kenenkään kritisoida! Tälläkin foorumilla on siis oma hierarkiansa ja ryhmädynamiikkansa, sama mikä on agraariaikojen alusta saakka ollut maalaisäitien keskuudessa.

        Entisaikaan maalaiskylissä rouvien kesken kilpailtiin siitä, kellä on puhtain pyykki, kuka tekee parasta maksalaatikkoa, kuka putsaa nurkkansa tarkimmin, tamppaa mattojaan kauimmin, kenen lapset pärjäävät parhaiten koulussa jnejne, kellä on mitäkin itse tehtynä jnejne. Kyse ei ole tässäkään tapauksessa muusta, nyt nämä töiden luettelemiset ja askartelu-ruuanlaittoesittelyt on siirretty lähinaapuruston kuppikunnista nettiin.


      • Piinkova pulla kirjoitti:

        Puutun tähän aiheeseen kun kiinnostaa, missä Satu 50 on kertonut olevansa piinkova uranainen. On mennyt varmaan ohi. Missäs välissä uraa tehdään... pullanleipomisen ja lanttulaatikon teon välissä?

        On omat haittansa siinä, että tavallinen äiti jostain syrjäkylältä tyrkkää elämänsä nettijulkisuuteen. Satu 50 ei ole selvästikään ihan tilanteiden tasalla näissä asioissa. Kommentit mediassa eivät ole aina ylistäviä, vaikka näiden arkikuvausten perusteella haluttaisiinkin narsistisesti olla pelkkien ylistysten kohteena ja esiintyä ideaalitoimijana jossain viiteryhmässä. Kotiäitien keskuudessahan se onkin äärimmäisen helppoa asettumalla samalla itse arvostelun yläpuolelle. Eihän äitiä, joka koristelee tiskirätitkin, sovi kenenkään kritisoida! Tälläkin foorumilla on siis oma hierarkiansa ja ryhmädynamiikkansa, sama mikä on agraariaikojen alusta saakka ollut maalaisäitien keskuudessa.

        Entisaikaan maalaiskylissä rouvien kesken kilpailtiin siitä, kellä on puhtain pyykki, kuka tekee parasta maksalaatikkoa, kuka putsaa nurkkansa tarkimmin, tamppaa mattojaan kauimmin, kenen lapset pärjäävät parhaiten koulussa jnejne, kellä on mitäkin itse tehtynä jnejne. Kyse ei ole tässäkään tapauksessa muusta, nyt nämä töiden luettelemiset ja askartelu-ruuanlaittoesittelyt on siirretty lähinaapuruston kuppikunnista nettiin.

        ainakin hetken ajaksi.

        Ensinnäkään en ole missään määritellyt itseäni piinkovaksi (enkä untuvanpehmeäksikään) uranaiseksi. Sellainen ei kiinnosta minua pätkääkään. Se mihin aiempi kirjoittaja viittasi oli muuannen oppilaani esittämä vitsi , eikä vitsi ollut täällä palstalla vaan nettipäiväkirjassani.

        Toisaalta en ole kyllä kotiäitikään. Joten yhtä hyvät naurut sain tästäkin määritelmästä. Ja oikeastaan koen itseni pikkuisen imarrelluksikin. Näen kotiäidit varsin eri tavalla kuin sinä kuvailussasi ja on imartelevaa, että joku kuvittelee minun pystyvän moiseen työhön.
        Kiitos siis kohteliaisuudesta ja kiitos nauruista.

        *hymy*


      • Piinkova pulla
        satu50 kirjoitti:

        Mutta muuten oli kyllä hilpeää lukea kuinka tarkkaan edellinen kirjoittaja on mm. blogini tavannut.
        Jos kohta sisälukutaito ja sosiaalinen hahmotuskyky ovat vieläkin hänellä hiukan hakusessa.
        :-)

        (...)kuinka tarkkaan edellinen kirjoittaja on mm. blogini tavannut.(...)

        Aika mielenkiintoinen tämä ylläoleva kommenttisi. Pukkaat ja levittelet vakaan harkintasi seurauksena itseäsi ja intiimiasioitasi julkisuuteen. Sitten et kestä, kun kirjoituksiasi luetaan ja kommentoidaan. Millähän pätevyydellä arvioit muuten muiden sisälukutaitoa? Saako sellaisen pätevyyden esim. koristellessa 25 vuotta tiskirättejä jossain Siperiaa vastaavassa periferiassa? Itse olen sitä mieltä, että rättien kanssa päivät askarrellessa ensisijaisesti se oma hahmotuskyky asiasta jos toisestakin porstuaa kauemmasta asiasta hämärtyy, ellei suorastaan pimene täysin, joten en lähtisi syyttelemään sellaisesta kovin kerkeästi heti muita. Ihan huikeaa argumenttia ihmiseltä, jonka elämän keskeisimpiin dilemmoihin kuuluu se, millainen askartelu on sallittua syksyllä, että se ei olisi liian jouluista. !!!


      • Äiti Qdelle

        Tuli ihan itku kauniista kuvasta, kun itse menetimme ainoan lapsenlapsemme kesällä.


      • Äiti Qdelle kirjoitti:

        Tuli ihan itku kauniista kuvasta, kun itse menetimme ainoan lapsenlapsemme kesällä.

        ja osanottoni Valtavan Menetyksenne johdosta.
        Minä olen myös saattanut hautaan yhden lapsenlapsistani ja tiedän että se on suurin ja musertavin suru mikä ihmistä voi koskaan kohdata. Toivon teille voimia surutielle.


      • Kahden keskosen äiti
        knikni kirjoitti:

        "Meidän prinsessamme ei ollut kiloinen eikä raskaus alle 9 kuukautinen.....Mutta kovin, kovin iloisia..." Eli vaikka lapsi oli ns. normaalimitoissa ja täysiaikainen, jaksoitte silti olla kovin iloisia ja onnellisia??? Mietitkö koskaan, mitä kirjoitat? Ajatteletko, miltä tuollainen paskahuumori (jos se sitä nyt on) saattaa kuulostaa keskosvauvan äidistä?

        Sitä paitsi luulin otsikostasi, että olit itse saanut lapsen vanhoilla päivilläsi, mutta sehän olikin tyttäresi, joka oli synnyttänyt. "Meidän prinsessamme..."...

        Muuten: suurperheen äitinä saat varmaankin aika vähän positiivista huomiota, koska korostat itseäsi aika huomionhakuisesti. "Piinkova uranainen"...Uskon, että tyköistuvassa jakkupuvussa saatat ollakin liikenaisen näköinen, mutta tuskinpa kenenkään miehen silmä niin paljon harittaa, että tuollaisia menee ääneen sanomaan...ellei ole kyse vaikkapa ironiasta ;)

        Sadulla ihania uutisia ja ihana kuva!!!Paljon onnea!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe