Bichon frisén hankkiminen.

tahtoo bichonin!

Te, jotka jo omistatte moisen palleron, kertokaas kokemuksia. Kuinka kauan meni siitä, kun aloitte aktiivisesti etsiä pentua siihen, kun löysitte omanne? Paljonko maksoitte? Moni bichon frisé otetaan nykyään allergiaperheeseen, jos näin oli teidän kohdallanne, mainitsitteko asiasta kasvattajalle? Mikä oli hänen reaktionsa allergia-asiaan? Leeward's vaikuttaa todella tuotteliaalta ja hyvältä kenneliltä. Ovatko heidän koiransa samoissa hinnoissa kuin muut? (ei parilla sadalla kyllä todellisuudessa mitään merkitystä ole, jos sillä saa hyvän koiran). Tietääkö joku Leeward'sin kantaa allergia-asiaan? Pelottaa, että kaikki kasvattajat joille soitan lyövät luurin korvaan, kun mainitsen että meillä on lievää koira-allergiaa. Enkä todellakaan haluaisi olla mainitsematta asiasta ja sillä tavoin huijata kasvattajaa...

3

1699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilpeko

      Itsekin olen kiinnostun moisista palleroista ja jos nyt asiasta tietävät voisivat auttaa, olisi kiva jos joku kertoisi hyviä kasvattajia :)

    • Matomari

      Hei!

      Itselläni on todella paha kissa- ja siitepölyallergia, enkä ole saanut bichonistamme mitään oireita (vaikka tuo pallero usein televisiota katsoessamme sylissäni nukkuukin... ;o). Pikkuveljeni on myös koira-allergikko, eikä hänkään ole koskaan saanut minkäänlaisia oireita. Yleistää en uskalla, mutta näin meillä. Ystäväperheeseen hankittiin koira lääkärin suosituksesta, sillä heidän kahdella tyttärellään oli astmaepäilyjä ja lääkäri oli sitä mieltä, että siedättäminen olisi parasta hoitoa. Koira on ollut heillä vuoden ja hienosti on mennyt!

      Olisiko sinulla mahdollisuutta ottaa jostain bichonia vaikka yökylään?

      Itse kerroin allergiasta kenneliin soittaessani, eikä asia tuntunut kasvattajaa häiritsevän. Enemmän kasvattaja tuntui olevan kiinnostunut siitä, ymmärsimmekö varmasti, että olemme ottamassa ns. turkkikoiraa, eli turkin hoitaminen tulee vaatimaan hieman peruskoiraa enemmän aikaa ja vaivaa.

      Kyselit tuosta ajasta koiraetsintöjen alusta siihen, kun koira löytyi... Meillä kävi niin, että soitin erääseen kenneliin, jonne tiesin syntyvän pentuja lähiaikoina ja jossa niitä ei etukäteen varata. Kyseessä oli ensimmäinen soittoni yhtään mihinkään, olin aiemmin ollut pariin kenneliin yhteydessä sähköpostitse ja molemmissa syntyvät pentueet oli jo varattu. Noh, kennelin omistaja vastasi puhelimeen ja kertoi olevansa juuri keskellä synnytystä ja että meidän poikamme oli juuri syntynyt... ;o) Loppupäivä menikin onnellisessa usvassa, en olisi uskonut kaiken tapahtuvan näin nopeasti.

      Bichonimme maksoi 1400€, usein hinta on tuon verran tai hieman alempi. Hintaan vaikuttavat mahdolliset esteet näyttelytoiminnalle, esimerkiksi laskeutumattomat kivekset oikeuttavat ostajat saamaan osan rahoista takaisin.

      Meidän koirulaisemme isä on tuolta Leewardsista... ;o)

      Onnellisia koirahaaveiluja sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe