Oikeutta Ahvenanmaalle?

15+7

Mitä perverssiä himoa netti fennoilla on Ahvenanmaahan? Keskustellaan vaihteeksi itäsuomeen rajattavasta junttien onnelasta, Junttilasta, johon kaikki toistaitoiset niputetaan nauttimaan toistensa säkenöivästä älystä ja seurasta.

Ahvenanmaa haluaa lopettaa Ahvenanmaan ja mantereen välisen rahaliikenteen tasoituksen, mutta mannersuomi haraa vastaan. Suomen rautainen ote Ahvenanmaasta on, ja näköjään pitääkin.

Suomi suomalaisille on hyvä motto. Jaetaan maat ja mannut niin että aikaansaava länsi- ja eteläsuomi jatkaa kehittymistään maailmanhuippujen joukossa, jopa välillä tietä näyttäen ja latua aukaisten. Itä- ja pohjoissuomesta voisi tehdä herrasväen lomailukohteita ja junttien loppusijoituspaikkoja. Esim. SuoLi:n toimiston voisi hyvin siirtää Aurorankadulta johonkin kotaan tai maakuoppaan Kajaaniin, Joensuuhun tai Kouvolaan.

3

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persjalkanen

      Jokainen saaristoruåttalainen kusettaa ja näykkii mannersuomalaisen veronmaksajan palleja minkä ehtii...
      Ei noista silakalle haisevista luusereista ole millään mittarilla muuta kuin menoja:
      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pääkaupunkiseutu elättää suuren osan Suomea/1135242814280

    • ei enää koskaan sinne

      Lopuksi vielä, arvoisa puhemies, haluaisin lukea ikään kuin muistutukseksi lainauksen

      "Kirjoitus Hufvudstadsbladetista, joka on ilmestynyt vuonna 1940. Siinä käsitellään karjalaisten asuttamista seuraavasta tekstistä? "Yli 30 vuoden aikana ovat suomalaiset jyrsineet pala palalta meidän ruotsalaista maatamme ja kaikenlaisilla metkuilla saaneet suomalaisia kouluja seuduille, minne niitä ei tarvittaisi, ja kaikki tämä heidän suomalaistumisliittojensa johdon alaisina. Mutta nyt se on lopussa. Nyt seisomme yhtenä miehenä, kun uhataan pirstoa se, minkä me vuosisatojen kuluessa olemme rakentaneet. Se on pyhää maata meille. Sitä ei anneta muukalaisille, sillä he ovat meille muukalaisia eli karjalaisia. Emmehän edes ymmärrä heidän kieltään. Ja me olemme saaneet tarpeeksemme kaikista niistä laiskiaisista, joita meidän on ollut pakko pitää ja ravita viime talvesta alkaen, heidän tekemättä puolestaan pienintäkään hyötyä."
      Eikö sitä Suomen kunnioitusta näiltä suomessa asustavilta sekasikiöiltä löydy vieläkään?

      Toivoisin jo, ettei tällaista ajattelutapaa esiinny missään eikä milloinkaan enää ja ainakaan meillä sivistyneessä valtiossamme Suomessa?

      • Härski hartikainen savosta

        S.R. on suomessa kun juutalaiset pyhällämallaan, ei saa arvostella se on sionismiä itse haukku kaikki toisin ajatelevat rasisteiksi. Näin ilmeisesti yritetään pönkittää sitä mitä jäljellä on ( Tämä ei ole sionismia).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe