VM Loirin tulkinta

Ville se jol' oli naama ku' lettu pussasi Miinaa porstuan pimeässä.
läiske se kuului että, luulin satavan vettä.

Hauska renkutus. Saa meikän aina hyvälle tuulelle.
Kuka muistaa biisin sanat kokonaan?

8

1767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capt. cöpenick

      Ville se viekas kettu, jol' oli...noin se alkoi.

      • Ramoona*

        Laulu on nimeltään Kirkonkylän tanssit. Kyseessä on Tatu Pekkarisen sanoittama kansansavelmä, jota ovat esittäneet mm. Cumulus, Finntrio ja Vesa-Matti Loiri. Laulun sanat löytyvät useammaltakin nuottikokoelmalta, esim. Suuri Toivelaulukirja 10. http://www.helmet.fi/search*fin/X?S...ubmit.y=30 Mainitsemasi kohta on laulun kolmannessa säkeistössä:

        ”Ville se viekas kettu,
        jol oli naama kuin lettu,
        pussasi Miinaa porstuan pimeässä.
        Muiske kuului että
        luulin satavan vettä.
        Mieleni musta oli kuin pataässä.”

        Lähteet:
        Suuri Toivelaulukirja 10 (Musiikki Fazer, Suuri suomalainen kirjakerho 1993)
        http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/index.php


      • Lättynaama
        Ramoona* kirjoitti:

        Laulu on nimeltään Kirkonkylän tanssit. Kyseessä on Tatu Pekkarisen sanoittama kansansavelmä, jota ovat esittäneet mm. Cumulus, Finntrio ja Vesa-Matti Loiri. Laulun sanat löytyvät useammaltakin nuottikokoelmalta, esim. Suuri Toivelaulukirja 10. http://www.helmet.fi/search*fin/X?S...ubmit.y=30 Mainitsemasi kohta on laulun kolmannessa säkeistössä:

        ”Ville se viekas kettu,
        jol oli naama kuin lettu,
        pussasi Miinaa porstuan pimeässä.
        Muiske kuului että
        luulin satavan vettä.
        Mieleni musta oli kuin pataässä.”

        Lähteet:
        Suuri Toivelaulukirja 10 (Musiikki Fazer, Suuri suomalainen kirjakerho 1993)
        http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/index.php

        Minä nyt kiitän, kun tuo kysyjä ei sitä älyä tehdä. Kun täällä auliisti autetaan jos ketä jos missä ongelmassaan, niin kyllä pitäis muistaa kiittää, kun joku jeesaa, eiköstä vaan. Ei millään pahalla kuiteskaan, arvoisa kysyjä. Siis kiitos Ramoona.


      • Ramoona*
        Lättynaama kirjoitti:

        Minä nyt kiitän, kun tuo kysyjä ei sitä älyä tehdä. Kun täällä auliisti autetaan jos ketä jos missä ongelmassaan, niin kyllä pitäis muistaa kiittää, kun joku jeesaa, eiköstä vaan. Ei millään pahalla kuiteskaan, arvoisa kysyjä. Siis kiitos Ramoona.

        Kiitos huolenpidostasi, kiitos lämmittää niin mukavasti synkeänä syysiltana. Varmaan pidät lätyistä, siihen arvelen nikkisi viittaavan , ja toivonkin , että niitä saat ja hilloa myös. :)

        Jospa kapteenikin kiittää, kun tulee paikalle, voi olla kiireitä aluksensa kanssa näin syysmyrskyn aikaan.


      • capt. cöpenick
        Ramoona* kirjoitti:

        Kiitos huolenpidostasi, kiitos lämmittää niin mukavasti synkeänä syysiltana. Varmaan pidät lätyistä, siihen arvelen nikkisi viittaavan , ja toivonkin , että niitä saat ja hilloa myös. :)

        Jospa kapteenikin kiittää, kun tulee paikalle, voi olla kiireitä aluksensa kanssa näin syysmyrskyn aikaan.

        Kiittää kiittää. Sieltähän tämän ja monen muunkin kappaleen lähteet löytyvät.


    • syys-laulu

      mikä tuon laulun oikea nimi on?

      .

      • zept

        Kyssäri toikin. Tai. Mikäkhän mahtais olla Sepeteuksen poikien isä? Mut kato.

        Syyslauluja lie tällä nimellä lukuisa määrä. Google tietää näistä monii.


      • syys-laulu
        zept kirjoitti:

        Kyssäri toikin. Tai. Mikäkhän mahtais olla Sepeteuksen poikien isä? Mut kato.

        Syyslauluja lie tällä nimellä lukuisa määrä. Google tietää näistä monii.

        voin hakea sen kuultavaksi You Tubesta, jos löytyy. Itse en ole ko. kappaletta kuullut.
        Cumulus, Finntrio ja Loiri ainakin sen esittävät.

        Minä muuten tiedän pojujen isin nimen.
        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      70
      796
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      589
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe