Voimakas likinäköisyys

Lasillinen

Eksyin netissä surffaillessani sivustoon, jossa oli voimakkaasti likinäköisiä ihmisiä ja heidän käyttämiään lasejaan. Oletteko törmänneet moiseen?

http://public.fotki.com/Micha/anna_wearing_myodiscs/

Aika harvoin törmää henkilöihin, joilla on -14--20 dioptrin lasit. Itse en ole ainakaan törmännyt.

12

2828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Huonompi silmäni on hajataiton kera melkein -14. Silmälääkääri lohdutti kertomalla, että huonoin hänen asiakkaillaan ollut likinäköisyys on -30.

Aikamoisia pullonpohjalaseja noissa kuvissa. Onneksi sain avun leikkauksesta. Hieman hajataittoa jäi ja ikänäkö jo painaa päälle, mutta lukulasit ja ohuet linssit on ihan ok. Kuvia katsottuani ymmärrän, miksi ihmiset nyt kiinnittää huomioita silmiini.

• piilarimies

Karmaisevia kuvia. Jos joku vielä väittää, ettei rillit rumenna...

• voi kehittyä__

vielä vanhempanakin jos joutuu tekemään esim. jotain työtä missä tarvitaan tarkkaa lähinäköä.
      Silmä mukautuu lähinäköön, mutta kaukönäkö heikentyy.
      Yleensä näön heikkeneminen tapahtuu kylläkin jo kasvuiässä

• docci76

silmän sisäinen piilolinssi ratkaisee

• ZVewsa

Ja paljonkohan sekin tulee maksamaan?

• tämä tarina on tosi

Eipä noissa mitään uutta mulle ollut. Minulla oli -22 jo kouluaikoina ja arvatkaa, oliko kivat murrosiässä. Siksi en ymmärrä, jos joku kitisee jostain -3 laseista.
      Nyt oon jo vanha muori, ja laseista pääsin eroon, kun toinen silmä sokeutui ja toiseen tuli kaihi, joka korvattiin tekomykiöllä.

• kaihileikattu

Nimimerkki "tämä tarina on tosi". Menikö sinun leikkauksesi hyvin? Kauanko siitä on?
        Minulle tehtiin kaihileikkaus ainoaan näkevään silmään 1 kk sitten ja nyt jännittää, pysyykö verkkokalvo paikallaan, kun likinäköä oli -9.

Olen kiitollinen, jos viitsit vastata.

• tämä tarina on tosi
        kaihileikattu kirjoitti:

Nimimerkki "tämä tarina on tosi". Menikö sinun leikkauksesi hyvin? Kauanko siitä on?
        Minulle tehtiin kaihileikkaus ainoaan näkevään silmään 1 kk sitten ja nyt jännittää, pysyykö verkkokalvo paikallaan, kun likinäköä oli -9.

Olen kiitollinen, jos viitsit vastata.

Hei kaihileikattu, omasta leikkauksestani on jo jotain 7-8 vuotta ja verkkokalvo on pysynyt ainakin vielä paikallaan.
        Harmittaa etten mennyt jo aikaisemmin leikkaukseen, mutta toinen silmälääkäri vastusti leikkausta ja pelotteli juuri tuolla verkkokalvon irtautumisella, ja niin siirsin leikkausta useamman vuoden. Lopuksi kuitenkin tuntui, etten jaksa enää heikolla näöllä, jossa kaihi haittasi ja oli vielä voimakas piilolinssi tai vahvat miiinuslasit. Leikkaus meni ongelmitta ja maailma kirkastui ihmeesti.
        Aina ei tietenkään mene yhtä hyvin. Kaikissa leikkauksissa on omat riskinsä. Mutta jos on jo melkein sokea kaihin vuoksi, niin riski kannattaa ottaa.
        Toivottavasti kaikki menee hyvin sinullakin:)

• Klm

aika vanhoja kuvia. nykyäänhän saa ohennettuja linssejä..

• hernesilmäinen

Ohennetut linssit maksaa sen verran huomattavasti ekstraa, että itselläni on tyytyminen ihan ohentamattomiin -9.50 linsseihin. Pahemminkin voisi tietysti olla, en ole edes tiennyt, että noinkin isoja miinuksia (-15>) voi olla.

• tiiitatii

Yleensä voimakkaaseen likinäköön liittyy näkökykyä uhkaavia sairauksia, erityisesti vanhemmalla iällä. Onneksi aina ei tule ongelmia. Onko täällä ketään, jolla on vahvat lasit, mutta silmät ovat säilyneet terveinä vielä vanhemmallakin iällä.

• enusko

Ei kai kukaan likinäköinen käytä enää ohentamattomia linssejä!Ohennettu 1.6 muovi linssi jo -7-8 on silti jo 0.7cm paksu reunasta.Ei hinta voi olla syy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe