SAIRASKULUVAKUUTUS TAPIOLASTA

KYSELEVÄ

Kertokaapa ihmiset kokemuksistanne tapiolan sairaskuluvakuutuksesta. Itselläni on ollu tähän päivään asti Tapiolasta startti-vakuutus, joka on otettu minulle ihan pienestä pitäen.( vuosikulu ollu n. 250e) Nyt sitten pitäisi uutta ottaa, kun tuo vanha päättyy. Kävin ihan tapiolan toimistossa, ja sain sieltä kaksi tarjousta sairaskuluvakuutuksesta. Ensimmäisessä vuosikulu on n. 280e ja omavastuu 90e, toisessa vuosikulu 207e ja omavastuu 135e. (omavastuun kustannus koskee koko vuotta)Kuulemma nykyään on trendinä, että omavastuut alkavat nousemaan. Korvaa yhteensä kuluja n. 50 000e, tai loppuu viimeistään 65vuotiaana.
Tähän päivään mennessä minulla ei ole ollut ongelmia tapiolan kanssa. Itse asiassa minulta löytyy sieltä autovakuutusta, kotivakuusta, tilit.
Aika selkeä juttu on että jonkinlaiseen sairaskuluvakutukseen päädyn, mutta olisinkin kyselyt että onko muilla kokemuksia näistä vakuutuksista?

4

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairas 09686907+

      Maksamme veroissa julkisenpuolen, joka vielä maksaa osan yksityisen kuluista. Sen jälkeen otetaan vakuutus, jolla maksetaan vuosittain korvaus vakuutusyhtiölle, joka maksaa yksityisen lääkäripalvelut. Tämän jälkeen voimme käydä yksityisellä, jossa meidät ottaa vastaan sama lääkäri, joka on myös kunnallisella puolella tekemässä lääkärin työtä. Elikkä tämä lääkäri saa 2paikasta palkkaa. Ei ole ihme, että lääkäriliitto vastustaa lääkäreiden koulutuspaikan lisäämistä. Nyt lääkereistä ollaan voitu tehty Jumalasta seuraava ja vielä ylöspäin.

      • jhsejhjsssssssss

        Ilmeisesti sinun on helppo alkaa jeesustella muissakin asioissa. Miksi et vastaa kysymykseen? vai eikö kosketa sinua?

        Olen urheileva nuorimies, alle 30, ja minulta leikattiin polvi turhaan, koska julkiselta puolelta ei päässyt 400 euroa maksamaan magneettikuvaukseen. Leikkaava lääkäri oli niin varma oireiden perusteella, että ei antanut kuvata. Olisin ilmanmuuta ottanut kuvat, jos olisi sen saanut yli 75% halvemmalla eli 90 eurolla(omavastuu). Tästä olisi julkinen puoli säästänyt kun olisin lyönyt omat kuvani tiskiin kirurgin vastaanotolla.

        Ja nyt voi taas jeesukset jeesustella. Silti polvessani on turhia reikiä nyt loppuelämän ja kierukkaa on ronkittu turhaa.


      • sdkjfjfds

        ""Tämän jälkeen voimme käydä yksityisellä, jossa meidät ottaa vastaan sama lääkäri, joka on myös kunnallisella puolella tekemässä lääkärin työtä. Elikkä tämä lääkäri saa 2paikasta palkkaa""

        käyttäytyy julkisella erittäin ynseästi, jopa ylimielisesti ja vetoaa tarkoituksella "resurssipulaan".
        "Resurssi"pula loppuu välittömästi, kun kyseinen lääkäri jatkaa työtään samoissa yhteiskunnan tiloissa ja alkaa laskuttaa omaan pussiin. Yllättävän hyvin "jaksaakin" vaikka iltaa pukkaa vai lepäilikö koko päivän ?


    • turvaa 65 vuotiaaksi

      Mieti, kestääkö kukkaro pikkujutut itse maksaen ja vakuutus on vain isompia sairauskokonaisuuksia varten.
      Kannattaisin jälkimmäistä itse, mutta riippuu tilanteestasi. Ehdottomasti kannattaa olla jokin sairauskuluvakuutus, jos suinkin on varaa. Esim. tuo 207 jaettuna 12 kk ei ole paljoa kuukautta kohden. Itse olen jo iäkkäämpi ja minulla on vakuutuksessani iso omavastuu. Työterveyshuoltokin on aika kattava, mutta entä jos ei enää voisi olla työssä - sitten olisi vain julkinen terveydenhuolto tai menettäisit ehkä säästösi sairauden kohdatessa. Olen saanut olla terve, mutta tietoisuus turvasta rauhoittaa mieltä. Olen sivusta nähnyt paljon erilaisia tilanteita, joissa vakuutus olisi ollut tärkeä juttu. Julkinen terveydenhuolto on usein ok, mutta on niitä muitakin esimerkkejä. Yksityiset palvelut useissa tilanteissa ovat nopeammat, saa parhaan hoidon. Terveenä pitää ottaa vakuutus, eli kauan ei kannata miettiä. Tapiolan vakuutukset ovat hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Olen työkseni tutkinut eri firmojen vakuutusehtoja.Pääasia, että on jostakin suht kattava vakuutusturva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe