Tuttuja Ausseissa?

exchange

Olisiko kenelläkään sosiaalisia ja avoimia sukulaisia tai muita tuttavia Australiassa, jotka haluisiva ottaa vaihto-oppilaan noin vuodeksi/lukukaudeksi? (vastuusta, rahoista yms. voidaan keskustella myöhemmin)
En yleensä perusta paljon noista valmiista hommista.. miellummin järkkään itse :)
Mutta tuo isäntäperhe on pienoinen ongelma.

Tietysti voisin jotai kertoa itsestäni, eli siis jos haluatte olla avuksi, niin kysymyksiä ja ehdotuksia voi laittaa sähköpostilla: [email protected]

Olisi ihanaa jos jostain löytyisi apua. Olen itse valmis tekemään paljon tämän asian eteen.. Mitään sitovaa ei tietenkään nyt tarvii sanoa, mutta jos on pienintäkään mahdollisuutta, niin kertokaa ihmeessä :)

2

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIR2

      Niista vaihtarijarjestoista / -yhtioista on kylla hyotyakin. He jarjestavat paljon sellaista, jota yksinainen ihminen ei joko tulisi tehneeksi tai ei edes pysty tekemaan:
      * tukiverkosto - seka peer support (esim tapaamiset ja teemapaivat muiden vaihtareiden kanssa) etta tukihenkilo
      * perheiden valinnat ja neuvottelut seka vuoden alussa etta sen kuluessa
      * ongelmien selvityksia ja jopa perheiden tai koulujen vaihtoja asioiden mennessa huonosti
      * juridiset kuviot kuntoon - kuka vastaa mistakin ja mika on kenenkin rooli eri tilanteissa.

      Itse lahtiessasi olet ihan omillasi, hyvassa ja pahassa. Eri kulttuuriin mentaessa olisi ensiarvoisen tarkeaa etta tukiverkosto on olemassa.

      Oman kokemukseni mukaan parhaan hyodyn ja annin saa kun asuu puhtaasti paikallisessa perheessa. Taalla utelemalla on suuri todennakoisyys saada (ainakin osin) siirtolaisperhe isannaksi. Silloin kokemuksesi maan tavoista ja kulttuurista jaa puolinaiseksi. Siihen kuoppaan on turha tipahtaa kun taydenkin kokemuksen voi saada!

      • exchange

        Todellakin niistä on hyötyä, tosin ottavat naurettavia summia siitä. Viisumi on myös yksi asia, joka voi olla vaikea hankkia.
        Moni ystäväni on järjestöjen kautta mennyt, eikä toistaiseksi ole tullut suurempia ongelmia :)

        Ensimmäisenä haluaisin harrasukseni puolesta hiukan olla päättämässä minne menen, kaikkialla kun noita jalkapallojoukkueita ei ole.. ja vaikka olisikin, niin minkä tasoisia. Yleensä järjestöt eivät kauhean tarkasti tiedä paikallisista harrastemahdollisuuksista, tai oikeammin sanottuna sen tasosta.

        Tarkoituksenani on mennä paikalliseen perheeseen, mutta joitakin kontakteja luomalla, voisi niitä löytää ystävien ym kautta. Olen ystäviltäni jonkun verran tiedustellut, olisiko heillä joitain sukulaisia, jotka voisivat AUTTAA tai tiedustella, josko heidän joku tutuistaan haluaisi vaihto-opiskelijan ottaa.

        Tykkäilen vaan järjestellä itse asioita, enkä yleensäkään pidä valmiista pakettimatkoista yms. (ottavat monesti välistä).
        Elikkä tämmöstä. Mutta voi se hyvinkin olla, että joudun järjestöön turvautumaan, jos en muualta kautta pääse :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1640
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      152
      1010
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      60
      851
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe