Kun kahvi ei enää maistu...

PimuF.

Tässä melkein täysin TEE-linjalle on joutunut siirtymään. Kahvi on vain pahanmakuista..Tämä tuli aika yllättäen tämä muutos..kupin silloin tällöin voi enää juoda...Onko muille Teille käynyt samoin.. Edes aamukahvi ei maistu...Kuukauden ajan vain teetä enemmän, ja enemmän...ja enemmän...

Nooh..aika aikansa kutakin myös kahvia..Teetä Kiitos! Kahvin sijaan.;))

t.Pimu

26

5802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ..

nythän sitä saa juoda puhtaalla omallatunnolla, kun on oikea terveysjuoma. Teestä en ole koskaan tykännyt.
      .

• PimuF.

kahvia join...mutta, yks kaks..maistui vaan yököttävältä...joten siirryin teehen...No..tänään yritin..ei vaan tipu...alas täytyi kaataa loput pois...Vähän kummastuttaa...että, missä vika? Miehellä sama juttu...ennen todella JOI kuppikaupalla..nyt ei maistu...muutakuin aamukahvi....Kundi meillä kohta ainut joka juo kahvia;)..

t.Pimu

• Pirre*
        PimuF. kirjoitti:

kahvia join...mutta, yks kaks..maistui vaan yököttävältä...joten siirryin teehen...No..tänään yritin..ei vaan tipu...alas täytyi kaataa loput pois...Vähän kummastuttaa...että, missä vika? Miehellä sama juttu...ennen todella JOI kuppikaupalla..nyt ei maistu...muutakuin aamukahvi....Kundi meillä kohta ainut joka juo kahvia;)..

t.Pimu

käydä lääkärissä, joskus se kahvin tökkääminen on merkki jostain piilevästä sairaudesta..en pelottele, - olen vaan joskus jostain lukenut- tai kuullut asiasta..

• Marlyn.
        PimuF. kirjoitti:

t.Pimu

kiusata että olet raskaana :-))
        Mutta onko vedessä muutoksia,entäs kahvimerkissä? Itse en ole koskaan ollut kahvi friikki ja en ole ymmärtänyt touhotusta ettei silmiä saa auki ellei saa kahvia,pöh.

Keitän kyllä,etupäässä se maistuu pahalle,lorauttelen pitkin päivää sitä vaikka maidon joukkoon vähän makua antamaan ja voimpa sanoa että se ei ole koskaan edes maistunut hyvälle.?! Miks juoda sitten,kylässäkin aina joutuu selitteleen,älkää vaan mun takia sitten keittäkö jne.ja puoli kuppia kiitos.

Tee on hyvää ja saa vaikka millaisia teelaatuja kaikilla vivahteilla,se on vaan aina niin hitsin kuumaa,ja kylmänäkin muuten hyvää janojuomaa,kuten kahvikin kesällä.Laitan jääkaappiin ja sieltä sitten rasvattoman maidon kans.

• PimuF.
        Marlyn. kirjoitti:

kiusata että olet raskaana :-))
        Mutta onko vedessä muutoksia,entäs kahvimerkissä? Itse en ole koskaan ollut kahvi friikki ja en ole ymmärtänyt touhotusta ettei silmiä saa auki ellei saa kahvia,pöh.

Keitän kyllä,etupäässä se maistuu pahalle,lorauttelen pitkin päivää sitä vaikka maidon joukkoon vähän makua antamaan ja voimpa sanoa että se ei ole koskaan edes maistunut hyvälle.?! Miks juoda sitten,kylässäkin aina joutuu selitteleen,älkää vaan mun takia sitten keittäkö jne.ja puoli kuppia kiitos.

Tee on hyvää ja saa vaikka millaisia teelaatuja kaikilla vivahteilla,se on vaan aina niin hitsin kuumaa,ja kylmänäkin muuten hyvää janojuomaa,kuten kahvikin kesällä.Laitan jääkaappiin ja sieltä sitten rasvattoman maidon kans.

vaikka olisinkin tullut raskaaksi; niin ilo uutinen se olisi ollut;)) Nyt tuo ei enää mahdollista..tai sit täytyisi olla joku ihme raskaus;))...mieheni kun sairastui vakasti genaatali-alueen syöpään...että, tuskin senkään puolesta mahdollista;)..Mutta..tuon olen huomanut vähän itseäni vanhemmissa tuttavissa ja ystävissä myös...kahvi...ei heillekään maistu.. Ennen aina ihmettelin miksi pyysivät teetä kahvin sijaan...En enää ihmettele..

Otapa nuo omat teepussit sinne käsilaukkuun...kun kyläilemään menet...Monet eivät osaa varautua Tee-vieraisiin...kahvi kun se yleisempi juoma...

Tuo sitruuna tee varsinkin janojuomana kylmänä on todella hyvää...se oikeesti piristää ja vie myös janon..

• PimuF.
        Pirre* kirjoitti:

käydä lääkärissä, joskus se kahvin tökkääminen on merkki jostain piilevästä sairaudesta..en pelottele, - olen vaan joskus jostain lukenut- tai kuullut asiasta..

pitäisi tai olisi pitänyt mennä kuukausi sitten tuonne vuositarkastukseen...laboratoriossa vieläkin käymättä...mies hoputtaa ja häteilee..En tiedä, taitaa olla oikeesti joku vika...Olen aina muita hoitamassa...mutta, itseni jätän viimeiseksi...Ei tarvitsisi muuta kun mennä... Voi olla tuo lapsena saatu tutkimuspelko mikä saa minutkin näin höhlästi suhtautumaan...jostain tämäkin johtuu...itse epäilen että, nuo verenpainelääkkeiden teho ei nyt riitä...voi olla että, syy siinä miksi kahvi tekee nyt pahan olon...

Nooh...härkää sarvista...ehkä syytä mainita..

Kiitos, Pirre..

t.Pimu

• Anonyymi
        PimuF. kirjoitti:

t.Pimu

Onko teidän vedessä tapahtunut muutos? Veden laatu vaikuttaa kahvin makuun.
        Mkr.

• päivässä noin kaksi mukillista kahvia. Talvella tulee mielitekona lenkin jälkeen juoda kamomilla teetä joka makeutettu hunajalla ja syödä näkkäri juustosiivulla:))

• Pimuf.

löysin tuolta laatikon perältä sellaisen puisen sorvatun lusikan...siinä tulee jotenkin väkisin sellainen rauhallinen fiilis...tuo lusikan kun kastaa tuohon juoksevaan hunajaan...ja pikkuhiljaa tuo hunaja tippuu kuppiin;)) Jotenkin rauhoittavaa...pieni juttu..Sen verran kärsimätön TEEN juoja olen että, näitä pussi tee-lajia suosin...Oletkos kokeillut muuten valkoista teetä? On hyvän mukaista..Minulla tuolla keittiössä sellainen pieni seinä kaappi sen olen nyt varanut itselleni TEE-kaapiksi;)) Vähän eri laatuja jo siellä on kiva vaihdella..makuja...

t.Pimu

• Pimuf. kirjoitti:

löysin tuolta laatikon perältä sellaisen puisen sorvatun lusikan...siinä tulee jotenkin väkisin sellainen rauhallinen fiilis...tuo lusikan kun kastaa tuohon juoksevaan hunajaan...ja pikkuhiljaa tuo hunaja tippuu kuppiin;)) Jotenkin rauhoittavaa...pieni juttu..Sen verran kärsimätön TEEN juoja olen että, näitä pussi tee-lajia suosin...Oletkos kokeillut muuten valkoista teetä? On hyvän mukaista..Minulla tuolla keittiössä sellainen pieni seinä kaappi sen olen nyt varanut itselleni TEE-kaapiksi;)) Vähän eri laatuja jo siellä on kiva vaihdella..makuja...

t.Pimu

en ole koskaan maistanut, mutta meillä on irto- ja pussi teetä eri lajeja, vanhin tyttäreni kotona ollessa ja nykyisin milloin tulee käymään, juo milloin mitäkin marja & yrtti teetä.. Minä yleensä vain talvisaikaan.:))

• PimuF.
        sasus kirjoitti:

en ole koskaan maistanut, mutta meillä on irto- ja pussi teetä eri lajeja, vanhin tyttäreni kotona ollessa ja nykyisin milloin tulee käymään, juo milloin mitäkin marja & yrtti teetä.. Minä yleensä vain talvisaikaan.:))

pelkkä musta tee...vaikka sekin hyvää jos, ei liian vahvaa...niin siihen kyllästyisi..Monella varmasti ennakkoluulo teehen...kun aikanaan oli tarjolla vain tuota mustaa teetä...No, tässä tee rituaalista vielä..joskus aikanaan vanhemmilleni toin kaksi venäläistä aitoa teemukia Venäjältä..missä nuo pidikkeet sellaiset taotut..nyt ne minulla...tuolla kaapissani;)...Pitäisi lähteä metsästämään jostain siihen toinen lasi...on mennyt rikki ajan saatossa...toisessa vielä ehjänä...Muistan kun olin nuori ja tuonne silloiseen Leningradiin ja Moskovaan matkattiin junalla...niin junavaunuissa tämä tee tarjoiltiin samanlaisista mukeista...ja ne sokeritpalat sitten olivat ainakin neljä kertaa isommat kuin meillä;)) Ai niin, teen kanssa tarjoitiin myös sitruunaa ja keksejä;)) Tuollaisen vanhan aikaisen hyvän samovaarin missä nuo putket kunnossa kun saisi vielä vaikka vain koristeeksi...Vitsi minä taidan vaipua jo nostalgia ikään...kohta alan haikailemaan öljylampun perään...ja paksuiset samettiverhot ja globeliiniset pöytäliinat...ja..

t.Pimu

• PimuF. kirjoitti:

pelkkä musta tee...vaikka sekin hyvää jos, ei liian vahvaa...niin siihen kyllästyisi..Monella varmasti ennakkoluulo teehen...kun aikanaan oli tarjolla vain tuota mustaa teetä...No, tässä tee rituaalista vielä..joskus aikanaan vanhemmilleni toin kaksi venäläistä aitoa teemukia Venäjältä..missä nuo pidikkeet sellaiset taotut..nyt ne minulla...tuolla kaapissani;)...Pitäisi lähteä metsästämään jostain siihen toinen lasi...on mennyt rikki ajan saatossa...toisessa vielä ehjänä...Muistan kun olin nuori ja tuonne silloiseen Leningradiin ja Moskovaan matkattiin junalla...niin junavaunuissa tämä tee tarjoiltiin samanlaisista mukeista...ja ne sokeritpalat sitten olivat ainakin neljä kertaa isommat kuin meillä;)) Ai niin, teen kanssa tarjoitiin myös sitruunaa ja keksejä;)) Tuollaisen vanhan aikaisen hyvän samovaarin missä nuo putket kunnossa kun saisi vielä vaikka vain koristeeksi...Vitsi minä taidan vaipua jo nostalgia ikään...kohta alan haikailemaan öljylampun perään...ja paksuiset samettiverhot ja globeliiniset pöytäliinat...ja..

t.Pimu

slaavilaista tyyliä.. Me käytiin täs joitaki vuosia sitten Viipurissa, mentiin tietty pyöreeseen torniin, tilattiin toisen rouvan kanssa teetä, tietty olin siinä uskossa, että samovaari teetä saisimme, kissanviikset, tarjoilija toi pussiteetä, kyllä otti pannuun ): Olis pitäny kuiteski tilata shamppanja lasilliset, niinkuin miehemme teki. Olis ollu askel paljon keveämpi:))

• PimuF.
        sasus kirjoitti:

slaavilaista tyyliä.. Me käytiin täs joitaki vuosia sitten Viipurissa, mentiin tietty pyöreeseen torniin, tilattiin toisen rouvan kanssa teetä, tietty olin siinä uskossa, että samovaari teetä saisimme, kissanviikset, tarjoilija toi pussiteetä, kyllä otti pannuun ): Olis pitäny kuiteski tilata shamppanja lasilliset, niinkuin miehemme teki. Olis ollu askel paljon keveämpi:))

iso-äitini koti osoite kun tallessa...en tiedä onko tuo liikerakennus ja asuinrakennus enää...missä hänen äidillään oli kauppa ja samalla siinä asuivat kahdestään iso-äitini ja hänen äitinsä...katu varmaankin löytyisi...Aina vaan jää tuo meneminen...nuorena muistan tuon kun joskus menimme bussilla niin tuo linja-autoasema on jäänyt kyllä mieleeni...ja sitten Teri-joki..ja ne datzat siellä...eipä oikein muuta;;)) no on toki..mutta, ei sitä kaikkea voi paljastaa;)) Iso-äitini oli siitä onnekas että, hän pääsi näkemään myös Pietarin hienosto elämää...hän kävi siellä balettikoulussa;)) nooh..ihana iso-äiti minulla hän oli sukumme balleriina aina tuo hyvä ryhti...hänessä oli sitä jotakin..johon leski-miehen oli helppo ihastua;)) Jotakin jos, piti turhana kommentoida tai selitellä sanoi meille lapsille vain; Ododo...ja meistä iso-äiti sanoi jotain kuolematonta ja viisasta...;))

t.Pimu

• Anonyymi
        PimuF. kirjoitti:

iso-äitini koti osoite kun tallessa...en tiedä onko tuo liikerakennus ja asuinrakennus enää...missä hänen äidillään oli kauppa ja samalla siinä asuivat kahdestään iso-äitini ja hänen äitinsä...katu varmaankin löytyisi...Aina vaan jää tuo meneminen...nuorena muistan tuon kun joskus menimme bussilla niin tuo linja-autoasema on jäänyt kyllä mieleeni...ja sitten Teri-joki..ja ne datzat siellä...eipä oikein muuta;;)) no on toki..mutta, ei sitä kaikkea voi paljastaa;)) Iso-äitini oli siitä onnekas että, hän pääsi näkemään myös Pietarin hienosto elämää...hän kävi siellä balettikoulussa;)) nooh..ihana iso-äiti minulla hän oli sukumme balleriina aina tuo hyvä ryhti...hänessä oli sitä jotakin..johon leski-miehen oli helppo ihastua;)) Jotakin jos, piti turhana kommentoida tai selitellä sanoi meille lapsille vain; Ododo...ja meistä iso-äiti sanoi jotain kuolematonta ja viisasta...;))

t.Pimu

Jotain on tapahtunut kahvin laadussa.ei maistu enää kahvilat.pakko siirtyä kaakaoon

• vain pieni kupponen

mutta tekee pyörryttävän pahan/heikon olon jos juon sitä päivänmittaan enempi.

• PimuF,

olisiko tuo kofeiini sit jotenkin se aineosa vaikka...Itselläni tuo verenpaine lääkitys ollut jo lähes 30 vuotta päällä jatkuvasti...voihan olla että, muutosta ei itse tuossa elimistössä vaan huomaa...jospa tuo sydän sitten reagoi tuohon kofeiiniin...pieneenkin...jollain tavalla..

t.Pimu

• vuosia sitten pitkin päivää kahvia, kerralla parikin kuppia, siitä tuli rytmihäiriöitä, sitten vähensin pikkuhiljaa, nykyisin juon vain aamulla ja päivällä. Toistaiseksi ei niitä tuntemuksia ole ollut. Joskus juhlistan kerran pari vuodessa ja juon suklaakahvia jossa joukossa pikkasen viskiä:)))

• Marlyn.
        PimuF, kirjoitti:

olisiko tuo kofeiini sit jotenkin se aineosa vaikka...Itselläni tuo verenpaine lääkitys ollut jo lähes 30 vuotta päällä jatkuvasti...voihan olla että, muutosta ei itse tuossa elimistössä vaan huomaa...jospa tuo sydän sitten reagoi tuohon kofeiiniin...pieneenkin...jollain tavalla..

t.Pimu

voi tulla jopa paniikkihäiriön kaltaisia oireita kofeiinista,levoton epämääräinen olo.Tuttavani kertoi hänelle lääkärin sanoneen ja itse olen huomannut myös kummallista levottomuutta joskus juodessani kahvia.

Se on se kofeiini aiheuttajana.

• PimuF.
        Marlyn. kirjoitti:

voi tulla jopa paniikkihäiriön kaltaisia oireita kofeiinista,levoton epämääräinen olo.Tuttavani kertoi hänelle lääkärin sanoneen ja itse olen huomannut myös kummallista levottomuutta joskus juodessani kahvia.

Se on se kofeiini aiheuttajana.

tykkää näistä energiajuomista..Nooh, vaikea ihan kokonaan kieltää..kun itse hankkimallaan fyrkalla haluaa ostaa..(ovat muuten törkeän hintaisia)...hänelle tuo liiallinen kofeiini saaminen on kuin myrkkyä..ei nuku..jos..liikaa tuota kofeiinia...Onneksi uskoo...toinen on makea..ja sokeri... Itse tuota ihmettelen kun paljon tuota kahvia en ole mielestäni koskaan juonut...muutaman kupin vain päivässä..Mutta, nyt totaalinen stoppi..

t.Pimu

• PimuF.
        sasus kirjoitti:

vuosia sitten pitkin päivää kahvia, kerralla parikin kuppia, siitä tuli rytmihäiriöitä, sitten vähensin pikkuhiljaa, nykyisin juon vain aamulla ja päivällä. Toistaiseksi ei niitä tuntemuksia ole ollut. Joskus juhlistan kerran pari vuodessa ja juon suklaakahvia jossa joukossa pikkasen viskiä:)))

tuon oman nuoruusystävien kanssa...no meillä aina rommia mukana...Tuohon teehen sit loraus rommia...eipä tullut merellä kylmä...Nooh..tuo pukeutuminen kyllä omaa juttunsa muutenkin..paljon kun saaristossa ulkomerellä asti oltiin..ja yövyttiin saaristossa...Niin meillä oli kullakin sellaiset karvaiset pilkkihaalarit siis kesällä...alle riitti rintsikat ja pikkuhousut ja paita...Todellinen kesä-asu..mutta eipä tullut kylmä merellä...ei me kyllä maihin niissä asuisteissa menty...mutta telttaan oli mukava kömpiä kun ei palellut...toinen sit lämmitti..kun pääsi sinne makupussiin asti..;)) Kätevä oli nämä pilkkihaalarit myös riisua; pois päältä ja vettäkin pitivät pinta kun sellainen;))

t.Pimu

• todistettu:

Kahvinjuonti vähentää riskiä sairastua Alzheimerin tautiin ja aikuisiän diabetekseen.
      Kukin tehköön niin kuin hyvältä tuntuu, minusta kahvi on parhaimmillaan ihanaa.
      .

• PimuF.

vitsinä nyt...Alzheimerin tauti todella raskas...joka siihen sairastuu..Eipä oikeesti haluaisi sitä varmasti kukaan...

Hyvää Yötä ja kiitos mukavasta rupatteluhetkestä nukkukaa hyvin;))

tsau;
        t.Pimu

• ----------

Vähän outoa. Pidän nimittäin valtavasti teestä. Mutta kun tuossa mietin, en muistanut milloin olisin juonut sitä viimmeksi. Tässä asunut 13 vuotta ja kertaakaan en ole teetä keitellyt. Noh, oli kuusvuotta sitä ennen melkoinen tsaijukyllästys. Taastä tulee aina mieleen liptonin pussitee. Vähän kuin pikakahvia. Kunnolla haudutettu teenjuuri ja pikkasen sokeria tai hilloa ja kermaa...

Piti oikein käydä tarkastamassa keittiössä, ei meillä ole ees pussiteetä :(

Mulla kävi kaffin kanssa tyypillisesti. En hirveesti juonut, ees jokapäivä. Sitten tuli yks vaiva ja lääkäri kielsi kahvin juomisen. Nyt menee pannullinen päivässä :/ Tollasista vahvoista kaffeista olen aina tykännyt. Mun suosikki on toi naapurimaan paarikaffi. Keitetään halvasta kaffilaadusta sokereineen ja maitoineen kattilassa ja sitten juodaan sitä seisaaltaa ja syödään samalla nakkisämpylä. On mulla mutteripannu ekspressoa varten. Tykkään siitä. Ainoa vika, että sitä ei voi juoda litra tolkulla, kenenkään maha kestä.

Mitähän taas koitin selittää.... Niinsiis, pitääkin ens kerralla kun käy kaupassa ostaa teetä. Jotain early greytä kun se ei ole liian vahvan makuista näin kun harvakseen on teetä dokaillut....

=DW=

• PimuF.

mullaki ollut...nyt elämän saatossa..(noita muuttoja kun) niin johonki jäänyt...Sillä kuumenettiin tuo kahvi levyn päällä..joo, tykkäsin kanssa että, hyvä kahvi. Kuitenkin senverran vahvaa...että, sitä exespressokahvia ei tosiaan voi juoda kuppikaupalla..Nuo oikein isot exespressokahvinkeittimet maksavatkin sitten maltaita..;)

Tuota en ole kuulutkaan että, hilloa myös kahviin...kanelia, ja kardemummaa, vanilijasokeria olen joskus kokeillut ihan tavallisen suodatinkahvin sekaan jos, laittaa..niin vähän erilainen maku;)) Meillä kundin suosikki on tuo capucino-kahvi...niitäkun on helppo sekoittaa ihan kuumaan veteen..niitäkin tänäpäivänä vaikka minkämakuisia..

Kokeile vaan näitä eri teelaatuja;))...tänä päivänä minusta tuo pussitee on korkealaatuista...sellaiset isolehtiset pussiteetä kun myös löytyy...en ole mikään expertti teejuoja...varmasti joku tuo teen vaatii aina irtoteestä...ja pitää näitä pussiteitä huonoja;)) Monella miehellä tuo käsitys samoin kuin omallani että, tee on aina mustaa...tuo valkoinen tee on ihanan mieto...ja väri vaalean kellertävä...lähes väritön..mutta maku todella hyvä...

t.Pimu

• peke22

voi juma

• TuuTiiToTöötituu

Olin kauan (yli 15 v) sitten matkalla maassa, jossa kahvi oli lievästi sanottuna karmeaa ja tee oli hyvää. Ostin sieltä teetä (vihreää ja mustaa) ja totuin juomaan sitä. Nykyään juon normaalisti vihreää teetä ja kahvia vain satunnaisesti. Kahvikaan ei sinänsä maistu pahalle, mutta tee on parempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      812
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe