Neuvoja etsivälle

Joannaelisa

Hei!
Olen asunut täällä Ecuadorissa 12 vuotta. Ensin Ibarrassa, sitten Mantassa ja nyt Quitossa sekä Baezan pienessä kaupungissa keskellä pilvisademetsiä.
Olen lukenut mielenkiinnolla keskusteluja Ecuadorista. Itse olen naimisissa ecuadorilaisen miehen kanssa, 6 vuotta jo takana ja meillä on 5-vuotias pikkupoika joka on sekä Ecuadorin että Suomen kansalainen.
Tämä on upea maa ja suurin riski matkustamisessa mielestäni on ettei mieli tee enää lähteä takaisin vaan tänne jää "jumiin".
Teen työtä Suomen Ulkoasianministeriön rahoittamassa kehitysyhteistyöhankkeessa, Suomen Vapaakirkon työntekijänä, yhteistyötahonamme on Ecuadorin PACTO-kirkko. Hankkeita on kertynyt jo useampi taakse, työtä teemme Napon provinssin vammaisten lasten ja nuorten parissa Amazonia-alueella.
Suomalaisia on täällä Ecuadorissa valitettavan vähän ja kotimaata tulee aina ikävä. Joten vastailen mielelläni kysymyksiin Ecuadoria koskien ja opastan löytämään eri palveluita täältä päin, mahdollisuuksieni mukaan tietenkin.
Toivottavasti moni muukin suomalainen löytää tämän ihanan maan.

2

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nina2

Hei,

Osaatko neuvoa kannattaako tilata kuljetus hotellin kautta vai saako kentalta (sisalta) jarjestettya kuljetuksen. Kiitos tiedosta jo etukateen.

• reppureissaaja2

Moi

Olen tulossa ecuadoriin 1.3 kuukaudeksi. Lento suoraan Quitoon. Tarkoituksena kierellä maata bussilla ja tutustua eri paikkoihin ja nähtävyyksiin. Nyt tarvitsenkin apuasi. Millaista reittisuunnitelmaa suosittelet kuukauden ajaksi. Tarkoitus löhöikkä myös rannalla. Nähtävyydet, hintataso? Maksetaanko usa dollarilla vai paikallisella rahalla. Kaikki info tervetullutta. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      69
      2372
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      251
      2367
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1558
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      41
      1395
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1357
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1329
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1230
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1019
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      999
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe