Ian Rankinin Rebus-sarja TV:ssä

werfgh

Tiedoksi kaikille Ian Rankinista pitäville: Rebus-sarja alkaa FST:llä 13.10 klo 22:10. Pääosissa on Ken Stott ja sarjassa on 10 jaksoa.

Eilen tuli ohjelma, missä kerrottiin sarjan tekemisestä.

Ja vielä: yhdessä jaksossa on mukana myös Ian Rankin. Hän pelastaa tappelussa olevan naisen. Rankin oli ihmetellyt kohtausta, koska kirjassa sitä ei ole. Ja hän totesi, että hän esiintyy sellaisessa kohtauksesa mitä itse ei ole kirjoittanut.

5

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takkutukka*

      viimeksi meni pari ensimmäistä jaksoa ohi. Muutoin köyhässä ja keppoisessa tarjonnassa Rebus on kelpo katsottavaa ja Ian Rankin laadukasta luettavaa!!

      Mukavia jännäri-iltoja!

      • werfgh

        Viime viikonlopulla ilmestyi uusin Rankin suomennos: 'Pimeän sylissä'. Vaikka vielä muutama sivu lukematta, niin voin suositella Rankinista pitäville ja muillekkin.

        Sunnuntaina esitetty ohjelma oli tehty silloin kun Rebus-sarjasta vielä oli kirjoittamatta 2 osaa. Rankin pohti mitä sitten. Hän sanoi, että voisi jatkaa sarjaa niin, että Siobhan Clarke olisi pääosissa. Taikka sitten joskus kirjoittaa Rebuksen varhaisista vuosista. Sarjahan alkoi, kun Rebus oli toiminut 15 vuotta poliisina. Joten varhaisvuosilel olisi mahdollista keksiä jotakin ...


      • melkein marple
        werfgh kirjoitti:

        Viime viikonlopulla ilmestyi uusin Rankin suomennos: 'Pimeän sylissä'. Vaikka vielä muutama sivu lukematta, niin voin suositella Rankinista pitäville ja muillekkin.

        Sunnuntaina esitetty ohjelma oli tehty silloin kun Rebus-sarjasta vielä oli kirjoittamatta 2 osaa. Rankin pohti mitä sitten. Hän sanoi, että voisi jatkaa sarjaa niin, että Siobhan Clarke olisi pääosissa. Taikka sitten joskus kirjoittaa Rebuksen varhaisista vuosista. Sarjahan alkoi, kun Rebus oli toiminut 15 vuotta poliisina. Joten varhaisvuosilel olisi mahdollista keksiä jotakin ...

        toinen jakso tulee ensi lauantaina.
        Rebus on mielestäni parempi tv-sarjana kuin kirjana.


      • Kykä
        melkein marple kirjoitti:

        toinen jakso tulee ensi lauantaina.
        Rebus on mielestäni parempi tv-sarjana kuin kirjana.

        Olen seurannut Rebus sarjaa Sft5:lta, valitettavasti minulla ei ollut mahdollisuutta katsoa neljää tai viittä (4/5) ensimmäistä osaa. Kysyisinkin teiltä, kuuluvatko nämä esim. videovuokura myymälöiden ohjelmaan? Jos ei, mistä alkaisin etsiä näitä aloitussarjoja?

        Terveisin ja Hyvää joulua


      • booky
        werfgh kirjoitti:

        Viime viikonlopulla ilmestyi uusin Rankin suomennos: 'Pimeän sylissä'. Vaikka vielä muutama sivu lukematta, niin voin suositella Rankinista pitäville ja muillekkin.

        Sunnuntaina esitetty ohjelma oli tehty silloin kun Rebus-sarjasta vielä oli kirjoittamatta 2 osaa. Rankin pohti mitä sitten. Hän sanoi, että voisi jatkaa sarjaa niin, että Siobhan Clarke olisi pääosissa. Taikka sitten joskus kirjoittaa Rebuksen varhaisista vuosista. Sarjahan alkoi, kun Rebus oli toiminut 15 vuotta poliisina. Joten varhaisvuosilel olisi mahdollista keksiä jotakin ...

        Jumitan Skotlannissa, koska Denise Minan ja Paddy Meehanin jälkeen luin vasta nyt Ian Rankinin 1997 ilmestyneen klassikon Sinistä ja Mustaa. Olen aina luullut, että irlantilaiset operoivat viskinjuonnilla, mutta skottiviskinjuonti on kirjan Skotlannissa vieläkin suvereeninpaa. Kirja on skottiviskien tuhti tietopaketti - enpä tiennyt kuin muutaman mainituista merkeistä.

        Kirja oli hyvä, mutta minulle vaativa. Nimiä ja väkeä lappasi alkupuolella sisälle kirjaan siihen tahtiin, että sain käänellä sivuja taaksepäin sen minkä etenin, jotta muistan kuka on kuka. Kellä oli kytköksiä kehenkin. Yhtyeiden esiteltyjen megahittien nimet olivat sarkastisia heittoja - minun luekemista eivät olisi haitanneet, vaikka olisivat olleet poiskin. Kun ennen ei kuljettu napit korvilla, en muista sanoja sen kummemmin, jolloin kappaleen nimeä kummempi kytkös tai sarkastinen heitto kirjan tekstin sisältöön olisi avautunut. Oliko niitä?

        En ole koskaan käynyt Skotlannissa, vieläköhän 2000-luvulla maassa vallitsee kirjan kaltainen aggressiivis-melankolinen omaleimaisuus vai onko yhdenmukaistava globalisaatiopaine jyrännyt jo Skotlanninkin?

        Teksti oli tiiviiksi rytmitetty, enpäs-tee-kuten-käsketään keskeisessä osassa. Nesbon Harry Hole ryyppää muuten lukijalle sympaattisemmin kuin Rebus. Ne kuuluisat juomisen motiivit ovat vihan lisäksi Holella myös muita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2081
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1558
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1166
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      972
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      959
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      764
    Aihe