Selailin normaalisti nettisivuja Macilla, kun yhtäkkiä eräälle sivulle (ruokareseptisivusto) kone meni jumiin, ei mikä toiminnot enää toimineet. Hiirellä klikaten ei saanu mitään toiminta auki. Sammutin koneen napista painaen, ja odottelin vähän aikaa kunnes avasin sen, mutta aukas koneen aina samalle jumitussivulle. Sit painoin 3sek sitä nappia ja avasin hetken päästä uudestaan: mitkään toiminnot ei koneessa toimi, en saa safaria tai mitään auki, ei avaa.
Kone on ihan uusi, ehkä 3 viikkoa vanha. Otin nyt vanhan läppärin esille, kun toi on ihan jumissa.
Mä en todellakaan ole mikään tietotekniikan ihmelapsi, joten tää teksti voi kuulostaa jonkun pron korvisssa naurettavalta. Mut mul pieni hätä päällä et mitä on tapahtunu ja mitä pitäisi tehdä.
Tyhmä kysyy.
2
400
Vastaukset
- 1stMacFinn
Ensinnäkin, mikä reseptisivusto? Vois käydä tutkailemassa.
Ja miten kauan painoit sitä virtanappia? Jos vain hetken, kone meni vain nukkumaan, joten se aukeaa juuri siitä mihin se nukutettaessa jäi.
Kokeile alt cmd esc näppäinten painamista yhtä aikaa, ruutuun pitäis tulla Pakota lopettamaan-ruutu. Siitä valitset Safarin ja pakota lopettamaan.
Paina sitä virtanappia niin kauan, että kone sammuu. Odota minuutti ja käynnistä uudestaan. Koneen pitäisi käynnistyä alusta alkaen ja valittaa, että sammutit väkisin.- hurååå
Joo toi pakota lopettamaan löytyy omenavalikosta (ylhäältä vasemmalta). Mut siinä on semmonen hassun hauska feature, että jos joku ohjelma on jumissa niinkuin safari tässä tapauksessa, niin eihän se omenavalikkokaan aukee.
Omenavalikon toki saa auki, jos ensin vaihtaa ohjelman johonki toiseen, kuten esim finderiin ja sit avaa omenavalikon.
Ihan pikku vinkki vielä, jos haluaa vetää virrat ihan kokonaan pois niin sitä virtanappia täytyy pitää pohjassa joku viis sekuntia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212267- 701146
- 1151036
- 491015
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856