Sympaattisen ihmisen säteily

pilvi*

Tapaamme erilaisia ihmisiä silloin tällöin sattumalta. Itselleni kävi tänään iltapäivällä niin. Pistäydyin Auroran serakunnan kahvilassa, missä myös on kirjasto. Etsin kirjan ja istuin kahvilan puolelle nauttimaan iltapäiväkahvia pienen kaakun kera.

Selailin kirjaa ja vanhempi herrasmiehen näköinen mies kaatoi kahvia itselleen hakeutuakseen sitten pöydän luo.

Kuinka ollakkaan hän kompastui hieman maton reunaan ja kahvikuppi putosi hänen kädestään. No koska olin lähempänä nostin kupin, ja ojensin talouspaperirullan hänelle.

Sen jälkeen istuin paikallani syventyen kirjaan. Tuo hienostunut mies kiitti hieman hämillään, johon minä iloisesti, että noin voi käydä meille jokaiselle.

Ilmeisesti hän kaipasi juttuseuraa, koska vieläkin hieman ujonlaisesti aloitti keskustelun, aivan jokapäiväisistä asioista. Se, mikä minua viehätti, oli ihmisestä säteilevä myönteisyys ja hiljainen rauha. Myös kuuntelemisen taito tuntui hänellä olevan. Kiireettömyys huokui hänestä hyvää tekevänä.

Kysyi vielä tehdessäni lähtöä, josko käyn usein siellä. Vastasin hyvin satunnaisesti käyn. Kauniisti hän nousi seisomaan nyökätessäni lähtiäiseksi.

Tulin ajatelleeksi, kuinka paljon voimme lukea ihmisen persioonasta pelkän äänen ja olemuksen perusteella.
Tuollaiset ihmiset saavat positiivisia tunteita kanssaihmisiä kohtaan.

Ehkä tuleekin talven mittaan pistäydyttyä useammin siellä kahvilassa.

73

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukas ¤

      on asukkaana vanha leskirouva, joka on hiljainen ja arkakin. Mutta kun juttelee hänen kanssaan niin ihan hymynsä kaunistaa ryppyiset kasvot. Niin mielissään hän on, että tuntuu hyvältä kun joku ilostuu muutamasta sanasta !
      Tuo vanha pieni täti, kauniine harmaine hiuksineen on ehdoton suosikkini. Jotkut vain tosiaan säteilee sisäistä tyytyväisyyttä. Koskaan hän ei moiti ketään, ja suhtautuu lapsiin ymmärtäväisesti, puolusti poikiakin, jotka potkivat palloa rappukäytävässä ja mekastivat yhdeksän jälkeen. Muutkin sitten rauhoittuvat.

      Sanoi vaan että Pojat on poikia !

    • hiton utelias

      kuten tuolla sanotaan, minkäslaisia tunteita on herännyt täällä räpeltäviä kohtaan ? Kenen pöytään menisit istumaan ? Onko yhtään sympaattisesti säteilevää naisihmistä , ne miehethän nyt jo tiedetään, keistä tykkäät.

      • pilvi*

        Toistakymmentä saattaisi oli valintani! Minä pidän ihmisistä, en kai nyt sentään tarvitse luetella kaikkia ?

        Kyllä täällä kivoja naisihmisiä löytyy, minun pöytääni taitaisin ottaa kaikki täällä kirjoittelevat. Jos nyt jonkun sanoisin haluavani pintaa syvemmältä tuntea on ehkä Hintrikka. Susmorsiankin olis kiva nähdä face to face, sais paremmin käsitystä ihmisenä.Tuoksuvattukin kiinnostaisi , on niin paljon syvällisyyttä.


      • pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

        Toistakymmentä saattaisi oli valintani! Minä pidän ihmisistä, en kai nyt sentään tarvitse luetella kaikkia ?

        Kyllä täällä kivoja naisihmisiä löytyy, minun pöytääni taitaisin ottaa kaikki täällä kirjoittelevat. Jos nyt jonkun sanoisin haluavani pintaa syvemmältä tuntea on ehkä Hintrikka. Susmorsiankin olis kiva nähdä face to face, sais paremmin käsitystä ihmisenä.Tuoksuvattukin kiinnostaisi , on niin paljon syvällisyyttä.

        muutamalla sanalla sanoa. Pidän kippari Cöpenicin suoruudesta ja hauskasta erilaisuudesta, sanoisinko sitä personallisuudeksi, ja hyvyydestä. Sitten tietenkin pidän Ruuneperin hengentuotteista, mutta melkoinen haaste hän on. Vaikeasti lähestyttävä. Jopel selkeä ja mutkaton , en viitsi jokaisesta nyt tässä tulkita, kun ei kukaan ole minulle aiheuttanut. Jjoutavakin on ihan symppis tyyppi. Enhän kaikkien kanssa edes ole keskustellut.
        Maalaismiehestä pidin kirjoituksiensa perusteella ja pahoittelen, että hän on poissa. Vaikutti niin kypsältä ihmiseltä.


      • Vähiin käy ennenkuin loppuu
        pilvi* kirjoitti:

        muutamalla sanalla sanoa. Pidän kippari Cöpenicin suoruudesta ja hauskasta erilaisuudesta, sanoisinko sitä personallisuudeksi, ja hyvyydestä. Sitten tietenkin pidän Ruuneperin hengentuotteista, mutta melkoinen haaste hän on. Vaikeasti lähestyttävä. Jopel selkeä ja mutkaton , en viitsi jokaisesta nyt tässä tulkita, kun ei kukaan ole minulle aiheuttanut. Jjoutavakin on ihan symppis tyyppi. Enhän kaikkien kanssa edes ole keskustellut.
        Maalaismiehestä pidin kirjoituksiensa perusteella ja pahoittelen, että hän on poissa. Vaikutti niin kypsältä ihmiseltä.

        Eipä paljon muita olekkaan,


      • nyyhnyyh
        Vähiin käy ennenkuin loppuu kirjoitti:

        Eipä paljon muita olekkaan,

        paljon pettyneitä.


      • (o.o)
        nyyhnyyh kirjoitti:

        paljon pettyneitä.

        Älähän itke,,,hymyä huuleen ;-DDDD


      • pilvi*
        (o.o) kirjoitti:

        Älähän itke,,,hymyä huuleen ;-DDDD

        sanoinhan että kaikki haluaisin pöytääni! :) Hymyilen vaikka melkein tulee tippa silmään :) Ei ole ketään jota vierastaisin, kyllä kaikki ovat tulleet tutuiksi ja ilahduttaneet minuakin kirjoituksillaan.

        Täällähän me ollaan toisiamme varten ja annetaan ajatuksiamme ja iloitaan toisistamme.

        Kaikista pidän se on varmaa, niin, että ei kyyneleitä naurua vain sanoo :D


      • Mie ja Sie, ei myö tykätä mistää
        pilvi* kirjoitti:

        sanoinhan että kaikki haluaisin pöytääni! :) Hymyilen vaikka melkein tulee tippa silmään :) Ei ole ketään jota vierastaisin, kyllä kaikki ovat tulleet tutuiksi ja ilahduttaneet minuakin kirjoituksillaan.

        Täällähän me ollaan toisiamme varten ja annetaan ajatuksiamme ja iloitaan toisistamme.

        Kaikista pidän se on varmaa, niin, että ei kyyneleitä naurua vain sanoo :D

        Mie tykkään, Paavost..Penast.. Marast..Tellust, Vellust en mie muist saa tykätäkkää, äit sano nii


      • pilvi*
        Mie ja Sie, ei myö tykätä mistää kirjoitti:

        Mie tykkään, Paavost..Penast.. Marast..Tellust, Vellust en mie muist saa tykätäkkää, äit sano nii

        ja se on murteista pitäminen, ne kun on aidompia, mitä en ennen ole päässyt kuulemaankaan.

        Kivoja ihmisiä täällä löytyy, ihan söpöjä! Monicakin ärhäkkä kuin mikä ensi vaikutelmana, ihan rehti tyyppi ja vetää uskollisesti laihdutuspalstaansa. Ihanaa on saada olla mukana !


      • en mie mahu siun luettelloo
        pilvi* kirjoitti:

        ja se on murteista pitäminen, ne kun on aidompia, mitä en ennen ole päässyt kuulemaankaan.

        Kivoja ihmisiä täällä löytyy, ihan söpöjä! Monicakin ärhäkkä kuin mikä ensi vaikutelmana, ihan rehti tyyppi ja vetää uskollisesti laihdutuspalstaansa. Ihanaa on saada olla mukana !

        En ole Moonika, viel vähään aikaan, sit toises elämäs voisin olla vähäsen, sie luulet vaat jot tunnet


      • oikeuvemukkainen
        pilvi* kirjoitti:

        muutamalla sanalla sanoa. Pidän kippari Cöpenicin suoruudesta ja hauskasta erilaisuudesta, sanoisinko sitä personallisuudeksi, ja hyvyydestä. Sitten tietenkin pidän Ruuneperin hengentuotteista, mutta melkoinen haaste hän on. Vaikeasti lähestyttävä. Jopel selkeä ja mutkaton , en viitsi jokaisesta nyt tässä tulkita, kun ei kukaan ole minulle aiheuttanut. Jjoutavakin on ihan symppis tyyppi. Enhän kaikkien kanssa edes ole keskustellut.
        Maalaismiehestä pidin kirjoituksiensa perusteella ja pahoittelen, että hän on poissa. Vaikutti niin kypsältä ihmiseltä.

        kyllä minunki mielikuvissa sus on se sympaatisesti säteilevin, ettei ois vähän tsernopiiliä mukana.


      • pilvi*
        oikeuvemukkainen kirjoitti:

        kyllä minunki mielikuvissa sus on se sympaatisesti säteilevin, ettei ois vähän tsernopiiliä mukana.

        tänne palstan kahvipöytään, olisi kiva kuulla missä " horroskaappi " merkeissä täällä olevat on syntyneet.

        pilvi* on syntynyt Kauriin merkissä alkukuusta tammikuussa. Olis hauskaa leikkiäkin välillä :D


      • 4 kupillista jo...
        pilvi* kirjoitti:

        tänne palstan kahvipöytään, olisi kiva kuulla missä " horroskaappi " merkeissä täällä olevat on syntyneet.

        pilvi* on syntynyt Kauriin merkissä alkukuusta tammikuussa. Olis hauskaa leikkiäkin välillä :D

        Eikös ne nimetyt ole heitä keitä odotat, minä juon kahvini kotona!


      • hmäästynyt..
        pilvi* kirjoitti:

        tänne palstan kahvipöytään, olisi kiva kuulla missä " horroskaappi " merkeissä täällä olevat on syntyneet.

        pilvi* on syntynyt Kauriin merkissä alkukuusta tammikuussa. Olis hauskaa leikkiäkin välillä :D

        taas palstalle tullut tuollainen luokittelija entisten lisäksi. Epätoivottuja sitten joskus aikojen päästä ihmetellään minne ovat kadonneet. Mikähän on rouvan pätevyys ja kenen mandaatilla tuot teet ?
        Eikö tänne yksi piilopirtti riitä!


      • 2+9
        hmäästynyt.. kirjoitti:

        taas palstalle tullut tuollainen luokittelija entisten lisäksi. Epätoivottuja sitten joskus aikojen päästä ihmetellään minne ovat kadonneet. Mikähän on rouvan pätevyys ja kenen mandaatilla tuot teet ?
        Eikö tänne yksi piilopirtti riitä!

        enkä odota ketään, mukavaa päivää vaan kaikille! Nyt ruuanlaittoon, moikka


    • seita rva.

      olis mukava, jos ihminen kelpais semmosenaan kuin on, ei teeskentelijänä , vaan aivan vain ihmisenä.
      Luule että kaikki me olemme loppujenlopuksi ystävällisiä, sympaattisia, elämän murjomia ihmisiä, jokaisella elämän kokemusta takanaan.
      Kaikki me kaipaamme toisiamme,,, luulen,,, ainaki salaa, vaikka emme ehkä näytä sitä ulospäin.
      Kertomasi tapahtuma oli ihana, piristi mukavasti arkea, jopa meitä lukijoita.
      Hymyilkäämme toisillemme, tarvitsemme toisiamme.

      • 2+1

        juuri sellaisena, omana itsenään. Kyllä sen vaistoaa.


      • kivun uhri
        2+1 kirjoitti:

        juuri sellaisena, omana itsenään. Kyllä sen vaistoaa.

        Minulle tuli hymy huuleen luonnollisesti aina ihmisiä tavatessa vaikka asiat eivät mennetkään hyvin.

        Viime aikoina onnettomuuksien tähden olo kivuliasta ja hidasta, joten hymy on häipynyt kun täytyy vaan yrittää kyetä käydä kaupassa ja siivota.

        Ei vaan jaksa paljon ottaa osaa kanssakäymiseen. Vasta nyt ymmärrän miksi ehkä sairauden tähden vanhemmat ihmiset näyttävät niin vihaisilta ja pahantuulisilta, jos kärsivät jostain ruumiillisesta vaivasta.


      • *Kukkahame*
        kivun uhri kirjoitti:

        Minulle tuli hymy huuleen luonnollisesti aina ihmisiä tavatessa vaikka asiat eivät mennetkään hyvin.

        Viime aikoina onnettomuuksien tähden olo kivuliasta ja hidasta, joten hymy on häipynyt kun täytyy vaan yrittää kyetä käydä kaupassa ja siivota.

        Ei vaan jaksa paljon ottaa osaa kanssakäymiseen. Vasta nyt ymmärrän miksi ehkä sairauden tähden vanhemmat ihmiset näyttävät niin vihaisilta ja pahantuulisilta, jos kärsivät jostain ruumiillisesta vaivasta.

        jokainen luokitella kirjoittajat mielessään, tuntuu vaan oudolta että se tehdään tässä, näitä luokkaeroja pitää olla ja kannanottoja erilaisia että syntyy jotain juttua.
        Joskus tekisi mieli tehdä se vihamieslista, mutta jääköön, tunnen kyllä ne henkilöt jotka tökkii ja huomauttelee päästäkseen sanomaan.
        Kai jokaisella saa olla mielipiteitä eihän maailma huomautuksiin ole kaatunut Matiltakaan, poika vaan porskuttaa, henkilökemiat tulee esille vasta naamanäkymän kanssa, eikä se riipu ulkonäöstä kuitenkaan himpun vertaa.
        Anteeksi kun tulin sotkemaan mutta tulin kuitenkin!


      • kylläsesiitä
        *Kukkahame* kirjoitti:

        jokainen luokitella kirjoittajat mielessään, tuntuu vaan oudolta että se tehdään tässä, näitä luokkaeroja pitää olla ja kannanottoja erilaisia että syntyy jotain juttua.
        Joskus tekisi mieli tehdä se vihamieslista, mutta jääköön, tunnen kyllä ne henkilöt jotka tökkii ja huomauttelee päästäkseen sanomaan.
        Kai jokaisella saa olla mielipiteitä eihän maailma huomautuksiin ole kaatunut Matiltakaan, poika vaan porskuttaa, henkilökemiat tulee esille vasta naamanäkymän kanssa, eikä se riipu ulkonäöstä kuitenkaan himpun vertaa.
        Anteeksi kun tulin sotkemaan mutta tulin kuitenkin!

        erottuvat kyllä omilla avuillaan, ei siihen kenekään listoja tarvita. Oman itsensä esiintuomista muiden kauttahan tuo pilven yritys on.


      • yks-Katleija
        *Kukkahame* kirjoitti:

        jokainen luokitella kirjoittajat mielessään, tuntuu vaan oudolta että se tehdään tässä, näitä luokkaeroja pitää olla ja kannanottoja erilaisia että syntyy jotain juttua.
        Joskus tekisi mieli tehdä se vihamieslista, mutta jääköön, tunnen kyllä ne henkilöt jotka tökkii ja huomauttelee päästäkseen sanomaan.
        Kai jokaisella saa olla mielipiteitä eihän maailma huomautuksiin ole kaatunut Matiltakaan, poika vaan porskuttaa, henkilökemiat tulee esille vasta naamanäkymän kanssa, eikä se riipu ulkonäöstä kuitenkaan himpun vertaa.
        Anteeksi kun tulin sotkemaan mutta tulin kuitenkin!

        Miten muut tuntevat ja ajattelevat en sitä tiedä, mutta kyllä omassa mielessäni muodostuu mielikuva kirjoittajista. Minä olen yleensä ihmisistä kiinnostunut, joten niin siis täälläkin. Jopa siellä täällä tökkivän henkilökuvakin on muodostunut, mutta ihminen on erehtyväinen, sen muistan.
        Tuohan tämmöinen palstakirjoittelu mahdollisuuksia vaikka mihin. Täällä sekoittuvat erilaiset tarpeet. Vilpittömin lienee aito halu löytää täältä keskustelukumppaneita. Toisille on tärkeää, että voi yhdistää kirjoittajan henkilön hänen esille tuomiinsa kirjoituksiin. Kuulun itse niihin. Tällä tavoin todella tutustuu joihinkin vihmisiin. Varsinkin jo jonkun vuoden täällä pyörineenä voi syntyä viestittelyä sähköpostilla, tavatakin voidaan.
        Paljon on myös kirjoittajia, jotka ilmoittavat että vain mielipiteet kiinostavat, ei kuka ne sanoo. Tämä on ihan luonnollista, eihän sen pitäisi ketään haitata.
        Suohan tämä palsta mahdollisuuden leikkiä ym, provosoida, ärsyttää ym. Aika vapaatahan täällä on. Tuossa olen kukkahameen kanssa samaa mieltä, että tänne ei kannata luetella suosikkejaan ja inhokkejaan. Kunpa nyt kukaan ei takertuisi tuohon edelliseen virkkeeseen, kiitos.


      • edelliseen
        yks-Katleija kirjoitti:

        Miten muut tuntevat ja ajattelevat en sitä tiedä, mutta kyllä omassa mielessäni muodostuu mielikuva kirjoittajista. Minä olen yleensä ihmisistä kiinnostunut, joten niin siis täälläkin. Jopa siellä täällä tökkivän henkilökuvakin on muodostunut, mutta ihminen on erehtyväinen, sen muistan.
        Tuohan tämmöinen palstakirjoittelu mahdollisuuksia vaikka mihin. Täällä sekoittuvat erilaiset tarpeet. Vilpittömin lienee aito halu löytää täältä keskustelukumppaneita. Toisille on tärkeää, että voi yhdistää kirjoittajan henkilön hänen esille tuomiinsa kirjoituksiin. Kuulun itse niihin. Tällä tavoin todella tutustuu joihinkin vihmisiin. Varsinkin jo jonkun vuoden täällä pyörineenä voi syntyä viestittelyä sähköpostilla, tavatakin voidaan.
        Paljon on myös kirjoittajia, jotka ilmoittavat että vain mielipiteet kiinostavat, ei kuka ne sanoo. Tämä on ihan luonnollista, eihän sen pitäisi ketään haitata.
        Suohan tämä palsta mahdollisuuden leikkiä ym, provosoida, ärsyttää ym. Aika vapaatahan täällä on. Tuossa olen kukkahameen kanssa samaa mieltä, että tänne ei kannata luetella suosikkejaan ja inhokkejaan. Kunpa nyt kukaan ei takertuisi tuohon edelliseen virkkeeseen, kiitos.

        Luulen että yksi syy kahvipirtin arvosteluun on juuri se, että siellä aina nimellä huhuillaan ja nimille vastataan ja ihastuksesta huudellaan kun suosikit tapaa. Aloituksessa mainostetaan matalaa kynnystä mutta moni matalana sitä kautta poistuukin. Kyllähän nämä toinen toisilleen kirjoittavat muualtakin täältä näkee, mutta tarvitseeko kaikkien kaikista tykätä. Mutta ei sitä tarvitse teeskennelläkkään. Sääli vaan että keskustelu samoista asioista on niin monessa eri "valtapiirissä".
        Taitaa olla sama juttu kaikkialla.


      • yks-Katleija
        edelliseen kirjoitti:

        Luulen että yksi syy kahvipirtin arvosteluun on juuri se, että siellä aina nimellä huhuillaan ja nimille vastataan ja ihastuksesta huudellaan kun suosikit tapaa. Aloituksessa mainostetaan matalaa kynnystä mutta moni matalana sitä kautta poistuukin. Kyllähän nämä toinen toisilleen kirjoittavat muualtakin täältä näkee, mutta tarvitseeko kaikkien kaikista tykätä. Mutta ei sitä tarvitse teeskennelläkkään. Sääli vaan että keskustelu samoista asioista on niin monessa eri "valtapiirissä".
        Taitaa olla sama juttu kaikkialla.

        Kahvipirtti vilahtaa melkein päivittäin muuallakin tällä palstalla kuin vain Kahvipirtti-ketjun otsikossa.
        Muuten minun sanomanani tuohon edellisen kirjoittajan (en takerru edelliseen) lause menisi näin:...siellä aina nimellä huhuillaan ja nimille vastataan ja ihastuksesta huudellaan kun ystävät tapaa..
        Minäkin käyn pikaisesti siellä vilkaisemassa aina kun palstalla käyn. En ole nähnyt mitään estettä, etten voisi sinne jotain välillä tokaistakin.
        Joskus kommenttini saa "vastauksenkin", muttei aina. So what? En pitäisikään siitä, että kirjoitukseni pitäisi erikoisesti huomioida ja aina kommentoida.
        Kun joskus olen jäänyt ketjun haaran päähän roikkumaan, niin olen älähtänyt ja pyytänyt jonkun pelastamaan minut tyhjän päältä. Huumoria on aina ymmärretty siellä. Viimeistään Hintriika on tullut apuun. :-)))))


      • edelliseen kirjoitti:

        Luulen että yksi syy kahvipirtin arvosteluun on juuri se, että siellä aina nimellä huhuillaan ja nimille vastataan ja ihastuksesta huudellaan kun suosikit tapaa. Aloituksessa mainostetaan matalaa kynnystä mutta moni matalana sitä kautta poistuukin. Kyllähän nämä toinen toisilleen kirjoittavat muualtakin täältä näkee, mutta tarvitseeko kaikkien kaikista tykätä. Mutta ei sitä tarvitse teeskennelläkkään. Sääli vaan että keskustelu samoista asioista on niin monessa eri "valtapiirissä".
        Taitaa olla sama juttu kaikkialla.

        miksi, olipa ketju mikä tahansa, pirttiin matka vie.

        Sanoit teeskentelyä,,,eikö voisi olla, että todella jo vuosia kirjoittaneet saattavat ikävöidä kauan näkymättömissä olevaa, minusta siinä ei mitään outoa.
        Kynnys on matala, ketään ei ole pois käsketty, on vain toivomus että ketään loukkaamatta voisi kirjoitella, se on toteutunut.


        Kaikille se ei ole mahdollista, siksi kai kynnys tuntuu korkealta, mukaan tulleet ovat kaiketi eri mieltä.
        Vihamiehiä/naisia ei minulla ole, suosikkeja kylläkin, ketään mainitsematta.
        Ehkä yksi, hän ei ole pitkään aikaan kirjoittanut, Maalaismies, hänellä on mukava tapa kirjoittaa, sopuisasti riitaa välttäen.
        Ehkäpä vielä saamme hänenkin kirjoituksia nähdä, näin toivon.

        Niille joille pirtti karvat pystyyn nostaa, on helppo tapa ohittaa, selkeästi esillä ollaan.


      • Ilkeyksiin kyllästynyt
        SkillaN kirjoitti:

        miksi, olipa ketju mikä tahansa, pirttiin matka vie.

        Sanoit teeskentelyä,,,eikö voisi olla, että todella jo vuosia kirjoittaneet saattavat ikävöidä kauan näkymättömissä olevaa, minusta siinä ei mitään outoa.
        Kynnys on matala, ketään ei ole pois käsketty, on vain toivomus että ketään loukkaamatta voisi kirjoitella, se on toteutunut.


        Kaikille se ei ole mahdollista, siksi kai kynnys tuntuu korkealta, mukaan tulleet ovat kaiketi eri mieltä.
        Vihamiehiä/naisia ei minulla ole, suosikkeja kylläkin, ketään mainitsematta.
        Ehkä yksi, hän ei ole pitkään aikaan kirjoittanut, Maalaismies, hänellä on mukava tapa kirjoittaa, sopuisasti riitaa välttäen.
        Ehkäpä vielä saamme hänenkin kirjoituksia nähdä, näin toivon.

        Niille joille pirtti karvat pystyyn nostaa, on helppo tapa ohittaa, selkeästi esillä ollaan.

        Palstan aloitus oli kaunis ja koski sympaattisuutta.
        Miksi tulla pilaamaan sitä moisilla luennoilla.


      • pilvi*
        SkillaN kirjoitti:

        miksi, olipa ketju mikä tahansa, pirttiin matka vie.

        Sanoit teeskentelyä,,,eikö voisi olla, että todella jo vuosia kirjoittaneet saattavat ikävöidä kauan näkymättömissä olevaa, minusta siinä ei mitään outoa.
        Kynnys on matala, ketään ei ole pois käsketty, on vain toivomus että ketään loukkaamatta voisi kirjoitella, se on toteutunut.


        Kaikille se ei ole mahdollista, siksi kai kynnys tuntuu korkealta, mukaan tulleet ovat kaiketi eri mieltä.
        Vihamiehiä/naisia ei minulla ole, suosikkeja kylläkin, ketään mainitsematta.
        Ehkä yksi, hän ei ole pitkään aikaan kirjoittanut, Maalaismies, hänellä on mukava tapa kirjoittaa, sopuisasti riitaa välttäen.
        Ehkäpä vielä saamme hänenkin kirjoituksia nähdä, näin toivon.

        Niille joille pirtti karvat pystyyn nostaa, on helppo tapa ohittaa, selkeästi esillä ollaan.

        Kun kirjoitin aloitteeni, ei tämä palsta, eikä ihmiset täällä, olleet mielessäni. Nyt vaan tapani mukaan vastasin innokkaalle kysymyksen tekijälle ! Keitä täällä olevista kutsuisin pöytääni :D

        Kutsuin todella kaikki ! Tätä sivuhaaraa on jatkettu, ja nauraen täytyy minunkin todeta, KahviPirtin tulleen mukaan.

        Mikä muuten ettei ? Huomattava osa rekist & nikillä kirjoittajia on KahviPirtissä löytäneet keskustelukanavansa. Sehän tämän palstan tarkoitus on ! Omasta itsetunnosta on kiinni, jos sinne kirjoittaessa ei tunne kuuluvansa seuraan.

        Kaikki me saamme korvillemme joskus, silloin täytyy mennä itseensä, miettiä miten tuo, minkä sanoin voidaan ymmärtää.

        Muuten kyllä suosin ihan omana itsenä olemista, muuten vois tulla hyper-super yliherkäksi.


      • jokainen.
        Ilkeyksiin kyllästynyt kirjoitti:

        Palstan aloitus oli kaunis ja koski sympaattisuutta.
        Miksi tulla pilaamaan sitä moisilla luennoilla.

        sen, se käy luonnolle kun ei löydä itseään suosikkien listoilta.


      • jokainen. kirjoitti:

        sen, se käy luonnolle kun ei löydä itseään suosikkien listoilta.

        tyrkylläkö olisin ollut, hyvin vähän esillä olen muualla, kuin pirtissä, suosiota vailla en ole, vaan kivoja juttu kavereita.
        Mukavaa päivää sinulle;)

        Ymmärsin toki, ettei pilvi* mitään listaa aikonutkaan.


      • jjoutava
        pilvi* kirjoitti:

        Kun kirjoitin aloitteeni, ei tämä palsta, eikä ihmiset täällä, olleet mielessäni. Nyt vaan tapani mukaan vastasin innokkaalle kysymyksen tekijälle ! Keitä täällä olevista kutsuisin pöytääni :D

        Kutsuin todella kaikki ! Tätä sivuhaaraa on jatkettu, ja nauraen täytyy minunkin todeta, KahviPirtin tulleen mukaan.

        Mikä muuten ettei ? Huomattava osa rekist & nikillä kirjoittajia on KahviPirtissä löytäneet keskustelukanavansa. Sehän tämän palstan tarkoitus on ! Omasta itsetunnosta on kiinni, jos sinne kirjoittaessa ei tunne kuuluvansa seuraan.

        Kaikki me saamme korvillemme joskus, silloin täytyy mennä itseensä, miettiä miten tuo, minkä sanoin voidaan ymmärtää.

        Muuten kyllä suosin ihan omana itsenä olemista, muuten vois tulla hyper-super yliherkäksi.

        Pilville vastaan kun kysytään.
        Omenien valitsemisesta, olin valikoimassa omenia, suomalaisia.
        Vanhempi mies jutteli, näitä jos puristelee niin se omena on menetetty, olin samaa mieltä, jotakin muutakin sanailtiin.
        Poistuin punnitsemaan ja huomasin nuoren miehen jolle mies taas rupatteli, nuori mies oli aivan tyly ei huomioinut ollenkaan lähimmäistään. Ei nuorimies ollut kuuro, ei mykkä ei ulkomaalainen, vanha vain ei ollut ihminen hänelle.


      • Oosa
        pilvi* kirjoitti:

        Kun kirjoitin aloitteeni, ei tämä palsta, eikä ihmiset täällä, olleet mielessäni. Nyt vaan tapani mukaan vastasin innokkaalle kysymyksen tekijälle ! Keitä täällä olevista kutsuisin pöytääni :D

        Kutsuin todella kaikki ! Tätä sivuhaaraa on jatkettu, ja nauraen täytyy minunkin todeta, KahviPirtin tulleen mukaan.

        Mikä muuten ettei ? Huomattava osa rekist & nikillä kirjoittajia on KahviPirtissä löytäneet keskustelukanavansa. Sehän tämän palstan tarkoitus on ! Omasta itsetunnosta on kiinni, jos sinne kirjoittaessa ei tunne kuuluvansa seuraan.

        Kaikki me saamme korvillemme joskus, silloin täytyy mennä itseensä, miettiä miten tuo, minkä sanoin voidaan ymmärtää.

        Muuten kyllä suosin ihan omana itsenä olemista, muuten vois tulla hyper-super yliherkäksi.

        Sinulla oli kova nälkä
        ja hän kaatoi keittiön ikkunasta ulos ruuan jonka olit halunnut syyä

        Edelleenkö olet aina pikkusisar, vaikka meitä muita vanhempi oletkin?
        Ja muut ovat niitä vanhempia sisaria mielessäis?

        koet itseis erilaiseks kuin me muut sinut.


      • pilvi*
        Oosa kirjoitti:

        Sinulla oli kova nälkä
        ja hän kaatoi keittiön ikkunasta ulos ruuan jonka olit halunnut syyä

        Edelleenkö olet aina pikkusisar, vaikka meitä muita vanhempi oletkin?
        Ja muut ovat niitä vanhempia sisaria mielessäis?

        koet itseis erilaiseks kuin me muut sinut.

        olet tullut? Missä niin annan ymmärtää. En ole koskaan ajatellut teitä vanhempana, enkä nuorempana, en edes ole ajatellut asiaa.Olen syntynyt 35 en voi tietää minkä ikäisiä kaikki ovat, palsta on 70 , joten oikea palsta minusta.


      • öhöm,,
        *Kukkahame* kirjoitti:

        jokainen luokitella kirjoittajat mielessään, tuntuu vaan oudolta että se tehdään tässä, näitä luokkaeroja pitää olla ja kannanottoja erilaisia että syntyy jotain juttua.
        Joskus tekisi mieli tehdä se vihamieslista, mutta jääköön, tunnen kyllä ne henkilöt jotka tökkii ja huomauttelee päästäkseen sanomaan.
        Kai jokaisella saa olla mielipiteitä eihän maailma huomautuksiin ole kaatunut Matiltakaan, poika vaan porskuttaa, henkilökemiat tulee esille vasta naamanäkymän kanssa, eikä se riipu ulkonäöstä kuitenkaan himpun vertaa.
        Anteeksi kun tulin sotkemaan mutta tulin kuitenkin!

        gallupit vodaan tehdä semmoset miltä joku taho sen tahtoo näyttävän !! Kuten tiedätte!!
        Turha luulla koko kansaa tyhmäksi !!
        Mutta, koko kansaa voidaan "yritää" huijata, mutta ei onnistu, suurin osa kansasta säälii eikä viitsi edes yrittää oikaista asiaa.
        Todellisuudessa matilla menee nyt huonosti , --- valitettavasti ---
        se siitä sympatiasta , - valitettavasti -


    • että taas on pakko ottaa kantaa hienostuneeseen kirjoitukseesi.
      Juu,totta on...erilaisia ihmisiä tapaamme joka päivä,luojalle kiitos,eikä vaan liituraitapukuun pukeutuneita "arvokkaita" herroja.No,onneks minä vaan ihan tavallisii duunareita,mulle riittää se niskan kauneus,sympaattinen niska.
      Ettäkö ihan yliluonnollisen sympaattista ja miellyttävää aina vaan,johan se pitkästyttävää olisi.
      Toki on totta,että jonkun toisen seura ihan ensi sanoista tai ilman sanojakin voi olla luonnollisen yksinkertaista ja viihdyttävämpää kuin jonkun toisen. Kamalaa,jos kaikki olisivat vaan sympaattisia.
      Mutta miksi analyysia joka ainoasta ihmisestä...

      Mutta.Kyllä olemus ja hivelevä äänikin voi pettää.
      Voi,voi,missä tynnyrissä oot kasvanu Pilvi! Ja sinulla on pakottava tarve yrittää selvittää jokaisen ihmisen "syvin olemus",en ymmärrä....jokainen on,mitä on,älä väkisin yritä tunkeutua ihmisen "sisään."

      Sanon kokeneempana,että varo vaan erikoisesti tuollaisia "herrasmiehiä", entäpä jos olikin valepukuun pukeutunut putkiasentaja ja metsästämässä varakkaita ja hienostuneen näkösiä leskirouvia.
      Älä herran tähen ennää sinne Auroran setuville mene,ainakaan yksin,voisha vaikka capu henkivartijakses lähtee. Mukavahan se on,jos tykkäsit....toisaalta,jos aattelee tarkemmin,taitasin itte ottaa sen riskin. Hitto ko en asu sielpäi,oisin voinu mennä kytikseen sinne kahvilan nurkille.

      Hehheh,kun sait nauramaan jutullas,hyvä niin.

      • pilvi*

        Kiitos varoituksesta, en kyllä sillä silmallä katsellut tuota miestä. Ei liituraitaa, vaatimattomasti pukeutunut pitkä mies,sanoisin vanhus jo. Mutta sitähän yritin kuvata, jotain sisäisesti hienostunutta ,ryhdissä ja pään asennossa. kaunista! Ilmentäähän ihminen paljon elekielellään.

        Minä vaan luen , en pyri mihinkään analyysiin tietoisesti, jotkut ihmiset vaan puhuttelevat vaistomaisesti meitä. Ajatuksiaanhan sitä kertoo, vaikea olisi vaan puhua vain niitä näitä :D Nyt Emmerdalin pariin. Ainoa sarja josta pidän.


      • ihailija x

        kenet kelpuuttaisit meistä palstalaisista seurakses kaffeelle ?


      • tiedän tämän

        tienaa yleensä paljon paremmin kuin ns. herrasmiehet ja monet akateemiset. ja miksikä putkiasentaja ei voisi olla herrasmies? Monella on oma firma.


      • varuillaan @
        tiedän tämän kirjoitti:

        tienaa yleensä paljon paremmin kuin ns. herrasmiehet ja monet akateemiset. ja miksikä putkiasentaja ei voisi olla herrasmies? Monella on oma firma.

        asennella jottain ommaa putkee?


      • ihailija x kirjoitti:

        kenet kelpuuttaisit meistä palstalaisista seurakses kaffeelle ?

        kun en oo yhtään sinne päin ees aatellu. Mutta toisaalta...jos kaikki,siis ne,jotka aika usein kuitenkin tänne kirjottelevat,kokoontusivat yhteen paikkaan ja sitten kukaan ei sanos ken on.ja vuorotellen oltas estradilla ja toiset sais arvuutella,keneks luulevat,se vois olla hauskaa.
        Tosissaan sanottuna,minusta sillon menee tämän nettikirjoittelun idea,jos tapaa joitakin näissä ns.miiteissä,joissa toiset käyvät tutustumassa toisiinsa.Kyllä minusta meidän vaan pitää vaan olla tällä tavalla nettituttuja, en minä ainakaan ossaa enkä haluukaan kettään "lähennellä."


      • Oikolukija

        Se on sillä viisii, ett joillaki ihmisillä on herkemmät antennit ku muilla noin yleensä. Ihmisen elekieltä joku lukee paljon tarkemmin ja oikein kuin vaikkapa sie, joten älä sie Pilvelle siellä naureskele. Nii se vaan on, ota ja ymmärrä tämä.


      • Oikolukija kirjoitti:

        Se on sillä viisii, ett joillaki ihmisillä on herkemmät antennit ku muilla noin yleensä. Ihmisen elekieltä joku lukee paljon tarkemmin ja oikein kuin vaikkapa sie, joten älä sie Pilvelle siellä naureskele. Nii se vaan on, ota ja ymmärrä tämä.

        kyllä minä ihan varmasti saan naureskella,jos minuu viel yleensä ennää naurattaa tällä palstalla,yritän kuitenkin. Onneksi en ihan vielä ole kasvanut seesteiseksi vanhukseksi.Parempi kuitenkin väkinäinenkin naureskelu,kuin tosikkomainen puskista huomauttelu,kuten sinäkin nyt taas teet. Tunnetusti inhoan sitä tyyliä.
        On ainakin mulle tainnut tulla yliannostus tästä ainaisesta seesteisyyden tavoittelusta ja "ihmisyyden sympatiasta"...heh. Tähänkö on pyritty, ylenmääräiseen ymmärtämiseen ja leppoisuuteen.
        Tulee ihan mieleen,että joillakin "onnellisuuden pillereillä" tainnutetaan ihminen näkemään maailma vain vaaleanpunaisten linssien läpi.
        En erikoisemmin pidä ihmisistä,jotka ovat kavereita kaikkien kanssa,haluavat miellyttää kaikkia. Onko se jokin inhimillisyyden mitta...heh.Noita hehhejä on pakko lisätä tuonne väliin,osoittamaan,etten niin vakavasti ota kuitenkaan näitä juttuja. Mutta olen jopa alkanut inhota sympaattinen ja inhimillinen-sanoja,että silleen.


    • Toivoisin säteileväni sympaattista voimaa vakavasti sairastuneelle tuttavalle.

      Uutisen kuultuani, menin ja halasin häntä.
      Sanoin etten voi sanoa tietäväni miltä hänestä tunuu, mutta tiedän, että tuntuu pahalta. "Olen korvat kuuntelemassa kun haluat puhua, ja kaiken sen voiman mitä omistani voin antaa, olen valmis sinulle ja teille antamaan."
      Kyyneleet tulivat hänen silmiinsä, ja tiesin, hän tietää etten puhunut lohduttaakseni, se ei auta, vaan siksi, että hän tietäisi voivansa jakaa vaikeita hetkiä kanssani. Kuuntelen, sillä muuta en voi.

      Sympatiaa koko potilaan perheelle, säteilyä tai ei, minä todella elän heidän tuskassaan ja toivon että myönteisyys ja " tässä hetkessä täyttä elämää " mieliala auttaa meitä kaikkia vaikeinakin hetkinä.

      • pilvi*

        Sen on joskus saanut itsekin kokea. Aikanaan kun äitini menehtyi liikenneonnettomuudessa,olin shokissa, ja kuitenkin toimin, järjestin kaiken tarvittavan. Vasta sen jälkeen sain purkaa suruni. Silloin ystävien tuki, vain pelkkä läsnäolo oli riittävä. Ei tarvittu suuria sanoja, ihan soitto, voinks mä tulla käymään riitti. Siinä sai puhua ja toinen kuunteli vain. Kahvia juoden vähän nyyhkienkin, mutta keveni se taakka:)


      • Tähdykkä
        pilvi* kirjoitti:

        Sen on joskus saanut itsekin kokea. Aikanaan kun äitini menehtyi liikenneonnettomuudessa,olin shokissa, ja kuitenkin toimin, järjestin kaiken tarvittavan. Vasta sen jälkeen sain purkaa suruni. Silloin ystävien tuki, vain pelkkä läsnäolo oli riittävä. Ei tarvittu suuria sanoja, ihan soitto, voinks mä tulla käymään riitti. Siinä sai puhua ja toinen kuunteli vain. Kahvia juoden vähän nyyhkienkin, mutta keveni se taakka:)

        Luin näitä vuodatuksia mielenkiinnolla, on nimittäin niin että eräitä listan kärkeen päässeitä tunnen kauempaa ja tiedän monia asioita heidän tavoistaan ja monilta listoilta he varmaan niitten vuoksi tippuisivat, mutta kun ei tunne ja tiedä on hyvä arvostaa tai arvostella kuinka vaan. Minusta on todella julkeata tälläinen arviointi ,tuntuu että nämä arvioijat on palkattu tänne tekemään palstalla tihutöitäänsillä sitähän se on. En käsitä sitäkään jos täällä on äänessä koko ajan oli asiaa tai ei on jotenkin suurempi tietoniekka, "sanotaan että tyhjät tynnyrit pitävät suurinta ääntä"


      • yön lukija
        Tähdykkä kirjoitti:

        Luin näitä vuodatuksia mielenkiinnolla, on nimittäin niin että eräitä listan kärkeen päässeitä tunnen kauempaa ja tiedän monia asioita heidän tavoistaan ja monilta listoilta he varmaan niitten vuoksi tippuisivat, mutta kun ei tunne ja tiedä on hyvä arvostaa tai arvostella kuinka vaan. Minusta on todella julkeata tälläinen arviointi ,tuntuu että nämä arvioijat on palkattu tänne tekemään palstalla tihutöitäänsillä sitähän se on. En käsitä sitäkään jos täällä on äänessä koko ajan oli asiaa tai ei on jotenkin suurempi tietoniekka, "sanotaan että tyhjät tynnyrit pitävät suurinta ääntä"

        muuten niin hyvässä ketjussa. Ainahan niitä löytyy happamia tuon ikäisiä. Ikäviä tuollainen vihjailu, että
        tietää jotakin ikävää muista.


      • R E A L L Y
        yön lukija kirjoitti:

        muuten niin hyvässä ketjussa. Ainahan niitä löytyy happamia tuon ikäisiä. Ikäviä tuollainen vihjailu, että
        tietää jotakin ikävää muista.

        Ei hyvää ei pahaa: katsos, kun meissä jokaisessa ihmisessä on pirua ja enkeliä.


      • yön lukija
        R E A L L Y kirjoitti:

        Ei hyvää ei pahaa: katsos, kun meissä jokaisessa ihmisessä on pirua ja enkeliä.

        oli kuitenkin kaunis ! Tähä sopii Lapin kesän säkeet:


        Miks' meillä kaikki kaunis tahtoo kuolta,

        ja suuri surkastua alhaiseen ?


      • 13+13=13
        yön lukija kirjoitti:

        oli kuitenkin kaunis ! Tähä sopii Lapin kesän säkeet:


        Miks' meillä kaikki kaunis tahtoo kuolta,

        ja suuri surkastua alhaiseen ?

        Etpä tullut ajatelleeksi millä kynällä kirjoitit ja aloit luokittelemaan.
        Viis minä sinun luokittelusta, joihinkin se sattui, kunhan vastasin13 13=13


      • 13+13=13 kirjoitti:

        Etpä tullut ajatelleeksi millä kynällä kirjoitit ja aloit luokittelemaan.
        Viis minä sinun luokittelusta, joihinkin se sattui, kunhan vastasin13 13=13

        Olen samma mieltä.
        Ei ole kivaa kuulua joko hyviin tai huonoihin jonkun yksittäisen kirjoittajan listoilla.
        Samanarvoisia ja erilaisia, siinä näiden palstojen rikkaus.

        Kun ei pidä kaikista ei pidä puhua kaikista, eli parempi olla luokittelematta ja loukkaamatta, koska kukaan täällä ei kaikkia tunne, tutuistakaan ei ole tarpeen listaa tehdä.
        Siitä kahvin juonnista ja kaverista, onko sekään nyt niin tärkeää täällä kuuluttaa.
        Sympatiaa ja empatiaa, vihaa ja rakkautta kannattaa näillä palstoilla käsitellä yleisellä tasolla, se on kohteliaampaa muita kohtaan.
        Aina me jokainen teemme virhearviointeja ja sanomme sellaista mikä voisi jäädä sanomattakin, mutta ei kaikkeen silti ole tarpeen suhtautua niin vakavasti että kirjoituksista loukkaantuu.
        Nimimerkkien mainitseminen puolesta tai vastaan tuntuu olevan asia josta helposti loukkaannutaan, joten sanonta; "Sano mitä sanot, nimi on toisarvoinen," voisi olla paikallaan.

        Ps. Suomi24:n ystävälistat menevät minulla yli hilseen, anteeksi vain, ystävyyttä kun ei voi syntyä tyhjästä, vain pyytämällä ystäväksi.


      • kauan seurannut.
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Olen samma mieltä.
        Ei ole kivaa kuulua joko hyviin tai huonoihin jonkun yksittäisen kirjoittajan listoilla.
        Samanarvoisia ja erilaisia, siinä näiden palstojen rikkaus.

        Kun ei pidä kaikista ei pidä puhua kaikista, eli parempi olla luokittelematta ja loukkaamatta, koska kukaan täällä ei kaikkia tunne, tutuistakaan ei ole tarpeen listaa tehdä.
        Siitä kahvin juonnista ja kaverista, onko sekään nyt niin tärkeää täällä kuuluttaa.
        Sympatiaa ja empatiaa, vihaa ja rakkautta kannattaa näillä palstoilla käsitellä yleisellä tasolla, se on kohteliaampaa muita kohtaan.
        Aina me jokainen teemme virhearviointeja ja sanomme sellaista mikä voisi jäädä sanomattakin, mutta ei kaikkeen silti ole tarpeen suhtautua niin vakavasti että kirjoituksista loukkaantuu.
        Nimimerkkien mainitseminen puolesta tai vastaan tuntuu olevan asia josta helposti loukkaannutaan, joten sanonta; "Sano mitä sanot, nimi on toisarvoinen," voisi olla paikallaan.

        Ps. Suomi24:n ystävälistat menevät minulla yli hilseen, anteeksi vain, ystävyyttä kun ei voi syntyä tyhjästä, vain pyytämällä ystäväksi.

        sillä on hyvä loistaa.


      • Seku
        kauan seurannut. kirjoitti:

        sillä on hyvä loistaa.

        Mitä väliä! Otsikossa käyttämäni adjektiivit taitavat tarkoittaa suunnilleen samaa.
        Meninpä ja oikein googlesta yritin selvittää kuinka paljon samankaltaisia ovat sympaattiset ja empaattiset ihmiset.
        Eroa ei juurikaan ole, ja jos on se on hiuksenhieno.
        Kuitenkin käsitin, että empatia on myötäelämistä, samaistumista toisen ihmisen elämään, elämäntilanteisiin, suruun, ahdistukseen ja kärsimyksiin.
        Empaattinen itkee itkevien kanssa, iloitsee iloitsevien kanssa. Sympaattinen tekee miellyttävän vaikutuksen lähimmäisiinsä, eli on mukava ja "kiva" kaveri, mutta lähimmäistensä jouduttua vikeuksiin, lohduttaa ja osoittaa näennäistä myötätuntoa, kuitenkaan pystymättä samaistumaan kärsivän, toisen ihmisen osaan.

        Sympaattinen osoittaa ilmein ja sanoin myötätuntoa, empaattiem ryhtyy mahdollisuuksiensa mukaan sanoista tekoihin, menee lähelle, auttaa konkreettisella tavalla kykyjensä mukaan.

        Nämä olivat tämän aamun ajatuksiani, tosin hiusten halkomiselta kuulostavia, mutta kuka sitten on mennyt keksimään kaksi sanaa, joiden tarkoitus on kuin veteen piirretty viiva.
        En tahtoisi kuulostaa viisastelijalta, mutta ketjun aloituksen innoittamamana aloin pohtia ja sain lopputulokseksi edellä esiin tuodut ajatukseni.

        Hyvää alkavaa päivää sympaattisille säteilijöille ja empaattisille äiti teresoille!


      • pilvi*
        kauan seurannut. kirjoitti:

        sillä on hyvä loistaa.

        Vettä sataa kohisten, ja tuulu ulvoo nurkissa. Kyllä on hyvä, ettei ulos ole pakko nyt lähteä.
        Postilaatikolla käynti riitti tällä kertaa.

        Sympatiaa tunnen tahattomasta sivuhaarasta mihin kirjoittelu johti. Lähinnä niitä kohtaan joita en maininnut. Uskoin sen riittävän kun selvästi halusin kaikki pöytääni.

        Näitä sattuu,---- nyt kahvimuki kädessä tutkimaan HS, mitä epäkohtia on saatu esille vaalirahoituksessa. Hyviä aamuhetkiä :)


      • 11+2
        pilvi* kirjoitti:

        Vettä sataa kohisten, ja tuulu ulvoo nurkissa. Kyllä on hyvä, ettei ulos ole pakko nyt lähteä.
        Postilaatikolla käynti riitti tällä kertaa.

        Sympatiaa tunnen tahattomasta sivuhaarasta mihin kirjoittelu johti. Lähinnä niitä kohtaan joita en maininnut. Uskoin sen riittävän kun selvästi halusin kaikki pöytääni.

        Näitä sattuu,---- nyt kahvimuki kädessä tutkimaan HS, mitä epäkohtia on saatu esille vaalirahoituksessa. Hyviä aamuhetkiä :)

        onneksi saavat ne onnettomat huonot kirjoittajat näin jälkikäteen sympatiasi. Toivottavasti osaavat olla kiitollisia.


      • kauan seurannut. kirjoitti:

        sillä on hyvä loistaa.

        Eipä noista loistoista ole tullut haaveiltua.
        Minulle riittää kun olen löytänyt oman minuuteni ja tunnen olevani vahvempi kohtaamaan elämäni huomisia riippumatta siitä millaisen kuva oletan ihmisten minusta mieleensä luoneen.
        Tunnustan oman pienuuteni ja virheeni, mutta en teeskentele olevani jotain muuta kuin olen.
        Minusta ei ole tämän paremmaksi, huonompaan suuntaan voi aina mennä.
        Hyvä itsetunto riittää.
        Ei ole mitään häpeämistä menneisyydessäni ja tulevaisuutta kun en tiedä on hyvä elää juuri tällaisena kuin olen.
        Huvittavaa on, että minuun asetetaan täällä jotain kummallisia odotuksia tai kuvitelmia jotka ovat "muka" ilmeisiä ja kuuluvat persoonallisuuteeni.
        Lopetan tämän tältä osin. Loistan tai en, sillä ei ole minuuteni kanssa mitään tekemistä, koska sitä ei täältä ole tarpeen, eikä oikein edes etsiä.


      • 31 ois ollunna oikeempi syntymävuueksi
        yön lukija kirjoitti:

        oli kuitenkin kaunis ! Tähä sopii Lapin kesän säkeet:


        Miks' meillä kaikki kaunis tahtoo kuolta,

        ja suuri surkastua alhaiseen ?

        no saapiha sitä uskoteella ja olla nii suurta ja ylhäistä meijä kanssa


      • 19+15
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Eipä noista loistoista ole tullut haaveiltua.
        Minulle riittää kun olen löytänyt oman minuuteni ja tunnen olevani vahvempi kohtaamaan elämäni huomisia riippumatta siitä millaisen kuva oletan ihmisten minusta mieleensä luoneen.
        Tunnustan oman pienuuteni ja virheeni, mutta en teeskentele olevani jotain muuta kuin olen.
        Minusta ei ole tämän paremmaksi, huonompaan suuntaan voi aina mennä.
        Hyvä itsetunto riittää.
        Ei ole mitään häpeämistä menneisyydessäni ja tulevaisuutta kun en tiedä on hyvä elää juuri tällaisena kuin olen.
        Huvittavaa on, että minuun asetetaan täällä jotain kummallisia odotuksia tai kuvitelmia jotka ovat "muka" ilmeisiä ja kuuluvat persoonallisuuteeni.
        Lopetan tämän tältä osin. Loistan tai en, sillä ei ole minuuteni kanssa mitään tekemistä, koska sitä ei täältä ole tarpeen, eikä oikein edes etsiä.

        sinun loistosta mitään puhunut muuta kuin sinä itse.


      • epäreiluu tuollane listottelu
        31 ois ollunna oikeempi syntymävuueksi kirjoitti:

        no saapiha sitä uskoteella ja olla nii suurta ja ylhäistä meijä kanssa

        en kuulu kenenkään fan-klubiin.


      • 9+11= täysi kymppi Sinulle.
        19+15 kirjoitti:

        sinun loistosta mitään puhunut muuta kuin sinä itse.

        kenelle loisto oli jälkiviisaana osoitettu

        Kuka mitäkin.
        Sinä loistit tavallasi sinäkin.
        Olet kai tyytyväinen kun sait kerrankin sanottua?
        Inhoa vain kirjoittajaa, ehkä se auttaa alemmudentunteeseesi.


      • epäreiluu tuollane listottelu kirjoitti:

        en kuulu kenenkään fan-klubiin.

        Mut miut saap laittaa listaa vaik kui monta kertaa, sentähekö mie oon
        vakinikilläin liikkeellä aina, ja luppaan etten purnaa yhtää siint listaamisest. Sekkii on
        hyvi tärkee asia, jos nyt vähäse joskus jolekkii sanon jottai, nii sehä on vaa
        ku huumorii toisten korvil:))

        Tuliks nyt selväk kaikille et miut saap listata iha luvankanssa. Pääsis kerakkii
        Pilven kanssa juomaa oikei pressa kaffeeta, ilma sokurii tietyst ko ollaa
        niiku painoo pitämäs kuris,,,,,, mie kiitän jo etukättee ......ja nyt lähen kaupppaa.


      • pilvi*
        31 ois ollunna oikeempi syntymävuueksi kirjoitti:

        no saapiha sitä uskoteella ja olla nii suurta ja ylhäistä meijä kanssa

        Tällaisiakin vanhoja ihmisiä on, lähtisit sinäkin ulos raittiiseen ilmaan, niin saisi aivosolut happea, niin juoksisi järkikin---- ehkä !

        Tai menen peilin eteen ja tappele kuvasi kanssa, kuin tulla kiukuttelemaan toisten ketjuihin.


      • 13+15
        pilvi* kirjoitti:

        Tällaisiakin vanhoja ihmisiä on, lähtisit sinäkin ulos raittiiseen ilmaan, niin saisi aivosolut happea, niin juoksisi järkikin---- ehkä !

        Tai menen peilin eteen ja tappele kuvasi kanssa, kuin tulla kiukuttelemaan toisten ketjuihin.

        oletkos varma pilvi, että olet ise tervetullut höösäämään lähes joka ketjuun? Aloittaa täällä joskus joku muukin kuin sinä! Voitko itse vannoa ettet olisi jotain sellaista sanonut, joka ei pidä paikkaansa?
        Tympeä on listasi, ei siitä mihinkään pääse. Luuletko että on suurikin kunnia päästä listoillesi? Jokos kaikki suosikit ilmottautui kahvipöytääsi ? Sait taas mitä tilasit.


      • Hintriika*
        13+15 kirjoitti:

        oletkos varma pilvi, että olet ise tervetullut höösäämään lähes joka ketjuun? Aloittaa täällä joskus joku muukin kuin sinä! Voitko itse vannoa ettet olisi jotain sellaista sanonut, joka ei pidä paikkaansa?
        Tympeä on listasi, ei siitä mihinkään pääse. Luuletko että on suurikin kunnia päästä listoillesi? Jokos kaikki suosikit ilmottautui kahvipöytääsi ? Sait taas mitä tilasit.

        En tykkää minkään sortin listoista. En halua tulla luokitelluksi hyviin enkä pahoihin. Kuitenkin paremmin henkisesti kestän luokittelun pahoihin, koska silloin voi yrittää puolustautua. Jokaisessa meissä on hyviä ja huonoja ominaisuuksia. Elämä olisi tylsää, jos kaikki olisivat samasta muotista.


      • pilvi*
        Hintriika* kirjoitti:

        En tykkää minkään sortin listoista. En halua tulla luokitelluksi hyviin enkä pahoihin. Kuitenkin paremmin henkisesti kestän luokittelun pahoihin, koska silloin voi yrittää puolustautua. Jokaisessa meissä on hyviä ja huonoja ominaisuuksia. Elämä olisi tylsää, jos kaikki olisivat samasta muotista.

        Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan hukassa teillä. Aloitukseni koski (ulkopuolella tämän yhteisön koettuun )---- listaa pyysi kyllä joku nim.merkki " Pirun utelias"

        Mutta sen arvoinen ei ole tämäkään asia, niinkuin moni muu,johon alkaa liittyä pahansuopuutta,ja asioiden päälaelleen käntämistä ! En ole edes pienemmässä määrin kiinnostunut puskasta huutajien mielipiteistä.

        Tehkää aloituksia, ja mihin itse osallistun s e n p ä ä t ä n m i n ä.

        Tuliko selväksi.


      • pilvi* on
        pilvi* kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan hukassa teillä. Aloitukseni koski (ulkopuolella tämän yhteisön koettuun )---- listaa pyysi kyllä joku nim.merkki " Pirun utelias"

        Mutta sen arvoinen ei ole tämäkään asia, niinkuin moni muu,johon alkaa liittyä pahansuopuutta,ja asioiden päälaelleen käntämistä ! En ole edes pienemmässä määrin kiinnostunut puskasta huutajien mielipiteistä.

        Tehkää aloituksia, ja mihin itse osallistun s e n p ä ä t ä n m i n ä.

        Tuliko selväksi.

        kaike muun lisäks!


      • capt. cöpenick
        Hintriika* kirjoitti:

        En tykkää minkään sortin listoista. En halua tulla luokitelluksi hyviin enkä pahoihin. Kuitenkin paremmin henkisesti kestän luokittelun pahoihin, koska silloin voi yrittää puolustautua. Jokaisessa meissä on hyviä ja huonoja ominaisuuksia. Elämä olisi tylsää, jos kaikki olisivat samasta muotista.

        Mielestäni pilven aloitusviesti ei loukannut ketään. Ei kai me 70 tarvis olla kuin pikkukersat: Äiti tuon karkkipaperi on nätimpi kin minun, tyyliin.

        Täälläkin joskus lyödään toista kirjoittajaa kuin vierasta sikaa. Kai silläkin on oma tarkoituksensa; kun arki on mitä on, on paikka, minne voi kipata pahan olonsa.


      • sillä
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Mielestäni pilven aloitusviesti ei loukannut ketään. Ei kai me 70 tarvis olla kuin pikkukersat: Äiti tuon karkkipaperi on nätimpi kin minun, tyyliin.

        Täälläkin joskus lyödään toista kirjoittajaa kuin vierasta sikaa. Kai silläkin on oma tarkoituksensa; kun arki on mitä on, on paikka, minne voi kipata pahan olonsa.

        vanha on helposti jyötävissä lyttyyn, vanhalla ei ole voimia kestää iskuja päin naamaa.


      • 1+3
        Hintriika* kirjoitti:

        En tykkää minkään sortin listoista. En halua tulla luokitelluksi hyviin enkä pahoihin. Kuitenkin paremmin henkisesti kestän luokittelun pahoihin, koska silloin voi yrittää puolustautua. Jokaisessa meissä on hyviä ja huonoja ominaisuuksia. Elämä olisi tylsää, jos kaikki olisivat samasta muotista.

        ei todellakaan voi puolustautua
        vaikkei pitäisikään siitä
        että liitetään ikkäänkui yhteen tuon kanssa


      • 10+16
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Mielestäni pilven aloitusviesti ei loukannut ketään. Ei kai me 70 tarvis olla kuin pikkukersat: Äiti tuon karkkipaperi on nätimpi kin minun, tyyliin.

        Täälläkin joskus lyödään toista kirjoittajaa kuin vierasta sikaa. Kai silläkin on oma tarkoituksensa; kun arki on mitä on, on paikka, minne voi kipata pahan olonsa.

        ei tarvii olla kuin pikkukakarat. On vaan eri käsitys, kuka se huomionkipee kakara on.


    • tuulivei

      Noin ihanaa yllätystä ei minulle ole sattunut, kuin pilville. Muistahan käydä siellä kahvipaikassa.
      Mutta minun elämäni varrelle on sattunut kaksi minua paljon vanhempaa henkilöä, naista.
      Heistä voisi sanoa, että enkelit ilman siipiä. Minun järkeni ei voi ymmärtää miten sympaattisia ja ystävällisiä ja
      ihania ihmisiä voi olla olemassa. Kaunis kiitos elämälle, että olen kohdannut heidät. Nyt he jo ovat menneet
      " maille vierahille".
      Elämänviisaus ja jonkilaiset elämänkohtalot eivät ole kohdallani tuoneet minulle yllämainittuja ominaisuuksia.
      Niin, mistä nämä rakastettavat ihmiset oikein tulevat.

      • yksi tuttava,jota silloin tällöin tapaan..On iäkäs nainen ja aina iloinen.. Kiva nähdä häntä.. Tulee hyvä mieli..
        Onhan niitä mukavia ihmisiä,jotka levittävät positiivista energiaa kulkiessaan..Minusta se on hienoa,että
        on sellaisia ihmisiä.. Jokaisella on kuitenkin omat murheensa,mutta silti,jaksavat olla iloisella mielellä ja jakaa sitä toistenkin kanssa..Mukavaa päivää ja mukavia kohtaamisia,tänäänkin! ILOA! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        yksi tuttava,jota silloin tällöin tapaan..On iäkäs nainen ja aina iloinen.. Kiva nähdä häntä.. Tulee hyvä mieli..
        Onhan niitä mukavia ihmisiä,jotka levittävät positiivista energiaa kulkiessaan..Minusta se on hienoa,että
        on sellaisia ihmisiä.. Jokaisella on kuitenkin omat murheensa,mutta silti,jaksavat olla iloisella mielellä ja jakaa sitä toistenkin kanssa..Mukavaa päivää ja mukavia kohtaamisia,tänäänkin! ILOA! t.Irkku

        Karismaattisia ihmisiä on ollut ja on edelleen Suomessakin. Niilo Ylivainio oli sellainen uskonnollisella puolella.
        Johannes Virolaisesta sanottiin " Jussin tulon huoneeseen, väen keskelle vaistoaa, vaikka hän tulisi sinne säkki päässä".


      • kurat roiskuen
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Karismaattisia ihmisiä on ollut ja on edelleen Suomessakin. Niilo Ylivainio oli sellainen uskonnollisella puolella.
        Johannes Virolaisesta sanottiin " Jussin tulon huoneeseen, väen keskelle vaistoaa, vaikka hän tulisi sinne säkki päässä".

        sisään vaimon juuri saatua siivotuksi huushollinsa.
        kyllähän sellaisen huomaa,
        ja kun vaimo ehdotti, että olisit tullut tuolta toisesta ovesta ja riisunut kuraiset saappaasi sinne eteiseen, niin Johannnes Virolainen parkaisi, että mie olen isäntä talossani ja tulen sissää pääovesta.


      • capt. cöpenick
        kurat roiskuen kirjoitti:

        sisään vaimon juuri saatua siivotuksi huushollinsa.
        kyllähän sellaisen huomaa,
        ja kun vaimo ehdotti, että olisit tullut tuolta toisesta ovesta ja riisunut kuraiset saappaasi sinne eteiseen, niin Johannnes Virolainen parkaisi, että mie olen isäntä talossani ja tulen sissää pääovesta.

        Minulle jäi sellainen visio Jussi V:stä miehenä, joka nousi vaikka puhelintolppaan jalat edellä jos sitä sai julkisuutta.
        Mut tuo arvio nyt oli tehty silloin kun olin vielä 'nuori' ja kriittinen.

        Jussin vaimot taisvat enämpi olla silloisen Maalaisliiton ulkopuolelta!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe