Kukahan osaisi ANTAA OIKEITA NEUVOJA. Selain (Firefox 3.5) toimii ainoastaan vieras -asetuksilla, joita on
kaksikin eri tarkoitusta varten. Pääkäyttäjänä olen (selain) hävittänyt kirjainmerkit ja ss:t.
MIKSI sitten kone toimii vierasasetuksilla ? Olen asentanut selaimen aina samalla lailla. Opera toimii
safarin rinnalla mutta "fox" ei. OLEN tarkistanut prferenssit jne ja vikaa ei löydy.
Käyttöjärjestelmä on tiikeri 10.4. Olen yrittänyt ladata myös selaimen vanhempaa versiota ja tulos
on aina sama. Pitääkö koko kovalevy tyhjentää välillä ?
Vaihdoin Winistä Maciin kun kyllästyin jatkuviin päivitysrumbaan ja takkuiluun. Ihan tyytyväinen
Maciin muutoin olen mutta tuo selainongelma kiukuttaa.
Selain ei toimi pääkäyttäjätilillä - kumma juttu
7
473
Vastaukset
- no hittolainen
sen Firefoxin siten, että ladattuasi sen .dmg-filun, olet aukaissut sen (tekee työpöydälle levyikonin) ja avautuneessa ikkunassa (tai muuten) kopsannut sen Firefoxin Ohjelmat-kansioon. Tämän jälkeen suljet sen ikkunan, poistat sen työpöydän FireFox-levyikonin vaikkapa roskikseen.
Nyt Foxi löytyy Ohjelmat-kansiosta, jossa nappaat Foxista kiinni ja vedät alas Dockiin muodostaen käynnistysoikopolun Foxille sinne Dockiin.
Olethan asentanut sen näin? - Mäkkitupalainen
Tuo näyttää olevan FireFox-ongelma eikä selainongelma, koska muut selaimet toimivat.
Ks. FireFox tukisivustoilta onko siinä jokin bitti vinossa…
Onhan se aina käynnistetty Ohjelmat-kansiosta, jonne se on normaalisti asennettu
En käytä sitä enää, joten en osaa sanoa enempää. "Vaihdoin Winistä Maciin kun kyllästyin jatkuviin päivitysrumbaan ja takkuiluun. Ihan tyytyväinen
Maciin muutoin olen mutta tuo selainongelma kiukuttaa. "
Sinulla olisi päivitysrumba edessä, sillä Mac OS X 10.4:n päivitykset loppui kun Mac OS X 10.6 julkaistiin. Sinun pitäisi asentaa ensitöikseen uusi Mac OS X, että koneesi olisi turvallinen käyttää. Tietoturvaongelmien lisäksi edessä on Javaongelmia, sillä sekin on aataminaikaikainen eikä päivity, että Javaohjelmien kanssa tulee helposti ongelmia.
Firefoxia ei Mac OS X:ssä ole, että sitä sinun pitäisi itse sitten päivittää kuukausittain tietoturvasyistä. Mac OS X päivittää itse Safaria, että sillä selviää vähemmällä. Suosittelen vaihtamaan selaimen siihen. Tietenkään tuossa vanhassa Mac OS X:ssä Safari ei päivity vaan se Mac OS X kaipaa uusimista.
Noin yleisesti, millään käyttöjärjestelmällä et päivitysrumbasta selviä. Oleellisesti tärkeää on, että mahdollisimman sinun tarvitsemia ominaisuuksia/ohjelmia on samassa paketissa jota päivitetään keskitetysti, että ei itse tarvitse joka palikkaa säätää. Mac OS X on oikein hyvä kun käyttää Safari Flash Java iTunes iLife jne. -comboa ja näiden kanssa päivitysrumbalta selviää.
Lisäohjelmia, esimerkiksi NeoOfficea, joutuu sitten itse huolehtimaan kuukausittain, että on päivitetty. Aivan kuten Windowsissa.
Mitä Mac OS X:n päivityssykliin menee, niin Mac OS X 10.5 päivitykset loppuu kun Mac OS X 10.7 julkaistaan, ja Mac OS X 10.6 päivitykset loppuu kun Mac OS X 10.8 julkaistaan ja jne."Noin yleisesti, millään käyttöjärjestelmällä et päivitysrumbasta selviä. Oleellisesti tärkeää on, että mahdollisimman sinun tarvitsemia ominaisuuksia/ohjelmia on samassa paketissa jota päivitetään keskitetysti, että ei itse tarvitse joka palikkaa säätää. Mac OS X on oikein hyvä kun käyttää Safari Flash Java iTunes iLife jne. -comboa ja näiden kanssa päivitysrumbalta selviää."
Siis mahdollisimman paljon mitä itse tarvitsee on samassa paketissa. Kannattaa sitä palapelin määrää koittaa minimoida niin vähentää päivitysrumbaa. Mac OS X:llä pystyy helposti Windowsiin nähden vähentämään kun on se Safari Flash Java samassa paketissa.- Otetaan asioista selvää
"Sinulla olisi päivitysrumba edessä, sillä Mac OS X 10.4:n päivitykset loppui kun Mac OS X 10.6 julkaistiin."
Ei pidä paikkaansa. Viimeisin 10.4 tietoturva päivitys tuli saamaan aikaan kuin 10.5 tietoturvapäivitys (eli 10.6 julkaisun jälkeen). Myös 10.4 iTunes ja QuickTime ovat päivittyneet 10.6 julkaisun jälkeen.
"Sinun pitäisi asentaa ensitöikseen uusi Mac OS X, että koneesi olisi turvallinen käyttää."
Ei pidä paikkaansa. 10.4 ja 10.5 tietoturvapäivitykset tulivat samaan aikaan, joten molemmat ovat yhtä lailla ajantasalla.
"Tietoturvaongelmien lisäksi edessä on Javaongelmia, sillä sekin on aataminaikaikainen eikä päivity, että Javaohjelmien kanssa tulee helposti ongelmia."
Java on ainoa lisäpalikka jota voisi tarvita ja joka ei päivity. Sekin on hyvin marginaalinen ongelma eikä kosketa suurinta osaa käyttäjiä, sillä useimmat Java-sovellukset on tehty toimimaan tuolla vanhemmalla versiolla. 10.4:ään saa uusimmat Flash-versiot, selainversiot, Quicktimen ym.
"Firefoxia ei Mac OS X:ssä ole, että sitä sinun pitäisi itse sitten päivittää kuukausittain tietoturvasyistä."
Mac OS X Firefox päivittää itse itseään käynnistettäessä, joten tuota ei tarvitse erikseen päivittää.
"Suosittelen vaihtamaan selaimen siihen."
Ei ole välttämättä mitään syytä vaihtaa Firefoxiin. Safari on selkeästi nopein selain OS X koneissa.
"Tietenkään tuossa vanhassa Mac OS X:ssä Safari ei päivity vaan se Mac OS X kaipaa uusimista."
10.4 Safari on uusin versio 4.0.3, eikä tätä uudempaa ole edes olemassa.
"Mitä Mac OS X:n päivityssykliin menee, niin Mac OS X 10.5 päivitykset loppuu kun Mac OS X 10.7 julkaistaan, ja Mac OS X 10.6 päivitykset loppuu kun Mac OS X 10.8 julkaistaan ja jne."
Katsotaan nyt ensin mitä tapahtuu 10.4 kanssa. Sillekin kun on vielä tullut tietoturvapäivityksiä vaikka 10.6 on julkaistu jo jonkin aikaa sitten.
Kannattaa kuitenkin huomioida että Mac OS X 10.6 maksaa alle 30 euroa, eikä vaadi esiasennettua 10.5 käyttöjärjestelmää. Sillä pärjääkin sitten useamman vuoden. Otetaan asioista selvää kirjoitti:
"Sinulla olisi päivitysrumba edessä, sillä Mac OS X 10.4:n päivitykset loppui kun Mac OS X 10.6 julkaistiin."
Ei pidä paikkaansa. Viimeisin 10.4 tietoturva päivitys tuli saamaan aikaan kuin 10.5 tietoturvapäivitys (eli 10.6 julkaisun jälkeen). Myös 10.4 iTunes ja QuickTime ovat päivittyneet 10.6 julkaisun jälkeen.
"Sinun pitäisi asentaa ensitöikseen uusi Mac OS X, että koneesi olisi turvallinen käyttää."
Ei pidä paikkaansa. 10.4 ja 10.5 tietoturvapäivitykset tulivat samaan aikaan, joten molemmat ovat yhtä lailla ajantasalla.
"Tietoturvaongelmien lisäksi edessä on Javaongelmia, sillä sekin on aataminaikaikainen eikä päivity, että Javaohjelmien kanssa tulee helposti ongelmia."
Java on ainoa lisäpalikka jota voisi tarvita ja joka ei päivity. Sekin on hyvin marginaalinen ongelma eikä kosketa suurinta osaa käyttäjiä, sillä useimmat Java-sovellukset on tehty toimimaan tuolla vanhemmalla versiolla. 10.4:ään saa uusimmat Flash-versiot, selainversiot, Quicktimen ym.
"Firefoxia ei Mac OS X:ssä ole, että sitä sinun pitäisi itse sitten päivittää kuukausittain tietoturvasyistä."
Mac OS X Firefox päivittää itse itseään käynnistettäessä, joten tuota ei tarvitse erikseen päivittää.
"Suosittelen vaihtamaan selaimen siihen."
Ei ole välttämättä mitään syytä vaihtaa Firefoxiin. Safari on selkeästi nopein selain OS X koneissa.
"Tietenkään tuossa vanhassa Mac OS X:ssä Safari ei päivity vaan se Mac OS X kaipaa uusimista."
10.4 Safari on uusin versio 4.0.3, eikä tätä uudempaa ole edes olemassa.
"Mitä Mac OS X:n päivityssykliin menee, niin Mac OS X 10.5 päivitykset loppuu kun Mac OS X 10.7 julkaistaan, ja Mac OS X 10.6 päivitykset loppuu kun Mac OS X 10.8 julkaistaan ja jne."
Katsotaan nyt ensin mitä tapahtuu 10.4 kanssa. Sillekin kun on vielä tullut tietoturvapäivityksiä vaikka 10.6 on julkaistu jo jonkin aikaa sitten.
Kannattaa kuitenkin huomioida että Mac OS X 10.6 maksaa alle 30 euroa, eikä vaadi esiasennettua 10.5 käyttöjärjestelmää. Sillä pärjääkin sitten useamman vuoden."Ei pidä paikkaansa. Viimeisin 10.4 tietoturva päivitys tuli saamaan aikaan kuin 10.5 tietoturvapäivitys (eli 10.6 julkaisun jälkeen). Myös 10.4 iTunes ja QuickTime ovat päivittyneet 10.6 julkaisun jälkeen."
Tuota tuota, minulla näytti olevan väärää tietoa sitten. Katsoin tuon Wikipediasta mutta sitä näyttää olevan nyt muutettu, että tietoturvapäivitykset todellakin tulevat vielä. Otan sanani takaisin tästä.
Ilmeisesti Tigeria käyttää vielä vajaan vuoden tms. Yleensä kun on se vuosi aika monella varattu siirtymäaikaan. Koitin etsiä Applen sivuilta missä kerrottaisiin kauan niitä päivityksiä tulee mutta en löytänyt. Ei kyllä ole Applella hurraamista tälläisten perusasioiden kertomisesta.
"Mac OS X Firefox päivittää itse itseään käynnistettäessä, joten tuota ei tarvitse erikseen päivittää."
Periaatteessa joo, käytännössä näissä saattaa olla ongelmia kun alkaa tulla sitä palapeliä. Uskoisin Firefoxin olevan Mac OS X:ssä ongelmattomampi kuin Windowsissa kun Mac OS X:ssä on Java ja Flash valmiina. Suosittelen silti käyttämään Mac OS X:ssä Safaria jos ei ole jotain erityisiä käyttää juuri Firefoxia.
"Kannattaa kuitenkin huomioida että Mac OS X 10.6 maksaa alle 30 euroa, eikä vaadi esiasennettua 10.5 käyttöjärjestelmää. Sillä pärjääkin sitten useamman vuoden."
Applen mukaan vaatii.
"Ei ole välttämättä mitään syytä vaihtaa Firefoxiin. Safari on selkeästi nopein selain OS X koneissa."
Sitähän minä suosittelenkin.M-Kar kirjoitti:
"Ei pidä paikkaansa. Viimeisin 10.4 tietoturva päivitys tuli saamaan aikaan kuin 10.5 tietoturvapäivitys (eli 10.6 julkaisun jälkeen). Myös 10.4 iTunes ja QuickTime ovat päivittyneet 10.6 julkaisun jälkeen."
Tuota tuota, minulla näytti olevan väärää tietoa sitten. Katsoin tuon Wikipediasta mutta sitä näyttää olevan nyt muutettu, että tietoturvapäivitykset todellakin tulevat vielä. Otan sanani takaisin tästä.
Ilmeisesti Tigeria käyttää vielä vajaan vuoden tms. Yleensä kun on se vuosi aika monella varattu siirtymäaikaan. Koitin etsiä Applen sivuilta missä kerrottaisiin kauan niitä päivityksiä tulee mutta en löytänyt. Ei kyllä ole Applella hurraamista tälläisten perusasioiden kertomisesta.
"Mac OS X Firefox päivittää itse itseään käynnistettäessä, joten tuota ei tarvitse erikseen päivittää."
Periaatteessa joo, käytännössä näissä saattaa olla ongelmia kun alkaa tulla sitä palapeliä. Uskoisin Firefoxin olevan Mac OS X:ssä ongelmattomampi kuin Windowsissa kun Mac OS X:ssä on Java ja Flash valmiina. Suosittelen silti käyttämään Mac OS X:ssä Safaria jos ei ole jotain erityisiä käyttää juuri Firefoxia.
"Kannattaa kuitenkin huomioida että Mac OS X 10.6 maksaa alle 30 euroa, eikä vaadi esiasennettua 10.5 käyttöjärjestelmää. Sillä pärjääkin sitten useamman vuoden."
Applen mukaan vaatii.
"Ei ole välttämättä mitään syytä vaihtaa Firefoxiin. Safari on selkeästi nopein selain OS X koneissa."
Sitähän minä suosittelenkin.Mac OS X 10.6:n pitäisi nyt päivitys tehdä, että tässä nyt käytetään siirtymäajalla sitä Mac OS X 10.4:sta. Ne tietoturvapäivitykset tulee siksi, että on aikaa siirtyä omaan tahtiin uuteen käyttikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609235Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492829Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312607- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971935- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501341Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201