Voimakas hienhaju

neuvot tervetulleita..

En nyt oikein löytäny mitään kategoriaa jonka alle tää olis sopinu joten kirjottelen nyt tänne..
Eli valitettavasti olen isältäni perinyt voimakkaan hikoilun eikä mikään deodorantti tunnu auttavan.
Vältän T-paitojen käyttämistä kokonaan, mutta inhottaa kun jätän läikät jopa huppareihin, ja jälkeenpäin kun haistan oman hienhajuni niin se haisee aivan kissanpissalta. Joten haju ei todellakaan ole miellyttävä, ja matka kotoa metroasemalle (n.300m) saattaa tehdä/aiheuttaa jo aivan järkyttävät hikiläikät vaikka itsellä ei olisi kuuma.
Huomaan asian yleensä vasta sitten kun olen päässyt paikasta a paikkaan b, ja koitan miettiä millä saisin hienhajun peitettyä, ja että otanko riskin ja vilustun jos en pidä hupparia vai pidänkö ja koitan peitellä hikiläikkiä. kaikki apu tervettullutta, todella epämiellyttävä ongelma.. eikä sitä vaihtopaitojakaan jaksaisi mukanaan kanniskella. deodoranttisuosituksia/muuta jolla saisin "ongelman" selvitettyä?

32

12395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hikoilija

      Olen pitkään käyttänyt Bats-rollonia, myydään apteekissa. Tämä vie tehokkaasti hienhajun. On minusta tosi hvyä.

      Nyt olen alkanut käyttämään myös apteekissa myytävää dödöä kuin Triple Dry. Tästäkin valitsin rollonin. En itse asisassa tiedä, löytyykö muuta. No, rollon-versio on minusta hyvä ja helppo keino leivittää kainaloon tätäkin dödöä. Triple Dry lupaa vähentää hikoilua, ja nähtävästi se myös tehoaa hienhajuun.

      • ?

        minkäköhän hintaisia ko. dödöt mahtavat olla?


      • hikoilija
        ? kirjoitti:

        minkäköhän hintaisia ko. dödöt mahtavat olla?

        Nyt en ihan tarkkaan muista hintaa, mutta tuo Bats taisi ollla jotain 7-8 euroa, ja tuo Triple Dry maksaa hiukan enemmän. Kesällä oli jokin tarjous apteekissa ja ostin yhden pakkauksen, vaikka edellistäkin oli vielä jäljellä.

        Bats ei poista ainakaan minulla itse hikoilua, mutta hajun vie tosi tehokkaasti. Ja olen tätä käyttänyt todella pitkään ja on minusta hvyä, riittoisa tuote. Vaihtelun vuoksi kokeilin sitten tuota Triple Dry:ta. Tämä taas tehoaa itse hikoiluun paremmin, tätä tuotetta olen nyt sitten käyttänyt. Mutta välillä tulen varmasti käyttämään myös Batsia.
        (En huomannut ensimmäisessä viestissä kertoa sukupuolta, olen nainen.)


      • arto2
        ? kirjoitti:

        minkäköhän hintaisia ko. dödöt mahtavat olla?

        tässä olisi yksi dödö,joka poiataa hajun muutamaksi päiväksi MEDEX causaal hinta 20 euron luokkaa


      • Anonyymi

        Minä pierasen niin ei hiki haise kauaakaan


    • Suudamies

      Hyvä konsti on pesee soodalla kainalot. Siis aivan tavallisella ruokasoodalla. ruokasooda on ihmeaine.

      • äimänä

        Siis että mitäkä? Ruokasoodaa kainaloihin niin hajut lähtee? Oh-hoh. Ei kai se auta ku kokeilla.


      • Lumikettu7

        Noin 10 v kommentin kirjoituksen jälkeenkin on pakko tähän sanoa... Jos joku tätä lukee, niin suosittelisin, että ei missään nimessä ruokasoodaa. Se syövyttää ja on vaikea pestä pois. Voi kokeilla tätä jollekin muulle pinnalle tai vaikka omaan sormeen - ei herkkään kainaloon.


    • neuvoin kerran yhtä poikaa ja tässä pääasioita aiheeseen liittyen:
      hikoilu on yleistä nuorilla murkkupojilla. Oma poikani hikoili hirveästi nuorempana. Joskus ostin apteekista Absolut torr-ainetta, jota tanssijat käyttävät hikoileviin jalkoihinsa, ja siveltiin hikijalkoja ja kainaloita sillä. (lue ohjeet, voi kirveltää alussa mutta iho tottuu). On muitakin hyviä dödöjä (Tripple Dry) joita siis saa apteekista. Hillitsevät kovaa hikoilua kun tukkivat hikirauhasia sisältämänsä alumiinin takia. Alumiinin suola tappaa bakteerit.

      Pese usein saippualla kainaloita. Juo runsaasti ihan vettä (limpparit eivät ole sama asia). Hormonit aiheuttavat nuorena hikiongelmia, ja jännittäminenkin. Haiseva ruoka (valkosipulipitsat ym.) haisevat myös hiestä.

      Pukeudu puuvillaisiin vaatteisiin (tekokuitu hikoiluttaa ja pahentaa hajuakin).

      Laita hikivaatteet likoamaan joksikin aikaa veteen, johon olet lorauttanut tavallista väkiviinaetikkaa, jos on sattunut pinttymään hajua niihin kainaloihin, niin sitten vaan koneeseen ja ainakaan vaatteet eivät valmiiksi haise.

      Et ole ollenkaan ainoa poika jonka hiki valuu solkenaan, toivotaan että apua löytyy :)

      tässä iltalehden testi näistä mainitsemistani tehoaineista, lue tämäkin:
      http://www.iltalehti.fi/hintajalaatu/200708035549862_hl.shtml

      • ...

        kuka tässä sanoi että viestin kirjoittaja on poika?!?


      • ... kirjoitti:

        kuka tässä sanoi että viestin kirjoittaja on poika?!?

        suokaa anteeksi kalkkikselle tädille, että kategoroi näin hupsusti hienhajun ja pojat yhteen nippuun. Olisi tietty pitänyt ajatella suurta nenäänsä pidemmälle, ennenkuin alkaa neuvoskelemaan hienhajuisia henkilöitä. Itsellä kun ei ole ollut kuin poikia, niin muistan vaan sen pistävän lemun, joka heistä tiettyinä aikoina lemahteli vinkerästikin nokkaan. No mutta toivottavasti nokkela huomioitsija ei pahoittanut nyt mieltänsä vaan voi viettää viikonvaihdetta helpottuneella mielellä kun vastaisuudessa harkitsen tarkasti, onko kyseessä tytsit vai pojut! :))


    • Osma74

      Mineraalikivideodorantti. Sitä olen käyttänyt itse. En ole ylenmääräinen hikoilija, mutta pidän tuotetta tehokkaana. En tiedä tuotteelle välttämättä oikeaa nimeä, mutta luontaistuotekaupoista, ekokaupoista ja esim. Sokokselta sitä voi löytää. Kivi kostutetaan ja tuotetta levitetään iholle. Itse käytän sitä runsaasti, ja on silti erittäin riittoisa. Laitan myös heti karvojen ajelun jälkeen. (Suosittelen ajamaan karvat, ellet sitä tee.) Nyt hiki ei ole pahemmin haissut, vaikken ole enää usein dödöä laittanut.

    • me

      muista siis pestä kainalot edes ihan vaan vedellä ennen deodoranttia. Ihan perus homma helpottaa ihan tavallisten marketti deodoranttien "toimivuuteen"

    • auttakaa

      Hei pliis auttakaa muakin
      mulla on melkein ollu 1 vuotta hienhaju
      se tulee ittestään se haju sille mä en tee mitään
      Vihaan sitä hienhajuu
      olen yrittänyt tehdä mitä tahansa esim. suihku 3 kertaa päivässä ei onnistunut
      laitoin 2kertaa dödöa se toimii vaan puol tuntii ja sit hienhaju tulee taas
      mitä voisin tehdä?
      miten saan hienhajun pois?

      • tyytyväinen äiti

        Minulla teini-ikäinen poika jonka hiki haisee JÄRKYTTÄVÄLLE vaikka suihkiikin axea kainaloihinsa, sekoittuu vain epämiellyttävästi hienhajuun. Haju niin voimakas iltaisin päivän touhuttuaan ettei samassa huoneessa voi olla!!!

        Mutta nyt löytyi apu! Suoladeodorantti! Ostin Crystal body deodorant sticksin (luontaistuotekaupasta) ja hienhaju on poissa, kokonaan!!! Ja mikä parasta se on luonnonmukainen mineraalivalmiste.
        Itse hikoiluahan tuote ei estä, mutta hajua ei synny, suola estää hajuamuodostuvia bakteereja kasvamasta.
        Tuote maksoi 10.80 ja riittänee tosi pitkäksi ajaksi. Nyt poika pesee iltaisin kainalot ja kostuttaa suolakiven ja hieroo sitä kainaloihin ja that´s it!


    • 7

      Miksi hiki haisee? Siksi että kainalossa on bakteeri. Se pitäisi poistaa. Mieheni haisi hielle 15 vuotta ja luulimme ettei se ikinä häviä. Puoli tuntia saunankin jälkeen haju oli kuvottava. Sitten löysin apteekista Hicoderm lääkkeen jota käytetään kausiluonteisesti. Sitä suihkutellaan pari suihkausta kainaloon, siinä ei ole mitään hajustetta. Sitten tuoksuu vain puhtaalta. Hikoilua se ei estä koska se on ihon normaalia käyttäytymistä mutta hajun se vie.

    • apteekeista saa

      Hyvä niksi tuo Hicoderm. Kokeilen. Jalkahikeen näyttää tehoavan Absolut Torr, tosi kuiva. En olis uskonu, mut nyt uson.

    • koulussa

      Mullaki on aina KOULUSSA -.-
      vaikken teemitää niin hiki haisee!
      kai mä jännitän ku on luokka ''melkee'' täynnä
      poikia ja oon huomannu et oon tosi hermostunu
      ku mun samal luokal on mun ex-ä joka jätti mut...
      nii jos mie ''stressaan'' siitä ja alan hikoilee...
      mikä pahempaa ku tulee tahrat ja se HAJU voi luoja!
      niiiiiinn ahdistavaa/noloa.. mikä oikeesti auttais?
      ittellää on iha perus kaupasta ostettuja roll ja sit niit suihkutettavii
      mut tuntuu et nekää ei auta...

      • entinen haisunäätä

        Minä sain hienhajun kainaloista pois seuraavasti: Joka aamu pesun jälkeen keitän kattilassa vettä. Sen jälkeen otan jonkun rätin, kastelen sitä tulikuumassa vedessä ja varovasti painelen kainalot niin ettei palovammoja saa syntyä. Siis kuuma vesi tuhoaa kainosta bakteerit, hiivat, ym, jotka sitä hajua muodostavat. Sen jälkeen antiperspiranttia kainaloon. Samoin paidat saattavat haista pesun jälkeen jo valmiiksi kainaloiden kohdalta hielle. Eli niillekin pesu mahdollisimman kuumassa vedessä ja joku antoi vinkin tahranpoistoaineesta kainalokohtiin.


    • hajutonna oon
    • shd6u86

      vähän extreme-vaihtoehto on botox. Sitä laitetaan kainaloihin ja sen pitäisi vähentää hikoilua.

      • Haisuli231

        Voin kertoa tästä hieman. Olen itse käynyt ottamassa kaksi kertaa kainaloihin ja on ainoa keino, joka on toiminut. Vaikutusaika on jäänyt mielestäni aika lyhyeksi, sillä kolmen kuukauden jälkeen hikoilu on taas alkanut. Hoidot ovat kalliita, noin 370 euroa per kerta. Ensimmäisen kerran sai ilmaiseksi kunnallisessa, tietenkin monenlaista hoitoa ja tutkimusta sitä ennen tehtiin. Yksityisellä erittäin nopea ja kivuton toimenpide, suosittelen kaikille, joilla on siihen varaa. Hikoilua lisää stressi, ruokavalio jne. Ja voin kertoa, että on erittäin kiusallinen vaiva. Taas vain rahaa säästöön, että pääsee ottamaan botox hoidon. Kaikki aineet on kokeiltu mitä apteekista ja kaupan hyllyltä saa, perinnöllinen vaiva eikä siitä pääse koskaan eroon.


    • jattasdiary
    • Ratkaisen kaiken

      Parhaan hienhajut saat kun hierot aasinvirtsaa kainoloihin ja sitten annat muhia kuukauden.

    • taateli3

      Joskus tunnen myötähäpeää niitä ihmisiä kohtaan jotka haisevat aivan kamalalle hielle, niinkuin tänään kaupan kassajonossa takanani oleva rouva ja edessäni oleva mies (ylilihavia molemmat) happi meinasi loppua :(

    • Liha vako

      vähennä lihan syöntiä

    • hjhgjj

      Tuli mieleen noista viesteistä joissa mainitaan ruoka: olin vuoden sellaisella erikoisdieetillä mitä suositellaan reumaatikoille ja en haissut hielle lainkaan, käytin joskus deoa vaan paremminkin muodon vuoksi. Kun muutin ruokavalioni takaisin entiseen haju tuli takaisin.
      Eli ruokavalio todella vaikuttaa.

      Mutta mitä oikeasti piti sanomani oli, että se mineraalikivi on todella tehokas, mutta monen iho ei kestä sitä, omat kainalonikin meni ihan melkein vereslihalle. Sain sitten vinkin Urtekramin deosta, koska siinä on myös glyseriiniä. Sitä voin käyttää melkein jatkuvasti.
      Eli tämä:
      http://www.ekolo.fi/tuote/urtekram-deo-crystal--no-perfume/5765228479902/
      Siinä on pari, kolme hajustettuakin sorttia.

    • PH 9

      Hiki on hapanta.
      Sain avun mäntysuovasta, pesen sillä kainalot ja taitekohdat.

    • sama vaiva

      Pyyhi Molkosaaniin kastetulla rätillä, niin se tappaa bakteerit ja hienhajun. Mukana voi pitää kosteuspyyhkeitä ja niillä pyyhkiä tarvittaessa. Pidä mielummin liian vähän vaatteita kuin liikaa niin ei hikole niin paljoa.

    • ruokasoodaaaa ::D

      Hei! jokku täälä jo mainittikin asiasta, mutta kokeilin tota ruokasoodaa ja se toimi oikeesti hyvin! Mä kans oon hirvee hikoilija vaikka hiki ei yleenksäkkää haise mutta kainalot aina märkinä :( tämän takia en oo ikinä oikee käyttäny harmaita paitoja kun näkyy se hiki nii hyvin siitä.. Mutta nytte kokeilin tänä aamuna laittaa sitä ruokasoodaa ja koko päivän ollu kainalot kuivat! aluks kyllä vähä epäilytti laittaa sitä mutta kokeilin ja laitoon vielä harmaanki paidan päälle!! :DD en kyllä huomiseta liikunnasta tiiä että pettääkö sitte vai.. (joo oon siis yläastelainen) mutta kannattaa kokeilla helppoa ja halpaa!!!!! ;)

      • kokeillut

        Juu ruokasoodaa kostutettuun vanulappuun pyyhitään kainalot pesun jälkeen toimii.


    • Anonyymi

      Kannattaa unohtaa nuo markettien alumiiniperspirantit ja apteekinkin. Ei mitään hyöytä itselleni niistä. On kokeiltu tripledryt ja vaikka mitkä kirvelevät dödöt.

      Luontaistuotekaupoista löytyy erilaisia merkkejä, esim. ben & anna. Onhan se vähän kalliimpi, n. 9e purkki, mutta jättää vahamaisen pinnan kainaloon. Siinä ei vissiin bakteerit pysty elämään tms. Itselläni aivan järisyttävän pistävä hienhaju. En ole koskaan tavannut ihmistä lähelläkään näin voimakasta hienhajua. Ja niin ovat kaikki tuttavanikin sanoneet.

      Tuota kun oikein kunnolla siveltelee kainaloon, eli ihan kunnon kerros koko kainalon alueelle. Aivan sama mitä teen, ei hiki vain haise millään. Ja mikä parasta, nuo ei tuki hikirauhasia kuten alumiini. Ja kestää heittämällä 24h jos oikein sivelee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4174
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4062
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3884
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2697
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2465
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2064
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2062
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1930
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1599
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe