moikka, olen kiinnostunut bokserista ja haluaisin joskus oman. Minulla on kaksi ala aste ikäistä lasta ja mietinkin, voiko tuon ikäiset lapset lenkityttää bokseria vai onko se liian voimakas? Minkä kokoisia bokserinne ovat? kun rotumääritelmän mukaan nartut painavat n. 25 kg ja urokset 30 kg mutta mielestäni näkemäni bokserit ovat paaljon suurempia?? Siksi haluaisinkin tietää minkä kokoisia boksereita teillä on?
bokserin koko
25
3624
Vastaukset
- bokseri on symppis
Minulla oli vuosia sitten kaksi bokseria. Molemmat narttuja.
Vanhempi joka kuoli 13 vuotiaana painoi 34 kg oli ylikorkea ja ylipainoinen.
Nuorempi, joka kuoli 3 vuotiaana sterilointileikkaukseen, painoi silloin 28 kg ja oli normaalipainoinen kokoonsa nähden.
Molemmat vilkkaita ja voimakkaita juntturoita, jotka eivät koskaan oppineet kulkemaan vetämättä taluttimessa.
Niin ihania kuin ne luonteeltaan ovatkin en suosittele ainakaan lasten talutettaviksi, aikuinen kyllä niitten kanssa pärjää.
Nykyinen koirani suursnautserinarttu oppi heti kulkemaan taluttimessa vetämättä. Ei myöskään provosoidu muista koirista, ei ole niitä huomaavinaankaan jos ne rupeavat räkyttämään sille. Lähinnä terrierirotuiset koirat tuntuvat hakkuvan kaikkea mikä liikkuu. - ...
Meillä boksu-uros joka painaa rielut 40 kg. Joten sitä ei tulisi pieneen mieleenkään antaa lapsen tai edes kokemattoman aikuisen lenkitettäväksi :)
- Hukka-Musti
Minulla ei ole bokseria, mutta olen ulkoiluttanut sellaisen ja hanmaannorjanhirvikoiran sekoitusta. Niin valtavat voimat sillä koiralla oli verrattuna useisiin muihin taluttamiini keskikokoisiin koiriin, että en antaisi lasten taluttaa sellaista.
- näin meillä
meillä boksu 1,3v ja painaa 30kg ja normi mitoissa. lapseni 9v kyllä ulkoiluttaa sitä ja ei ole ollut mitään ongelmaa, sillä boksu tottelee häntä ja osaa käyttäytyä vetämättä hihnassa ja toisten ihmisten/koirien lähellä. tyttö ei kuitenkaan lenkitä pitkiä matkoja vaan käyttää lähinnä pissilemkillä normaalien lenkkien välissä. vielä en uskalla antaa normilenkkejä hänen boksua käyttää, eikä tyttö itsekään halua sitä tehdä. mielestäni nuo lenkit on ollu aivan ok, kun tyttö käyttää tutussa ja turvallisessa ympäristössä mikä ei ole vilkas liikkujien suhteen ja koska boksu on hyvinkin tottelevainen ja miellyttämisen haluinen ulkoillessaan. tyttöni myös osaa ennakoida tilanteet, miten hänen tulee boksun kanssa käyttäytyä jos vastaan tulee ihmisiä/koiria. myöskään ulkoiluttaminen ei ole jokapäiväistä ollut, vain tilanteen/tarpeen mukaista.
- SP
MEILLÄ ON 7KK BOKSU UROS JA PAINAA NYT N:30KG (EI OLE 3VKK PUNNITTU) ISONA PAINO VOI OLLA LÄHEMMÄS 35-37KG. ON AIKA SUURI KOKOINEN; EI LIHAVA. BOKSUSTA EI LIHAVAA SAA AIKUISENA TEKEMÄLLÄKÄÄN JOS OPETTAA SEN OLEMAAN VAPAANA ESIM. METSÄSSÄ TAI SAA LEIKKIÄ MUUTEN VAPAANA JA LISÄKSI SAA REILUSTI LENKKIÄ JOKA PÄIVÄ (1-2H) SILLÄ AKTIVITEETTIÄ VAATII PALJON! JA RUOKINTA OLTAVA OIKEALLA TOLALLA. MUUTEN TUHOA VOI SYNTYÄ JA SITÄ BOKSUN MASSALLA JA PURUVOIMALLA SYNTYY JOS SE NIIN PÄÄTTÄÄ. KOULUTUS ON KAIKEN A-JA O SILLÄ KOULUTTAMATON ISO KOIRA ON KAIKILLE RISKI. MEILLÄ OPPI HYVIN HIHNASSA KÄVELYYN JA MUUTENKIN OPPIVAINEN KOIRA. VILLI KUN MIKÄ MUTTA KONSTITOVAT MONET: KIINNITETÄÄN HUOMIO VAAN TOSEEN ASIAAN JOS TEKEE JOTAI EI SALLITTUA. SE KYLLÄ OPPII KUN TOISTOJA TULEE TARPEEKSI. JA TARPEEKSI ULKOILUA JA MUITA AKTIVITEETTEJA. KOIRA KAVERIT OVAT TODELLA TÄRKEITÄ JO KANSSAKÄYMISEN OSALTAKIN, MUTTA MYÖS LIIKUNNAN KANNALTA. LEIKKI ON KOIRALLE MELKEIN PARASTA LIIKUNTAA. KERROSTALOON EN SUOSITTELE BOKSUA ENKÄ MYÖS TALOUTEEN JOS ULKOILU EI KIINNOSTA RANTÄSATEESSA TAI MUUTEN "HUONOLLA ILMALLA".... RAKASTAA LAPSIA JA TULEE VARMASTI TOIMEEN NIIDEN KANSSA MYÖS HIHNAN TOISESSA PÄÄSSSÄ. KOULUTUS TÄYTYY VAIN OLLA VALMISTA KAMAA ENNEN SITÄ. ROTUNA ERITTÄIN RAKASTETTAVA!
- DeutsherHund
ÄLÄ HUUDA!!!!!!!
- SP--
DeutsherHund kirjoitti:
ÄLÄ HUUDA!!!!!!!
ANTEEKSI OLEN IDIOOTTI
- Seppä71
Täällä vuoden ikäinen narttu ja painoa on karvan verran vajaa 27kg. Hienosti määritelty muuten tuo "ala-aste ikäinen lapsi" kun ikähaarukka ala-asteella on kuitenkin 6-13 vuotta ja jos nyt aloitat boksupennun metsästyksen niin saattaa olla jo kaksi ylä-aste ikäistä lasta kun boksusi saat...
- ityityityi
Aika hyvin kirjoitat ollaksesi vuoden ikäinen narttu
- 20+16
Itse en koiraani lapselle antaisi. Kyseessä yli 3-vuotias n. 34 kiloinen narttu. Omia lapsia ei kylläkään ole, mutta mun koira on vahvaviettinen ja siksi arvaamaton kokemattoman taluttajan kanssa. En antaisi sitä edes tottumattomalle aikuiselle. Sillä 'jos' se päättää lähteä, niin kaikki alta 50 kiloiset hihnan päässä lähtee lennossa mukaan :D
Ja seuraavaksi saan kuulla että "koira pitää kouluttaa, ei saa olla viettiä, olet huono koiranomistaja, et hallitse koiraasi, häpeä" jne. Mutta olen realisti, koira on eläin jolla on viettejä ja parhaasta koulutuksestakaan ei kaikkien yksilöiden kohdalla ole hyötyä.
Bokseri on loistava koira joka tulee ihmisten kanssa toimeen ja oma ainakin rakastaa lapsia. Mutta silti mun mielestä koiran ulkoiluttaminen on aikuisten, tai ainakin nuorten aikuisten(eli siis ei aivan lasten. Lue= teineistä eteenpäin) hommaa.
Kyllä mä toisaalta lapsena ulkoilutin koiria usein. Omia, sukulaisten ja kavereiden. Eli mikä mä olen sanomaan :D
Loppuvastaukseni on vahva en tiedä... Ei tarvitse kiittää inputista.- 20+16 jatkaa
Ja vahvaviettisellä en nyt siis tarkoita sitä tappaja- purijakoira juttua. Vaan sitä, että hajut ja äänet kiinnostavat paljon. Ikinä ei neiti vaan kävele, vaan aina on joku toinen projekti päällä. Aistit on käytössä aina.
En pelkää sitä, että boksu tekisi pahaa ihmisille tai muille koirille, vaan sitä että se vaikka näkee jäniksen ja lähtee perään ja juoksee vaikka auton alle viedän taluttajan mukanaan.
- vanhempi,joo
Meille bokseri ostettiin lasten toivomuksesta. Näyttäisi lapset oikein hyvin pärjäävän sen koiransa kanssa. Lapset ulkoiluttavat, leikkivät ja hoitavat boksua päivittäin.
- bontte
Meillä kaks bokseria, 1v. 3kk narttu, paino 25kg (kasvaa vielä reilun vuoden) ja 2v. 5kk, paino 40kg ja kasvaa myös vähän aikaa. Narussa ku opettaa kävelemään ja muutenkin kouluttaa tottelevaiseks niin en näe ongelmaa että pienempikin ihminen lenkittäis :)
- bontte
uros siis tää 40 kilonen!
- bokserinystävä
meillä on melkeen 10kk bokseri ja painaa melkeen 30kg on uros.
- BP
Itsellä on tollanen 35 kilonen puolitoistavuotias kaveri lenkkiseurana ja vaikka onkin jossain määrin koulutettu, niin en kuitenkaan naapurin lapsukaisille kehtaisi antaa lenkitettäväksi. Paljon on myös kiinni siitä kuinka hyvin lapsi osaa ennakoida tilanteet ja millainen on boksun omaksuma rooli lapsen kanssa lenkkeilessä.
Neuvoisinkin lähtemään siitä ajatuksesta liikkeelle, että aikuiset pystyvät hoitamaan kaikki lenkit ja sitten kouluttaa sekä koiraa että lapsukaisia lenkkeilemään nätisti. Mahdollista on että lapset voivat hoitaa yksin myös lenkkejä, mutta sen varaan en kaikkia pelinappuloita laittaisi.
Meillä välillä on meno aika hurjaa jos sattuu jotain todella mielenkiintoista reitin varrelle ja muista, että kyse on todella uteliaasta ja vilkkaasta koirasta joka helposti kiinnostuu 110% näkemistään/haistamistaan/kuulemistaan virikkeistä. Eikä myöskään pidä unohtaa, että bokseri on kovin laumaansa leimaantuva ja saattaa suojella intensiivisesti varsinkin perheen lapsia muilta koirilta ja jopa ihmisiltä.
Bokseri on kuitenkin todella hyvä valinta lapsiperheelle. - 545454
Meillä asuu 2-vuotias narttu, tiikerinvärinen, painaa 26kg, juostessa näkyy kylkiluut, niin kuin kuuluukin. Syö 1kg Neu:ta päivässä sekä vaihtelevan määrän luita.
- Omistja
Ota ensimmäinen Boxerisi sukupuoleltaan narttu, selviät johtajana ja hallitset koirasi pahoissakin tilanteissa. Uroskoiran omistajan täytyy olla ehdottomas rauhallinen ja päättäväinen johtajaluonne. Älä koskaan lyö koiraasi tai sinä et saa koiraasi hyväksymään käskyjäsi, kun se pelkää, vaan neuvo, jos et tähän pysty, niin toivon että et ota Boxeria. Sinun Boxeri ei tarvitse talutinta (lapset eivät ole Boxerin kouluttajia he saavat leikkiä koiranne kanssa) se haluaa totetella sinua, vakka se onkin erittäin vilkas ja ihmisrakas omistajiaan kohtaan. Siinä sen vaarallisuus piileekin. Se on hieno koira.
- Boxerboxer
Bokserit sopivat ihanasti lapsiperheeseen, mutta en antaisi alakouluikäisen taluttaa bokseria. Bokseri on niin leikkisä ja vahva koira, että minuakin liki 70 kiloista naista athtoo viedä mennen tullen halutessaan. Bokseri tarvitsee määrätietoisen koulutuksen, mutta jos koulutuksessa onnistuu hyvin, niin se on säyseä, maailman paras koira. Meidän urosboksu painaa noin 40 kg. Aika jöntti siis.
- urturturt
tAJUTON LÄSKI!
- Leevi.Lestadius
Mulla on L. M on liian tiukka, esim istuessa saattaa nipistää munia.
- 88889
Pystyykö 12-15 vuotias ulkoiluttaa bokseria??
- bokutti15
Pystyy, helposti. Ei ongelmia normi teinillä hallita bokseria.
- 5tondi5
bokutti15 kirjoitti:
Pystyy, helposti. Ei ongelmia normi teinillä hallita bokseria.
Kyllä nimenomaan joillain teinipojilla on.
- kilttimiäs99
Njaah.. itsella narttu 4v olisiko 26kg..juuri rotumääritelmän mitoissa.. muttta mutta.. nykyään on vallalla rakennella boksuista yli isoja massiivisia koiria..eikä siinä mitään onhan ne komeita, mutta ei se kehon fysiikka pysy perässä jos jalostetaan yli isoja koiria..menee lonkkia,selkiä ja niskoja...rikki.. katsokaa esim boksun kuonoa 90% boksereista on sellaisia millä kieli tulee hampaiden välistä ulos ja sen ainoa syy on siinä että evoluutio ei ole pystynyt korjaamaan liiallisen jalostuksen haittoja..tästä johuvat muun muassa hengitys ongelmat..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822