Junalla Venäjä, Mongolia, Kiina

-1-

Tein nuorena palapeliä: m a a i l m a n k a r t t a. Olin saanut sen joululahjaksi. Jo silloin tuumailin että haluan nähdä maailmaa. Mukavien iltasatujen tilalle tuli nopeasti maailmankarttojen tutkiminen.Uskon myös että koulun mielenkiintoiset maantiedon ja historian tunnit tekivät minuun vaikutuksen ja pitävät minut uteliaana ympäristöön vielä tänä päivänäkin. Matkojen toteuttaminen on aina vaatinut intensiivistä työskentelyä koti-suomessa, jotta voi sitten irrottautua reissun päälle pienellä matkabudjetilla.

H-hetki lähenee.. edessä Trans-Siberian Railway..
Hki-Moskova
Moskovasta 4 vuorokautta ( n. 77 tuntia) Baikaljärven maisemiin.
Sieltä jossain vaiheessa Mongoliaan, ja Kiinaan.
Päätepiste on Hainan saari ( hainanin saari).
Takaisin Suomeen ensi vuonna.

Lonely Planet matkaoppaita on luettu.Venäjä, Mongolia, Kiina viisumit hankittu. Nyt vain junaliput Moskovaan ja Irkutskiin odottaavat leimaamista. Muut junaliput ostan matkanvarrelta.Yöpymisjärjestelyt paikan päällä. Kulinaristiset nautinnot odottaavat.

Pakkaaminen alkakoon viikon kuluttua, ei kun edellisenä iltana.Enhän minä ihmeitä pieneen kassiini tarvitse.

Moni on ihmetellyt junamatkaani; onhan se ihan ok lähteä tällä kertaa junalla Itään, kun tähän junamatkaan tuli mahdollisuus ( vuonna 1988-89 vastaava junamatka peruuntui ja 5 kertaa olen itään lentänyt).

Nyt on hienoa nähdä maisemat junan ikkunasta ja kokea junafiilikset.

Kirjoittelen reitin varrelta muutaman rivin, niin nähdään miten suomineito pärjää...

Olkoon alku matkan mottona: Helppoja teitä ei ole. On vain kyky kulkea kevein askelin eteenpäin kuoppaisia teitä.

Juna Moskovaan lähtee 27.10. raiteelta.... Hyvää Matkaa! Mitähän se oli venäjäksi ;)

12

1733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sveta77

      Hyvää matkaa venäjäksi.

      Itse haaveilen myös matkasta Trans-Siberian Railwayta pitkin aina Vladivostokiin asti. Menneenä kesänä kävin lännen ja idän rajalla Jekaterinburgissa.

    • hannuhyr

      Kiinassa olen itsekkin junalla ajanut, tietämättömyyttäni käytin aluksi kyykky vessaa vaikka joka vaunusta löytyi myös pyttyversio jota kukaan ei käyttänyt, kyykkyvessaan sitävastoin oli yleensä jono, bakteerinkammoiset kiinalaiset loivat myös paheksuvia katseita ulkokenkiin joita pidin liikkuessani junassa kunnes tajusin laittaa sandaalit, ravintolavaunu oli oikea minikokoinen ravintola ja ruoka erinomaista. Keskinopeudeksi tuli vähän yli 100kmh vaikka juna seisoi välillä pitkiä aikoja, aluksi jännitti pysyykö kiskoilla mutta pysyi se, kaikilla halvimmankin makuupaikan lunastaneilla oli oma telkkari jossa ei ollut ainuttakaan englanninkielistä kanavaa, katsoin sitten jotain musiikkikanavaa joka muistutti MTV:tä paitsi esiintyjät oli tietysti kaikki kiinalaisia

    • Kiinnostaa kovasti

      mukava kuulla kommentteja matkan varrelta tai matkan päätteeksi, sillä olen mieheni kanssa katsellut samanlaista matkaa junalla Venäjän halki Kiinaan ja lentäen takaisin.

      • -1-

        Moskova on jo takana ,,,,
        paiva oli harmaa ja sateinen, silti ehdin mm.harjoittelemaan marssia Punaisella torilla.Taytyy palata uudestaan kulttuuririentoihin myohemmin, nythan oli vain junan vaihto.


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        Moskova on jo takana ,,,,
        paiva oli harmaa ja sateinen, silti ehdin mm.harjoittelemaan marssia Punaisella torilla.Taytyy palata uudestaan kulttuuririentoihin myohemmin, nythan oli vain junan vaihto.

        Tana aamuna saavuin kaupunkiin, takana pitka ja mielenkiintoinen junamatka.4 vrk.

        Suosittelen kokeilemaan!

        Sain jopa vaunuemon tanssimaan ripaskaa. kun olin virittanyt suihkun wchen ja vetta lainehti lattialla....no sehan oli vain vetta...

        Vetaydyn muutaman paivan paasta Baikal jarvelle mokkeilemaan. saunomista ja uimista.

        Sininen taivas. aurinko paistaa. illaksi tulossa kuutamo.. ja pakkasta - 15astetta. Kylmaa!


      • minä kans
        -1- kirjoitti:

        Tana aamuna saavuin kaupunkiin, takana pitka ja mielenkiintoinen junamatka.4 vrk.

        Suosittelen kokeilemaan!

        Sain jopa vaunuemon tanssimaan ripaskaa. kun olin virittanyt suihkun wchen ja vetta lainehti lattialla....no sehan oli vain vetta...

        Vetaydyn muutaman paivan paasta Baikal jarvelle mokkeilemaan. saunomista ja uimista.

        Sininen taivas. aurinko paistaa. illaksi tulossa kuutamo.. ja pakkasta - 15astetta. Kylmaa!

        viitsit kirjoittaa sieltä matkan päältä. Onko juna ollut odotuksen mukainen? Minne suuntaat Baikaljärveltä? Onko junalippusi Kiinaan saakka vai ostatko aina lisämatkan kun jatkat matkaa? Onko muita turisteja ollut ko. matkalla yhtä aikaa sinun kanssasi? Kirjoittele jotain sieltä kaukaa...


      • -1-
        minä kans kirjoitti:

        viitsit kirjoittaa sieltä matkan päältä. Onko juna ollut odotuksen mukainen? Minne suuntaat Baikaljärveltä? Onko junalippusi Kiinaan saakka vai ostatko aina lisämatkan kun jatkat matkaa? Onko muita turisteja ollut ko. matkalla yhtä aikaa sinun kanssasi? Kirjoittele jotain sieltä kaukaa...

        pakkasta piisaa/ napakka tuuli ei haittaa matkaamista
        olkhonsaari kierretty

        banya on lamminnyt joka paiva ja uimassa olen kaynyt

        upeat nakymat

        kannattaa suunnitella matkaa tanne suunnalle,,,,,,,


        matka jatkuu. ostan huomenna junalipun seuraavaan kohteeseen.


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        pakkasta piisaa/ napakka tuuli ei haittaa matkaamista
        olkhonsaari kierretty

        banya on lamminnyt joka paiva ja uimassa olen kaynyt

        upeat nakymat

        kannattaa suunnitella matkaa tanne suunnalle,,,,,,,


        matka jatkuu. ostan huomenna junalipun seuraavaan kohteeseen.

        Juna jyskytti tanne muutama paiva sitten,
        Kova pakkanen tekee oman tunnelmansa matkaamiseen, mutta taivas on sininen ja aurinko paistaa.

        Huomenna Mongoliaan , Ulaanbaatariin.


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        Juna jyskytti tanne muutama paiva sitten,
        Kova pakkanen tekee oman tunnelmansa matkaamiseen, mutta taivas on sininen ja aurinko paistaa.

        Huomenna Mongoliaan , Ulaanbaatariin.

        Mongolissa en paassyt lapi talle sivulle....

        Niin on jo mukava , ihana Mongolia jaanyt taakse..
        maaseudun jurtta retket olivat parasta,talviajan kohdasta huolimatta....
        miinusta - ulanbaatarissa vetivat laukun veitsella auki 10cm, ja ja....
        kaikesta on jo selvitty.
        ja sinne taytynee viela kesaaikana palata tutkimaan maaseutua paremmin...oli sen verran vaikuttavat maisemat...

        Nyt olen jo Kiinassa. peking.

        Olen vain nauttinut matkaamisesta, odotan vain milloin alkaa bikini kelit, pian jos lennan saarelle, eikun menen junalla viela alas etela-kiinaan,

        matka jatkukoon....

        jouluterveisia kaikille .....


      • LauriVi
        -1- kirjoitti:

        Mongolissa en paassyt lapi talle sivulle....

        Niin on jo mukava , ihana Mongolia jaanyt taakse..
        maaseudun jurtta retket olivat parasta,talviajan kohdasta huolimatta....
        miinusta - ulanbaatarissa vetivat laukun veitsella auki 10cm, ja ja....
        kaikesta on jo selvitty.
        ja sinne taytynee viela kesaaikana palata tutkimaan maaseutua paremmin...oli sen verran vaikuttavat maisemat...

        Nyt olen jo Kiinassa. peking.

        Olen vain nauttinut matkaamisesta, odotan vain milloin alkaa bikini kelit, pian jos lennan saarelle, eikun menen junalla viela alas etela-kiinaan,

        matka jatkukoon....

        jouluterveisia kaikille .....

        Kiva lukea tästä :)
        Jos sulla on kamera matkassa niin laitahan jotain kuvia nettiin ehtiessäsi. ( www.flickr.com on esimerkiksi ilmainen kuvapalvelu).
        Tai oma blogi pystyyn jossa jutut ja kuvat säilyy näkyvillä pitkään.

        - Lauri / Reissuamme ja elämäämme Thaimaassa: http://www.hyppyoravanpyorasta.com


      • -1-
        LauriVi kirjoitti:

        Kiva lukea tästä :)
        Jos sulla on kamera matkassa niin laitahan jotain kuvia nettiin ehtiessäsi. ( www.flickr.com on esimerkiksi ilmainen kuvapalvelu).
        Tai oma blogi pystyyn jossa jutut ja kuvat säilyy näkyvillä pitkään.

        - Lauri / Reissuamme ja elämäämme Thaimaassa: http://www.hyppyoravanpyorasta.com

        Olen jo perilla, Hainan saari.
        Takana 36 tunnin junamatka Shanghaista Sanyaan. Ja nyt olen jo muutaman paivan totuutellut lamposeen...

        Koko junamatka Suomesta Etela-Kiinaan on ollut hyvin onnistunut.
        Suosittelen muillekin!

        Jatkan nyt lomailun merkeissa, mm. piirrellen rantahiekkaan uutta matkareittiani.

        Nyt voin vain toivottaa, Hyvaa Joulua ja Matkailu Rikasta Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti!


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        Olen jo perilla, Hainan saari.
        Takana 36 tunnin junamatka Shanghaista Sanyaan. Ja nyt olen jo muutaman paivan totuutellut lamposeen...

        Koko junamatka Suomesta Etela-Kiinaan on ollut hyvin onnistunut.
        Suosittelen muillekin!

        Jatkan nyt lomailun merkeissa, mm. piirrellen rantahiekkaan uutta matkareittiani.

        Nyt voin vain toivottaa, Hyvaa Joulua ja Matkailu Rikasta Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti!

        Tässä ihmettelen että onko tästä junamatkasta jo vuosi kulunut. Tuntuu että sehän oli eilen kun juna jyskytti ettenpäin...

        Jos joku haavailee junamatkasta Venäjän läpi esim.Kiinaan, suosittelen!

        Tuli tässä jo käytyä Etelä-Afrikassakin, suosittelen.

        Uudet tuulet taas puhaltaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe