Minulla on Fuijtsu-Siemens pc Scaleo 600 A7V600F ja ostin siihen Western Digital Cavia Green 1TB SATAII 32 MB-3,5" kovalevyn mutta ongelmani on se että levy ei tule näkyviin pc:ssä.
Onko hyviä neuvoja olemassa ?
Pc ei tunnista uutta kovalevyä
4
1395
Vastaukset
- neuvoja olemassa
Todennäköisesti levy näkyy kyllä, se vain pitää osioida ja alustaa ennen kuin sitä voi käyttää. Windowseissa on 'Levynhallinta' josta tuo tehdään. "Oma tietokone"-kuvaketta klikataan hiiren oikealla napilla, valikosta valitaan "Hallitse..." ja sieltä "Levynhallinta". Valitse uusi levy aktivoi ja osioi se. Sitten osiot pitää vielä formatoida.
Ellei levyä näy levynhallinnassa, tarkista löytääkö BIOS levyn.Olen tarkistanut levyhallinnan kautta mutta ei sielläkään levyä näy. Mistä BIOS voidaan tarkistaa ?
- Pege81
lompen kirjoitti:
Olen tarkistanut levyhallinnan kautta mutta ei sielläkään levyä näy. Mistä BIOS voidaan tarkistaa ?
Kysytään ehkä tällanen tyhmä kysymys, kytkitkö siihen levyyn sata-kaapelin, ja sähkön? Mikäli kytkit, niin BIOS:iin pääsee painamalla DELETE-näppäintä, ja koneeseen asennetut kiintolevyt/asemat löytyvät siitä pääsivulta [AUTO] tekstien takaa. Tuota napauttamalla näet, että tunnistaako kone kiintolevyä laisinkaan. Onko koneessa ennestään kytkettynä SATA-levyjä, mikäli ei ole, niin on mahdollista, että SATA-liitännät on kytketty pois päältä. A7V600-F emolevyssä ei ole SATA2 tukea, kiintolevystä saattaa löytyä jumpperi, millä levy kytketään tavalliseen sata tilaan. Toivottavasti nämä ohjeet auttavat.
- OPT1:een!
Kuten mainittiin, levy pitää alustaa levynhallinnassa. Ja sitten yksi pointti, vanhemmissa koneissa pitää laittaa jumpperi kovalevyn nastarimaan, muistaakseni pinnit 5-6, teksti OPT1, muuten ei tunnistaudu. Tuo levy kun on uutta SATA II -standardia, eli liian nopea vanhemmalle SATA-standardille. Jumpperia (musta neliskulmainen pikkupalikka) ei tule mukana, sen joudut kaivamaan jostain vanhasta laitteesta.
Nuo kun itse oivalsin, hyvin lähti pelittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185