lasikuitutapetin poisto

Apuva???

Seinät tapetoitu lasikuitutapetilla joskus 90-luvun alussa. Käytetty ilmeisesti liisteriä liimaa. Maalailtu on muutama kerta päälle ja nyt pitäisi ottaa ne pois. Oisko hyviä vinkkejä? mahtaako enää vettyä kun kyseessä lasikuitu ja muutama maalikerros päällä? Mitäpä luulette näkyykö tai tuleeko näkyviin ne lasikuitutapetin "ruudut" mikäli ne vain tapetoi päälle?

6

1486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tylytystä sulle

      Lasikuitutapetin poisto on viimeisiä hommia joita alkaisin edes harkitteen. Ne kun on yleensä liimalla kiinni eli vetyttäminen ei juurikaan auta. On tosi tiukassa. Ruudut tulevat näkyviin uuden tapetin läpi. Tai no, riippuu vähän tapetista. Voimakaskuvioinen vinyylitapetti saattaa häivyttää riittävästi ruudutusta. On olemassa tasoitetapetteja jotka on tarkoitettu kyseiseen kohtaan. Eli ensin tasoitetapetti seinään ja sen jälkeen tavallinen tapetti. Tämä yhdistelmä ei kylläkään anna mieleistäni lopputulosta. Jos haluaa hyvää jälkeä joka kestää vertailun kannattaa levyttää seinä uudestaan. Joko vanhat levyt pois tai saneerauslevyä vanhan päälle. Onhan siinäkin kyllä omat ongelmansa; ulkonurkat ja karmit.

    • ylitasoittaa

      moiset seinät...

      • Niinhän maalari

        tekee kunhan ei itse joudu asumaan kyseisessä kohteessa. Ns. lateksisilotteet tuppaavat halkeilemaan seinän mahdollisen elämisen mukana. Sementtipohjaista tasoitettahan tuollaiseen kohteeseen ei voi laittaa.


    • maalari...

      alat niitä repimään irti. viimeinen asia mitä jaksaisin tehdä

    • tpn1983

      Lasikuitutapetin poistaminen voi repimällä olla melkosen hankalaa.... voi tietysti kokelilla pieneltä alalta lähteekö irtoomaan helposti. Irtoaminen riippuu täysin tapetoinnin tekijästä. Monet tuohonaikaan vetivät lasikuitutapetin kevyellä liimalla seinään ja sitten lopullinen kiinnitys tapahtui maalilla... nämä tapetit tuppaavat lähtemään suht helposti irti, tosin jäljelle jäävä pinta on todella epätasainen...

      Vaikkakin eräs vastaaja kritisoi voimakkaasti tasoitetapettia, niin itse suosittelen sitä. Olen kyseisellä tapetilla laittanut useampia asuntója kuntoon, ja kukaan ei ole tullut valittamaan jäljestä. Tasoitetapetin kun laittaa huolellisesti puskusaumaan, asentaessa reilusti liimaa ja isolla teräslastalla seinään painaa kiinni, antaa kuivua kunnolla ja maalaa kerran tai pari tapetin pohjavärin sävyisellä maalilla, niin tulee hyvä pohja tapetoinnille..

    • tasotetane

      ja perhe onnellinen?
      Itse en käytä mitään muita vippaskonsteja, kuin ylitasoittamisen kiinni oleviin tapetteihin. Tavalliset mökin ukot ja akat kun laittoivat lasikuitutapettia aikoinaan kiinni, niin ei sitä liimaa paljolti ole käytetty, hyvä kun seinälle ovat jääneet kiinni.
      Toki kuten joku jo esitti irtoamista, niin kaikki löyhässä oleva vain repimällä irti ja hionta hiomatuen, varren ja nro 60 tai 40 santsikan avulla lähelle levypintaa. Loput tasoitteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe