GOZO-saari; käyneitä?

Gozo-girl

Hei!

Matkaopas 5/2009 eli elo-syyskuun lehdessä oli juttua Maltasta sekä Gozosta. Alkoi tuo Gozo kiinnostamaan, en itse asiassa tiennyt paikan edes olevan olemassa. Olen mieheni kanssa rauhaa rakastava pikkupaikkojen matkailija ja sillä mielenkiinto Gozoa kohtaan syntyi.
Joten ottaisin nyt kaiken tiedon Gozosta vastaan! Olen erittäin kiitollinen jos voitte kertoa tarinoita reissutanne Gozolla.

6

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sofia1534

      Hei, olen ollut itse kielimatkalla Maltalla ja teimme siinä sivussa päivän reissun Gozo-saarelle.
      Gozo oli upea paikka ja ihania pikkukauppoja ja nähtävyyksiä.
      Suosittelisin kuitenkin että suuntaisit sinne itse Malta saarelle koska Gozo jäi minusta Maltan "varjoon"


      Kannattaisi tehdä niin, että menisit Maltalta päivän reissulle Gozolle. Siinä ehtisit kokea Gozon ja nähdä myös todella historiallista ja upeaa Maltaa. Suosittelen myös Comino-saarta! :) Se oli todella upea.

      En nyt saanut sanottua mitään kauhean järkevää, mutta toivottavasti auttoi edes vähän!

      • Zädäm

        Itse matkaan sinne muutaman vuoden välein ihan vain oleilemaan, kävelemään, rannalle loikomaankin ja uimaan, joskus sukeltelen,joskus kiipeilen rinteitä. Hotellien ja ravintoloidenkin hinnat ovat edullisemmat kuin pääsaarella. Se joka käväisee täällä päiväreissulla ei tiedä Gozosta mitään. Täällä on ihan oman henkisensä turistit. Eikä meitä ole liikaa. ;)


      • Gozo-girl
        Zädäm kirjoitti:

        Itse matkaan sinne muutaman vuoden välein ihan vain oleilemaan, kävelemään, rannalle loikomaankin ja uimaan, joskus sukeltelen,joskus kiipeilen rinteitä. Hotellien ja ravintoloidenkin hinnat ovat edullisemmat kuin pääsaarella. Se joka käväisee täällä päiväreissulla ei tiedä Gozosta mitään. Täällä on ihan oman henkisensä turistit. Eikä meitä ole liikaa. ;)

        Niin juuri, minäkin olen kiinnostunut Gozosta juuri sen takia että pidän rauhallisuudesta ja minulle jo pelkät upeat maisemat ja hyvä ruoka yhdistettynä rauhalliseen kohteeseen riittävät lomalleni. Maltan pääsaari ei kiinnosta siinä määrin että siellä kaksi viikkoa viettäisin, en ole kaupunkimatkailija sorttia ollenkaan. Gozon ottaisin pääkohteeksi ja sieltä käsin voisi käväistä Maltalla.

        Edelleenkin otan mieluusti vastaan tietoa Gozosta!


      • taivas maanpäällä
        Gozo-girl kirjoitti:

        Niin juuri, minäkin olen kiinnostunut Gozosta juuri sen takia että pidän rauhallisuudesta ja minulle jo pelkät upeat maisemat ja hyvä ruoka yhdistettynä rauhalliseen kohteeseen riittävät lomalleni. Maltan pääsaari ei kiinnosta siinä määrin että siellä kaksi viikkoa viettäisin, en ole kaupunkimatkailija sorttia ollenkaan. Gozon ottaisin pääkohteeksi ja sieltä käsin voisi käväistä Maltalla.

        Edelleenkin otan mieluusti vastaan tietoa Gozosta!

        itse vietin tänä kesänä elämäni ihanimmat 3 viikkoa juuri gozolla. upeat maisemat, ihanat ihmiset ja rauhallinen, kiireetön tunnelma. saari oli niin pieni, että ehti kaikki paikat koluta; xlendi bayn, azure ikkunan, ramla bayn, marsalfornin ihanat katukuppilat ja välimeri fiilis, victorian kaupat ja cittadellan linnoituksen ja xaghrassa siainneen maailman vanhimmat temppelit. gozolta pääsi myös nopeasti viereiselle cominon saarelle, jossa oli mielettömät vedet snorklata. Gozoa suisitten ihan kaikille ikään katsomatta, riitti menoa myös nuoremmille menijöille ;)


      • reissutar
        taivas maanpäällä kirjoitti:

        itse vietin tänä kesänä elämäni ihanimmat 3 viikkoa juuri gozolla. upeat maisemat, ihanat ihmiset ja rauhallinen, kiireetön tunnelma. saari oli niin pieni, että ehti kaikki paikat koluta; xlendi bayn, azure ikkunan, ramla bayn, marsalfornin ihanat katukuppilat ja välimeri fiilis, victorian kaupat ja cittadellan linnoituksen ja xaghrassa siainneen maailman vanhimmat temppelit. gozolta pääsi myös nopeasti viereiselle cominon saarelle, jossa oli mielettömät vedet snorklata. Gozoa suisitten ihan kaikille ikään katsomatta, riitti menoa myös nuoremmille menijöille ;)

        Onko sinne hankala päästä, kun lento on perillä illalla. Malta on ihan uusi asia ja mietimme juuri hotellin valintaa. Reissu on kesä kuun alussa. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan


      • helposti
        reissutar kirjoitti:

        Onko sinne hankala päästä, kun lento on perillä illalla. Malta on ihan uusi asia ja mietimme juuri hotellin valintaa. Reissu on kesä kuun alussa. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan

        lautalla. lentokentältä otat taksin ja suuntaat satamaan, sieltä gozo ferryllä ihanimmalle välimeren saarelle gozolle :) googleta gozo ferry niin saat sen aikataulut, ja matka maksoi 4 euroa, ja maltalle päin pääsee ilmaiseksi ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe