Mietin tuossa ostoslistaa kirjoittaessani ja tämän päivän ruoan loppuja pois poimiessani, että olis kiva kurkistaa muiden perheiden arkiruokailuun.
Eli mitä teillä tänään oli lounaaksi? Mitä päivälliseksi?
Suunnitteletteko valmiiksi seuraavan päivän ruoat vai "sävellättekö" kaupassa käydessänne?
Teettekö kokonaan tai osin valmiiksi etukäteen joutohetkinänne?
Meillä oli (ollut. En ollut itse kotona siihen aikaan) tänään lounaana kanaa ja vihannesriisiä.
Ja päivälliseksi oli tortilloja.
Tortillojen "ylimääräiset" täytteet eli se mikä kulhoihin jäi (vihanneksia, kanaa, jauhelihaa) meni aterian päätteeksi yhtean kulhoon. Siihen lisätään huomenna krutongeja ja siitä tulee lounassalaatti.
Lounas onkin meillä usein uudelleen modifioitua edellisen päivän päivällisuokaa.
Huomisen päivälliseksi suunnittelin jauhemaksapihvejä ja perunamuusia. Tuo tosin kiinni siitä, onko lähikaupassa tarpeeksi jauhettua maksaa. Aina ei ole.
Jos on niin laitan pihvitaikinan valmiiksi jo tänään ja kuorin huomenaamulla perunat ennen töihin lähtöä. Mies saa sitten iltapäivällä laittaa kattilan tulelle ja paistaa pihvit, jotta on valmista kun väki viiden aikaan kerääntyy ...
Mitä teillä tänään ruoaksi?
satu50
0
4012
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671222- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 99622
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56574