Enkeleitä onko heitä?

Wangel

Tällaisen kysymyksen kysyn, että tietääkö kukaan mitään fantasiakirjoja joissa käsiteltäisiin enkeleitä/demoneja tai jotain näihin viittaavaa?
Olen nimittäin todella kiinnostunut erilaisista enkeleihin ja demoneihin, tällaisiin ehkä vähän klassisiin hyvä vs. paha tyyppisiin juttuihin, joissa kuitenkin saisi olla omat ongenkoukkunsa. Ihan täysin fantasiaa ei toki ole pakko olla, saa siis koukata muidenkin genrejen puolella, mutta peruspaino fantasiassa kumminkin.
Itse en ainakaan ole mihinkään tämänkaltaiseen törmännyt tai sitten olen vain ollut sokea.

Tämän kysyn osittain ihan oman mielenkiinnon takia, mutta myös siksi, että itse kirjoitan tällaisiin aiheisiin liittyvää isompaa tarinakokonaisuutta ja, vaikka oma tarina onkin tiukasti kasassa, olisi ihan mukavaa nähdä, että minkälaisia tarinoita muut ihmiset ovat ajansaatossa kirjoittaneet. Uskon oman ideani olevan kyllä niin uniikki ettei sen kaltaista ole ennen tehty, mutta ikävät yllätykset ovat aina ikäviä yllätyksiä, ei niistä pääse yli eikä ympäri.
Ja kaiken päälle tarvitsen lisää lukemista. xD

7

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on Neil Gaimanin ja Terry Pratchettin Hyviä enteitä missä pari enkeliä seikkailee maan pinnalla. Huumorifantasiaa.

      Demoneista tulee ekana mieleen Jeff Longin kirjat Helvetin piirit ja Helvetin sydän.

      Muita kirjoja en yhtäkkiä muista, elokuvissahan noita esiintyy roppakaupalla.
      Enkeleitä esimerkiksi leffoissa: Dogma, Pahan enne (Prophecy) filmit (5 kpl), Fallen, The Fallen Ones,
      The Discovery of Heaven.

      Lisäksi tv-sarjoja Enkeli maantiellä ja .. no enpäs muistakkaan sen toisen vastaavan nimeä joka on tullut suomenkin telkusta. Xenassakin on monessa jaksossa itse arkkienkelit heilumassa.

      • Dreamboat_Annie

        Onko se jatkoa tuolle Helvetin piirit kirjalle? Vasta luin tuon piirit kirjan ja löysin kirjastosta vuosi nollan, mutta se onkin ihan erillinen tarina.


    • Neil Gaimanin

      Neverwhere on ainoa, joka tulee nyt mieleen.

      • Pianoprinsessa

        Mm. Angel Sanctuary ja Innocent Bird


    • -Neule-
    • ..........j

      No tässä olisi jotain, osa ainoastaan englanniksi saatavilla.

      Sarah Rees Brennan: Demonin merkitsemät (demoneja, mutta ei enkeleitä ja aika kaukana kristillisestä myologiasta. olen lukenut ja suosittelen, vaikkei ihan olisikaan mitä haet. ensimmäinen osa trilogiassa, toinen tulee tänä vuonna englanniksi)

      Becca Fitzpatrick: Hush Hush (en ole lukenut, kuulemma kuin Twilight mutta enkeleitä)
      Lauren Kate: Fallen on samaa kamaa.

      Cassandra Clare: Mortal Instruments- sarja (olen lukenut ekan osan joka on suomennettu nimellä "Luukaupunki". pseudo-enkeleitä jotka lahtaa demoneja. muitakin yliluonnollisia otuksia)

      Sarjiksista ainakin Hellblazer käsittääkseni esittelee välillä enkeleitä ja paholaisia. Pitkä sarja mutta saanut paljon kehuja.

      Urban fantasya nuo kaikki ovat, sellaista kun pääosin luen. Jos englanninkieli ei tuota ongelmia, voit hakea netistä vaikka Googlella "urban fantasy demons angels" ja sitten kokeilla, jos joku kirjakauppa niitä Suomeen tuo. Urban fantasyssa kai noita aiheita eniten käsitellään. Ja niinhän sitä jenkkilässä huhutaan, että enkelit on uudet vampyyrit ja niitä tulee tänä vuonna olemaan kirjoissa paljon :P

    • Meil

      Muistaakseni on olemassa joku lastensarja Enkeliakatemia jossa koulutetaan enkeleitä. :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe