Krjoitti kaksi romaania. Pullot -65 ja Vesitehtailijan ylösnousemus -72. Sen jälkeen häneltä ei ole ilmestynyt mitään.
Olen lukenut jostakin että Allan Tamlander olisi ollut salanimi,jonka takana oli eräs hyvin tunnettu kirjailija.
Onko muilla tarkempaa tietoa asiasta?
Allan Tamlander
6
2151
Vastaukset 6
- El Reino
Allan ossian Tamlander on omalla nimellään,hän on maalari kangasalta.
- Asioita seuraava rva
Pullot voitti 1965 WSOY:n romaanikilpailun ja kriitikko Toini Havu kirjoitti arvostelussaan kirjan alempaan helvettiin puliukkokuvauksena. Teos oli hyvä ajankuva, on vieläkin.
Asioita seuraava rva kirjoitti:
Pullot voitti 1965 WSOY:n romaanikilpailun ja kriitikko Toini Havu kirjoitti arvostelussaan kirjan alempaan helvettiin puliukkokuvauksena. Teos oli hyvä ajankuva, on vieläkin.
Toini Havu, no joo, se tanttarainen joka yritti runtata maan rakoon Tuntemattoman Sotilaankin...
Tässä se ei kuitenkaan ihan niin kauheasti erehtynyt. Jos oikein muistan, Pullot oli aika löysä paketti vanhoja tamperelaisvitsejä jotenkin tätä tyyliä: "Mikä se on joka änkee ja tunkee ja on kankee? Se on Messukylän jalkapalloseura."- markkurantala
wiikatemies kirjoitti:
Toini Havu, no joo, se tanttarainen joka yritti runtata maan rakoon Tuntemattoman Sotilaankin...
Tässä se ei kuitenkaan ihan niin kauheasti erehtynyt. Jos oikein muistan, Pullot oli aika löysä paketti vanhoja tamperelaisvitsejä jotenkin tätä tyyliä: "Mikä se on joka änkee ja tunkee ja on kankee? Se on Messukylän jalkapalloseura."wwikatemies, ko. vitsiä ei ole kirjassa. kannattaisi lukea sellaiset teokset, joita arvioi. Vaikuttaa kovin ylimalkaiselta ja ohuelta näkemyksesi teokseen. Oletko lukenut sen? Vai jonkun arvion tai esittelyn?
- rankkumartala
markkurantala kirjoitti:
wwikatemies, ko. vitsiä ei ole kirjassa. kannattaisi lukea sellaiset teokset, joita arvioi. Vaikuttaa kovin ylimalkaiselta ja ohuelta näkemyksesi teokseen. Oletko lukenut sen? Vai jonkun arvion tai esittelyn?
"jotenkin tätä tyyliä" tarkoittaa että tämän tyylisiä - ei juuri tätä nimenomaista esimerkkiä.
- Mhph...
Hemmetin hyvä kirja, suorastaan profeetallinen, mitä tulee suomalaisten viinankäyttöön.
Ja kyllä tuo yllämainittu vitsi suunnilleen tuossa asussa kirjassa on, mutta "Amatimiehen" esittämänä puujalkavitsinä siinäkin...
Koettakaa saada teos käsiinne ja lukekaa se! Jenkka rulettaa ja maksaa kovan hinnan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3911453- 71788
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37726Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri29674- 50642
- 44635
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht381607- 63543
- 88527
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle21474