Voiko rakko poksahtaa?

Nipsu_

Tällainen tuli mieleen kun istuin kerran elokuvissa ja oli ihan kivulias pissahätä ja tuntui, että rakko räjähtäisi, mutta kuitenkin tunsin, että pissa meinasi ihan väkisin tulla ulos. Noh vessaan asti kestin kuitenkin kuivin housuin, mutta teki aika tukalaa pidätellä!
Eli voiko rakko rähähtää?

Ite oon sitä mieltä, että ei voi. Pissat tulevat väkisin ulos, että ei vaan voi enää pidätellä. Eli sulkijalihas ei kestä niin suurta painetta. :D

Onneksi noihin tilanteisiin kuitenkin harvoin joutuu, että on niin kova hätä ja vessaan ei pääse, ja pidättely pettää ja housut kastuu :D

33

9072

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin siinähän

voi olla semmoinen oire, että kusentulo tyrehtyy lähestulkoon täysin ja kusi alkaa patoutumaan sinne rakkoon. Sitten kun myyräkuume menee ohi, niin kusi alkaa jälleen juoksemaan, jopa ylenmäärin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Myyräkuume

Tossa oleellista tietoa myyräkuumeesta. Tuollakin sanotaan yhdeksi myyräkuumeen oireista virtsamäärän väheneminen.

• mayura

Teoriassahan voi räjähtää, mutta kyllä ne lihakset pettävät ennen. Eikös sulkijalihas liity siihen toiseen reikään? : ) Tästä aiheesta oli juuri yksi päivä Lääkärit-sarjassa! Kerrottiin myös naisen virtsarakon olevan pienempi kohdun olemassaolon takia yms. kivvaa.

• eaui

Voihan tuo tosiaan, jos ei nyt ihan räjähtää, niin ainakin revetä. Tosin vain jos siellä on joku ihan konkreettinen tientuke. Muutoin käy juurikin niin, että alkaa lirahtaa itsestään. Ja on sillä virtsaputkella ihan oma sulkijalihas, muuten menisivät housut vaihtoon melko tiuhaan tahtiin. : )

• mayura
        eaui kirjoitti:

Voihan tuo tosiaan, jos ei nyt ihan räjähtää, niin ainakin revetä. Tosin vain jos siellä on joku ihan konkreettinen tientuke. Muutoin käy juurikin niin, että alkaa lirahtaa itsestään. Ja on sillä virtsaputkella ihan oma sulkijalihas, muuten menisivät housut vaihtoon melko tiuhaan tahtiin. : )

Kuvittelin, että sillä olisi jokin toinen nimi?

• eaui
        mayura kirjoitti:

Kuvittelin, että sillä olisi jokin toinen nimi?

Virtsaputken sulkijalihaksesta olen itse ainoastaan kuullut. : ) Mutta siis sulkijalihashan on vain yleisnimitys näille tietyntyyppisille lihaksille, joita löytyy kymmeniä ihmisen kehosta. Esimerkiksi pupillin supistumista säätelevä lihas on sulkijalihas.

Yleensä tällä käsitteellä tosin tarkoitetaan juuri sitä "toiseen reikään liittyvää". : )

• maikku...

Pidätyskyky pettää jossain vaiheessa. Eli jossain vaiheessa tulee niin kipee hätä, että sitä ei pysty enää mitenkään pidättelemään. Eli tulee piste vastaan ja pissat alkaa karta väksin niin ettei vaan voi enää pidätellä.

• eisiltilissu

onneks näin että vuoto tulee kehon ulkopuolelle:) vaikka noloo tietty.

Mulla on just kesältä muistissa omakohtanen tapaus. On luotto kasvanut kun viimeks varmaan hiekkalaatikkoleikeis vahinko on tapahtunu kun ei oo halunnu ajoissa lähtee pois. Sen jälkeen aina on rakko kestäny. Sit oltiin keskieuroopassa sellasel jokilaivaristeilyllä naisporukalla. Päivä kuluteltiin vanhassa kivilinnassa ja äiskä ja pikkusisko kävi siellä määränpäässä sellases hirvees veskissä rannalla. Aattelin et meen laivassa kun siel oli hyvä vessa. Sit takasin mennessä se olikin joku pikkupurkki jossa ei vessaa ees ollu!

Aamusta asti kaikki vedet ja limut oli sisässä. Se laiva pysähty monelle laiturille ja matka vaan kesti ja kesti. Koitin kyl kestää hotellille asti mut hotellin pikkukylän laiturilla kun rantauduttiin ja jouduin käveleen ni sitä vaan alko tulla housuun ja sitä ei pystyny lopettaan! Aivan hirveetä!!! Kun oli vaan viikonloppumatka niin mul ei ollu muita farkkujakaan mukana ja jouduin pitää jotain äidin esprittejä lahkeet käärittynä.

• anniska89
        eisiltilissu kirjoitti:

onneks näin että vuoto tulee kehon ulkopuolelle:) vaikka noloo tietty.

Mulla on just kesältä muistissa omakohtanen tapaus. On luotto kasvanut kun viimeks varmaan hiekkalaatikkoleikeis vahinko on tapahtunu kun ei oo halunnu ajoissa lähtee pois. Sen jälkeen aina on rakko kestäny. Sit oltiin keskieuroopassa sellasel jokilaivaristeilyllä naisporukalla. Päivä kuluteltiin vanhassa kivilinnassa ja äiskä ja pikkusisko kävi siellä määränpäässä sellases hirvees veskissä rannalla. Aattelin et meen laivassa kun siel oli hyvä vessa. Sit takasin mennessä se olikin joku pikkupurkki jossa ei vessaa ees ollu!

Aamusta asti kaikki vedet ja limut oli sisässä. Se laiva pysähty monelle laiturille ja matka vaan kesti ja kesti. Koitin kyl kestää hotellille asti mut hotellin pikkukylän laiturilla kun rantauduttiin ja jouduin käveleen ni sitä vaan alko tulla housuun ja sitä ei pystyny lopettaan! Aivan hirveetä!!! Kun oli vaan viikonloppumatka niin mul ei ollu muita farkkujakaan mukana ja jouduin pitää jotain äidin esprittejä lahkeet käärittynä.

Mä jonotin kerran yhteen baariin ja sinne oli hirveät jonot. No pohjia oli juotu ja alkoi olla ihan sattuva hätä ja kyllä ne meinasi väkisin housuun tulla ja jopa piikkareihin vähän lirahtikin, mutta sitkeästi vaan sinnittelin sisälle vessan asti. oli mukava helpotus kun vihdoin viimein pääsi pissalle.

• Henna-94
        anniska89 kirjoitti:

Mä jonotin kerran yhteen baariin ja sinne oli hirveät jonot. No pohjia oli juotu ja alkoi olla ihan sattuva hätä ja kyllä ne meinasi väkisin housuun tulla ja jopa piikkareihin vähän lirahtikin, mutta sitkeästi vaan sinnittelin sisälle vessan asti. oli mukava helpotus kun vihdoin viimein pääsi pissalle.

En ite tunne vessaa hätää koska selästä yksi nikamani alhaalta lievästi auki joten en siis yksinkertaisesti tunne hätää vessaan (ton enempää en siitä sitten tiiäkkään) Ja ei oo kyllä rakko räjähtäny vaikka ois ollu 3 päivää käymättä vessassa. Todettu 2 vuotiaana aikuisen kokoinen rakko ja nyt vielä isompi. Eli rakko ei voi posahtaa mun mielestä koska muuten oisin jo kyllä teho osastolla.

• lipilipilip
        Henna-94 kirjoitti:

En ite tunne vessaa hätää koska selästä yksi nikamani alhaalta lievästi auki joten en siis yksinkertaisesti tunne hätää vessaan (ton enempää en siitä sitten tiiäkkään) Ja ei oo kyllä rakko räjähtäny vaikka ois ollu 3 päivää käymättä vessassa. Todettu 2 vuotiaana aikuisen kokoinen rakko ja nyt vielä isompi. Eli rakko ei voi posahtaa mun mielestä koska muuten oisin jo kyllä teho osastolla.

...päivää! Ei kai kukaan voi pitää nesteitä sisällä kolme päivää. Juoda ei sitten ainakaan voi.

• m1a2
        Henna-94 kirjoitti:

Ettet muka tunne vessahätää ja ei kyllä pissaamatta kolmea päivää voi olla vaikka ei joisikaan. Meinaan pissa alaa sakenee ja tulee todella pakottava hätä ja pissat alkaa tuleen väkisin ulos, mutta joo ei se rakko voi haljeta. Oon joksus koittanut pidättää ihan äärimmilleen ja ne pissat tulee ihan pakosti ulos, että ei pysty enää pidättämään.

• jokuvaa
        m1a2 kirjoitti:

Ettet muka tunne vessahätää ja ei kyllä pissaamatta kolmea päivää voi olla vaikka ei joisikaan. Meinaan pissa alaa sakenee ja tulee todella pakottava hätä ja pissat alkaa tuleen väkisin ulos, mutta joo ei se rakko voi haljeta. Oon joksus koittanut pidättää ihan äärimmilleen ja ne pissat tulee ihan pakosti ulos, että ei pysty enää pidättämään.

Kans joskus känissä ollu ihan sairas pisshätä, että on alavatasta oiken sattunu, mutta ei oo sentää rakko haljennu ja vessaan asti on kestetty.

• lizzie-92

Mulla on kerran vaateostoksilla opiskelupaikkakunnalla venähtäny reissu pitkäks koulun jälkee ja bussis kotiin päin oli aivan hirvee hätä. Varmaan pahin mitä ikinä. Aamupäivällä olin käyny viimeks. Sit piti viel ennen kotiin menoo käydä Valintatalossa, mut ovilla päätin että en pysty enää maitokauppakäyntiin siinä pissahädässä ja lähin kotiin ensin pissalle. Mut mut.. en ehtiny enää sinne asti.

Rapuissa alko tulla housuun ja läpi ohuen farkkukankaan ja sitä vaan tuli ja tuli!!! Hiukan hävetti kun jätin lätäkön siihen rapputasanteelle. Onneks ei naapureita tullu rapussa vastaan. Piti sit käydä ennen kauppareissuu suihkussa ja vaatteiden vaihdossa!! Ehkä viis minuuttii ois pitäny viel pystyy pidättää mut ei vaan pystyny!

En oo kehdannu tästä parhailllekaan kavereil kertoo... kiva nähä että joku muukin on hölmöilly :)

• sharre

Eräs nainen kuoli häissään kun pinnasi virtsaamiselta. Rakko halkesi ja kusessa olevia vaarallisia aineita joutui vereen. Eli käykää WC:ssä kun on tarve!

• joku1,1

rakko kyllä venyy kiitettävästi mutta jos pidättelee kovaa niin munuaiset retkahtaa ja silloin tulee sisäisii verenvuotoi jotka taas on vaarallisii

• ellu1213435
        joku1,1 kirjoitti:

rakko kyllä venyy kiitettävästi mutta jos pidättelee kovaa niin munuaiset retkahtaa ja silloin tulee sisäisii verenvuotoi jotka taas on vaarallisii

Tapana vähän pidättää tai pitkittää vessaan menoa, mutta kyl mä sillon meen kun hätä alkaa oikein kunnolla tuntua.
        Eli ei kai se oo vaaralista jos pidättelee, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että hätä on niin kova, että se oikein sattuu.

• pissaparkki
        ellu1213435 kirjoitti:

Tapana vähän pidättää tai pitkittää vessaan menoa, mutta kyl mä sillon meen kun hätä alkaa oikein kunnolla tuntua.
        Eli ei kai se oo vaaralista jos pidättelee, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että hätä on niin kova, että se oikein sattuu.

Itse olen monesti kärsinyt tosi kaameasta pissahädästä, kun nuorempana on ollut vaikeuksia pissata yleisissä vessoissa. Kun kauan pidättelee niin, että vatsaan alkaa sattua ja kun lopulta pääsee pöntölle ei meinaa muuten pissa tulla millään ja se on todella tukalaa. Usein on ollut pakko mennä kuumaan suihkuun istumaan että alkais pissa tulla. Se on kamalaa jos on jossain liikenteessä eikä pysty millään pissamaan.

• zari3
        ellu1213435 kirjoitti:

Pidättelen joksus tahalleen. Saan siitä kiksejä ja se kiihottaa kun on kauhee pissahätä. Isetyydytystä siis.

• ei ole mitenkään mahdollista että virtsarakko räjähtäsi (ei teoriassa eikä käytännössä). rakko on joustava ja mukautuu aika pitkälle kehon tarpeiden ja tilanteiden mukaan. joskus kun vessaa ei ole lähellä ja on juonut runsasti nesteitä voi tulla kova pissahätä ja tuntuu että rakko halkeaisi. mutta se ei kuitenkaan sitä tee. siinä tilanteessa jos mitään keinoa/paikkaa ole missä rakkoaan voi tyhjentää, voi käydä niin että pissat menevät alle (siis housuun).

• meinas rakko haljeta

Mulla oli kerran autossa rakko ihan halkeamis pisteessä. Eli ihan kipeä pissahätä. Olin juonut limsaa takapenkillä. Lopulta oli pakko pyytää pysähtymään. Huoltoasemaakaan ei ihan heti vastaan tullut, mutta viimein löydettiin.
      Nousin autosta niin en pystynyt kävelemään kunnolla. Huoltoaseman vessassa tulikin sitten pissaa varmaa litran verran. Arvatkaa helpottiko? Älkää ikinä juoko autossa mitään. Siitä ainakin sen opin.

• yli 10h lentokeens

Lentokoneessa yli 10h Thaimaan matkalla. Meno ja paluu matkat.. Molemmat. Tai siis kunnon vessahätä alkoi tuntuun parin viimeisen tunnin aikana meno matkalla. Klylä sen vaan kesti perille asti vaikka aika tukalaa se loppumatkalla teki. Paluumatkalla yritin olla mahdollisimman vähän juomatta ja se meni paljon helpommin.

En tykkää yhtään käydä lentokoneen vessassa kun se on niin pirun ahdas. Siksi siis mieluummin pidätän jos tule koneessa hätä. Helposti sen kestää jos ei juo mitään. Kauhea hätähän ainakin mulle tulee jos juon paljon ja sitä hätää en vaan voi kovin pitkään pidätellä. Ihan pakko on päästä vessaan ja jos ei pääsis niin sit tulis kyllä alle.
        Mut silloin voi pidätellä montakin tuntia jos ei juo juuri mitään.

• azu1841991

Minusta rakko ei voi poksahtaa. Pissahädän tunne on ihanan kiihottava ja hiertävä. Kokeile. Tunnelman saat kun laitat pelastusliivit päälle tosi tiukalle, myös haararemmin ja alat pidätteleen ah!

• ei voi

ei voi, kun rakosta on 50% täynnä, niin tuntuu että pissattaa, kun rakosta on vasta 75% täynnä niin sillon täytyy juo rynnätä vessaan. ei ole mahdollista saada rakkoa 100% täyteen ja vielä yli, että poksahtaisi :D

• fjgfgf

juu voi se revetä jos et oo käyny moneen päivään kusel

• ei pysty!

Sitä pysty oleen niin, että ei kävis moneen päivään kusel. Ne pissat tulee ihan pakosti ulos niin, että ei vaan pysty pidättäleen kun rakko on ihan täynnä. Siinä tulee sellanen refleksi, että pissat vaan tulee ulos vaikka kuinka yrittäis pidätellä, mutta ei vaan pysty!

• näin se mennöö
        ei pysty! kirjoitti:

Sitä pysty oleen niin, että ei kävis moneen päivään kusel. Ne pissat tulee ihan pakosti ulos niin, että ei vaan pysty pidättäleen kun rakko on ihan täynnä. Siinä tulee sellanen refleksi, että pissat vaan tulee ulos vaikka kuinka yrittäis pidätellä, mutta ei vaan pysty!

kun rakossa on 5 dl virtsaa hätä jo suorastaan sattuu ja pidättely on tukalaa ja vessaan on tässä kohtaa surastaan pakko mennä, mutta tässä kohtaa pystyy vielä tuskaillen pidättelemään. Kun rakossa on n. 7dl niin pissa alkaa ihan pakosti tulla ulos ja hätä on aivan kivuilas, mutta edelleen voi pystyä pidättään ja venyttää rakkoa jopa litraan asti. Litarn kohdalla ei varmaan pysty edes kävelemään kunolla ja pissat tulee ihan pakkomaisesti ulos. Ei voi millään enää pidätellä. Harva kuitenkin pystyy pidättelemään litraan asti, mutta se on mahdillista. en suoisttele..

• <z>
        näin se mennöö kirjoitti:

kun rakossa on 5 dl virtsaa hätä jo suorastaan sattuu ja pidättely on tukalaa ja vessaan on tässä kohtaa surastaan pakko mennä, mutta tässä kohtaa pystyy vielä tuskaillen pidättelemään. Kun rakossa on n. 7dl niin pissa alkaa ihan pakosti tulla ulos ja hätä on aivan kivuilas, mutta edelleen voi pystyä pidättään ja venyttää rakkoa jopa litraan asti. Litarn kohdalla ei varmaan pysty edes kävelemään kunolla ja pissat tulee ihan pakkomaisesti ulos. Ei voi millään enää pidätellä. Harva kuitenkin pystyy pidättelemään litraan asti, mutta se on mahdillista. en suoisttele..

Virtsa poistuu hien mukana hitaasti. Ite oon ite näin kuullu ja usein tulee hremostunut ja tukala olo kun pitäsis päästä vessaan.

• Kaketri

Se on kumma tuo naisen perse kun ei voi kuseksia minne tahtoo vaikak olsi siiehn mahdollisuuskin,ihan on omaa syytä jos ei siinä hirveessä vessassa ole käyny ennen matkaa,menkää vaikka puskakuselle ettette housuihinne kuse,aika outoo porukkaa on

• Anonyymi

Ei se perseestä tule.

• sdfvdf

Oli mullahi kerran aika kova kusihätä. Piti sitten ihan mitata paljonko sinne mahtuu. Selvisi että 1,6 litraa

• Anonyymi

Kusi nousee päähän jos ei mene ajoissa kuselle, näin on käynyt monelle

• Anonyymi

Ei voi. Kyl mul ainakin tulee hosuun jos mul on todella kauhee pissahätä. Ei sitä vaan voi enää pidättää. Se tulee ihan pakkomaisesti pihalle jos on todella kauhee pissahätä.

• Anonyymi

En usko että se poksahtaisi, mutta pitkään pidättäminen ei varmaan ole hyvä juttu. Luulisin, että munuaiset kärsisivät siitä. Niiden tehtävänä on suodattaa neste virtsaksi ja kun toiminta estyy, niin siitä saattaa aiheuttaa munuaisten vajaatoiminta ainakin, jos tätä tapahtuu usein. Pojilla myös virtsaputki menee eturauhasen läpi ja myöhemmällä iällä pidättimien on huono juttu, jos vaivaa eturauhasen liikakasvu. Suurelle osalle miehiä se vaivaa tulee ikääntyessä. En kuitenkaan ole alan ammattilainen, joten tämä on vain mielipiteeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      260
      14433
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      149
      3926
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      129
      3765
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1621
    5. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      35
      1599
    6. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      392
      1577
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      49
      1306
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1091
    9. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      47
      977
    10. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      99
      937
    Aihe