Thaimaa vai Vietnam?

-Nea-

Olen varaamassa puolisoni kanssa matkaa tammikuulle. Suositteletteko Vietnamia vai Thaimaata? Tarkoitan nyt lähinnä säiden ja muiden puolesta, makujahan on monia. Onko jommassa kummassa maassa takuuvarmemmin lämmintä, toisessa sataa tms. Kiitos asiasta tietäville :)

5

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auringonotolle

      Sateita ei tarvitse pelätä kummassakaan. Taatusta kuivaa. Silloin on kuiva kausi ja turistisesonki. Eli jos haluaa välttää ruuhkaa, niin ainakin Thaimaassa on paljon farangeja. Mutta eipä se tahtia haittaa. Hinnat voivat olla piirun verran korkeammat.

    • gril

      tammikuussa - ei sada kummassakaan paikkaa. Vietnamissa on miellyttävämpi ilmasto kuin thaimaassa, ilma ei ole niin kosteaa. Lämmintä, mutta kuumuus ei ole niin painostavaa kuin thaimaassa. Molemmat ovat hyviä paikkoja. Vietnamiin jos haluaa rannalle esim. phan thiet on hyvä paikka miinuksena bussi matka saigonista.
      Ei se silti miunulle ollut ongelma - hyvä ilmastoitu bussi ja hyvä tie - ruuhkan takia matka kestää.
      saigon-phan thiet hyvä yhdistelmä. hintataso on vietnamissa reilusti halvempi kuin thaimaassa.
      Thaimaa on vähän kehittyneempi maa ja näkyy hintatasossa. Thaimaassa isot turistimäärät vietnamissa pienemmät.
      Maissa on yhtäläisyyttä paljon. Vietnam on "siistimpi" paikka ei tyttö- poika baareja .
      Palveluja löytyy, on jalkahoitoja, hierontaa. Vietnamissa puhutaan vähempi englantia kuin thaimaassa.
      Suosittelen vietnamia, koska nyt se on vielä enempi "aito" paikka ja kaikki kehitys on vasta alussa.
      Phan thiet rauallinen rantapaikka- ruokaravintoloita löytyy eri vaihtoehtoja sekä ihan ok rannat.
      Saigonissa kannattaa viettää muutama päivä lomasta.
      Erilaisia retkiä järjestetään myös vietnamissa.
      Molemmissa paikoissa kannatta lomailla.

    • Vietnamissa sataa

      Edellisiä viestejä kannattaa kuunnella hieman varauksella. Riippu minnepäin Vietnamia meinasitte mennä. Maa on pitkä. On kun vertailisi Hangon ja Helsingin säitä.

      Tammikuussa voi hyvinkin Vietnamissa tulla vettä, varsinkin pohjoisessa. Hanoissa saattaa olla hyvinkin kylmä jopa päiväaikaan ja vettä tulee päivittäin. Esim. viimeisen kymmenen vuoden aikana tammikuussa on Hanoissa satanut melkein pävittäin. Keskiosienkaan lämpötiloissa ja auringonpaisteesta ole aina hurraamista.

      Olin toissa vuonna Hanoissa, Vihnissa ja DaNangissa tammikuussa ja vettä tuli kun aisaa. Lämötila oli päivällä n.15 astettetta. Ei tuo mua haitannut mutta jos aurinkoa lähtee hakemaan Vietnamista niin kannattaa suunnata maan eteläosiin.

    • menenkö uudelleen?

      Olin pari vuotta sitten yhdistelmämatkalla Saigon/Nha Trang pvl tammikuuta ja rantapaikassa oli
      iltaisin kylmä tuuli ja päivisinkin merenkäynti voimakasta ja tuulista.Kaupunki pieni,ruoka hyvää,rannalla
      kaupustelijoita,retkiä ihan kivasti.Iltaisin runsaasti sähkökatkoja,kestivät pienen hetken kerrallaan.
      Ei shoppaajan paikka.Mielestäni hieman ankea.Paikallislento välillä Saigon Nha Trang.
      Saigonissa kuin muurahaispesässä,mopoja,polkupyöriä.Näkemistä kyllä sielläkin,retkiä ihan kivoja.
      Shoppauskin onnistui.Hintataso hieman Thaimaata edullisempi.Hotelli hyvä,ruoka hyvää.
      Mutta ei ihan minun paikkani,joku ei loksahtanut ns.paikalleen.
      Kaipasin Thaimaan lämmintä kosteaa ilmastoa ja temppeleitä,vaeltavia munkkeja.
      Muuten kyllä Saigonissakin on tyttö ja poikabaareja ja muuallakin Vietnamissa.

    • Maddis

      Tämä vastaus ei auta enää kysyjää, mutta kerron kokemuksistani silti, jos joku muu myöhemmin miettii samaa.

      Itse olin Etelä-Vietnamissa parisen viikkoa juuri tammikuussa. Saigonissa ollessamme vettä tuli taivaan täydeltä. Kyse ei ollut mistään kuurosta vaan sade kesti koko päivän. Saigonissa tapasimme erään suomalaisen, joka kertoi, että samaa oli jatkunut jo pari viikkoa. Muutaman päivän jälkeen jatkoimme Nha trangiin, jossa vietimme kolme päivää. Yhtenä päivänä pystyi olemaan rannalla. Muuloin oli liian pilvistä. Sitten lähdettiin Mui nehen (Phan thiet) metsästämään aurinkoa ja sieltä se aurinko löytyi :) Viikko ehdittiin sitten nautiskella auringostakin. Eli jos lomalta haluaa aurinkoa, niin uskaltaisin suositella Thaimaata. Meillä kyllä oli aivan mahtava loma sateisesta säästä huolimatta Vietnamissa. Kyllä siellä tekemistä ja nähtävää oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe