Hiuksista vielä

Tieturi

Aikaisemmassa ketjussa minua kritisoitiin siitä, etten tunne raamattua kun väitin sieltä löytyvän kieltoja parran ja hiusten leikkaamiseen. Sitten siteerattiin Paavalia:

"P. Paavalin 1. Epistola Korintilaisille 11
14. Eikö luontokin sitä teille opeta, että se on miehelle häpiäksi, jos hänellä on pitkät hiukset?
15. Mutta vaimolle on se kunniaksi, että hänellä on pitkät hiukset; sillä hiukset ovat hänelle peitteeksi annetut."

Kuitenkin, kolmas Mooseksen kirja, 19. luku, 27:

"Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa."

Muistelisin, että Paavali oli entinen kristittyjen vihaaja, joka oli omaksunut Roomalaisia tapoja.

55

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rabbi

      Ei. Luonto ei sitä opeta. Jos hiukset kasvaisivat luonnollisesti, olisivat ne suurimmalla osalla melko pitkät. Yksikään luontokappale lukuunottamatta ihmistä ei leikkaa "hiuksiaan".

      Luonnossa on toki paljon lyhytkarvaisella turkilla varustettuja eläimiä, mutta löytyy pitkäkarvaisiakin: Leijona (urosleijonan harja), jakkihärkä jne.

      Kaikilla niillä, joilla geneettinen perimä mahdollistaa pitkien karvojen kasvun ne myös kasvavat. Ainoastaan ihminen leikkaa...

    • El mies

      Nyt eletään Uuden-testamentin aikaa, vai onko sinut ympärileikattu ja toimitat uhri-Jumalanpalvelusta. Laitan tähänkin Paavalin oman kertomuksen itsestään mikä hän on ollut:

      P. Paavalin Epistola Philippiläisille 3
      1. Vielä, minun veljeni, iloitkaat Herrassa. Että minä teille yhdellä tavalla kirjoitan, en minä siitä suutu; sillä se tekee teidän vahvemmaksi.
      2. Kavahtakaat teitänne koirilta, kavahtakaat teitänne pahoilta työmiehiltä, kavahtakaat poisleikkaamisesta.
      3. Sillä me olemme se ympärileikkaus, jotka Jumalaa hengessä palvelemme ja kerskaamme meitämme Kristuksessa Jesuksessa, ja emme turvaa lihaan,
      4. Ehkä minulla on, johon minä lihassakin turvaan. Jos joku näkyy lihaan uskaltavan, minä paljoa enemmin.
      5. Joka kahdeksantena päivänä ympärileikattu olen, Israelin kansasta, Benjaminin suvusta, Hebrealainen Hebrealaisista, lain jälkeen Pharisealainen,
      6. Kiivaudesta seurakunnan vainooja, vanhurskaudessa, joka laista tulee, laittamatoin.
      7. Mutta ne, mitkä minulla olivat voittona, olen minä Kristuksen tähden vahingoksi lukenut;
      8. Sillä minä luen kaikki vahingoksi sen ylönpalttisen Kristuksen Jesuksen, minun Herrani tuntemisen suhteen, jonka tähden minä olen kaikki vahingoksi lukenut, ja ne raiskana pidän, että minä Kristuksen voittaisin,
      9. Ja hänessä löydettäisiin, ettei minun vanhurskauteni laista olisi, vaan joka tulee uskosta Kristuksen päälle, nimittäin se vanhurskaus, joka Jumalalta uskolle omistetaan,
      10. Häntä tutakseni, ja hänen ylösnousemisensa voimaa ja kärsimisensä osallisuutta, koska minä tulen hänen kuolemansa kaltaiseksi;
      11. Jolla muodolla minä kuolleitten ylösnousemisessa tuleva olen.
      12. Ei niin, että minä sen jo käsittänyt olen, eli jo täydellinen olen; mutta minä ahkeroitsen suuresti, että minä sen myös käsittäisin, niinkuin minäkin Jesuksessa Kristuksessa käsitetty olen.

    • 446786

      Ilm.9:8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonan hampaat.

    • älä_petä_itseäsi

      Asiayhteys täytyy löytyä!

      Arvoisa niminerkki "446786" 9.6.2018 11:18
      sinulla on täysin harhaanjohtava tapa tutkia ja lukea Raamattua! Olet jo selvästi pettänyt tuollaisella Raamatun rääpimisellä itseäsi ja koitat ilmeisesti pettää muitakin!

      Ilm.. 9:3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
      4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.

      Ilm.. 9:5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.

      Ilm.. 9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

      Ilm.. 9:7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
      8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
      9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.

      Ilm.. 9:10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
      11 Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.

      Ilm.. 9:12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!" -huutoa tämän jälkeen.

      • 446786

        Eli Kr33/38 on käännetty väärin?


      • Raamatun painos 1642 , kertoo Seuraavasti.
        --
        Ilm. 9: 3 , Ja savusta läxit metsäsirkat maan päälle /
        ja heille annettiin voima / niinkuin
        4. Corpioilla ja voima maan päällä. Ja heille sanottiin
        ettei heidän pitänyt vahinkoittaa ruohoa maanpäällä/
        eikä mitään viherjäistä/ ei myös yhtään puuta/vaan
        ainostaan ihmisiä / joiden otsissa ei Jumalan sinettiä ole.
        --
        ---


    • älä_petä_itseäsi

      Johannes siis katseli vuonna n. v. 0100 Jkr nykyaikaista hävittäjälentokonetta, ja kuuli millaista ääntä tuo laite pitää. Lizeliuksen käännös v. 1776

      Ilm. 9:8 Ja heillä olivat hiukset, ja heidän hampaansa olivat niinkuin jalopeuran.
      Ilm. 9:9 Ja heillä oli pantsari niinkuin rautapantsarit; ja heidän siipiensä havina niinkuin ratasten kituma, kussa monta hevosta sotaan juoksee.

      Ei siis mitään naisten hiuksista!

      • 446786

        1992 luulokäännös siinäkin johdetaan harhaan.


      • Johannes katseli Patmos vuorella näkyä n.94-95 .
        vapautettiin 96 jonka jälkeen kirjoitti kaiken ylös
        saattoi ne Raamattuun, ja ehti vielä levätä n.2 vuotta
        ennen kuin otettiin pois , n.100 vanhana .
        -


      • 446786

        'Johannes 'luuk.1:24 Elisabet tulee raskaaksi luuk.1:34-37 Maria tulee raskaaksi / Johannes kuolee ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista matt.14:10-12


      • 00111007

        Ilm.1:9 Patmos =Luoto/saari


      • Turhaaonväärävarmuus

        Kyllä alkukielessä puhutaan naisten hiuksista. Se on nykyisin meille maallikoillekin helppo tarkistaa. Tämä numeronimimerkki on pahasti jymähtänyt vanhaan Raamatun käännökseen eikä näe metsää puilta. Kuvittelee, että vanha suomenkielen käännös on ainoa oikea, kuten luulee seurakuntansakin olevan. Jumala meitä armahtakoon liiallisesta väärästä varmuudesta.


      • 557788

        Esikoiset ry tuomitsee kun kirjoittaa raamatunkohta Suomi24:sen, on Jumalan yläpuolella olevaa puoskarointia tehkää parannus.


      • 446786

        Kyllä se selvisi, että se on uskonto jonka kannattajista iso osa ,ei kykene asialliseen keskusteluun Raamatun paikoista . Aletaan keksimään synti listaa tuntemattomille luullen että ajatuksetkin tietää , ei tuollaiseen uskoon tosiaan onneksi tarvitse alkaa. Esikoiset ry:n voisi hoitaa omat synnit eikä niitä mitä saarnaaja aina muistaa / sattuu sanomaan jokaisella on omatunto joka kolkuttaa , eikä omatunto ole esikoiset:ry.


      • 446786

        Teologi Johannes (apostoli) syntyi n.v6 ekr. Betsaida galileassa kuoli n.v100 efesos Turkki.


    • älä_petä_itseäsi

      Omavanhurskaus perkele keksii vaikka hiuksista asiaa, kääntääkseen uskon, sydämet ja luottamuksen pois Kristuksesta, yritysjohtajien rakastamiin "rääsyihin", eli lillukanvarsiin.
      Näin kristityt saadaan kiinnittymään (maallisiin) asioihin, joiden kautta he hukkaavat ainoan pelastuksen tien, Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen.

      • 00680

        Apt.3:19


    • älä_petä_itseäsi

      Kun narsistit seurakuntajohtajat ovat saaneet luotua ryhmäänsä käskyjen kieltojen ja ulkailujen avulla "vain me" illuusion, sen jälkee on pitkä tie takaisin Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaiseen tuntemiseen ja pelastukseen.

      • RemuPetteri

        Tässä se varsinainen illuusio on "vain minä" ymmärrän.
        Absalom jäi hiuksistaan puun eli tammen oksaan kiinni, niin kuin tässäkin siis peruukista eli järjestään, tammella kuvataa maailmaa. Hän siis jäi riippumaan taivaan ja maan väliin. Näin käy myöskin niille jotka alkavat sotia Herran surakuntaa vastaan. Ei ole hyvä olla maassa eikä taivaassakaan. Sotilaat pistivät keihäällä absalomonin rintaan.


      • teuta011
        RemuPetteri kirjoitti:

        Tässä se varsinainen illuusio on "vain minä" ymmärrän.
        Absalom jäi hiuksistaan puun eli tammen oksaan kiinni, niin kuin tässäkin siis peruukista eli järjestään, tammella kuvataa maailmaa. Hän siis jäi riippumaan taivaan ja maan väliin. Näin käy myöskin niille jotka alkavat sotia Herran surakuntaa vastaan. Ei ole hyvä olla maassa eikä taivaassakaan. Sotilaat pistivät keihäällä absalomonin rintaan.

        " Remu-petteri "
        -
        Ei sotilaat, vaan yksi päälliköistä .
        -


      • teuta011
        teuta011 kirjoitti:

        " Remu-petteri "
        -
        Ei sotilaat, vaan yksi päälliköistä .
        -

        Jooab niminen, iski häneen kolme keihästä, ja
        miehet lopettivat teloituksen .
        -


      • laittakaaNytJotain
        teuta011 kirjoitti:

        Jooab niminen, iski häneen kolme keihästä, ja
        miehet lopettivat teloituksen .
        -

        tällä menolla teuta011 jää yksin näille sivuille kommentoimaan ja täsmentämään OMIA kirjoituksiaan

        pilkuilla tai ilman pilkkuja


      • nostetaastaas
        laittakaaNytJotain kirjoitti:

        tällä menolla teuta011 jää yksin näille sivuille kommentoimaan ja täsmentämään OMIA kirjoituksiaan

        pilkuilla tai ilman pilkkuja

        Tässä tärkeä viesti!


    • eitulemieleen

      kukas se oli kun kansakoulun uskontokirjassa kerrottuna jäi hiuksistaa puuhun kiinni

    • Näin_siinä_kävi

      Absalom ryhtyi vallananastukseen isältään Daavidilta. Hän tarttui takaa-ajotilanteessa puuhun ja lävistettiin miekalla.

      • Eihän kuin Keihäällä.
        -


      • 00111007

        2sam.18:14 kolme keihästä...


    • Parta

      Parta on Raamatullinen. Jeesuksella ja kaikilla opetuslapsilla oli parta. Parraton mies on kauhistus.

    • Villepoika

      Oli vai? Mistä tiät?

    • Parta

      Raamatun aikoina vain pakanat ajoivat partansa pois. En ole lukenut sellaista kohtaa Raamatusta jossa tuo parran reunan turmeleminen olisi kumottu.

      Kristityille kuuluu parta. Pakanat ajakoon partansa pois. mm ortodoksmunkeilla on parrat. Miksi moni muu kristitty ajaa partansa pois? Se on kauhistus. Jumalan luomistyön rikkomista.

    • hiustenhalkomistako

      Raamatunkohdat ovat tärkeitä ja ne ovat periaatteessa kaikki huomioitava. On kuitenkin todella tärkeitä kohtia, joissa täytyy "riippua" ja sitten vähemmän tärkeitä. Voisiko kysymys hiusten pituudesta olla niitä kohtia, joilla ei kannata päätään vaivata? Kaikessa on hyvä tehdä omantunnon mukaisesti rukoillen; niin varmaan tässäkin.

    • IhmisoppienManipulaatiot

      Kun omatunto lapsuudesta asti manopuloidaan suljetussa vaihtoehdottomassa ilmapiirissä, ja sen on sisäistänyt, niin sieltä on vaikea nousta terveeseen, synneistään puhtaiksi pestyjen Jumalan lasten vapauteen, Kristuksessa Jeesuksessa..

    • MiksiJudaistitJylläävät

      Judaistisiin käsityksiin sotkeutuneet kristityt tuovat jatkuvasti esiin juutalaisille julistettuja satoja säädöksiä.

      Kannattaa siis hommata Raamattu, lukea sitä ja uskoa mitä siellä sanotaan:

      Ap.t. 15:22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
      Ap.t. 15:23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.

      Ap.t. 15:24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
      Ap.t. 15:25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
      Ap.t. 15:26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
      Ap.t. 15:27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

      *) Ap.t. 15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      Ap.t. 15:29
      - että kartatte epäjumalille uhrattua
      - ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu,
      - ja haureutta.
      - Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

      Ap.t. 15:30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
      Ap.t. 15:31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

      • Miksi.Judaistit.jylläävät "
        -
        Niin niitä säädöksiä oli lopuksi n. 623 kpl.
        -


      • Kristuksen_rauha
        padasjoenukko kirjoitti:

        Miksi.Judaistit.jylläävät "
        -
        Niin niitä säädöksiä oli lopuksi n. 623 kpl.
        -

        Mooseksen lain lisäksi! - Kyllä.

        Ef. 2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,


    • tosiaankin

      Mooses antoi ohjeen että ei pitänyt leikata tukkaa päälaen ympäriltä. Jos tätä totellaan täsmällisesti, niin keskeltä päälakea voi tukan leikata niinkuin papit tekivät ainakin aikaisemmin.

      Jokainen normaalisti leikkaa tukkansa päälaen ympäriltä ja myös lyhentää päälaelta.

      "Älä leikkaamalla turmele partasi reunaa!" Tämä sääntö tarkoittaa sitä mitä sanotaan: ÄLÄ TURMELE! Onko se turmelemista jos pitää huolen siitä ettei ole epäsiisti? Jos menee parturiin, ei kai tarkoitus ole turmella ulkonäköä vaan päinvastoin! Jos taas antaa sakset pikku lapselle, tämä saattaa hyvinkin turmella tukkansa leikkaamalla.

      Monessa kulttuurissa on tapana turmella ulkonäkö jos on suru. Tukkaa ei kammata, parta saa kasvaa. Kun Job joutui Jumalan koettelemaksi, hänen ystävänsä eivät edes tunteneet häntä kun hän oli tuhkaa tukassaan.
      Toisissa kulttuureissa ajetaan pää paljaaksi surun merkiksi. Ilmeisesti viitattiin pakanallisiin tapoihin:
      3.Moos.19:26 "Älkää syökö lihaa, jossa vielä on verta. Älkää harjoittako ennustamista tai noituutta. 27 Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. 28 Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne

      On tärkeää huomata että mitään rangaistusta ei määrätä. Siksi voimme huoletta pitää tukkamme lyhyenä ja ajaa partamme tai leikata sen kauniiksi!
      Luultavasti ohje oli silloiseen tilanteeseen, niinkuin monet muutkin säännöt.

      • luetooraa

        4.Moos.6:5 "Niin kauan kuin lupaus on voimassa, ei partaveitsi saa koskea nasiirin tukkaa eikä partaa. Koko sen ajan, jonka hän on vihkiytynyt Herran nasiiriksi, hän on pyhä ja hänen on sen tähden annettava hiustensa kasvaa vapaasti.

        Eikö tästä ole päivänselvää ettei tukan tai parran turmeleminen ole sama kuin että ei leikkaisi hiuksiaan tai ajaisi partaansa! Normaalit ihmiset pitivät huolta ulkonäöstään, eikä nasiirilupauksia koko elämäksi yleensä anneta, Simsonia lukuunottamatta!


    • Paavali on aikanaan antanut ohjeita eri seurakunnille kun niitä on kysytty. Ohje tukan pituudesta ei ole pelastumiskysymys ja asiayhteys tulee ottaa huomioon kun näitä ohjeita tulkitaan.

      Paavali ei mainitse tässä yhteydessä mitään synnistä vaan kunniasta.

      Kannattaa kuunnella mitä Jukka Norvanto sanoo tästäkin asiasta:
      rkk-sansa.net/kuuntele/

    • parviainenkin

      Kyllä kesällä Lapinvanhimmalta kuulin, että parta on syntiä. Niin sen ainakin ymmärsin, Helvettiin joutuu jos on partaa. Nyt pelkään kun en joka päivä muista tai ehdi ajaa.

      • teuta011

        Kyllä syntiä on vain, Jumalan määritys ja hän on
        viimeksi määrittänyt ne synnit 1447 eKr. ja
        siitä tänne 2019 v. ( 1447 2019= 3466, v.) .
        Siis vain ne on voimassa, ja niihin ei kuulunut parta,
        -


      • muotianyt
        teuta011 kirjoitti:

        Kyllä syntiä on vain, Jumalan määritys ja hän on
        viimeksi määrittänyt ne synnit 1447 eKr. ja
        siitä tänne 2019 v. ( 1447 2019= 3466, v.) .
        Siis vain ne on voimassa, ja niihin ei kuulunut parta,
        -

        Entäs maailman muodon mukaan laittautuminen.
        Aja pois vaan koko parta!


      • Mieli

        Siis se mieli!


      • parraton

        Minusta tuntuu ja näin se varmaan onkin, että parta on miehelle tarkoitettu ja alkujaan kaikilla onkin ollut parta. Mielestäni se, että ajetaan parta pois on tullut maailmasta ja sen ajan muoti-ilmiö. Olen lukenut Raamatusta sellaisen kohdan jo ajat sitten, enkä sitä muista missä kohdassa se on. Partaa ei pidä yliympäri ajelemaan.
        Parrasta ei sen paremmin syntiä saa kuin parrattomuudestakaan. Tosi synnit on kyllä lueteltuina kymmenessä käskyssä.


      • teemuTas

        Jos on parta ajamatta, ei voi päästä taivaaseen. Lapinmiehet kertoivat viime kesänä sen.

        Älkää lukeko Raamattua, vain lapinvanhimmat tietävät mikä on oikein. Alkukristillisyys on nyt heidän käsissään. esikoislestadiolaiset ry on alkuseurakunta.


    • juurikinNIIN

      Ajamaton parta voi olla kiihoittavaaa vastakkaiselle sukupuolelle. Siksi se on syntiä. Niin sanoo Odd Minde.

      • Erkkijakaidantienkulkija

        Hän juuri määrää Pärsetterin kanssa mikä on syntiä. Kaikki muut kuin heidän hyväksymänsä menevät Helvettiin.


    • totuudenetsintä

      Puhuvat parroista ja hiuksista. Siellä pään sisäpuolella on se koko synti, joka laittaa tekemään hirveitä syntejä esim. insesti ja pedofilia.

      • työnsäsiinäkin

        Joo, ajettu parta vaikka lattialla ei aiheuta muuta kuin siivousta.


    • OletVastuussaViesteistäs

      No no, äläpä leimaa himoissasi syyttömiä!

    • TarviikoLupailla

      Konteksteistaan irroitetut Raamatun jakeet johtavat harhaan. Avaajan mainitsemassa tapauksessa oli kysymys nasiirilupauksen tehneestä henkilöstä. Kenenkään ei tällaista lupausta tarvitse tehdä, mutta jos sen tekee niin sitten on sidottuna omaan lupaukseensa.

    • armonaikaaOnVielä

      Miksi täällä Raamattua itse siteerataan ja onko yleensä mitään järkeä sitä itse lähteä kuunvalojärjellä lueskelemaankaan, kun viime kesänäkin Lapin Vanhimmilta, jolla on Pyhän Hengen valo, saarnasivat parran miehillä synniksi ja pitkän tukan myös sekä lyhyen naisilla.. Mikä on siinä vaikeaa käsittää, Elävän Kristillisyyden ohje. Yksinkertaista.

      Uskokaa mitä Lapin Vanhimmat sanovat, koska he ovat suoraan Apostolisen opettajien jatkumoa. Niin ovat itse meille vakuuttaneet.

      • etteinytvaanhuijattaisi

        Apostolinen opettajien jatkumo johon viimeisen sadan vuoden aikana on jatkumoitunut vain ruotsalaisia veijareita.

        Onkohan ruotsissa yleisesti tiedossa että nykyaikana apostolisten opettajien jatkumo on keskittynyt vain heidän maahansa? Seurakunta jonka samat apostoliset opettajat ovat saaneet kuihtumaan muutamaa sata seuraajaan, tuottaa kuitenkin Pyhän Hengen valon omaavia apostolisia opettajia tuhansien vuosien jatkumoon.


      • "Armonaikaaonvielä"
        -
        Syntiä ei määritä kuin Jumala ja
        teki sen viimreksi 3466 v. sitten .
        -


    • VainJeesusPelastaa

      Jumalan leikkiminen on joillekin hauska harrastus. Tällaisesta joutuu kuitenkin kerran vastuuseen. Jumala on Jumala ja me olemme erehtyviä syntisiä ihmisiä, niin ruotsissa kuin Suomessakin. Pelastus tulee uskosta Kristukseen, mitään apostolista jatkumoa ei ole olemassakaan, se on lähinnä katolisen kirkon ja ortodoksikirkon keksintöjä. Mutta se on tosiasia, että Kristukseen uskovat vievät Jeesuksen käskyn mukaisesti evankeliumia kaikkeen maailmaan, syntisten uskottavaksi. Lestadiolainen liike on suurelta osin pysähtynyt ja eristäytynyt lestadiolaisuuteensa. Ikäänkuin tämä lestadiolaisuus olisi jokin pelastus. Sellainen asenne ja julistus jossa jokin liike nousee keskiöön Kristuksen sijasta ja Kristuksen rinnalle, pilkkaa Kristusta

      • evankeliumin_puolesta

        Aamen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe