Olkaa hyvä:

Uusin hengentuotteeni:

Chilivalkosipulikoiraa

Kaikkihan muistavat taannoisen Kiinan reissuni (Guangzhou), jolloin muunmuassa kävin ruokailemassa hienoissa koiraravintoloissa. Tutustuinkin tuolloin erääseen ravintolanpitäjään, joka on nyt tulossa käymään luonani kylässä. Häntä kiinnosti kovasti suomalaisuus. Enempi häntä kiinnosti kuitenkin suomalaisten suhde koiriin. Siitä seuraavassa hieman tarkemmin.

Kiinassahan koira on joko häkissä kasvatettu suurikokoinen jaloste, joka on pelkkä teuraselukka taikka sitten lälly sylikoira. Koira on siis joko ruokaa taikka pehmolelu. Mainitsemani ravintoloitsija olikin kiinnostunut suomalaisista metsästyskoirista. Häkissä kasvaneen teuraskoiran liha on hänen mielestään velttoa ja löysää paskaa. Hän haluaakin tarjota asiakkailleen parasta ruokaa, mitä rahalla saa. Siksi häntä kiinnostaa Suomen raikkaassa ilmassa juoksentelevat metsästyskoirat. Niiden liha on kuulemma hyvin kimmoisaa ja puhdasta, sellaista, jota mielellään asiakkaalleen tarjoaisi.

Nythän tässä on minulla pikku ongelma. Toki haluan tarjota vieraalleni parasta mahdollista ruokaa. Nyt siis pitäisi löytää jostain nuorehko ja paljon metsässä juossut koira syötäväksi ja vieläpä osata maustaa se oikein. Maustamisen suhteen olen kuitenkin jonkin sortin ammattilainen ja tarkoituksenani onkin loihtia erittäin tulista koirapaistia runsaalla valkosipulilla höystettynä ja tietysti riisin kera. Luulisin, jotta ystäväni Jin tulee nauttimaan ateriasta. Tiedä, vaikka keksimme jotain yhteistä bisnesideaa asian tiimoilta. Mahdollisesti vaikkapa Helsinkiin voisi perustaa koiraravintolan. Siellä on serran fiksumpaa porukkaa (kuin maaseudulla), jotka eivät turhaa tällaisilla asioilla kauhistele vaan maksavat mielellään avokätisesti hyvästä ruuasta.

Ei varmaankaan ole yllätys, jotta Jin pitää luonnon ylhäisyyksiä, sutta ja karhua hyvin suuressa arvossa. Koira on taas hänen silmissä pehmolelu taikka vartaaseen sopiva paisti.

3

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiranruokaa

      Kun kinukki tulis hakee, mun metsästysbulldoggia keittiöveitsen kanssa paistiksi, vois olla et alkais arvostaa oikeita koira, jos jäis henkiin :DDDDD Ei varmaan ois pitänyt vaivautua vastaamaan tälläseen provoon, jonka takana on OIKEESTI koiran nähdessä paskat housussa traumoja saanut henkilö. Sun pitää varmaan muuttaa Kiinaan bisneksiä tekemään, täällä Suomessa ei oo niin nälkäsiä ihmisiä et koiraa suostus syömään, ennemmin ei tuntus missään jauhaa yks kiinalainen koiralle ruuaks, niitähän riittää ja varmaan näin kiinassa tehdäänkin:D:D:D

    • Eränarttu

      Pitäisiköhän paistaa tuo kimmoisa karhukoirani iltapalaksi? Olen sen lihakset komeiksi kasvattanut Suomen korpimailla ja savustanut syrjäisillä laavuilla. Upeasti on mustavalkea petoni vahtinut susihukkia ja hirviemoja, muutamaa kuin ohimennen käynyt haukkumassakin. Josko sieltä vielä kinukki tulisi lihaveitsen ja harppuunan kanssa, saisi emäntäkin töitä. Jos tarraisi palleista ja paistaisi eväiksi, kun ei niin pienistä vehkeistä muuhunkaan käyttöön liene, ja kuulema ovat parempi energialähde kuin mauttomat ja kuivakkaat myslipatukat.

    • ekopost

      tervetuloa vain kiinan kokki tänne.mietin juuri,sitä asiaa ,kun sinä kehut niitä susiasi ylväiksi metsänpedoiksi,niin laitettais niistä sille kiinalaiselle ruokaa.olisi kuule luomulihaa ihan kerralla.ei kannatte nuita serteillä ja preceptllä(koiranruokaa) ruokittua koiraa sille tarjota,vaan kunnon suomalaista suden lihaa.siinäpä muuten olisi mahtava idea.2000-3000 tuhatta kiinalaista tääne pyytämään susia palkaisi saisivat kaikki pyydetyt sudet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe