Mikä on anniskeluikäraja Saksassa? Jostain kuulin, että se olisi 16, mutta päteekö se vain mietoihin alkoholijuomiin, ja minkä ikäisenä pääsee baariin? Kysyisin myös, että voiko alle 18-vuotiaat yöpyä keskenään hotellissa?
Kiitos. :)
Anniskeluikäraja ja hotelleiden ikärajat Saksassa?
2
1971
Vastaukset
- Paluumuuttaja
Ikäraja 16, pätee kaikkiin alkoholipitoisiin juomiin, myös mietoihin. Paitsi jos on mukana sellainen henkilö, jolla on kasvatusvastuu, eli vaikkapa vanhemmat.
Alle 16-vuotias ei pääse baariin ilman vastuuhenkilöä kello 24 ja kello 5 välillä.
Alle 14-vuotias saa olla yksin ulkona illalla kahdeksaan ja 14-16-vuotias kymmeneen,
16-18 kahteentoista.
Oletan, että hotelli yksinkertaisesti kieltäytyisi ottamasta alaikäisiä yöksi ilman vanhempien kirjallista lupaa.
Näitä säännöksiä seurataan hyvin tarkkaan. Jos jää kiinni, se tulee vanhemmille hyvin kalliiksi.
Ratkaisin tämän ongelma itse antamalla joka kerta nuorimmaiselleni erikseen kirjallisen valtakirjan jollekin aikuiselle henkilölle, joka oli tilaisuuksissa ja tapahtumissa mukana. Usein se oli oma aikuinen veli.
18-vuotias on aina oikeutettu mihin vaan.- plöylpylpl
Oon 18-vuotias ja olin 2 kk au pairina Saksassa. Perheen vuotta vanhemman tytön kanssa olimme monet kerran juhlimassa ja liikuin itsekin paljon ulkona illalla. Olen nuori ja ennenkaikkea nuoren näköinen, mutta en kertaakaan kuullut yhdessäkään paikassa keneltäkään kysyttävän henkkareista tai mistään muustakaan. Eikä kysytty minultakaan. Ei kaupassa eikä "alkossa". Eikä baarissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 464259
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on124119Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist403358Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai863327En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛143157Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1642860Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?42450- 252449
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h592211Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run141888