Mikä on anniskeluikäraja Saksassa? Jostain kuulin, että se olisi 16, mutta päteekö se vain mietoihin alkoholijuomiin, ja minkä ikäisenä pääsee baariin? Kysyisin myös, että voiko alle 18-vuotiaat yöpyä keskenään hotellissa?
Kiitos. :)
Anniskeluikäraja ja hotelleiden ikärajat Saksassa?
2
1867
Vastaukset
- Paluumuuttaja
Ikäraja 16, pätee kaikkiin alkoholipitoisiin juomiin, myös mietoihin. Paitsi jos on mukana sellainen henkilö, jolla on kasvatusvastuu, eli vaikkapa vanhemmat.
Alle 16-vuotias ei pääse baariin ilman vastuuhenkilöä kello 24 ja kello 5 välillä.
Alle 14-vuotias saa olla yksin ulkona illalla kahdeksaan ja 14-16-vuotias kymmeneen,
16-18 kahteentoista.
Oletan, että hotelli yksinkertaisesti kieltäytyisi ottamasta alaikäisiä yöksi ilman vanhempien kirjallista lupaa.
Näitä säännöksiä seurataan hyvin tarkkaan. Jos jää kiinni, se tulee vanhemmille hyvin kalliiksi.
Ratkaisin tämän ongelma itse antamalla joka kerta nuorimmaiselleni erikseen kirjallisen valtakirjan jollekin aikuiselle henkilölle, joka oli tilaisuuksissa ja tapahtumissa mukana. Usein se oli oma aikuinen veli.
18-vuotias on aina oikeutettu mihin vaan.- plöylpylpl
Oon 18-vuotias ja olin 2 kk au pairina Saksassa. Perheen vuotta vanhemman tytön kanssa olimme monet kerran juhlimassa ja liikuin itsekin paljon ulkona illalla. Olen nuori ja ennenkaikkea nuoren näköinen, mutta en kertaakaan kuullut yhdessäkään paikassa keneltäkään kysyttävän henkkareista tai mistään muustakaan. Eikä kysytty minultakaan. Ei kaupassa eikä "alkossa". Eikä baarissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759