kummassa kannattaa vaihtaa laivalla vai tallinnassa?
valuutta
11
609
Vastaukset
- antimonex
Vaihda Monexissa niin kaikki Eurot menee vaihtopalkkioihin!
- pankit tai Tavex
on ne suositeltavimmat
http://www.viroweb.com/ostos/viro.asp?ID=Valuutanvaihto ja pankit
- tomtom
Monexissa periatään palvelumaksu, eli älä vaihda siellä! Forexin kurssi €:lle näyttää olevan 15,16 EEK. Ottavat kuitenkin palvelumaksua, joka ei vissiin sisälly summaan.
Paras olisi mielestäni vaihtaa vasta Tallinnassa. Ei kuitenkaan satama-alueen vaihtopisteissä! Eli käy vaihtamassa erposi krooneiksi jokoaTavid Tavex -valuutanvaihtopisteessä tai Eurexissa. Molemmissa kurssi 15,685 EEK.
Tavid Tavexin löydät itäisestä Vanhasta kaupungista, Aia-kadun varrelta. Eurex on ainakin Estonia Puistotiellä Tammsaare-puiston kohdalla.- kurnuja
Monex on sellainen paikka, jossa vaihtamista en ole vielä kokenut perustelluksi missään tilanteessa miltään kantilta katsottuna. Kurssi vaihtelee kojusta riippuen huonosta (14) surkeaan (12,50) ja palvelumaksu 50 - 105 eek (siis n. 3,20 - 6,60€) tulee vielä päälle... on kallista lystiä.
Forexin kurssi on kanta-asiakkaille tai yhteistyöpankkien asiakkaille 15,22, muille 15,16. Muita palvelumaksuja ei mene keneltäkään. Pikkusummaa vaihdettaessa, mikäli aukioleva Forex sattuu kohdalle, saa siis valuutan vaihdettua helposti ja turvallisesti sekä hieman edullisemmin kuin seinästä reväistäessä tai satamasta/laivalta ja välttää Monexin ansaan joutumisen Tallinnassa. Helsingissä kruunuja saa vielä edullisemmin Tavexilta kurssi on n. 15,5. Tavexilla tosin on vain yksi konttori ja aukioloajat eivät ole yhtä kävijäystävälliset kuin Forexilla :-(
Jos Tallinnassa haluaa nähdä vaivaa ja säästää pennosia, voi toki köpötellä sikäläisen pankin konttoriin tai em. Eurexiin tai Tavidiin. Parhaat kurssit muistaakseni saa Eurexilta isoissa summissa hyväkuntoisista 500€:n seteleistä (jopa 15,62). - Tsimo
Virallinen kiinteä arvo 15.6466 EKK.
Kukahan vaihtaa tappiolla tai sitten kirjoitusvirhe viestissäsi. - LLLLLLLLLLLLLLLLL
Olet kuitenkin menossa Prismaan niin siellä on Tavid tai Tavex jossa hyvä 15.60.
Eurex myös hyvä n.15.60, Virukeskuksessa on muistaakseni myös Eurex mutta en kuitenkaan tarkoita Viru Hotellin alakerrassa olevaa jolla on huono kurssi.
Suomessa Tavex on parempi ku Forex.
Ja itse kysymykseen....Tallinnassa! - tipuliini3
LLLLLLLLLLLLLLLLL kirjoitti:
Olet kuitenkin menossa Prismaan niin siellä on Tavid tai Tavex jossa hyvä 15.60.
Eurex myös hyvä n.15.60, Virukeskuksessa on muistaakseni myös Eurex mutta en kuitenkaan tarkoita Viru Hotellin alakerrassa olevaa jolla on huono kurssi.
Suomessa Tavex on parempi ku Forex.
Ja itse kysymykseen....Tallinnassa!Itse vaihdan vain ihan pienen summan kruunuiksi ja käytän luottokorttia ostosten maksuun.
- matonen3
tipuliini3 kirjoitti:
Itse vaihdan vain ihan pienen summan kruunuiksi ja käytän luottokorttia ostosten maksuun.
se onkin sitten se kallein vaihtoehto mutta kukin tyylillään
- Tsimo
matonen3 kirjoitti:
se onkin sitten se kallein vaihtoehto mutta kukin tyylillään
kurssi on virallisen kurssin mukainen eli en ymmärrä miksi se olisi se kallein vaihtoehto. Ottakaa nyt selvää asiosta ennenkuin rupeatte neuvomaan!
- joskus käytin
Tsimo kirjoitti:
kurssi on virallisen kurssin mukainen eli en ymmärrä miksi se olisi se kallein vaihtoehto. Ottakaa nyt selvää asiosta ennenkuin rupeatte neuvomaan!
Eikös sen luottokortin jokaisesta maksusta mene joku palkkio vai mikä luottokortti sulla on. Palkkioita ja kuluja menee ja ne nostavat hintaa
- Tsimo
joskus käytin kirjoitti:
Eikös sen luottokortin jokaisesta maksusta mene joku palkkio vai mikä luottokortti sulla on. Palkkioita ja kuluja menee ja ne nostavat hintaa
Luottokortilla maksettaessa ulkomailla laskut menee luotolle ja kun hoidat maksut pois kotiin palatessasi, niin ei ylimääräisiä kuluja. Tutustu nyt niihen korttisi luottoehtoihin...
Mutta voihan sitä aina ottaa nokkiinsa rahaa vaihtamalla vaihtopisteissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657