valuutta

sergeikö

kummassa kannattaa vaihtaa laivalla vai tallinnassa?

11

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antimonex

Vaihda Monexissa niin kaikki Eurot menee vaihtopalkkioihin!

• tomtom

Monexissa periatään palvelumaksu, eli älä vaihda siellä! Forexin kurssi €:lle näyttää olevan 15,16 EEK. Ottavat kuitenkin palvelumaksua, joka ei vissiin sisälly summaan.

Paras olisi mielestäni vaihtaa vasta Tallinnassa. Ei kuitenkaan satama-alueen vaihtopisteissä! Eli käy vaihtamassa erposi krooneiksi jokoaTavid Tavex -valuutanvaihtopisteessä tai Eurexissa. Molemmissa kurssi 15,685 EEK.

Tavid Tavexin löydät itäisestä Vanhasta kaupungista, Aia-kadun varrelta. Eurex on ainakin Estonia Puistotiellä Tammsaare-puiston kohdalla.

• kurnuja

Monex on sellainen paikka, jossa vaihtamista en ole vielä kokenut perustelluksi missään tilanteessa miltään kantilta katsottuna. Kurssi vaihtelee kojusta riippuen huonosta (14) surkeaan (12,50) ja palvelumaksu 50 - 105 eek (siis n. 3,20 - 6,60€) tulee vielä päälle... on kallista lystiä.

Forexin kurssi on kanta-asiakkaille tai yhteistyöpankkien asiakkaille 15,22, muille 15,16. Muita palvelumaksuja ei mene keneltäkään. Pikkusummaa vaihdettaessa, mikäli aukioleva Forex sattuu kohdalle, saa siis valuutan vaihdettua helposti ja turvallisesti sekä hieman edullisemmin kuin seinästä reväistäessä tai satamasta/laivalta ja välttää Monexin ansaan joutumisen Tallinnassa. Helsingissä kruunuja saa vielä edullisemmin Tavexilta kurssi on n. 15,5. Tavexilla tosin on vain yksi konttori ja aukioloajat eivät ole yhtä kävijäystävälliset kuin Forexilla :-(

Jos Tallinnassa haluaa nähdä vaivaa ja säästää pennosia, voi toki köpötellä sikäläisen pankin konttoriin tai em. Eurexiin tai Tavidiin. Parhaat kurssit muistaakseni saa Eurexilta isoissa summissa hyväkuntoisista 500€:n seteleistä (jopa 15,62).

• Tsimo

Virallinen kiinteä arvo 15.6466 EKK.
        Kukahan vaihtaa tappiolla tai sitten kirjoitusvirhe viestissäsi.

• LLLLLLLLLLLLLLLLL

Olet kuitenkin menossa Prismaan niin siellä on Tavid tai Tavex jossa hyvä 15.60.
        Eurex myös hyvä n.15.60, Virukeskuksessa on muistaakseni myös Eurex mutta en kuitenkaan tarkoita Viru Hotellin alakerrassa olevaa jolla on huono kurssi.

Suomessa Tavex on parempi ku Forex.

Ja itse kysymykseen....Tallinnassa!

• tipuliini3
        LLLLLLLLLLLLLLLLL kirjoitti:

Olet kuitenkin menossa Prismaan niin siellä on Tavid tai Tavex jossa hyvä 15.60.
        Eurex myös hyvä n.15.60, Virukeskuksessa on muistaakseni myös Eurex mutta en kuitenkaan tarkoita Viru Hotellin alakerrassa olevaa jolla on huono kurssi.

Suomessa Tavex on parempi ku Forex.

Ja itse kysymykseen....Tallinnassa!

Itse vaihdan vain ihan pienen summan kruunuiksi ja käytän luottokorttia ostosten maksuun.

• matonen3
        tipuliini3 kirjoitti:

Itse vaihdan vain ihan pienen summan kruunuiksi ja käytän luottokorttia ostosten maksuun.

se onkin sitten se kallein vaihtoehto mutta kukin tyylillään

• Tsimo
        matonen3 kirjoitti:

se onkin sitten se kallein vaihtoehto mutta kukin tyylillään

kurssi on virallisen kurssin mukainen eli en ymmärrä miksi se olisi se kallein vaihtoehto. Ottakaa nyt selvää asiosta ennenkuin rupeatte neuvomaan!

• joskus käytin
        Tsimo kirjoitti:

kurssi on virallisen kurssin mukainen eli en ymmärrä miksi se olisi se kallein vaihtoehto. Ottakaa nyt selvää asiosta ennenkuin rupeatte neuvomaan!

Eikös sen luottokortin jokaisesta maksusta mene joku palkkio vai mikä luottokortti sulla on. Palkkioita ja kuluja menee ja ne nostavat hintaa

• Tsimo
        joskus käytin kirjoitti:

Eikös sen luottokortin jokaisesta maksusta mene joku palkkio vai mikä luottokortti sulla on. Palkkioita ja kuluja menee ja ne nostavat hintaa

Luottokortilla maksettaessa ulkomailla laskut menee luotolle ja kun hoidat maksut pois kotiin palatessasi, niin ei ylimääräisiä kuluja. Tutustu nyt niihen korttisi luottoehtoihin...

Mutta voihan sitä aina ottaa nokkiinsa rahaa vaihtamalla vaihtopisteissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60