Nenäpunkki

Punk-Rock

Onko koira(i)llanne ollut nenäpunkkia?

Minkälaisia oireita siinä on
ja
mikä on hoito?

Entä hoitamattomana onko vaarallinen?

21

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep,jep
      • Punk-Rock

        aattelin vaan, että tällä palstalla liikkuu enämpi populaa
        ja saisin useampia vastauksia nopeemmin......


      • miettii********
        Punk-Rock kirjoitti:

        aattelin vaan, että tällä palstalla liikkuu enämpi populaa
        ja saisin useampia vastauksia nopeemmin......

        Siellä on erittäin aktiivista keskustelua nimenomaan koira-asioista

        www.lemmikkipalstat.net/keskustelu

        Ja siellä on sitten niitä ala-otsikoita myöskin terveys / sairaus-asioista.


      • .............

    • voi ei tietoa.

    • koirankusettaja, kuiskaa korvaan

      vai yskiikö? Kuuntele tassusta sytämmen äänet, kyllä helpottaa.

    • Jere-lahti
      • Punk-Rock

        Ei näemmä ainakaan koiralle vaarallinen,
        mutta ikävä :(


    • Hoito hyvin helppo.

      Kaikki koirat eivät oireile vaikka kantaisivat nenäpunkkia ja siksi se pikku pirulainen leviääkin helposti koirasta toiseen.
      Oireet ovat nuhaa, aivastelua, reverse sneezingiä eli sellaista "hornaamista" nenän kautta, se kohtaus kuulostaa karmealta.

      El.lääkärillä on tehokkaat tropit joilla vaiva korjaantuu helposti.

      Ennen nenäpunkkia karkotettiin Strongholdilla mutta tuoreimmat tutkimukset kertovat että se ei ole kovinkaan pureva hoito.
      Advocate on hyvä.Se laitetaan koiran niskaan iholle kuten Strongholdkin.

      Ilmanmuuta kannattaa hoitaa, jos sulla on ollut joskus poskiontelotulehdus niin voit hiukan arvata miltä koirasta tuntuu.

      • Punk-Rock

        pelästyin jo ja aattelin nenäontelokasvaimia...
        olen laittanut Strongholdia norm. loishäätöön kuukausi sitten?


      • Punk-Rock kirjoitti:

        pelästyin jo ja aattelin nenäontelokasvaimia...
        olen laittanut Strongholdia norm. loishäätöön kuukausi sitten?

        on sitä mieltä että Stronghold on aika heikko teholtaan nenäpunkkien suhteen, toisaalta on aika lyhyt aika siitä kun olet sen laittanut joten jos ei koiralla ole paljon oireita minä ainakin odottaisin vielä muutaman viikon niin ettei tule päällekkäisiä hoitoja.Mutta jos koira niiskuttaa pahasti niin siinä tapauksessa kansii ehkä laittaa aika pian.
        Mitä oireita sillä on?


      • Punk-Rock
        Haukullinen kirjoitti:

        on sitä mieltä että Stronghold on aika heikko teholtaan nenäpunkkien suhteen, toisaalta on aika lyhyt aika siitä kun olet sen laittanut joten jos ei koiralla ole paljon oireita minä ainakin odottaisin vielä muutaman viikon niin ettei tule päällekkäisiä hoitoja.Mutta jos koira niiskuttaa pahasti niin siinä tapauksessa kansii ehkä laittaa aika pian.
        Mitä oireita sillä on?

        niiskutuskohtauksia oli viikon! Nyt ei Strongholdin (1krt) jälkeen mitään....


      • Punk-Rock kirjoitti:

        niiskutuskohtauksia oli viikon! Nyt ei Strongholdin (1krt) jälkeen mitään....

        Stronghold tällä kertaa tepsivä lääke, hyvä juttu.

        Se niiskutus on tosi kamalaa kuunneltavaa, mulla oli yhdellä koirallani pehmeä kitalaki ja se sai samanlaisia kohtauksia kuin nenäpunkin tekemät.

        Sen saa joskus laukeamaan sillä että painaa kämmenen koiran kirsun eteen ja pitää koiran kuonoa lattiaa kohti,usein 5-10 sekuntia auttaa lopettamaan kohtauksen.


      • Punk-Rock
        Haukullinen kirjoitti:

        Stronghold tällä kertaa tepsivä lääke, hyvä juttu.

        Se niiskutus on tosi kamalaa kuunneltavaa, mulla oli yhdellä koirallani pehmeä kitalaki ja se sai samanlaisia kohtauksia kuin nenäpunkin tekemät.

        Sen saa joskus laukeamaan sillä että painaa kämmenen koiran kirsun eteen ja pitää koiran kuonoa lattiaa kohti,usein 5-10 sekuntia auttaa lopettamaan kohtauksen.

        Siis tavallaan pitää koiran "tukehduksissa" vai mitä tarkoitit?

        Nyt luin tuolta et nenäpunkki on tosi vaikea diagnosoitava...Kääääk!


      • Punk-Rock kirjoitti:

        Siis tavallaan pitää koiran "tukehduksissa" vai mitä tarkoitit?

        Nyt luin tuolta et nenäpunkki on tosi vaikea diagnosoitava...Kääääk!

        Kämmen sierainten eteen niin se ilma ei virtaa edestakaisin.Mutta vain niin lyhyt aika ettei koira hätäänny.

        Mulle lääkäri kerran näytti sen konstin joskus kauan sitten.


      • Punk-Rock
        Haukullinen kirjoitti:

        Kämmen sierainten eteen niin se ilma ei virtaa edestakaisin.Mutta vain niin lyhyt aika ettei koira hätäänny.

        Mulle lääkäri kerran näytti sen konstin joskus kauan sitten.

        siinä kyllä tuli sellainen reaktio,
        et piti koiraa sieraimista ja yritti saada sen "pärsjyttämään".....


    • Punk-Rock

      Toivottavasti muillakin on
      jotain kokemuksia nenäpunkista/nenäontelokasvaimista...!

      palaillaan aamulla.

    • Anonyymi

      Koiramme Venäjän toiterrierri, hengittäessä rohisi, koira aivasteli välillä niin että pää meinas irti lähtee. Käytiin lääkärissä ja lääkäri määräs ensin allergia lääkettä samaa mitä itse käytin 1 neljäs osa. Käski soittamaan jos ei auta. Ei auttanut ja lääkäri laittoi apteekkiin reseptin lääkkeelle mitä otetaan 1 kpl kuukaudessa 3 kuukauden aikana. Ensimmäisen tapletin jälkeen alkoi hirveä aivastelu ja pärskiminen, räkä lensi mutta niin lähti tautikin. Nyt ei ole mitään oireita. Toki tabut syötetään loppuun. Markku ja Roki

      • Anonyymi

        Hei ! Mitä lääketta saanut silloin ?


    • Anonyymi

      Meillä ollut monesti,kun kaikki ei koiristaa nenäpunkkia häädä ja joillakin koirilla se voi olla oireetonkin.
      Oireena oli ns ryystämistä,kirnuamista, sisään hengitusvetokohtauksia,miksi sitä kukin haluaa kutsua.Nuo kestävät vain pienen hetken,ja sen jälkeen koira on normaali.Mutta vaikka se olis normaali,punkit voi nenäontelissa paksusti ja lisääntyy,sekä tarttuu muihin koiriin.Osalle koirista ne ei oireita aiheuta,joillekkin tulee ryystämiskohtauksia tai vetistä sierai vuotoa.
      Eläinlääkäristä saa niskaan laitettavan lääkkeen joka uusitaan kk päästä.Tehonnut meillä aina hyvin.mutta helposti saa koira muita kuonotusten haistellessaa niiltä uusia punkkeja.Kerran vuoteen on melkein jouduttu nenäpunkkia häätämään,kurja riesa.

    • Anonyymi

      Epäilen että saattaa olla vittumainen otus tuo punkki nimittäin, vaikka antaa koiralle tehokkaan kuurin ja punkki häviää, saattaa jäädä punkkeja tai punkin munia koppiin ja tarhaan josta taas leviävät taas koiraan, varmaan kannattaisi kuuri antaa kovan pakkasjakson aikana, kopista lämmöt pois ja pitää koira kuurin aikana muualla kuin tarhassa. Itse en paljon ole koirien kanssa ole paljon näyttelyissä käynyt ja varonut ettei pääse kuonokkain toisen koiran kanssa kun lenkkeilee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2088
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      155
      1616
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe