Kysymys

Sähkäri007

Työharjottelussa olen tällä jaksolla ja töitä on n. 45h viikossa. Kysymys: Onko pakko tehdä niin paljon, kun koulussa on kuitenkin vaan se 30h viikossa.

Onhan se rankkaa painaa 9h töitä per päivä ilman minkäänlaista korvausta, joten ois kiva tietää onko jokin maksimi määrä minkä saa viikossa tehdä tai pitäisikö minun saada jonkun tietyn työtuntimäärän jälkeen palkkaa. Voisinko myös ehkä tehdä sisään jokaviikko vaikka perjantain?

3

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apqåq

Saat kai sinä opintotuen tai työttömyyskorvauksen riippuen oletko nuoriso- vai aikuisopiskelija? 8 tuntia pidempiä päiviä ei harjoittelijan tarvitse tehdä, tämähän on ihan laissakin säädetty.

• Sähkäri007

Opintotukea en saa ja työttömyyskorvaustakaan ei tule, koska olen nuoriso-opiskelija. Ainoa mitä saan puolet päivistä on ruokaraha ja silläkään ei pitkälle pötkitä. Ei se 3.50€ paljon meinaan lohduta!

• Määriä vaan

Opiskelijan viikkotuntien tai harjoittelun kokonaispituuden pitäisi olla jotenkin perusteltavissa oppimisella. Esim. meillä työharjoittelussa (amk) teemme 40 tuntia viikossa, jotta saamme tietyn määrän opintopisteitä ja saamme sisällytettyä kaikki tavoitteet mukaan. Tämän 40 tuntia viikossa saa kuitenkin monesti jakaa miten haluaa. Mutta useissa paikoissa on mielekästäkin tehdä täysiä työvuoroja, eli jos on yötyövuoro 12 tuntia, niin niistä tulee viikossa enemmän.
      Tämän lisäksi meillä on laskettu 5 tuntia viikossa itsenäistä työskentelyä harjoitteluun liittyvien tehtävien parissa.
      Harjoittelu on meillä mahdollista suorittaa myös pienemmällä viikkotuntimäärällä, jolloin harjoittelun kesto pitenee.
      Eli varmaan koulusta riippuvat säännöt? "Pakko tehdä" lähinnä riippuu koulusta, mutta siis pohjimmiltaan kai se, että onko perusteltua opiskelun/oppimisen kannalta minkä pituista.
      Ilmaista työvoimaahan et kuitenkaan ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe