Ikkunannostimen vaijeri poikki, siis apua tarvitaan...

juujuu

Tilasin e-baysta, korjaussarjan. Ihan hyvä setti ja ohjeetkin tuntuvat selkeiltä. Nyt vaan mietin kuinka tee-se-itse mies olen ja päädyinkin vapaa-aikani arvostamiseen. Eli jos joku pääkaupunkiseudulla tehnyt tän omaan ja homma hallussa niin vois soitella, jos tykkäis tehdä uudelleen sopivalla korvauksella: 0505543686 tai ehkä helpompaa pistää meiliä [email protected]. Kaverilla sama homma, joten korjausurakoita saa varmaan kaksikin jos haluaa.
Todennäköisesti joudun itse väsäämään, joten kysynkin millaisia aikoja teillä on ensikertalaisena hommaan mennyt? Muuta mitä näillä palstoilla ei vielä ole mitä kannatttaisi tietää?

7

2498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

      eikai siinä mitään ongelmaa ole jos kerran ohjeetkin mukana,siittä vaan purkamaan ovipahveja pois,minul mennu vastaavaan hommaan päivästä yhteen viikkoon

      • juujuu

        Jees eli muillekin samasta vaivasta kärsiville tietoa. Kukaan korjaaja ei tunnu haluavan vaihtaa vaijeria, koska siinä menee kauan ja on hankalaa. Eli se vaihtoehto on ebaysta vaijeri 30 oma työ. Toinen vaihtoehto on: ikkunannostimen saa liikkeestä 250 ja sen paikoilleen laittamisesta automiehet velottaa pari tuntia. Ja kolmas: relluhuolto, vissiin kuudensadan pintaan.
        Ainakin verhoilun poistan varmaan huomenna ja ihmettelen lisää. Kivaa kun Lagunassa ilmenee aika usein jos jonkin näköistä huollettavaa. Tosin kun kunnossa niin aika jees ajettava.


      • juujuu
        juujuu kirjoitti:

        Jees eli muillekin samasta vaivasta kärsiville tietoa. Kukaan korjaaja ei tunnu haluavan vaihtaa vaijeria, koska siinä menee kauan ja on hankalaa. Eli se vaihtoehto on ebaysta vaijeri 30 oma työ. Toinen vaihtoehto on: ikkunannostimen saa liikkeestä 250 ja sen paikoilleen laittamisesta automiehet velottaa pari tuntia. Ja kolmas: relluhuolto, vissiin kuudensadan pintaan.
        Ainakin verhoilun poistan varmaan huomenna ja ihmettelen lisää. Kivaa kun Lagunassa ilmenee aika usein jos jonkin näköistä huollettavaa. Tosin kun kunnossa niin aika jees ajettava.

        Ei ollut musta tee se itse mieheksi. Edes oven verhoilun kokonaan avaamiseen ei riittänyt hermo. Eli taas pukkaa laskua rellun korjaamisesta. Onko mulla ihan maanantai kappale vai tuntuuko kaikennäköistä hajoavan muillakin? Mulla mennyt ylimääräisenä 02:sta rattilukko, pari anturia ja nyt tämä vaijeri, jokaisen korjaaminen maksaa niin helvetisti. Myös jarrut tuntuvat kuluvan normia nopeammin. Johtunee tosin rauhallisesta ajotyylistäni, että ruosteen takia täytyy vaihtaa, mutta vituttaa silti.


      • J1975
        juujuu kirjoitti:

        Ei ollut musta tee se itse mieheksi. Edes oven verhoilun kokonaan avaamiseen ei riittänyt hermo. Eli taas pukkaa laskua rellun korjaamisesta. Onko mulla ihan maanantai kappale vai tuntuuko kaikennäköistä hajoavan muillakin? Mulla mennyt ylimääräisenä 02:sta rattilukko, pari anturia ja nyt tämä vaijeri, jokaisen korjaaminen maksaa niin helvetisti. Myös jarrut tuntuvat kuluvan normia nopeammin. Johtunee tosin rauhallisesta ajotyylistäni, että ruosteen takia täytyy vaihtaa, mutta vituttaa silti.

        Ymmärrän yskäsi... Mulla -01 laguna jonka ostin muutama vuosi sitten. Kyllä on ollut niin perkeleesti vikaa ja vaivaa, eikä kertaakaan ole mennyt katsastuksesta ekalla kerralla läpi, vaikka huollot on tehty viimeisen päälle!!! Lasinnostin on ollut paskana jo vuoden verran, ja se kai pitää laittaa kuntoon ennen kuin vaihdan koko rakkineen johonkin muuhun merkkiin. Ajatelkaa: Viime vuonna vaihdettiin huollossa mm. alapallonivelet kummallekin puolelle ja kuinkas ollakkaan kun vein "auton" katsastukseen pari viikkoa sitten, niin väljät olivat taas. Voisiko joku ystävällisesti laittaa vaikka linkin, mistä saan hankittua edullisesti koko lasinnostinsarjan moottoreineen päivineen. Olen kuullut että englannin tai saksan e-bayssa myydään, mutta kun tuo saksankielen taito ei ole oikein hyppysissä. Kiitos etukäteen ja otan osaa samassa tilanteessa painiville kanssasisarille ja -veljille!


      • Toyota´
        J1975 kirjoitti:

        Ymmärrän yskäsi... Mulla -01 laguna jonka ostin muutama vuosi sitten. Kyllä on ollut niin perkeleesti vikaa ja vaivaa, eikä kertaakaan ole mennyt katsastuksesta ekalla kerralla läpi, vaikka huollot on tehty viimeisen päälle!!! Lasinnostin on ollut paskana jo vuoden verran, ja se kai pitää laittaa kuntoon ennen kuin vaihdan koko rakkineen johonkin muuhun merkkiin. Ajatelkaa: Viime vuonna vaihdettiin huollossa mm. alapallonivelet kummallekin puolelle ja kuinkas ollakkaan kun vein "auton" katsastukseen pari viikkoa sitten, niin väljät olivat taas. Voisiko joku ystävällisesti laittaa vaikka linkin, mistä saan hankittua edullisesti koko lasinnostinsarjan moottoreineen päivineen. Olen kuullut että englannin tai saksan e-bayssa myydään, mutta kun tuo saksankielen taito ei ole oikein hyppysissä. Kiitos etukäteen ja otan osaa samassa tilanteessa painiville kanssasisarille ja -veljille!

        Hankkiutukaa nyt ihmeessä eroon noista Lagunoista! Itse vaihdoin Lagunan Toyotaan reilu vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään; auto pelaa ja hermo lepää sekä rahaa säästyy. Sanon tämän vain hyvällä, en pahalla, joten turha ottaa hernettä nenään....


      • Entinen asentaja
        Toyota´ kirjoitti:

        Hankkiutukaa nyt ihmeessä eroon noista Lagunoista! Itse vaihdoin Lagunan Toyotaan reilu vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään; auto pelaa ja hermo lepää sekä rahaa säästyy. Sanon tämän vain hyvällä, en pahalla, joten turha ottaa hernettä nenään....

        Vie se autosi merkkihuoltoon ja vaadia tehtaan virhevastuuseen. Autolla on takuun jälkeen tuotesuojalain mukainen virhevastuu joka jopa 10v. Noita on hajonnut niin paljon että voidaan kirkkaasti puhua tyyppiviasta. Kyllä tuollaisen vaijerin tulee kestää yli kymmenen vuotta vahingoittumatta. Vaativa asiakas saa muutosta aikaan. Ei maksava.


      • Aulis Kaakko
        J1975 kirjoitti:

        Ymmärrän yskäsi... Mulla -01 laguna jonka ostin muutama vuosi sitten. Kyllä on ollut niin perkeleesti vikaa ja vaivaa, eikä kertaakaan ole mennyt katsastuksesta ekalla kerralla läpi, vaikka huollot on tehty viimeisen päälle!!! Lasinnostin on ollut paskana jo vuoden verran, ja se kai pitää laittaa kuntoon ennen kuin vaihdan koko rakkineen johonkin muuhun merkkiin. Ajatelkaa: Viime vuonna vaihdettiin huollossa mm. alapallonivelet kummallekin puolelle ja kuinkas ollakkaan kun vein "auton" katsastukseen pari viikkoa sitten, niin väljät olivat taas. Voisiko joku ystävällisesti laittaa vaikka linkin, mistä saan hankittua edullisesti koko lasinnostinsarjan moottoreineen päivineen. Olen kuullut että englannin tai saksan e-bayssa myydään, mutta kun tuo saksankielen taito ei ole oikein hyppysissä. Kiitos etukäteen ja otan osaa samassa tilanteessa painiville kanssasisarille ja -veljille!

        laitetaas tähän mihin piti... ;)

        Lasinnostimia löytyy hyvin sekä Brittien että Saksan ebaystä. Hinta ilman moottoria on viis-kuus kymppiä ja moottorin kanssa suunnilleen tuplat. Hakekaa Saksan ebaystä nimellä "RENAULT LAGUNA 2 II Fensterheber" ja Brittien "laguna window regulator".

        Vaijerinkorjaussarja on aikas helevetin hankala kasata. Kertaalleen tuon tehneenä suosittelen ilman muuta valmiin paketin tilaamista ebaystä. Saa senkin kanssa yhden illan kulumaan helposti.

        Merkkikorjaamo olisi veloittanut tuosta 750€ (osa työ) kun soittelin jonkin aika sitten. Suomesta purkuosan olisi saanut kahteen ja puoleen sataan, tosin en muista oliko se ilman moottoria, tais olla.

        Tuolta löytyy kuvia ovipahvin avaamiseen. Se on helppo homma, kun uskaltaa vaan repiä ;)
        http://palmapps.free.fr/laguna/demontage_portes.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe