Etelä-Puola heinäkuussa

Brumm brumm

Olemme suunnitelleet lomamatkaa Etelä-Puolaan ensi heinäkuussa. Meitä on kuusi aikuista sekä muuta melko isoksi päässyt lapsi. Matkat teemme lentämällä ja paikanpäällä liikumme vuokra-autolla. Onko hyviä ehdotuksia kohteista sekä majapaikoista tällä alueella (Krakovan lisäksi).

5

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallevv

Ainaskin Zakopane on kiva ja kaunis! Ehdottomasti kannattaa käydä tutustumassa, sekä Tatravuoristoon muutenkin!
      Tsekkaa joitain kuvia: http://www.laitapuolenkulkija.com

• Paa-vo
    • Olin heinäkuussa kaksi viikkoa Krakovassa, joka on mielenkiintoinen, kaunis kaupunki. Näkemistä ja tekemistä riittää; fillarointia, konsertteja, terasseja, museoita. Yksi päivä kului kun menimme bussilla Wieliczkaan ja tutustuimme suolakaivokseen. Toinen päivä meni keskitysleireillä... Ja kolme päivää vietimme Zakopanessa, vuorilla patikoiden. Majapaikka löytyi kun kävelimme hotellin ovesta sisään ja saimme viehättävän kattohuoneen käyttöömme. Puolan maaseutu on kaunis, tiet erinomaisessa kunnossa ja liikenne toimii hyvin. Joskus on mentävä uudelleen!

Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä.
      [email protected]

• Karolus51

Zakopanea ei tosiaan kannata ohittaa, tuntui viime kesänä ettei vielä parin päivän jälkeen olisi malttanut jatkaa matkaa. Keskustan kävelykatua vain mentiin ylös ja alas, gondolihissikin Tatralle jäi kokeilematta. Majapaikkoja kaupunki on täynnä, heinäkuun alkupuolella ei vielä pitäisi olla suurempia ongelmia vaikkei etukäteen varaisikaan. Mutta jos teissä on yhtään seikkailuhenkeä, suosittelisin kyllä pistäytymistä Tatran toiselle puolellekin Slovakiaan, tiet ovat yhtä hyviä kuin maisematkin, esim. Banska Bystricaan ja Liptovsky Mikulasiin voi tehdä päivämatkan. Zakopanesta itään päin ajattelimme mennä ensi kesänä, vuoristoseudun ja savujuuston koukkuun kun jää niin eipä siitä pois pääse ja miksi pitäisikään.

• Triine

Suosittelen Zakopanen sijasta Wislaa, Adam Malisin kotikylää. Edullisempaa ja aidompaa puolalaista vuoristoseutua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      160
      2108
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      310
      1793
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      81
      1254
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1220
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1091
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe