Koska Himos aukeaa?

Skimbaajapoi

Nyt ollut jo hyviä pakkasia, onkos kohta lumet rinteessä??
Koetin katsoa kameroista,muttei ainakaan noita rinteitä oltu vielä aloitettu...
Ei ne kehu että lunta voi tehdä jopa -1c??
Mikä maksaa??

10

2160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maantietäjä

      himoksella saadaan rinteet auki aikaisintaan marraskuun alkupuolella, ei keskisuomeen tule kestäviä pakkasia kuin vasta lokakuun 20:nen päivän jälkeen. Odotappa siis vielä kuukausi ja sit pääset ehkä laskemaan max. 2 rinteessä!

      • aloittaja

        luulis noilla hinnoilla olevan jotain yritystä saada ajoissa rinne auki.


      • maantietäjä
        aloittaja kirjoitti:

        luulis noilla hinnoilla olevan jotain yritystä saada ajoissa rinne auki.

        Mutta millon lumetus päästään aloittamaan, järkevä aloitus lumetukselle on vähintään -3 asteen pakkanen 3-4 päivän aikavälille jolloinka saadaan maksimissaan 1 rinne avattua (hyvin epätodennäköistä pienellä pakkasella) mutta jos vaikka olis 8 astetta pakkasella ja 4 päivää putkeen niin kyllä sais auki huonommallakin kalustolla ja halulla .


      • polkjh
        maantietäjä kirjoitti:

        Mutta millon lumetus päästään aloittamaan, järkevä aloitus lumetukselle on vähintään -3 asteen pakkanen 3-4 päivän aikavälille jolloinka saadaan maksimissaan 1 rinne avattua (hyvin epätodennäköistä pienellä pakkasella) mutta jos vaikka olis 8 astetta pakkasella ja 4 päivää putkeen niin kyllä sais auki huonommallakin kalustolla ja halulla .

        eikös jo riitä tykeille kun on kaikenmailman vedenjäähdytyksetkin=?


      • ...
        polkjh kirjoitti:

        eikös jo riitä tykeille kun on kaikenmailman vedenjäähdytyksetkin=?

        Tänään sataa vettä ja lämpöä jo aamulla 2, että se siitä tykkilumesta näillä leveysasteilla.

        "luulis noilla hinnoilla olevan jotain yritystä saada ajoissa rinne auki" - mitä tuo tarkoittaa?
        kenelle ja mikä hinta? Onko sulla jokin viikkoveloitteinen kausikortti ja tunnet maksavasi turhasta?
        En ole ikinä käynyt Himoksella, ohi kyllä ajanut monta kertaa matkalla Lappiin hiihtolomalle.


      • kun ..
        polkjh kirjoitti:

        eikös jo riitä tykeille kun on kaikenmailman vedenjäähdytyksetkin=?

        pakkasta on -4 astetta 24h/vuorokaudessa 4 päivän ajanjaksona vähintään alkaa olla kannattavaa lumettaa että saadaan rinteitä avattua, himoksella päästään ensilumille vasta tammikuussa sano mun sanoneeni, itse vietän kunnon laatulomaa tahkolla joka joulu ja uusvuos :D


      • hirasta
        kun .. kirjoitti:

        pakkasta on -4 astetta 24h/vuorokaudessa 4 päivän ajanjaksona vähintään alkaa olla kannattavaa lumettaa että saadaan rinteitä avattua, himoksella päästään ensilumille vasta tammikuussa sano mun sanoneeni, itse vietän kunnon laatulomaa tahkolla joka joulu ja uusvuos :D

        oli yöllä jo -9c pakkasta...
        luulis että kausikorttien ennakoista jo olisi saatu rahhoo että rinteet sais auki


      • likkag
        hirasta kirjoitti:

        oli yöllä jo -9c pakkasta...
        luulis että kausikorttien ennakoista jo olisi saatu rahhoo että rinteet sais auki

        ei tuu lunta ei. ei edes pientä yritystä saada rinteitä auki.... luulis että jokaisen pakkasen käyttäis hyväksi...


      • hiivamastah
        likkag kirjoitti:

        ei tuu lunta ei. ei edes pientä yritystä saada rinteitä auki.... luulis että jokaisen pakkasen käyttäis hyväksi...

        jos ei ole luvassa esim 4 päivän pakkasjaksoa, ei ole mitään hyötyä lumettaa 1-2 päivälle kun lumet sulaa kuitenkin vielä pois tai seuraavista pakkasista tietoa ehkä vasta viikkojen päästä.


    • perkule

      mitä sää höpiset oikein, korkeintaan rukan korvilla ja siitä ylöspäin lapissa on ollut pakkasia senverran hyvin että ovat saaneet ensirinteensä avatuksi, himos aukeaa vasta joulukuun puolella että näin ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe